{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.459 visninger | Oprettet:

Så blev jeg upopulær! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg var til fødselsdag igår og var væk hjemmefra fra 13:00 til ca.22:30. Vi havde fået en til at komme og passe Nanna fra omkring kl.16:00 Da jeg vil have lov at være ude uden at tænke at der er en hund der skal hjem og luftes. Dette snakkede jeg med min kærestes onkel om, der syntes det var direkte åndssvagt, at få en hund passet i så "få" timer.

Manden har selv haft en labrador, som han måtte komme af med, fordi den ødelagde alt i hjemmet.

Jeg siger klart og tydeligt, at hun er vant til at være alene mellem 6 og 7 timer i hverdagene, og at jeg ikke har lyst til at gå hjem, fordi hunden skal luftes, så jeg syntes det var en god idé.

Ha' siger han, hvorefter han påstår, at en hund da sagtens kan være alene i 12 timer. Til det siger jeg så, at jeg synes det er synd.
Så kigger han dumt på mig og svarer at dét var hans hund da.

Jeg spørger så, om han måske selv kan holde sig i 12 timer uden at tisse - næh, det kunne han ikke, men det var da et spørgsmål om tilvænning, for HANS hund havde da været alene hjemme tolv timer HVER dag.

Her bryder min kæreste så ind og siger Ja, og hvor er den så nu? Det er da intet under at den smadrede alt derhjemme.

Onklen bliver da noget truffet og mener ikke at tolv timer var meget, for en hund kunne da holde sig i flere DAGE hvis det skulle være..

Sagde bare, at jeg synes det var synd og åndssvagt, og at jeg f*ndme ikke havde købt hund, for at den kunne sidde og glo derhjemme alene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så blev jeg upopulær!
  • #1   11. mar 2012 Wow.. Det er da godt nok lang tid HVER dag.
    Altså.. kunne forstå det, hvis det var 8 timer, og hunden blev aktiveret, men.. 12? Det er sq lang tid..


  • #2   11. mar 2012 Jeg får det også ligesom dig...
    Især hvis vi måske har "planer" for dagen hvor hundene ikke skal med, men jeg får det kun dårligt fordi det er weekend - men det kan hundene jo altså ikke mærke! Som min kæreste siger: I hverdagene er vi væk i 7-8 timer så selvfølgelig kan de også være hjemme de antal timer i weekenden! smiley

    Men jo, ville selv få mine passet hvis det drejede sig om mere end 8 timer og synes det er noget vrøvl hvad din onkel siger med de 12 timer!!


  • #3   11. mar 2012 Staffy: Jeg vidste heller ikke den havde været så meget alene da han havde den, men han mente bestemt, at den kunne holde sig i 12 timer, hvis man havde gået med den inden, og til det spurgte jeg ham så, om han kunne det samme.

    Sandra: Synes det var voldsomt. Jeg må havde set mærkelig ud i hovedet. Nanna er da nogle dage også alene i 8 timer, men så bruger jeg også en time om morgenen på hende, og gør meget ud af at hun er underholdt.

    Maria D: Jeg har det sådan, at jeg skal havde hunden med hvis jeg kan, og hvis jeg ikke kan, og er væk så længe, så får jeg hende passet, men pjat med os, en hund kan jo holde sig i dagevis.



  • #6   11. mar 2012 er fuldstændig enig med dig og din kæreste der ! Det synd og skam , spild af hundeliv... hver eneste dag, dag ud og dag ind... manden lyder ikke til han havde styr på hvad det egentlig krævede at have hund smiley !

  • #7   11. mar 2012 Ja, det er sjovt hvordan nogle folk mener man er fuldstændig åndssvag fordi man har en grænse der ligger på de her 7-8 timer.

    Jeg har fået at vide op en pæn måde at jeg var lidt af et hysterisk pyldrehoved fordi Lia kun er trænet til at være alene i 7 timer. Det var af en person der mente at 12 timer til hverdag bestemt ikke var noget problem, men hvor 24 timer måske lige var lige i overkanten, men at hunden i nødstilfælde dog sagtens kunne være alene hjemme i en weekend, men at det selvfølgelig var noget som man så vidt muligt burde undgå.

    Altså har man som udgangspunkt at 48 timer er kritisk lang tid, så kan jeg da godt se at mine 7 timer virker som noget pylder.


  • #8   11. mar 2012 Hm jeg synes også at hvis hunden er lukket inde i huset er 12 timer lang tid. Min går ude når vi ikke er hjemme og derfor har jeg det ikke dårligt hvi sjeg kommer senere hjem end planlagt, netop fordi han kan gå ud og ind som det passer ham.

