{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Hundeloven {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en opgave på handelsskolen hvor jeg skal lave et spørgeskema, og emnet var valgfrit, så tænkte jeg ville lave et om hundeloven.
Jeg ville blive glad hvis i ville bruge et par minutter til at svare på spørgsmålene, jo flere der svare jo bedre.
HUSK DET ER IKKE MIN HOLDNINGER DET ER ET SPØRGESKEMA!


Hundeloven!
1. Hvad køn er du?
Mand_____ kvinde_____

2. Hvad er din alder?_____

3. Har du hund?
Ja_____ Nej_____

Hvis ja, hvilken race?______________________________________

4. Kender du hundeloven?

Ja_____ nej_____

5. Synes du det er iorden at hunden skal være chippet/tatoveret inden den er 8 uger.

Ja_____ Nej_____

Begrund___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Synes du det er iorden at nogen hunde skal gå med mundkurv?
Ja_____ Nej_____
Begrund___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Synes du hunde skal straffes for at bide børn der er onde mod dem?
(sætter tegnestifter i hovedet på dem, osv.)
Ja_____ Nej_____
Begrund___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Synes du loven skal laves så, man skal have tilladelse til at have den hunderace men vil have?
Ja_____ Nej_____
Begrund___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9. Synes du loven skal laves så, man skal have kørekørt til den hunderace man gerne vil have?
Ja_____ Nej_____
Begrund___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10. Synes du hundeejere skal på kursus i hundeadfærd?
Ja_____ Nej_____
Begrund___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

11. Synes du der skal være dyrepoliti i Danmark?
Ja_____ Nej_____
Begrund___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Synes du hundeloven skal ændres?
Ja_____ Nej_____
Begrund___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Mange tak for din hjælp.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeloven
  • #1   24. maj 2012 Mon ikke det ville være nemmere at oprette et spørgeskema på nettet ?

    F.eks her
    http://www.smartsurvey.dk/main/top/index.php


  • #2   24. maj 2012 Rene har ret, tror også du får også bedre svar hvis de er anonyme , da mange ikke gider forsvare sig bagefter herinde :-)))

  • #3   24. maj 2012 Hundeloven!
    1. Hvad køn er du?
    Mand_____ kvinde__x_

    2. Hvad er din alder?__16_

    3. Har du hund?
    Ja__x__ Nej_____

    Hvis ja, hvilken race?___Papillon med tavle__________________

    4. Kender du hundeloven?

    Ja__x__ nej_____

    5. Synes du det er iorden at hunden skal være chippet/tatoveret inden den er 8 uger.

    Ja__x__ Nej_____

    Begrund Fordi at hunden helst skal chippes/tatoveres så tidligt som muligt hvis den skulle blive væk.

    6. Synes du det er iorden at nogen hunde skal gå med mundkurv?
    Ja_____ Nej__x__
    Begrund Kan ikke lige se hvorfor en ellers helt fredelig og venlig hund skal bære mundkurv udelukkende fordi nogen båtnakker har stemplet racen som farlig.

    7. Synes du hunde skal straffes for at bide børn der er onde mod dem?
    (sætter tegnestifter i hovedet på dem, osv.)
    Ja_____ Nej__x__
    Begrund Små børn skal altid være under opsyn når de er sammen med børn. Det er jo ikke hundens skyld hvis den bider for det er det eneste forsvar den har, det burde være ejerne/forældrene der skulle straffes.

    8. Synes du loven skal laves så, man skal have tilladelse til at have den hunderace men vil have?
    Ja__x__ Nej_____
    Begrund Loven er gang lagkage, en hurtig reaktion på mediernes fokus på emnet som ikke er gennemtænkt ondeligt. De gør det for at prøve at reducere bid men alle andre hunde kan jo også bide og jeg ved at "muskelhunde" også kan være en helt igennem fantastisk hund og det har jeg oplevet gang på gang på gang. Aldrig har jeg mødt en muskelhund jeg har været utryg ved, tværtimod er det en helt masse andre racer som jeg har oplevet at være utryg ved som ikke engang har strejfet nogen en tanke kunne være farlige. Det er sgu ikke hundenes skyld men menneskene.

    9. Synes du loven skal laves så, man skal have kørekørt til den hunderace man gerne vil have?
    Ja__x__ Nej__x__
    Begrund Det ville da være en god ide at lave, men ved ikke om det ville kunne hjælpe noget så er ikke sikker.

    12. Synes du hundeloven skal ændres?
    Ja__x__ Nej_____
    Begrund__Jeg er pænt træt af den her hundelov. Nå men fordi at det ikke hjælper en sk*id at gøre nogen racer ulovlige, se selv Pitten den er her jo stadig selv om den har været ulovlig i Danmark i mange år. Men man ved også fra andre lande at det ikke hjælper overhovedt at ulovligøre nogen racer.


