{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.739 visninger | Oprettet:

Hjælp akut! Bugspytkirtelbetændelse! {{forumTopicSubject}}

Yatzy blev kørt til dyrlægen i fredags, pga. han pludselig opførte sig som da han havde fået en hjerneblødning. Altså han havde hovedet nedad, røven op og rystede og ku ik finde ro. Min mor havde rørt ham hurtigt i siden forinden, da han lå og gnaskede i hans poter. Så vi kom til lægen, og han sagde der intet var, andet end han var spændt i nakken. Han fik smertestillende og vi tog hjem igen.
Lørdag morgen fik han det igen, efter han havde været på "morgen-wc". Vi skyndte os at optage det og tog til dyrlægen.
Der mærkede han igen på ham, men han var blød og intet at føle. Men da han så så videoen sagde han, at det højest sandsynligt var fordi han havde mavesmerter og at han gerne ville tage en blodprøve for at se om det var bugspytkirtlen. Prøven viste, at den var i den høje ende, så vi fik at vide han skulle faste indtil tirsdag også komme ind og få taget en ny blodprøve. Hvis den stadig er forhøjet, skal han scannes.. smiley
Men imorges kl. 7.15 ca begyndte han at få endnu en tur, som varede i 2 timer.. Vi tænkte og håbede, at det bare var det. Men nu har han endnu en tur smiley HADER at se ham sådan her.
Er der nogen af jer der har eller har kendskab til kronisk bugspytkirtelbetændelse?
Vi har altid troet han "bare" havde en sart mave, da han engang imellem har dage hvor han ik gider spise og kastede gult opkast op. Så han har fået I/D foder fra lægen.
Er så bange for hvad resultatet bliver.. Under alle omstændigheder skal han ikke lide, eller droppes med alt muligt medicin, som nærmest kun er for at udsætte det tunge emne; Aflivning. Han skal have et værdigt liv..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp akut! Bugspytkirtelbetændelse!
  • #1   24. jun 2012 Æh, sagde jeres dyrlæge at hunden skulle faste fra lørdag til TIRSDAG?

    Hvorfor er hunden ikke sat i behandling for sin bugsytkirtelbetændelse?


  • #2   24. jun 2012 Du kan læse om det her:
    (link fjernet)


  • #3   24. jun 2012 Manglende eller dårlig bugspytkirtelfunktion medfører livslang behandling.

    Når bugspytkirtlen ikke fungerer rigtigt, producerer den ikke fordøjelsesenzym - dette skal man så dagligt tilsætte.

    Nogle hunde lykkes det med, andre har et normalt liv. Men medicinering er ikke til at undgå.

    Men få nu en diagnose først smiley


  • #4   24. jun 2012 Hov, der var jeg hurtig på aftrækkeren - dårlig bugspytkirtelfunktion er ofte en følge til betændelsen.


  • #5   24. jun 2012 Mie * med grækeren og GD'erne * - Fordi det stimulere bugspytkirtlen og dermed kan han få endnu en tur hvor han bliver dårlig.
    Og lægen vil gerne be eller afkræfte om det er det, inden han giver ham alt muligt.

    *CH* - Jaa har jeg godt læst noget om. Men læste også et sted, at ens hund fik behandling i 14 dage også var det dét.. Så ville lige høre om der var nogen der havde erfaring med det, og om det var rigtigt..

    *Natravnen* Det var også den side min dyrlæge henvendte mig til, da han står i den bedende stilling bl.a.


  • #6   24. jun 2012 Hvis det er en akut betændelse, kan hunden klare sig med medicin kortvarigt. Er det generelt nedsat bugspytkirtelfunktion.. Ja.. Er det livslang medicin, som nogle hunde fungerer på, andre ikke.
    Jeg har ingen personlig erfaring med sygdommen, men har læst om den, da det er noget, vores racekan lide af. God bedring med din hund. Men faste over tre dage lyder voldsomt..


Kommentér på:
Hjælp akut! Bugspytkirtelbetændelse!

Annonce