{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.626 visninger | Oprettet:

Hvornår blev din hund renlig? :) {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger, hvornår blev din hund renlig?

Synes det er ved at være lidt hårdt med Raya, så det ville være rart at få en lille idé om hvor langt vi har igen... og så er det jo nok hellere ikke lige den nemmeste årstid at gøre en hvalp renlig i smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår blev din hund renlig? :)
  • #1   3. feb 2012 Rami var hurtig... helt renlig da hun var 4 mdr...

    Tesla var MEGET længe om at blive renlig.. Tror hun var 7 mdr. inden det lykkedes 100%...!


  • #2   3. feb 2012 Lilly var 9 måneder og Silas var 2 år før han blev helt renlig. Jeg skal dog stadig tænke mig om med ham. Korrekt påklædning og tvinge ham til at tisse og sådan i koldt vejr - ellers snyder han mig og gør det inden for når han ikke kan holde sig mere.



  • #3   3. feb 2012 Hold da op der er godt nok nogle der har været hurtige smiley
    Men har det så ikke også været i bedre vejr eller hvad?

    Raya bliver 15 uger på tirsdag, så hun er jo ikke så gammel endnu, men jeg er godt nok ved at være lidt træt af at tørre tisse klatter op smiley hun har kun 1-2 uheld om dagen, så det er ikke så galt, men hun kan finde på bare at rejse sig op og tisse selvom hun sagtens kan finde ud af at gå hen til døren...

    Jeg skælder hende ikke ud når hun har uheld, men skynder mig bare at sætte hende ud... Skal jeg gøre det anderledes for at det går stærkere?
    Hun kommer selvfølgelig ud lige så snart hun ligner en der skal ud, men der er jo alligevel nogle smuttere...


  • #4   3. feb 2012 min den sidste blev renlig da hun var 11 uger.da hun holdt sig om natten var hun 10 uger men så skulle det gå stærk med at komme ned, nat for hende var 6 timer. da hun var 5 måneder gammel var hun fuldstændig renlig og kunne holde sig 10 timer

    har aldrig haft en hund der ikke var renlig inden 6 måneder,overtogengang en hund på 8 mdrsom ikke var renlig, det blev hun på 14 dage


  • #5   3. feb 2012 Uh det tog lang tid med Daisy kan jeg huske. Tia var renlig som 14 uger.

  • #6   3. feb 2012 6 mdr - det kom bare sådan "bum" som et lyn fra en klar himmel, fra den ene dag til den anden smiley

  • #7   3. feb 2012 Fik både Lilly og Silas om forår/sommer.
    Nogle hunde er bare langsomme til at blive renlige, samt har ikke lært en fløjtende fra opdrætter.

    De hårløse kan have svært ved at blive renlige.


  • #11   3. feb 2012 mellem 13-15 måneder, og så "uheld" når hun er alene stadig.. jeg har dog på fornemmelsen at det mere er "stress" relateret for hun kan sagtens holde sig fra kl. 22 om aftenen til 12 næste dag men man kan lukke hende ud at tisse, og så tage ud og komme hjem 2 timer senere og så har hun tisset..

    hun er dog ikke glad for hendes uheld inde, og forsøger at dække det til med hvad hun nu lige kan finde..

    jeg vende mig sært nok til det, ja nogengange er det da træls, men så er det hellere ikke værre mere.. det var mest i starten det var træls for mig lol...


  • #12   3. feb 2012 Frida var hurtig renlig, men det tog noget længere tid med Kalle. Sådan er det med drenge.... smiley

  • #13   3. feb 2012 Ghini har haft 2 uheld indendørs i sit 1½ -årige liv, til gengæld har jeg haft gravhunde, der først var renlige i 6-7 måneders alderen.

  • #14   3. feb 2012 Ipsen havde 3 blærebetændelser henóver efteråret... vi hentede hende 3 august, og som jeg husker det så tissede det ned de første 4-6 uger vi havde hende, gik med hvalp, lygte og paraply kl. lort om natten....

    Men jeg vil mene hun gik til dør og peb da hun var ca 12 uger, men det blev jo så ødelagt i september, oktober og december, men hver gang penicillinen virkede så var hun renlig... så vil sige 12 uger , men uden uheld først fra 6 måneder....


  • #15   3. feb 2012 Silje er 9 måneder og 1 uge nu, og hun er ikke renlig endnu. Opdrætter har desværre heller ikke gjort noget ud af det, så jeg regner stærkt med at det er derfor.