  • #4   24. maj 2012 Hundeloven!
    1. Hvad køn er du?
    Mand___x__ kvinde_____

    2. Hvad er din alder?___14__

    3. Har du hund?
    Ja__x___ Nej_____

    Hvis ja, hvilken race?____________Kooikerhondje__________________________

    4. Kender du hundeloven?

    Ja___x_ nej_____

    5. Synes du det er iorden at hunden skal være chippet/tatoveret inden den er 8 uger.

    Ja_____ Nej_x____

    Begrund___som så små er de forvirrede og forstår slet ikke hvad der sker !:( de gør sikkert ondt på dem og de er meget bange_____

    6. Synes du det er iorden at nogen hunde skal gå med mundkurv?
    Ja__x___ Nej_____
    Begrund___ja_men_kun_hvis_de_bider,_for_vi ___kan_jo_ikke_have_en_masse_hunde_eller_mennesker_der_er_______blevet_bidt_pga._hunden_ikke_havde_mundkrog_på.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    7. Synes du hunde skal straffes for at bide børn der er onde mod dem?
    (sætter tegnestifter i hovedet på dem, osv.)
    Ja_____ Nej___x__
    Begrund______Betsemt_IKKE_man_skal skælde_ud,_men_hvis_hunden_gør_det_gentagende_gange_må_den_jo_aflives_dsv.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    8. Synes du loven skal laves så, man skal have tilladelse til at have den hunderace men vil have?
    Ja_____ Nej__x___
    Begrund___der_er_en_grund_til_at_loven_om_at_men_ikke_må_have____der_hunderace_man_vil,_de_har_valgt_de_hunde_der_er_farlige væk.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    9. Synes du loven skal laves så, man skal have kørekørt til den hunderace man gerne vil have?
    Ja___x__ Nej_____
    Begrund_ja_men_kun_hvis_man_har_forstan_på_hunderacen_fuld_ud.___og_selv_har_haft_hunderacen_i_mange_år._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    10. Synes du hundeejere skal på kursus i hundeadfærd?
    Ja___x__ Nej_____
    Begrund__det_er_da_en_god_ide_hvis_hunden_har_adfærdspoblemer_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    11. Synes du der skal være dyrepoliti i Danmark?
    Ja___x__ Nej_____
    Begrund__BESTEMT!______de_hjælper_jo_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    12. Synes du hundeloven skal ændres?
    Ja_____ Nej___x__
    Begrund_______nej_de_har_jo_kun_lavet_loven_for_folk_sikkerhed____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




  • #5   24. maj 2012 har prøvet at være inde og lave det spørgeskema men det var ikke så nemt, derfor jeg har gjort sådan her.


  • #10   24. maj 2012
    Hej alle.
    Jeg har en opgave på handelsskolen hvor jeg skal lave et spørgeskema, og emnet var valgfrit, så tænkte jeg ville lave et om hundeloven.
    Jeg ville blive glad hvis i ville bruge et par minutter til at svare på spørgsmålene, jo flere der svare jo bedre.
    HUSK DET ER IKKE MIN HOLDNINGER DET ER ET SPØRGESKEMA!


    Hundeloven!
    1. Hvad køn er du?
    Mand_____ kvinde__x__

    2. Hvad er din alder?_23_

    3. Har du hund?
    Ja__x___ Nej_____

    Hvis ja, hvilken race?____Staffordshire bullterrier & Chihuahua______________

    4. Kender du hundeloven?

    Ja__x__ nej_____

    5. Synes du det er iorden at hunden skal være chippet/tatoveret inden den er 8 uger.

    Ja_x__ Nej_____

    Begrund____Syntes det vigtigt at have dokumentation for hvor hvalpen kommer fra, og hvem der har aflevet, skulle de blive stjålet eller væk ved man hvor de høre til____________

    6. Synes du det er iorden at nogen hunde skal gå med mundkurv?
    Ja_x__ Nej_____
    Begrund___Ja hvis de gentagne gange har vist agrasivt adfærd, men ikke bare fordi en lov har valgt at visse racer af princip skal.___________________________________________________________________________________
    7. Synes du hunde skal straffes for at bide børn der er onde mod dem?
    (sætter tegnestifter i hovedet på dem, osv.)
    Ja_____ Nej_____
    Begrund___Syntes den er svær, har hunden markeret syntes jeg ikke, men har den virkelig bidt, så er den tunge vej nok den rette.______________

    8. Synes du loven skal laves så, man skal have tilladelse til at have den hunderace men vil have?
    Ja__x___ Nej_____
    Begrund_De folk der kan finde ud af at have hund, og vælge en race der passer til dem, skal ikke straffes for de folk der slet ikke burde få hund ikke kan håndtere visse racer____________________________________________________________________________

    9. Synes du loven skal laves så, man skal have kørekørt til den hunderace man gerne vil have?
    Ja_____ Nej__x___
    Begrund___Så skulle folk op hvis de skulle skifte race, og hvad med bl. Hvordan ville man håndtere sådan et kort ? Bare en generelt kørekort omkring hunde adfærd, hvad det kræver, kan koste, hvad du binder dig for osv._____________________________________________________________________________

