1.166 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Brændenældeforgiftning Brændenældeforgiftning
Læs her om brændenældeforgiftning hos hunde og katte. (Teksten er faktisk noget nær den samme i begge link).
Især hunde med næsten pelsløse maver er udsatte.
Symptomerne = kløe, knopper, savlen, opkast, muskelsvaghed, rystelser og åndedrætsbesvær.
(link fjernet) (hunde)
(link fjernet) (katte)
Brændenælder er noget af det første ukrudt, jeg fjerner i min have.
0 synes godt om
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.572
Nu er der ENDELIG en forklaring på hvorfor min Chi savler helt vildt når vi har været et bestemt sted hvor der self.vokser mange brændenælder.
Jeg har aldrig kunne forstå at hun savlede så "vildt" som hun gør, det er rigtigt sejt spyt "som om hun lige er vågnet fra en tur i narkose", men ellers er der ikke noget at se, ud over at hun også gerne vil bæres hvilket ellers ikke er hendes farvorit måde at komme frem på, hun trækkker heldigvis vejret fint/normalt når det sker.
Jeg har altid gjort alt for at holde hende væk fra dem, men man kan desv.ikke se alle brændenælderne imellem græsarterne og da hun kun er 2år nu, så er det først nu at hun er begyndt at få en ordenlig pels på mavsen, den har jo ellers altid været næsten helt nøgen.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Ørene hævede til dobbelt størrelse, han kastede sig rundt og gned hovedet mod gulvet, ellers sov han bare hele tiden.
Han røg i narkose for at udelukke der var noget nede i ørene og fik ellers pencilin og øredråber, det afhjalp det hele, og der har heldigvis intet været siden ( på trods af han har taget den gennem brændenælder)
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.667
Skal de bare røre ved dem eller skal de spise dem før de reagere?
dec 2007
Eii, som der også står i linket, så er det ligesom med os selv, man skal bare berøres af de giftige fimrehår der sidder på stilken og bladene.
Når jeg selv har brændt mig , har jeg altid brugt saften fra stilken og gnedet stedet ind så er det holdt op med at svie, men den metode duer jo desv.ikke på hundene.
Jeg har nu heller aldrig haft en hund som har reageret på dem før jeg fik den lille lavbenede Cookie.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.193
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Skal selvfølgelig ikke bruges i øjenomgivelserne.
dec 2007
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.758
dec 2007
Jeg tænkte på "i forbindelse med *Natteravnen´s* indlæg, at eddike måske hjælper hvis ens vaps har trådt på brændenælderne så det kun er poterne det er gået ud over.
For som mange sikkert ved, så bruger man Eddike til at neutralisere giften fra selv meget slemme/giftige brændmænd i Australien.
Jeg VED naturligvis ikke om det hjælper, men det er da forsøget værd, hvis man ikke lige har andet ved hånden.
Nu har jeg self.tænkt mig at købe sådan en dåse Mepyramin, selv om jeg ikke lige ved hvad jeg skal bruge den til da vi nu holder os fra steder med brændenælder og de 2 store piger aldrigt har vist tegn på at de er blevet brændt selv om de har styrtet gennem store områder af brændenælder for at forfølge mus, så ved jeg jo ikke med den lille, så indtil den dåse er i hus, tror jeg at jeg vil ha en lille flaske eddike i hundenes førstehjælpskasse, HVIS nu. ;-/
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Brændenældeforgiftning