{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.506 visninger | Oprettet:

køretur opkast {{forumTopicSubject}}

Vi fik Nova i maj 2011, da var hun 19 mdr, og havde været med op udstillinger o.a så burde kunne køre i bil..

Vi henter hende ca 1½ times kørsel herfra, da vi er næsten hjemme, kaster hun op... fortæller det til opdrætter som siger at det kan være lidt stress over situationen, den nye bil der måske er anderledes osv...at de ikke har haft problemer...

Har hende derefter med på et par småture hvor intet sker, og i løbet af sommeren med på 2 meget lange ture, 1500 km og sydfrankrig tur/retur ingen problemer...

Men siden da, så kaster hun stort set ALTID op, altså hvis fx kører til skov og strand, sådan ture der går udover 10-20 minutter... Hun kaster op en gang, og ligger sig så meget stille... Hun har aldrig fx kastet op på vejen hjem også...
Har jeg vidst vi skulle ud at køre fx ved middags tid så har jeg ikke givet hende mad, og det har selvfølgelig hjulpet, men nogen gange er det jo også ret spontant at man lige får tid til at tage afsted..

Det er jo en form for køresyge tænker jeg, kvalme, men er der noget der kan hjælpe, noget man kan give lige inden, eller ligge i bilen ???.... det har som sagt altid kun været én opkastning...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køretur opkast
  • #1   22. jan 2012 Min hanhund bliver køresyg hvis jeg kører i mange svinger... opdaget det når jeg flyttet tilbage til Norge og kørte på en tur hvor det var meget svingete vej og da kastet ham op...

    så nu hvis ham begynder at piver så stopper vi og går en tur når vi skal køre langt ---


  • #2   22. jan 2012 hun begynder desværre ikke at pive, men hun begynder selvfølgelig med "bræk" lyde, men det går som regel ret stærkt, så det er sjældent vi når at holde ind inden det er gået galt... ville også hellere afhjælpe det hvis muligt så det slet ikke sker..

  • #3   22. jan 2012 Jeg har også haft en hund som næsten altid kastede op på køreture uanset hvor kort eller lang turen var. Har du prøvet DAP spray hvor du sprayer noget på en klud på hundens halbånd lige inden køreturen? Det skulle hjælpe. Jeg har to hunde nu og de kaster også nogle gange op i bilen, det er sjældent de er ude og køre. Jeg tror det er stress for mines vedkommende, de piver og er spændte på hvor de skal hen og hvad der skal ske og kombineret med køresyge, ja så kaster de op.

  • #4   22. jan 2012 nej har intet prøvet endnu, men er det noget der kan prøves lige op til turen så vil jeg prøve det... tak...

    hun er overhovedet ikke stresset op, er stille og rolig, ligger som regel stille, indtil det så lige pludselig kommer... Hun er springer dog ikke hen til bilen når vi åbner døren så hun er ikke specielt glad for at køre tror jeg...



  • #5   22. jan 2012 Øv en kedelig situation:-( jeg kender det desværre alt for godt. Frida kaster op og når vi når frem ser hun altid ud som om hun er ved at blive kvalt i en kæmpe vandmand som hænger halvt ud af munden. Det pudsige er at hun elsker at køre bil og er helt vild for at komme med. Jeg har endnu ikke gjort noget men overvejes bachs blomsterdråber som de har hos pitstop for pets. Nogle har glæde af ingefærtabletter. Vi brugte alminox til vores gamle kerry blue Mads. Det neutraliserede mavesyren og i kraft af han ikke begyndte at savle, blev han heller ikke bange. Det kan blive selvforstærkende. Måske vi skulle prøve at se om det ville kunne nedbringe mængden af gople hos Frida.
    Vi hentede lille Henry i går og til vores store glæde var han ikke så meget. Som det mindste fugtig om snuden og det til trods for en stor mængde rundkørsler. fortæl endelig hvis du finder du vidundermiddel:-)


  • #6   22. jan 2012 @ Louise, Alminox, dem har jeg da i huset, tror jeg vil prøve dem... knuser i den, eller "propper" i den bare ned ....

    Synes jeg har læst om DAP at det er hvis hunden er meget urolig og sådan lidt angst agtig, sådan virker hun slet ikke, det virker som en kvalme måske netop som mavesyre, og når den ene opkastning er ovre så er det overstået...

    Uh så der er igen baby i huset, glæder os til billeder... her bliver det ikke til endnu en hund lige nu, ihvertfald.... der er så mange hurdler, og havde en nat med en kde af det datter, og sidst på natten en hund der gylpede, så jeg fik lige tænkt lidt over min alder, mine kræfter kontra 3 hunde.... så desværre, men puha han er lækker.... må nøjes med at se lidt Sealy når jeg møder dem på udstillinger... Hvis vejret er ok regner jeg med at tage til Hedensted den 12. februar.... er du der, eller har du "barsel " : )


  • #7   22. jan 2012 De proppes bare ned i hel tilstand og jeg mener det er 15 til 20 min før. De koster ikke en herregård og er let tilgængelige. DAP virker på nogle og ikke på andre. Synes selv de er lidt pebrede.
    Magen til mere imødekommende og tillidsfuld hvalp skal man lede længe efter. Vi har haft en rolig nat. Han har sovet i sit store bur overfor pigerne, så han kunne se dem. Der har været ro fra kl 10 til kl 7 i morges. Uden så meget som en lille tissetår:-) håber det bliver en vane;-) Clara har taget ham til sig som sin egen og vil mægtig gerne lege. Frida er og kun positivt stemt. Mine forældre passer magnus og ham ser jeg som den eneste hurdle. Nu får vi se. Henrys hundesprog er veludviklet og han ved godt at han ikke bestemmer.
    Billeder kommer når vi kommer helt hjem i morgen. Tog lige en dch i Randers hos svigerfar. Der er sku længst fra Falster til Hanstholm med 3 hunde og 3 drenge smiley
    Kan godt forstå at du takker nej som det ser ud nu. Fornuftigt at tænke sådan. Det er jo 12-15 år ud i fremtiden:-)


  • #8   23. jan 2012 @ Poul Erik, takker... vil have med i baghovedet når vi en gang skal på længere planlagte ture, der plejer det så at undlade at give hende fx morgem mad, det er de spontane der er lidt svære at finde ud af hvad man afhjælpe det med....