    10. Synes du hundeejere skal på kursus i hundeadfærd?
    Ja__x__ Nej_____
    Begrund___lige som vi går til teori i køreprøve, så syntes jeg det vigtigt man sætter sig ind i hundeadfærd, det jo trods alt ikke kun en uge man binder sig for._______________________________________________________________________________________________________________

    11. Synes du der skal være dyrepoliti i Danmark?
    Ja_x___ Nej_____
    Begrund___Syntes der skal nogle rigtige fag folk ind, som interessere sig for at håndhæver de love vi har omkring dyr, og som kun fokusere på det. Politiet i DK har rigeligt at se tili DK, og kender dårligt til de forskellige love omkring dyrehold____________________
    12. Synes du hundeloven skal ændres?
    Ja_x___ Nej_____
    Begrund__Jamen jeg syntes ikke den har en effekt, der er tons af bl hunde med ulovlige racer til salg hist og her, og de racer der ikke var ødelagt før bliver det nu, de bliver blandet med ALT, og racerne for dårligt ry pga øv blandingen der går under spicifikke racer. Tror ikke denne lov kan rette op på vores problem med uansvarlige ejere, hvorfor skulle de tage ansvar pga en lov, de har højst sandsynligt aldrig fulgt de love der allerede findes :(_______________________________________________________________________________________________


    Mange tak for din hjælp.








  • #11   24. maj 2012 Hundeloven!
    1. Hvad køn er du?
    Mand_____ kvinde__x___

    2. Hvad er din alder?__22___

    3. Har du hund?
    Ja__x___ Nej_____

    Hvis ja, hvilken race?__Cavalier King Charles Spaniel - Dreng på 7 år

    4. Kender du hundeloven?

    Ja__x___ nej_____

    5. Synes du det er iorden at hunden skal være chippet/tatoveret inden den er 8 uger.

    Ja__x___ Nej_____

    Begrund__Så ved man hvor henden høre til hvis hunden skulle stikke af .. Og skulle den blive stjålet er det også en fordel smiley


    6. Synes du det er iorden at nogen hunde skal gå med mundkurv?
    Ja__x___ Nej_____
    Begrund__Det synes jeg bestremt, da jeg selv har mødt en ustyrlig hund der var ved at sætte tænderne i min lille dreng, og jeg var nød til at sparke den anden hund for ikke at få en lille hund fuld af huller .. så de hunder der ikk kan styres mener jeg skal ha mundkurv på .. Men det skal os lige siges at jeg ikk ser nogen grund til at de så kaldte kamphunde skal ha mundkurv på, hvis det ikke er begrundet ..

    7. Synes du hunde skal straffes for at bide børn der er onde mod dem?
    (sætter tegnestifter i hovedet på dem, osv.)
    Ja_____ Nej__x___
    Begrund__Det må være forældrenes ansvar at lære deres børn sådan noget , det er hundes måde at sige fra på, og det mener jeg ikke skal staffes ..


    8. Synes du loven skal laves så, man skal have tilladelse til at have den hunderace men vil have?
    Ja__x___ Nej_____
    Begrund__Men det skal lige siges at der så skal indføres et "kørekort" til gerne alle racer, for muskelhundene skal ikk bruges til en potensforlænger for mange mænd .. Folk det kun får en hund fordi den er sej eller på mode skal ikke have lov til at få en hund !!


    9. Synes du loven skal laves så, man skal have kørekørt til den hunderace man gerne vil have?
    Ja__x___ Nej_____
    Begrund__Så vil man undgå mange a de uansvarelige der køber en hund fordi den er sej og gver respekt, eller fordi den er på mode og passer i tasken !!

    10. Synes du hundeejere skal på kursus i hundeadfærd?
    Ja__x___ Nej_____
    Begrund___Så man kan lære at tolke sin hund, og kan forbygge der sker ulykke med angreb og den slagt .. det vil også hjælpe mange hunde der bliver misfortået ..


    11. Synes du der skal være dyrepoliti i Danmark?
    Ja___x__ Nej_____
    Begrund__Har set alt for mange der ikke kan finde ud af at behandle deres dyr ordenligt ..


    12. Synes du hundeloven skal ændres?
    Ja___x__ Nej__x___
    Begrund___Både og, synes måske de ulovlige hunderacer skal tages til overvejelse, ikke alle skal ha lov til at eje dem, men erfarne folk med god forstand på hunde synes jeg det er okei .. Jeg holder på unge fyre ikke skal bruge den for at få respekt men der hvor jewg gik til træning er der er en mand der har styr på dem, og som har trænet dem i mange år .. og han har de mest fantastiske hunde .



  • #12   24. maj 2012 Har svaret på din survey

  • #13   24. maj 2012 har også svaret på Survey

  • #14   24. maj 2012 Done!(:

  • #16   24. maj 2012 Så er der svaret der inde også :o)

Kommentér på:
Hundeloven

Annonce