{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

COCKER EJERE SØGES! {{forumTopicSubject}}

Ja kom hid allesammen.... der må da være nogle stykker.... Det er jo en skøn race.....

Jeg vil rigtig gerne hvis I vil fortælle/dele jeres erfaringer med racen på godt og ondt - fordele og ulemper ved racen...?


Vi har slevfølgelig læst rigtig meget og besøgt/har kontakt til en mindre kennel...og mødt flere cockere generelt.

Vi er en familie på 4 - bestående af far - mor og to på 21 mdr. (lige nu). Vi bor i et stort hus, med en stor 100% lukket have, tæt ved vand og skov.
Mor går hjemme lige pt og troldene er i vuggestue 32 timer om ugen (max). Far arbejde - har skiftende arbejdstider...så har ogsp hverdage fri. Han løber...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  COCKER EJERE SØGES!
  • #1   13. jun 2012 Slet ingen - det var da mærkeligt...nå men de kommer nok smiley


  • #3   13. jun 2012 jeg har haft cocker spaniel siden jeg var 10 år. Det skal lige siges at det var mig der gav plet som han hed mad og vand HVER dag! gå ture med ham. det var også mig der gik til hundetræning med ham da jeg blev 14 år. der havde jeg ikke lært noget rigtig..!
    nu har jeg så en cocker hvalp på 14 uger som der skal bruges til jagthund af min kæreste..

    Cocker er en skøn hund. de skal opdrages med konsekvens, og godbider/legetøj. tæverne er kendt for at måske blive lidt mere selvstændige og egenbestemmende end hannerne!
    Jeg kan huske jeg engang fik at vide af en hunde træner at man kan sige der er to slags cockere. den ene der er stille og ikke piver f.eks. når man køre bil og så er der en der piver MEGET. Plet den første var en der pev utrolig meget og ham jeg har nu er den meget stille type.!

    De går med snuden nede hele tiden og man kan ikke bare gøre en cocker træt ved alm. leg der skal bruge der hoved allerede fra de er hvalpe.

    De røde cocoker spaniel er kendt for at ha en større tendens til aggressivitet.

    for nogen år siden var der et et problem med at der var et boom af cocker spaniel hvalpe og kan huske at min dyrlæge sagde at man skulle passe på med at der ikke kom hvalpe af samme familie. (kan fandme ikke huske hvad det ord hedder) TYPISK! Så det skal du være opmærksom på men omvendt det skal man jo med alle hunde..

    Cocker spaniel er en SKØN type hvalpe og jeg vil ALTID have sådan en i nærheden af mig..! SKØN hund!


  • #4   13. jun 2012 Jeg har en rød cocker hunhvalp.
    Hun er den mest fantastiske hund jeg kunne ønske mig.
    Hun er så kærlig, og helt ufatteligt lærenem, men stadig meget stædig, så selvom hun ved lige nøjagtig hvad man beder hende om, er det altså ikke sikkert at hun gør det smiley
    Hun er fantastisk med min niece på 4 år, og min datter på 2 mdr., så jeg vil helt klart sige at (de fleste) cockere er fantastiske med børn.
    Held og lykke med valget af hund smiley


  • #5   13. jun 2012 Jeg har elsket cockerne så lang tid jeg kan huske. Fantastisk glad og skøn race...
    Desværre har der været meget skod-avl, der har resulteret i en hel del sundhedsmæssige problemer i racen. Så man skal være meget obs på at få hunden fra en god kennel...
    Jeg er enig i, at der HAR været problemer med de røde cockere, men mener nu man er god på vej til at avle sig ud af problemet.

    Jeg har ikke selv en engelsk cocker, men er faldet for FT-udgaven. smiley


  • #6   13. jun 2012 Jeg har en rød cocker på snart fire år.

    Hun er den mest godmodige, sjove, skøre, tålmodige (men til tider også utålmodig) og skønneste hund! Det med at de røde skulle være aggressive, kan jeg bestemt ikke nikke genkendende til. Og de opdrættere jeg har snakket med, siger også at det er desværre en gammel skrøne som hænger ved. "Min mosters nabos kusines bror, havde en cocker...." - i kan godt følge mig ikke?

    Cockeren er for mig den helt perfekte hund, men derfor er det langt fra sikkert at den ville være det for jer smiley tag ud og snak med nogle opdrættere. Mød hundene. Læs hvad i kan på Spaniel Klubbens hjemmeside (under DKK). Desuden kan jeg anbefale bogen "Spaniels" som er udgivet i samarbejde med DKK. Den beskiver de forskellige spanielracer rigtig godt.

    Hvis i vælger en cocker, så sørg for at forældredyrene er tjekket for avelige sygdomme. Det er på ingen måde en sikkerhed i at hvalpen bliver 100% sund og rask, men det kan mindske risikoen for eventuelle sygdomme. Allergi osv. kan man aldrig gardere sig helt imod.

