{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.746 visninger | Oprettet:

Kræver aflivning {{forumTopicSubject}}

ihh hvor er jeg frustreret, min mors forrige hund som blev ved x manden ved seperation blev igår hentet af politiet med krav om aflivning hvis den dømmes som liste hund, det vides ikke om liste racerne er i den men dette er en mulighed, han er fra før loven og derved "lovlig" uanset om disse racer er i hans linjer eller ej ..

men for Ca. 2 uger siden, havde hans nabo gæster, disse besøgende havde en hund på Chihauhau str. som var sluppet igennem en lille sprække ind til hans have ( naboen har ikke selv hen) og som så mange andre hunde ville have gjort reagere hans hund agressivt og angriber det lille pjevs den lille hund overlever naturligvis ikke, min mors x mand er naturligvis knust over hændelsen, og undksylder og mere til, den anden mand går amok som man nok også selv ville gøre i sådanne en situation og mener det hele er X Skyld .. han melder det til politiet som tilsyndeladende giver ham medhold ..


Jeg kan slet ikke se det retfærdige i denne sag, Hunden var på egen grund og haven er forsvarligt indhegnet med 1,5 m højt hegn desværre har den lille hunde fundet et lille hul eller gravet sin vej ind ..

Til dagligt leger den med kammeratens whippet ..

derudover skal han betale retsag samt hundens ophold frem til afivning ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kræver aflivning
  • #1   12. aug 2012 Naboen har ikke selv HEGN* smiley
    Undskyld stave fejl det gik lidt stærkt


  • #2   12. aug 2012 desværre, den bliver aflivet der er ingen retfærdighed for listehunde, det er som om alle myndigheder bare vil have dem væk hurtigst muligt....så det er nok hvad der sker her....:(

  • #3   12. aug 2012 Frygtelig situation... Føler virkelig med begge ejere, det må være hårdt at miste sin lille chi på den måde. Samtidig mener jeg det er hvad der kan ske når ikke man har styr på sin hund og den smutter ind på privat grund hvor der bor en større hund.

    Mener heller aflivninger er det rigtige smiley av for en situation. Det gør mig ondt.


  • #4   12. aug 2012 Er det ikke muligt at kontakte en advokat hurtigst muligt?

  • #5   12. aug 2012 Man kunne prøve at kontakte fairdog, måske de ville hjælpe.
    Er ikke selv stor fan af dem, men har hørt de vil hjælpe med den slags sager


  • #6   12. aug 2012 Forstår ikke helt at de ikke kan se hunden premis i henhold til den var på egen grund og forsvarlig hegnet ind og at den på sin vis ikke har vist agresivitet før og kan med andre hunde

  • #7   12. aug 2012 Det lyder godt nok helt ude i hampen

  • #8   12. aug 2012 Jeg ved ikke hvad han har tænkt sig at gøre pt han er meget rystet og oven i det hele skal hans 1½ årig søn gennem en størrer operation, syntes virkelig det er en træls situation, da jeg ikke mener der er en snært af retfærdighed inde over .. havde han brudt ind i deres have havde jeg haft forståelse eller lign.

  • #9   12. aug 2012 han kan ikke med hanhunde da han blev overfaldet som bette hvalp men har nogle faste lege kammerater og får ikke lov til at lege med andre end disse da der ikke skal risikeres noget med en hund af den str ..

    Politiet sammenlignede sagen med indbrud havde det været en indbruds tyv og han bed skulle han også aflives


  • #10   12. aug 2012 Måske der er en side i historien vi ikke har hørt?
    Det giver jo ingen mening at de handler mod loven. Hunden var på egen grund og forsvarer derfor mod en indtrænger. Det kan man da ikke aflive for.


  • #12   12. aug 2012 Hvis det er hele historien det som du skriver så lyder det usandsynligt at de vil forlange en aflivning.
    En ting jeg stussede over i dit indlæg er at du skriver: og som så mange andre hunde ville have gjort reagere hans hund agressivt og angriber det lille pjevs...
    Dette er jeg meget uenig i, jeg mener ikke at det er normalt og at mange andre hunde vil angribe bare fordi der kommer en fremme hund ind i haven...


  • #13   12. aug 2012 Det var dog en forfærdelig historie.

