{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Gør af alt og bider i snoren... {{forumTopicSubject}}

Hej

Min moster har en hund på næsten 1 år.
Og han gør simpelthen af alt.

Er han i haven og man sparker til en bold til ham, går han når han løber efter den.

Han gør meget når han leger med andre hunde.

Han gør når min moster står og snakker med folk.

Han gør når bare de går tur, så kan han nogen gange hoppe rundt om hende og gø.

Generelt er der bare meget lyd på den hund, men hvad kan man bedst gøre for bare at tage lidt af alt den gøen væk??

Jo, og så bider han tit i snoren når hun går med ham,
hvordan får hun ham til at stoppe med det?

Mvh. Nanna


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gør af alt og bider i snoren...
  • #1   8. maj 2012 Jeg tror hunden trænger til nogle flere udfordringer og noget mental stimulation - det virker som om den er sprængfyldt med energi som den gerne vil af med smiley

    Min den ene hund bliver også sådan når vi er til træning og vi holder en lille pause, hun gør fordi hun vil mere, hun keder sig, hvis vi ikke er igang.

    Går din moster til nogen form for træning med hunden og hvilken race er det.


  • #2   8. maj 2012 Det kunne godt være fordi den ikke for udfordringer nok...

    Hun går mange meget lange ture med ham, for han er noget af en energibombe, men tror du har ret i at han nok trænger lidt til at bruge hovedet...

    Nej hun har/går ikke til træning med ham.

    Uha... han er en blanding af gravhund, dværg pincher og Yorkshire terrier...


  • #3   8. maj 2012 Men hvad skal hun gøre i situationen?
    For nu er det jo nok blevet en vane at han skal gø af alt.

    Men skal nok sige til hende at han skal bruge hovedet lidt mere i stedet for benene smiley


  • #4   8. maj 2012 Jamen hun skal melde sig til noget træning, så kan trænerne hjælpe hende med problemet.
    For mange hunde er det ikek nok bare at gå en tur i snor - de skal både løbe krustet af sig Og de skal udfordres mentalt, det giver dem også en tilfredsstillelse og en indre ro.

    I første omgang skal hun ignorere dårlig adfærd og belønne god adfærd, det kan hun bl.a gøre med klikkertræning - men som sagt er det smartest at gå et sted, hvor hun kan få hjælp af nogle der kan se hunden.


  • #5   8. maj 2012 Må ærligt indrømme at jeg tror ikke hun vil gå til træning med ham.
    Hun har ingen bil og der er ingen træning her lige i nærheden.

    Han kan sit, dæk og kommer når hun kalder (så han går uden snor alle de steder man må, og det må man i alt det skov og mose der ligger her hvor vi bor, så han går stort set aldrig i snor) så tror hun mener det er nok...

    Men kan du evt. komme med nogle gode udfordringer til ham, hun kan lave herhjemme, så han kan blive lidt træt i hovedet?

    Hjemme i lejligheden er han helt rolig og slapper af.
    Men i haven og på tur gør han næsten hele tiden smiley


  • #6   8. maj 2012 Min hund har også bidt i snoren og gør.
    Kommando NEJ, det kann du traine med godbidder, du lægger en godbidder på gulven foran hunden og siger nej vis hunden prøver at tage godbiddern, lægger du foden på godbiddern in til han stopper med at tage godbiddern, så giver du ham den sådan lærer han at han ikke må vis du siger nej. Det fungerer os find med snoren vis han tager snoren i munden siger du nej vis han slipper det få han i stellet for en godbidder.
    Kommando Stille
    Det kan du trainet sådan, først skal han lære et kommando f.eks stille eller noget andet som du samligner med det,
    Vis han begynder at gø så tager du en godbidder holder den foran hans næse og siger din kommando, vis han er stille giver du han godbiddern.
    Hunden begynder at snuse efter den godbidder og stopper med at gø og lærer efter noget tid at han skal være stille


  • #7   8. maj 2012 Ross

    Han forstår godt ordet nej, når han fx. graver i haven, tager noget han ikke må eller andet, bare ikke når han gør... Han går helt i selvsving.

    Vil give dine råd videre, alle råd er meget velkomne, er jeg sikker på! smiley


  • #8   8. maj 2012 For at stimulerer den, kan hun kaste dens mad ud i haven så den skal arbejde lidt for føden, eller købe et af de legeting man fylder maden i.
    Der findes mange aktivitets legesager som også stimulerer hunden.


  • #9   8. maj 2012 Det beste er vis han arbejder med sin hjerne så bliver de hurtig træt og det gør min hund han er en husky som har meget energi
    Vis du går så får han bare mere og mere kondi det stiger 10 gange så hurtig som hos menneskene


Kommentér på:
Gør af alt og bider i snoren...

Annonce