  • #9   23. jan 2012 Hej igen... Louise hvor lyder han bare super, ja det er jo altid lidt spændende med de sammneføringer.... selvom Ipsen havde fint hvalpesprog, og hun gjorde alt det rigtige så gik der jo alligevel, som du ved en tid inden hendes charme gik op for Nova.....

    Her i dag haft Nova med ude og køre en times tid, skulle forskellige småting så sådan lidt kørsel, lidt stop kørsel igen osv... det var en 4 timer efter morgenmaden, havde givet hende en alminox et kvarters tid inden vi kørte, og der var ingen opkast.... så det vil jeg da prøve af nogen gange....

    Og så have det deciderede køresyge middel i baghovedet hvis vi skal køre langt....


  • #10   23. jan 2012 Det lyder godt Hanne. Vi kørte hjem fra Randers i dag og jeg gav Frida en Frutin (virker på samme måde) og da vi kom hjem - ja jeg har aldrig set noget lignende - var der bræk og tis i hele kassen!! jamen jamen jamen og den bette Henry havde intet gjort!!! Problemet er når vi udstiller, så kan vi jo ikke give forskellige medikamenter men jeg vil da have postafen i baghovedet. Det andet er noget svineri og det er virkelig synd for hunden:-(

  • #11   23. jan 2012 @ Louise, åh træls og ja det er godt nok synd for hende... Ipsen har heller ingen køreproblemer.....

    tænkte om du har fulgt med i de tråde om den der Thundershirt..... måske den kan afhjælpe sådan noget....

    Har hun også kastet op alligevel når det er alminox i bruger, hvis ikke kan det jo være det virker lidt forskelligt på hende...


  • #12   23. jan 2012 Jeg har ikke alminox i huset eller i svigerfars;-) men jeg vil da klart forsøge med det også. Noget er mavesyreneutraliserende og det mener jeg at alminox er hvor Frutin vist lægger en hinde over maveindholdet. Det brugte jeg ved halsbrand under minke graviditeter - og ja de har alle haft meget hår ha ha ha
    Jeg ved ikke med thundershirten men det er da også klart en mulighed - er åben for alt. jeg har dog ikke tænkt så meget på den da hun jo ikke er bane for bilen men velvilligt hopper op. Dap'en er jo også beroligende. Har en god ven som opdrætter kerry blues og han har et par hanner som bliver udstillet og de savler frygteligt under køreture. Der hjælper Dap'en ikke spor:-( den hjælper nok ikek på køresyge men på stress.


  • #13   23. jan 2012 jeg har brugt alminox under graviditeterne, og har det altid i huset.... så ja ved du at de virker på det samme med dog på hver sin måde så er det da et forsøg værd....

  • #14   23. jan 2012 Vi har 3 hunde, hvoraf de 2 bliver kørsyge :O(

    Vores ældste Luffe på 4 er der ingen problemer med. Han blev køresyg en kort overgang som lille hvalp, men det gik i sig selv igen.

    Buddy på 2 fik vi da han var ½ år - og han har været køresyg altid. Det har desværre udviklet sig til en regulær angst for bilen nu. Han laver et forsvindingsnummer hvis han fornemmer en biltur er under opsejling.

    Han ryster som jeg ved ikke hvad, bliver helt "stiv" og fjern i blikket - oversavler alt (savler normalt ikke), og kaster op på længere ture.
    Vi giver ham Prometazin efter anvisning fra dyrlægen - men det tager kun lige toppen. Jeg overvejer pt. om han skal have noget rigtigt beroligende eller angstdæmpende i en periode, så vi kan træne LANGSOMT med ham.

    Med Buddy er det bedst når han sidder på gulvet ved passegersædet foran. Der mærkes bilens rystelser mindst.

    Humle er ½ år. Han blev ikke kørsyg som helt lille - men det er kommet snigende, selvom vi har trænet bilkørsel med ham langsomt hele tiden. Han vil ikke ind i bilen - og det bliver et problem. Han er en Broholmer, og jeg kan snart ikke løfte ham længere.

    Humle har så det "problem" at han altid pølser på bilturen! Det er så træls. Han gør det altid kun enten på ud - eller hjemturen. Underligt. Og så savler han mere end han normalt gør. Men han ryster ikke, og virker ikke angst på nogen måde. Så jeg håber, at det går over med tiden. Mange hvalpe har jo en periode, hvor de bliver lidt køresyge.

    Desværre har jeg ikke en "løsning" til dig - men jeg ved hvor frustrerende køresyge hunder kan være :O(


  • #15   23. jan 2012 @ Trine... puha en omgang, man er jo svedt inden man kommer afsted....

    Jeg tænker at thundershirten kan være noget for jer at prøve....


Kommentér på:
køretur opkast

Annonce