  • #16   3. feb 2012 Peanut har stadig uheld, men han var ikke trænet meget da jeg fik ham 11 uger gammel. Han holder sig dog altid hele natten, fra 22 til 07 men så er det uuuuud. Nu er han 5 1/2 mdr og begyndt at lette ben, det er sååå sødt for han gør de ikke op af noget.

  • #17   3. feb 2012 Så er der da vist et godt stykke vej endnu smiley

    Ej jeg skal også passe på ikke at pive for meget, hun er jo trods alt kun 14 uger og jeg fik hendes først da hun var 10, så 1-2 uheld om dagen er vel ikke så galt smiley
    Men det bliver nu noget nemmere når hun bliver stor og kan holde sig til gå turene, det er ved at være lidt hårdt at løfte en 15-16 kg tung hvalp op og ned af trapperne hele tiden smiley


  • #18   3. feb 2012 @ Puttehunden Silje..... hvor "meget" er hun ikke renlig.... er hun testet for blærebetændelse ???

  • #19   3. feb 2012 Cleo omkring 12 uger ved sidste uheld.
    Calle havde sidste (7 9 13) uheld for ca 4 måneder siden altså da han var omkring 11 måneder. Han var "næsten" renlig fra han var ca 6 måneder.


  • #20   3. feb 2012 Timo var 10 uger ca. Han var også sommer hvalp og var næsten renlig da vi fik ham

  • #21   3. feb 2012 Min hund blev renlig ca. efter 2 uger..^^

    Vi skældte hende ikke ud, for det forstod hun ikke.
    Man kunne tydeligt se hvornår hun havde brug for at komme ud og tisse. Der begyndte hun at gå mærkeligt og løfte op i ryggen. Når hun gjorde det bar vi hende udenfor, og roste hende så da hun tissede derude smiley


  • #22   3. feb 2012 Mille var en del tid om det, hun var måske en 12 uger, men hun var langtid om at forstå at hun ikke måtte tisse inde, så når hun var alene hjemme tissede hun i langtid stadig.

    Hun er nu 8 måneder og har ikke haft et uheld i meget langtid, udover her den anden dag hvor jeg kom hjem til en kæreste som ellers havde lovet at gå ned og bare i det mindste tisse med hende, men var mega syg med halsbetændelse og havde været så syg og dårlig så han ikke kunne rejse sig og var faldet i søvn, da jeg kom hjem ved 4 tiden skyndte jeg mig ud med hende, men faldt en tissø i hjørnet om aftenen, så det stakkels pus har ikke kunnet holde sig.. Manden fik det godt nok også skidt over det, men sket er sket.


  • #23   3. feb 2012 hanne M: nej det er hun ikke, men jeg kan huske da Emil havde blærebetændelse, og så mange gange tisser Silje slet ikke.

    Hendes renlighed varriere meget fra dag til dag, men jeg vil sige hun er 90% renlig. Nogle dage er der ingen uheld, hvor hun dagen efter kan have op til 3 uheld indenfor. Det har meget med vejret at gøre, og lige i tiden er hun ikke meget for kulden, så det er med at være hurtigt til tider. smiley


  • #24   3. feb 2012 Smid selv et t væk. smiley

  • #25   3. feb 2012 Nelly er lige blevet renlig her som 5 måneder gammel(:
    Men dig er det kun herhjemme hun er 100% renlig.. Hun kan godt
    Have uheld når vi er ude.. Desværre(:


  • #26   3. feb 2012 Mynte var ca. 9 måneder - der var så også to gange flytning indeover i den periode.. Så det med hvilken dør man skulle gå til, var ikke let.
    De bøller jeg har endnu er så godt som renlig 5 måneder gammel.. Holder sig ca. 4 timer i dagtimerne hvis der er aktivitet i gang, og ellers op til 8 timer når de er alene hjemme, er i ro eller sover. Det synes jeg er ok i lejlighed hvor de ikke kan gå til døren... smiley


  • #27   3. feb 2012 Min første tæve var renlig da hun var 9-10 uger. Det tog kun 10 dage med hende.

    Lia var renlig da hun var 17 uger gammel, men hun havde næsten ingen uheld haft siden hun var 14 uger gammel (1-2 om ugen).

    Men ja, begge tæver, mere eller mindre samme race og nøjagtig samme metode brugt på begge hvalpe, så det viser jo bare at hvalpe er forskellige.

    Jeg vil sige at alt mellem 10 uger gammel - 6 måneder gammel ligger indenfor normalen. Er de ikke renlige når de er 6 måneder gamle, så er der som regel en grund til det...f.eks. at der er noget i hvalpens omgivelser og dagligdag som har ændret sig, at hvalpen har haft blærebetændelse, at man ikke er kommet godt i gang med træningen, men der er naturligvis også bare hvalpe der skal have lidt længere tid end andre.


