{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

øv oplevelse, løs hund {{forumTopicSubject}}

Igår aftes, da vi skulle gå aften turen med hunden, ser vi for en gangs skyld en løs hund, på græsplænen på den anden side af vejen. Det er en stor schæfer, og ser hurtigt at den har en af de der skrækkelige stof mundkurve på.
Min hund reagere meget voldsomt på synes af vovsen, hvilket er meget mærkeligt, da han egentlig elsker alle hunde. Men tager hurtigt beslutningen om at lukke min egen hund ind igen og se nærmere på schæferen.
Den virker ret sky, og jeg kan ikke komme i nærheden af den. Og det hjalp heller ikke vi var tre mennesker. Den ene en mand, hunden havde fulgt lidt efter.
Det ender med hunden stikker af. Men jeg bliver hurtigt enig med mig selv om, at jeg ikke bare kunne lade den stakkels hund løbe rundt med den kurv, uden nogen chance for at kunne få mad eller drikke, plus varmen der ville blive om dagen.
Så jeg tog min cykel og fandt hurtigt hunden igen. Men hunden vil stadig ikke lade mig komme tæt på. Så skifter taktik, og og beder den fast om sitte. det gør den så, beder den om at blive, imens jeg går langsomt en til den og så lykkedes det mig.
Selvfølgelig har den ikke halsbånd på. Den virker egentlig ret sød, men turde ikke at tager kurven af, da jeg jo ikke ved hvorfor den havde den på.
Hunden virker meget knyttet til huset hvor jeg fandt den og vil helst ikke væk fra det. Så jeg går over for at banke på, ser at deres dør står på klem, så det var tydelig hunden havde stukket af, inde fra huset. Der dukker en kvinde op, hun tager hurtigt hunden, siger tak og lukker døren i hovedet på mig.

Og så kom den dårlige fornemmelse, hvorfor havde den stakkels hund mundkurv på i sit eget hjem? Og så sådan en stof en, som bestemt ikke er beregnet til at de kan gå rundt med dem. Den kunne hverken, spise drikke eller halse. Og gik egentlig hjem med en rigtig træls følelse smiley

Føler jeg har svigtet den stakkels vovse.
Men vil gerne takke den, for den har gjort at jeg ikke er havlt så bange for schæfere mere, med den yderst gode opførsel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øv oplevelse, løs hund
  • #1   25. maj 2012 Øv øv øv altså... Der findes heldigvis mange dejlige shcæfere selvom jeg også selv er lidt utryg ved dem efter der var en der var ved at bide mig fudtstændig uforberedt.

    Kan godt forstå du har det skidt med at gå fra den, men hvad pokker skal man gøre, der er jo ingen lov der dissideret forbyder at hunden må gå med de ubehagelige ting.?

    Men det er da altid noget at hun sagde tak hvis man endelig skal finde noget positivt, de fleste siger ingenting eller skælder en ud.


    Stakkel stakkels hund, håber de er sødere mod deres hund end det lyder til....


  • #2   25. maj 2012 Ida H

    Har også mødt et par søde schæfere. Men hvis jeg bare sådan lige møder en, så er jeg utryg og det jeg egentlig ret træt af.

    Det ved jeg ikke, hunden skal jo sådan set have adgang til vand, hvilket den jo sådan set ikke har, med sådan en på. Men altså, hvis hun ikke havde lukket døren i hovedet på mig, så havde jeg nok foreslået hende, at købe en anden slags kurv, hvor hunden kan ånde, spise og drikke.
    Og ja hun sagde i det mindste tak og hunden var bestemt meget velopdragen.


  • #3   25. maj 2012 Hvis ikke hunden kan spise og drikke med den på, er det ikke lovligt.

  • #4   25. maj 2012 Nicolai og Malene: Jeg er bestemt enig i at det ikke er lovligt at den går fast med den, men kan man dømme dem på at den gør det, jeg tænker mon ikke hundeejeren bare vil påstå at de var igang med at klippe negle da den stak af eller andet, jeg ved ikke om du kan følge mig, det er jo ikke ulovligt at den har den på, det er ulovligt at den går med den.

    Har du overvejet at prøve at gå over og snakke med ejeren?


  • #5   25. maj 2012 Jeg tror også jeg ville prøve at banke på der, og lige danne mig et indtryk. Hvis hunden altid går med mundkurven, kan du anmelde hos 1812.

  • #6   25. maj 2012 Ja det kunne godt være jeg skulle prøve at finde ud af lidt mere om det. Men min tanke gik mere på, måske selv at prøve at vejlede hende til at købe en ordenlig mundkurv.
    Og er ret sikker på at den går med den meget, for hun havde ikke opdaget den var væk, tror faktisk bare hun lå og sov eller sådan noget. Der skulle en del til før hun registrede vi stod og bankede på.


  • #7   25. maj 2012 Jeg tror også lige jeg ville banke på, da tanken næsten ikke er til at holde ud.
    Stakkels hund, men også stakkels dig - jeg tror det vil hjælpe din samvittighed at se nærmere.
    Godt der findes mennesker med omsorg - hvor er der bare MANGE dyr i denne verden der bliver unødigt misforstået.



  • #8   25. maj 2012 Et tænkt scenarie...:

    Hunden HADER at få klippet klør, så ejer giver den en mundkurv på for ikke at blive bidt.. det virker nemlig også dæmpende på hunden, så den ikke stresser helt så højt op.
    midt under det hele ringer telefonen.
    Ejer afbryder negleklipperiet og taler i telefon.
    I et ubemærket øjeblik smutter hunden ud af den dør som knægten glemte at lukke efter sig da han kom hjem fra skole..

    men synes da også godt du kan smutte forbi en dag og se hvordan tingene står til


  • #9   26. maj 2012 Ib

    Det var også min første tanke da vi mødte hunden, at der måtte være fordi den skulle have lavet noget den ikke kunne lide, og så den var stukket af.

    Men da vi kommer der over, er det ret tydeligt at det ikke er hvad der er sket. Hele ejerens lejlighed er mørklagt, det tog lang tid for ejeren at reagere på vores banken på. Og hun kom ud i noget der lignede nattøj og så egentlig ud som om hun sov. Tydeligvis havde hun ikke været ude og lede efter den, og havde faktisk slet ikke opdaget den var væk.
    Jeg har ikke haft held med at få fat i ejeren igen, men vil blive ved med at prøve.
    Jeg tror ikke jeg vil gå direkte til politiet, tror jeg vil prøve at snakke med ejeren først og fremmest, finde ud af om hunden har kurven meget på og hvis den har, vil jeg prøve at forklare ejeren, problemet med den mundkurv og forklare om de andre gode mundkurve man kan købe.


  • #11   27. maj 2012 Theresa K

    Det er også en af de ting der bekymre mig, men den kan jo heller ikke komme til vand, og det hjælper bestemt heller ikke.
    har stadig ikke haft held til at få fat i dem smiley


Kommentér på:
øv oplevelse, løs hund

Annonce