{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

ang min opdrætter til min lille hvalp... {{forumTopicSubject}}

I lørdags var mig og min kæreste nede og se vores hvalp og der lavede vi en kontrakt fra dansk kennel klub.. Men både min kæreste og jeg var ikke helt sikker på hvordan opdrætteren var... I ved ikke den helt specielle jubii følelse da vi snakkede med hende, men altså hun har 2 hunde og det ser ud som om de har det godt og er rigtig kælen:) og på deres hjemmeside i gæstebogen ser det ud som om at alle er glade for deres hvalp fra tidl. kuld...
tror I bare det er os der er lidt tossede..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang min opdrætter til min lille hvalp...
  • #1   28. mar 2012 Hvis mavefornemmelsen ikke er i orden, så find en hund et andet sted...

    Nu ved jeg ikke hvad i skrev under på... men, mavefornemmelsen skal være i orden før jeg ville købe hvalp et sted


  • #2   28. mar 2012 vi venter og venter og hun lovede os at hun ville opdatere hendes hjemmeside søndag men dette er ikke gjort endnu... øv men hun har jo os et liv udover sin kennel.... det jo bare fordi man så gerne vil se hvad der sker med ens hvalp..... åhh tror bre det fordi ventetiden er sååå lang...

  • #3   28. mar 2012 vi skrev under på at vores hvalp og at vi havde 8 dage efter afhentning til at "afl" ham tilbage hvis der er "mangler"... groft sagt...

  • #4   28. mar 2012 Hvad er det for en hund I skal havde :o)

  • #5   29. mar 2012 Jeg forstår slet ikke i har lavet kontrakt allerede normalt laver man først kontrakten når man henter hunden, dvs man skriver den ikke under før den dag man afhenter hunden og allerede der hvor i kun har 8 dages retur ret ved fejl eller lign var jeg hoppet fra det lyder ikke seriøst smiley

  • #6   29. mar 2012 Mavefornemmelse er vigtigt! Og ellers kan der være hjælp at hente på Google .. hvad er det for en race I skal have?

  • #7   29. mar 2012 En kontrakt må ikke indeholde klausuler/betingelser, der stiller køber ringere end Købeloven, så kun 8 dages returret på "mangler" holder ikke vand.

    Er du kun usikker, fordi hun ikke har opdateret sin hjemmeside?
    Det kan der jo være flere grunde til.

    Hvor gammel er hvalpen nu?


  • #8   29. mar 2012 nu er returret ikke noget man almindeligvis får i dk med mindre det er aftalt.

    Men der er forskel på returret og reklamationsret.

    Returret er hvis man af en eller anden årsag fortryder sit køb, så kan man levere hunden tilbage mod at få alle sine penge retur

    reklamationsret er hvis der er fejl og mangler på hunden, og er det grelt nok, f.eks hvis dyrlægen mener at hunden skal aflives, så kan man ophøve handlen. Det kan man så gøre i 2 år fra købsdatoen ikke kun 8 dage. Så hvis der er tale om at du ved fejl/mangler kun kan klage/ophøve handlen i de første 8 dage efter handlen, så overtræder de købeloven.
    Det første halve år skal sælger bevise at hunden ikke fejlede noget på købstidspunktet, de sidste 1½ år er det så køber der skal bevise at den fejlede noget på købstidspunktet.


  • #10   29. mar 2012 Tak for alle svarene:-D han bliver 8 uger den 29 april:-D ja det var os i forbindelse med depositum men der stod os det med de 8 dage.. Vi gik ud fra at når de andre var glade for deres hunde så var det nok bare os... Og hundene virkede meget glade og afbalanceret! Og det jo ikk alle som man har det lige godt med... Vores hund er en dejlige cocker spanier som blev født start marts....

  • #11   29. mar 2012 **og på deres hjemmeside i gæstebogen ser det ud som om at alle er glade for deres hvalp fra tidl. kuld... **
    Opdrætteren KAN vel have slettet beskeder fra eventuelle utilfredse hvalpekøbere. Så at der kun var glade beskeder i gæstebogen ville ikke betyde SÅ meget for mig hvis jeg var i tvivl.


  • #12   29. mar 2012 Det rigtig nok men har googlet hende og der ikk noget dårligt om hende så ja.... Og hun sagde heldigvis vi måtte komme alt det vi ville og tro mig det vil vi os selvom der er 110 km ned til hende...

Kommentér på:
ang min opdrætter til min lille hvalp...

Annonce