    Held og lykke smiley


  • #7   13. jun 2012 det er min første cocker jeg har, og han er en dejlig hund, har haft problemer omkring når han skulle spise, knurrede noget og beskyttede sin mad og kødben også, men han har helle i sin seng og under vores seng.. vi har trænet omkring madskålen og nu er der intet, både familie og venner kan være i nærheden af ham, men ikke røre. han er nem at træne og elsker det, han ELSKER vand og skal vade i alle vandpytter og ud at svømme hvis han kan komme til det... fulge og kaniner vil han meget gerne lege med.den eneste ulempe han har nu er at han hopper op af folk når de komme ind af døren. han elsker børn pga det var børn der hvor han blev født, og han var den sidste i kuldet som blev hentet, så han har fået masser af opmærksomhede.. han ligger sig på ryggen ved alle som gerne vil hilse både hunder og mennesker. dejlig hund, indfinder sig let, når vi slapper af gør han det også, når vi er på er han også på.... held og lykke med det hele smiley

  • #8   13. jun 2012 TUSIND MANGE TAK.... for at I gad bruge noget af jeres tid på at skrive til mig/os....

    Vi har læst rigtig meget - og vi har mødt flere cockere og ja så har vi god kontakt med en god kennel, hvor de har 4 dejlige tæver..... og det billede som nogen af jer beskriver med en mega aktiv hund som skal udfordres med vild hjernegym. hver eneste + flere laaaaange gåture - er slet ikke det billede vi ser og få fortalt - det lyder mere som Sunshine skriver...Er menneskerne aktive - så er hundene 100% klar - er menneske rolig/afslappet så er hundene også..... Selvfølgelig skal de motioneres og aktiveres hver dag - men ikke vildt og voldsomt... men men men men nu kender I jo så hvordan jeres hunde er...

    For os er det vigtigt det er en familiehund, som vil elske familien - nyder at være med og være en del af tingene......

    De hunde vi har mødt er så dejlig rolige, når der er ro i huset og klar hvis man skal på tur eller vil lege.... og det er det vi søger smiley


  • #9   13. jun 2012 Hvordan ser jeres dag ud med jeres familie + jeres cocker...? (hudløst ærligt - tak)

  • #10   13. jun 2012 Min dag er starter kl. 7, hvor min kæreste går den første tur med Freja på en 20 minutters tid, så går vi igen kl. 10-11 stykker i en times tid, nogle gange to timer (kan vi kun fordi min kæreste lige har fået sommerferie og jeg er på barsel. Tidspunkterne bliver selvfølgelig anderledes når der kommer en "normal" hverdag igen.) Når vi kommer hjem er Freja helt flad og går direkte til mad- og vandskål, hvorefter hun går direkte i kurven og sover i en times tid, hvorefter hun som regel kommer ud i haven og leger (enten alene eller sammen med en af os) Så går vi igen ved en 16-tiden, og nogle gange omkring ved 20-21 tiden. Nogle gange bliver det også bare til tumlen i haven ved aftenstid.
    Vores hund er jo stadig hvalp så vi går en del ekstra ture, og er ekstra meget i haven, for at hjælpe hende mod at blive renlig smiley


  • #11   13. jun 2012 Tak for svar Cecillie, det lyder da ikke som en urealistisk hverdag..... Der er da gåture ja.... men det er da ikke sindsygt. Det vil godt kunne lade sig gøre....

    Hvor gammel er jeres Freja - må hun godt gå 2 timer i streg?
    Laver I aktiviteter for hende - hjernegym?
    Hvor gammel er jeres datter?
    Hvordan kommer de to ud af det med hinanden?


  • #12   13. jun 2012 Hun er 11 - 12 uger. Hun går ikke to timer nonstop. Hun kommer op i barnevognen og får nogle breaks :-))
    Hun får foderbold og lidt forskelligt ind i mellem, ellers ikke det vilde.
    Vores datter er 2 mdr., og det er jo minimalt hvad hende og Freja har mødt hinanden. Freja passer meget på hende, og reagere hver gang hun græder. Det er som om hun beskytter hende -- meget sødt!


  • #13   13. jun 2012 Det tænkte jeg nok - har også set et af dine billeder - hvor hun sidder oppe i vognen.

    Kan de være på gulvet sammen?
    Er det hårdt at have baby og hvalp?

    Det lyder til at I har en god hverdag sammen som familie med hund


  • #14   13. jun 2012 Vær også obs på forskellen mellem standard cockeren fra DKK og FT Cockeren fra DJR.

    Spaniels er SKØNNE!

    Alm. cocker:
    (link fjernet)

    FT Cocker:
    (link fjernet)


  • #15   13. jun 2012 Det er en alm. cocker DKK vi har kigget på og overvejer som værende vores næste hund (engang)

    Hvad tænker du om det?


  • #16   13. jun 2012 Det tænker jeg er en SUPER ide!

    Nu har jeg selv FT springer spaniel og har været til en del samlinger med både FT Springer spaniel og FT Cocker Spaniel og FT udgaven er en MEGET aktiv hund, og en udpræget arbejdes hund. Men tror bestemt DKK udgaven vil egne sig godt som familie hund. Vi havde selv en rød cocker da jeg var mindre (en vi passede for en ven af familien i 6 mdr) Han var fantastisk.