  • #29   4. feb 2012 Der er godt nok nogle der er heldige til jeg sige. Som udgangspunkt siger vi du halvt år til vores hvalpekøbere. Oftest er det da før men 6 mdr er et godt udgangspunkt.

  • #30   4. feb 2012 Sofus var 10 uger da han gav tegn når han skulle ud smiley
    Min gamle hund var næsten et år, og jeg gjorde det på det helt samme måde!
    Så det er meget forskelligt fra hund til hund smiley Og måske også hvor meget ens opdrætter har gjort!


  • #31   4. feb 2012 Zeus, var 14 uger, har kun haft et uheld siden, han gå til døren ud til haven, når han skal ud.

  • #32   4. feb 2012 15 uger er ingen alder mht. renlighed :O))

    Humle er 6½ måned - og ikke renlig! Selvom jeg gør mit allerbedste for ikke at lade det irritere mig - er jeg dælme træt af det....

    Han havde blærebetændelse kort tid efter han kom hjem som 8 ugers hvalp - og han sjattissede derfor KONSTANT - og overalt, bortset fra når han sov. Alle sagde til os, at han bestemt ikke havde blærebetændelse eller fejlede noget, han var bare umoden osv. Desværre lyttede jeg - og han blev først testet ved 12 ugers vaccinen - og sørme og han ikke havde blærebetændelse - helt som min mavefornemmelse havde sagt mig!

    Han kan stadig finde på at småtisse, både udenfor og inde, især når han bliver ivrig, glad eller forskrækket - jeg tror simpelthen at han pga. blærebetændelsen har fået den ide, at han skal småtisse, i stedet for at holde sig, og tømme blæren helt.

    Han har netop præsteret at tisse på vores træners sko til ringtræning, og imorgen skal vi på det første skue - og det er min største skræk at han tisser i ringen - og det gør han uden tvivl.... SUK

    Han er selvfølgelig gentestet for blærebetændelse - og der er intet.

    Nu er vi nået så langt, at han ikke tisser inde mens vi er hjemme - men det kræver stadig, at vi er MEGET opmærksomme på ham hele tiden. Han har stadig uheld, når hundene er alene, og han er jo en stor hund, så det er tissesøer på størrelse med Atlantethavet vi kommer hjem til.

    Vores andre 2 hanhunde var meget hurtigere, og vi har trænet på nøjagtig samme måde. Luffe var renlig som 9-10 uger, og Buddy var helt renlig da han flyttede ind 6 måneder gammel.


  • Susan B
    Susan B Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 10 Emner: 2 Svar: 5
    #33   1. nov 2017 Har en hund på 6 mdr. Han er renlig. Men her i går og i dag. Har han skidt inde. Det er samme sted begge gange. Hvad kan det skyldes han gør det 1 gang om aftenen. ALSÅ 1 gang i går og så nu her.

  • #35   1. nov 2017 Ellie har ikke haft et uheld indenfor, siden hun var 12 uger smiley

  • Susan B
    Susan B Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 10 Emner: 2 Svar: 5
    #36   1. nov 2017 Han har været renlig siden han var 12 uger

  • #39   2. nov 2017 Hvis fik et kuld for en del år tilbage, hvor én af hvalpene tog over et år, og den hvalp vi solgte til sidst lavede aldrig et uheld fra næstsidste hvalp blev hentet og vi tog hende ind.
    Hun sov hos os fra 1. nat, og om natten kom hun ud to gange. Aldrig oplevede vi noget. Hun kom ud som det første og sidste på dagen, og hver gang hun havde spist, drukket, sovet og leget, samt hvis vi syntes hun lignede en der skulle noget.


  • #40   2. nov 2017 Tia var renlig 14 uger gammel.

  • #41   2. nov 2017 Det er der godt meget forskel på, alfen var renlig fra 10-12 uger, Vipse fik vi som 9 mdr og hun blev ikke renlig før hun var knap 10 mdr, Bell var renlig da hun var 14 uger og vores Happy var 11 mdr da vi fik hende og var først renlig da hun var små 13 mdr smiley

  • #42   2. nov 2017 Bella var 9-10 mdr gammel, før hun var 100% renlig. Det skyldtes dog en blærebetændelse, en blærebetændelse mere og urinsten som følge af de infektioner. Hun var ellers næsten renlig, da jeg fik hende som 4 mdr gammel.

    Vaks var cirka 2 år. Tror egentlig primært det skyldtes forkerte indlæringsmetoder.


Kommentér på:
Hvornår blev din hund renlig? :)

Annonce