{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

operation {{forumTopicSubject}}

ja, så er det i morgen Basco skal have en kikkert undersøgelse/operation.

Han begyndte at små halte i februar når han havde leget eller taget en spæne tur, men tænkte han måske havde overanstrengt leddet og så tiden an. I marts tog jeg til dyrlægen der intet kunne se på røntgen, men som dog sagde at jeg skulle være obs på om han fortsatte med at halte.

Heldigvis var der en meget sød bruger der kontaktede mig på PB og opfordrede mig til at tage kontakt til Faxe dyrehospital og få dem til at kigge på det.
Kenn kiggede på Basco og konstaterede med det samme at han har albuedysplasi på begge albuer, det kunne han bla. se på hans "ande"-gang. Det er åbenbart noget der som regel først opdages sent, da der ikke er udpræget halten fordi det er begge forben.
Jeg er ret nervøs for hvad undersøgelsen viser, men håber at det ikke er så slemt når nu det er opdaget så tidligt...

Der har bare været rigtig mange svære overvejelser og problematikker.
Forsikringen dækker kun undersøgelsen og ikke operationen, så det var enormt dumt fra min side ikke at sikre mig betingelserne da jeg tegnede forsikringen.

Jeg bor på anden sal, så jeg var i tvivl om hvad jeg skulle stille op efter indgrebet (dette løste sig heldigvis)

Og så bliver det en kæmpe udfordring de næste 4 uger, at holde en 8 mdr's hvalp i ro... :S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  operation
  • #1   5. jun 2012 Så skal du igang med en masse hjerne-øvelser til Basco istedet, det trætter dem rigtig meget, brugte det selv i Fie´s lange genoptrænings forløb.

    Husk at følge genoptrænings planen nøje og ikke forcere, således i opnår bedst mulige resultater.

    Held og lykke med det hele *S*


  • #2   5. jun 2012 Allerførst så rigtig meget held og lykke med bassen. Hvordan stiller opdrætteren sig med dette?

  • #3   6. jun 2012 Jeg er så glad, det gik rigtig godt. Han har ingen albuedysplasi, dyrlægen var ret overrasket over ikke at finde noget... Han kunne se at leddet var irriteret, så måske der har været noget betændelse i ledkapslen.
    Jeg holder genoptræningsplanen fuldstændig, og så håber jeg at det forbliver uforandret smiley (altså ingen albuedysplasi og ingen ledmus)

    Har ikke talt med opdrætter endnu, ville have resultatet af undersøgelsen først... Og så sagde dyrlægen at han ikke kunne afgøre om det var arvelighed, kost eller overbelastning, så jeg regnede ikke med at opdrætter ville dække... Men det er heldigvis ikke et issue alligevel smiley


  • #4   6. jun 2012 Har fulgt med på sidelinjen. Er rigtig glad for at høre den her positive opdatering. Tillykke med det! smiley

  • #5   6. jun 2012 tak smiley det er dejligt at vide at der har været lidt mental opbakning smiley Er glad for Basco fik lavet undersøgelsen, måske havde det udviklet sig i en uheldig retning hvis det først var blevet gjort om 1 år eller 2...

  • #6   6. jun 2012 Puha, hvor er det skønt at høre, tillykke fra os alle 3

Kommentér på:
operation

Annonce