  • #17   13. jun 2012 De kan sagtens være på gulvet sammen. Man skal bare være lidt over Freja, da hun jo kun er en hvalp, og hun vil gerne have lov til at nippe lidt i tær, og det må hun altså ikke på vores lille baby smiley
    Jeg har også en niece på fire år, som Freja er fantastisk med. Min niece kan endda gå tur med hende (selvfølgelig mens en af os er med)

    For os fungere vores hverdag upåklageligt :-)) Vi elsker vores lille cocker.


  • #18   13. jun 2012 Tak for jeres svar....det er jeg virkelig glad for.

    Nej hun skal jo lære at det ikke er ok at småbidde smiley

    Så er det bare at finde tidspunktet.....

    Vores trolde er 21 mdr (lige nu) og jeg går hjemme lige pt....


  • #19   13. jun 2012 Min erfaringer med cockeren, er at man skal være forberedt på en hund der kræver enormt meget opmærksomhed. Vores er nem med hensyn til opdragelse o.lign. men hun følger os overalt, og har altid gjort det. Er ikke særlig selvstændig og tryghedsnarkoman så det siger spar es!
    Hun er så nem så nem, men hun kræver bare meget opmærksomhed, og jeg har tit omtalt hende som en møg irriterende lillesøster ;o)



  • #20   13. jun 2012 Cocker er en skøn hund! Glemte lige at sige at jeg synes det er en utrolig nem hund både med hensyn til opdragelse og det alm. Man skal dog også huske at det tager lidt tid når de skal børstes hver dag...

  • #21   14. jun 2012 Det med super meget træning osv., er altså også meget forskelligt fra hund til hund.

    Bella er lidt et sovedyr/dovendyr nogle gange og står bestemt ikke op, før det er absolut nødvendigt. Er min kæreste hjemme og det kun er mig der skal på arbejde, bliver Bella liggende i sengen hos ham, når jeg står op. Her må hunde gerne sove i midten i sengen smiley

    Andre gange vågner jeg ved at jeg føler mig overvåget og når jeg slår øjnene op, står Bella og stirre en ned i hovedet, meget tæt på. Når man så siger "godmorgen" logre halen på livet løs og så løber hun ud af soveværelset og hen til havedøren.

    I hverdagen, når jeg skal på arbejde bliver morgenturen lidt kort, men dog så hun når det hele. Når så jeg kommer hjem tager vi nogle gange i skoven, hvor hun tonser rundt og dufter eller også går vi en tur gennem byen. Aftenturen er også lidt kort nogle gange. Ind imellem er der så også ture i haven, mindre hyggeture over til min veninde, som også har en hund... Det varierer lidt.

    En ting Bella virkelig godt kan lide, det er at ligge i vindueskarmen, når hun er alene hjemme. Derfor har vi sat en lænestol foran, så hun kan hoppe op og ned, uden problemer. Når jeg så fx. kommer hjem fra arbejde, ligger hun ofte og sover i vinduet og reagerer først når jeg banker på ruden eller sætter nøglen i døren. Andre gange sidder hun bare og kigger på bilerne der kører forbi.

    Egentlig har Bella altid været en ret nem hund. Meget selskablig og er overbevist om at alle der kommer på besøg, kommer for at besøge hende smiley og ih guder hvor kan hun så ligne en der ikke har fået mad i flere år smiley


  • #22   14. jun 2012 Takker for alle jeres svar - gerne flere ... Tak!

  • #23   14. jun 2012 Frejas tempo er meget efter vores eget tempo. Hvis hun kan mærke vi er trætte, så er det som om at hun også bliver træt og bare vil putte i hendes kurv. Men hvis hun kan mærke at vi er klar på en lang gåtur, eller en legetur i haven, så er hun HELT på.
    Jeg synes at træningen af hende er nem, meget nem. Hun er SÅ kvik.


  • #24   14. jun 2012 vores Sover LÆNGE nu, så når jeg står op kl 6:30 så smutter han under sengen, for han vil da ikke med ud at gå tur, og så jeg smutter og siger farvel til kæresten så ligger han oppe i sengen igen og putter og kigger på mig, farvel mor og sover vidre HÆHÆ. og så bliver han først luftet ved halv9-9 når kæresten står op, så længe der er en i sengen så vil han ikke derfra. så har vi en masse aktiveringslegetøj som han selv leger med når han har lyst, ellers har vi gået til træning med ham som hvalp. så går vi ellers lange ture med ham evt smider noget gud ud til noget græs, men lige for tiden er dufte af andre hunde mere vigtige end mad smiley han er helt sin egen, søger væk når han vil slappe af og når han mener at nu er det tid til noget sjov så kommer han selv hen :-). vil starte på noget lydighed med ham, for synes ikke rigtig han lytter til mig mere, men det er ligeså meget fordi han er teenager. Han har aldrig ødelagt ting og sager ad, kun bidt lidt i fodlister ellers ikke noget. man kan dø af grin af ham engang imellem, af de øjne han kan gi en engang imellem, når han får af vide at det må han ikke smiley

  • #26   14. jun 2012 Takker og bukker

Kommentér på:
COCKER EJERE SØGES!

Annonce