{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund med HD
  • #1   4. mar 2012 Det er ihvertfald ofte et tegn på smerter fra bagparten. Det behøver ikke nødvendigvis at være fra HD, men for mig er det et signal om, at der er noget, der generer hunden.

  • #2   4. mar 2012 Altså - ikke hvis hunden gør det en gang i mellem, men hvis det er sådan den generelt bruger sin bagpart.

  • #3   4. mar 2012 Hun gør det når hun løber i lavt tempo, når hun løber hurtigt er der ingenting.

    og det undrer mig lidt at hun ikke gør det hele tiden så. Jeg har før nævnt det overfor dyrlægen og de har mærket på hende og de siger der ikke er noget.

    Derfor var jeg nysgerrig for at vide hvilke symptomer andre har set som de første.


  • #4   4. mar 2012 Hvilke symptomer der ses, og om der overhovedet gør er helt forskellig fra hund til hund.

    Og igen - der er mange ting i bagparten, der kan give smerter, så det er umuligt at gætte ud fra en hunds bevægemønster, om den har HD eller ej.


  • #5   4. mar 2012 Ja helt sikkert.

    Ved også godt jeg ikke kan få "stillet en diagnose herinde" ;O))


  • #6   4. mar 2012 Min Papillon hopper også som en kanin med bagbenene i langsom galop, han har PL...

    Når han drøner afsted i fri/hurtig galop løber han ganske almindeligt. Og han skridter og traver fint (altså de andre gang-arter).


  • #7   4. mar 2012 Louise nej, lige DET er for alvor umuligt *GGG*

    Jeg tænker lidt, at hvis du er utryg og tænker på det, så skal du måske en tur om din dyrlæge igen. Eller måske finde en anden og lave forsøget med.

    Et forslag, som jeg selv ville finde endnu mere meningsfuldt var, at finde en kiropraktor, der lige kan tjekke hunden igennem og får sat småtingene på plads.


  • #8   4. mar 2012 CH - tak for et brugbart svar. smiley

    Ja jeg bliver sku lidt utryg når jeg får sådan noget afvide. Kunne være jeg skulle forsøge mig med en kiropraktor.

    Men jeg trøster mig selv lidt med at hun jo har gjort det i 3 år nu. Og det ikke er blevet værre. og hun har heldigvis ikke ondt eller problemer med at rejse sig. Så måske det bare er småting, jeg håber smiley


  • #9   4. mar 2012 Det er nok småting - men har man først fået tanken, så er det rart at være sikker :o)

  • #10   4. mar 2012 Maiken - tak for dit svar. smiley

    CH - ja man kan blive skør i hovedet af at spekulere smiley


  • #11   4. mar 2012 Min lille hårløse hinker på det ene bagben og jeg var sikke på det var PL.. Men efter at have tjekkket det 3 gang samt røntget hofterne som alt sammen er perfekt fand vi ud af at hun har en sene som sidder løs i haseområdet og generer hende... Det gør heldigvis ikke ondt desværre gør det jo at hun går meget uens og spænder i ryggen så hun får let muskesmerter..

    Tacha Som har HD ser man at hun går og kompenserer lidt men det var værre da hun var overvægtig nu har hun tabt sig en masse og man mærker det næsten ikke hun er 7 år nu og fik konstateret D hofter da hun var omkring et år..


  • #12   4. mar 2012 Jeg har haft en hund med meget alvorlig HD allerede som 7 måneder gammel. Jeg fattede mistanke fordi hun ikke brugte bagbenene når hun skulle rejse sig op. Altså hun kom op på forbenene først og skulle ligesom slæbe sig op på bagbenene. Hvis du forstår. Så det kan vise sig på mange måder.

  • TST hund L
    TST hund L Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 40
    #13   8. mar 2012 mine hunde laver også harehop med bagbenene og de fejler ingenting. Den ældste harehoppende hund er 5 og hun er blevet scannet mv. Hun har fine hofter, albuer osv.

Kommentér på:
Hund med HD

Annonce