    Jeg sys ikke er der er noget forkert i det du kender. Kender nogen der overgør det lidt med at hvis det bare er 2 timer så skal dyret passes. Men i arbejdstiden de der 7-8 timer er der ikke noget. Det skal så siges at hund er bange for alt og har lidt seperationsangst, men det er ikke noget de gider at gøre noget ved. Hunden er altid total forvirret, når den ene roser, skælder den anden ud osv osv. Det er jo nemt at være bagklog når man ser på andre end sig selv. Men min pointe var at jeg sys ikke der er noget forkert i det du gør. Om hunden så KUNNE holde sig i 12 timer så kan man jo diskutere hvor hensigts mæssigt det er i stedet.


  • #9   11. mar 2012 M.I Præcis, og jeg ville da ikke synes det var sundt at skulle holde sig 12 timer om dagen! Det går da ud over hundens nyrer!

  • #10   11. mar 2012 Jeg syntes man bør tænke lidt på at foruden de timer hunden er alene pga.man er på job, så sover vi også 6-8timer hvor hunden heller ikke har "samkvem med os, og så skal den passe sig selv i omk.16timer pr.døgn, og der er det jeg tænker at folk burde forstå at hunden render på væggene el bider ting istykker når den efterlades, hunde er trods alt flokdyr som ikke er avlet til ensomhed.
    Nu skal dette ikke misforståes, self.skal folk passe deres job osv. jeg ved bare at denne Onkel ikke er alene om at mene at hunde kan klare at være alene i lang tid.
    Jeg kunne bare aldrig få mig selv til at lade mine hunde være alene mere end få timer, men jo ældre jeg er blevet jo mere pylret er jeg også blevet omkring den tid jeg mener er ok.


  • #12   11. mar 2012 Har så absolut ikke hunde for at de skal sidde alene hjemme. De kan sagtens, men som regel er de med eller vi har nogen til at se efter dem. Så sent som i går skulle vi til Fyn med en hest vi havde solgt, og de kunne sagtens have været alene hjemme eller med i bilen, men de havde kedet sig. Så det endte med, at de blev sat af ude ved svigermekanikken, hvor vi alligevel skulle hente hesten, og så gik de og hyggede sig en hel dag sammen med deres hund.
    Skulle vores være hjemme i noget der minder om 12 timer hver dag, så tror jeg heller ikke, vi havde meget hjem at komme hjem til, det har de for meget krudt i bagen til smiley
    Og tanken om, hvilket hundeliv det ville være, det er ikke det jeg vil byde mine hunde...


  • #13   11. mar 2012 Vores var alene hjemme i 12 timer i går, og det tog de ikke skade af... De sov da vi kom hjem, og kom selvfølgelig ud at tisse med det samme. Vi får ikke vores hunde passet hvis vi er væk i 12 timer, det sker så også meget sjældent, men de kan godt være alene så længe, og jeg føler mig ikke som en dyrplager.

  • #14   11. mar 2012 Hun blev faktisk ikke kun luftet, passeren kender Nanna rigtig godt, og de elsker hinanden, så han var faktisk i vores hjem fra kl.16 af og til vi kom hjem, så hun stresser heldigvis ikke over det smiley

  • #15   11. mar 2012 Mamma:
    NEJ vores er aldrig hjemme så længe til daglig, det vil jeg heller ikke byde dem, og i min verden kan man så lige så godt lade vær at have hund smiley


  • #16   12. mar 2012 Min lille hundebasse holder sig gerne 24 timer om vinteren hvis det skulle være.. Han vil fandeme ikke ud når der er sne.. Det er kun under tvang fra mig at han kommer hele vejen (15 meter) ned til hjørnet..

    Her til aften var der ingen sne og hunden ville sgu stadig ikke ud.. Ikke på vilkår.. Det er en time siden vi var ude, og før det, har han ikke været ude siden 12 i formiddags.. Jeg har en underligt lille vovse smiley


  • #19   12. mar 2012 Basco kan sagtens holde sig i tolv timer, men derfra og så til at han skal være alene hjemme så længe... Jeg synes 8-9 timer er det maximale, hvis man ikke har tid til at være sammen med sin hund forstår jeg ikke man her anskaffet sig en...

    Jeg talte med en som sagde at hans hund sagtens kunne være alene fra 7 om morgenen til 1 om aftenen, jeg må indrømme jeg ikke vidste hvad jeg skulle svare ham... det lød nu ikke som om det var noget han gjorde tit, men alligevel! Ærgrer mig over jeg ikke var lige så sej som dig og fik sagt noget til ham...


Kommentér på:
Så blev jeg upopulær!

Annonce