    Hvordan er det dog, at loven bliver forvaltet???

    En lille bitte hund kravler igennem et hegn ( mon den er så lille, at den kan komme igennem maskerne i hegnet?), - og bides fatalt af hunden, som bor på området, der er INDHEGNET..........og alligevel skal den og ejeren straffes?

    Det kan da ikke være meningen!



  • #14   12. aug 2012 Hvad sker der lige for loven i DK?!
    Synes det er dybt godnat, at hvis en tyv bryder ind i et hus og bliver bidt af en hund, så får hunden skylden og skal aflives, når det er tyven der laver noget ulovligt!
    Ja undskyld TS, et lille sidespring, men så bare lige du nævnte at de sammenligner denne her episode med en indbrudstyv.
    Synes overhovedet ikke det er retfærdigt!


  • #15   12. aug 2012 AboutMyDogs: Ja min hund ville heller ikke gå til angreb, hvis der kom en fremmede hund i haven, men han ville måske knurre eller gø.
    Dog synes jeg ikke det er fair hvis denne her hund skal aflives, når den nu var forsvarlig indhegnet HVIS altså det er sådan historien er 100%


  • #16   12. aug 2012 about my dog - m : Som jeg skrev Ville <b>Mange</b> andre jeg skrev ikke alle hunde smiley ..
    mange hunde ser deres have som deres territorium og derfor introducere man også hunde på neutral grund, så den sætning holder jeg fast i smiley


  • #17   12. aug 2012 Katrine : det tror jeg også han vil gøre ..men jeg ved hans hegn er 1½m og ikke 180 dog er der ½ m bredde hæk bagved han har kun et "Her vogter jeg skilt"


  • #18   12. aug 2012 Jeg forstår det heller ikke selv men hunden lever endnu og opholder sig på en dyreklinik indtil dømmen er taget så man kan da håbe på at dømmen ikke får medhold

  • #20   12. aug 2012 Hunden var på egen grund og forsvarer derfor mod en indtrænger. Det kan man da ikke aflive for. Jo det kan man, det har man gjort flere gange,også hvis hunden bider en indbrudstyv som kommer alvorligt til skade. Hvis du stopper en indbrudstyv i dit hjem og du sender ham en tur på hospitalet, du bliver dømt.Du bliver overfaldet på åben gade forsvarer dig han falder uheldigt slår hovedet i kantstenen og dør,masser af vidner på sagens forløb, selvforsvar du havner i spjældet 3år.Sag i Frederikssund 1968.

  • #21   12. aug 2012 Marina: Det er fint nok at du vil holde fast i den sætning men jeg kender utrolig mange hund og vil vove den påstand at ikke en af dem uden videre ville bide en anden hund "bare" fordi den kommer ind på dens territorium, de ville måske presse den op og gø men lige frem at biden den anden hund ihjel tror jeg ikke på. Så mener stadig at det der med mange hunde, ikke holder vand, det er nok nærmere nogle få hunde som kunne finde på det.
    Jeg vil også lige understrege at ud fra det du skriver så mener jeg ikke at den skal aflives. Men jeg mener heller ikke at det er normal adfærd at den bider den anden hund.


  • #24   12. aug 2012 Som sagt skriver jeg ikke alle hunde men som så mange andre, udfra de mange millioner hunde der findes på verdens plan er det ikke urealistisk, IGEN jeg siger ikke alle smiley

  • #25   12. aug 2012 Jeg ville da på ingen måde selv kunne garantere for følgerne, hvis en lille Chi brød ind her, og i stedet for at underkaste sig spillede smart, og nej jeg har ikke en listehund, der er andre racer der ikke accepterer alt.

    Det er en meget uheldig episode for alle parter, og ja reglerne for sådan noget er helt hen i vejret, dette både ved indtrængende hunde og indbrudstyve, at der er mulighed for listehund, er sagen uvedkommende.

    Man kan måske ikke bebrejde ejeren af den lille Chi, at han ikke tænkte helt klart på tidspunktet hvor han anmeldte, men forhåbentligt kan han se logikken i at det ikke var modpartens skyld nu.
    Det er så desværre lidt for sent nu.
    Håber at der bliver en fornuftig løsning, istedet for aflivning.


  • #27   12. aug 2012 Øv ejer af den chi ikke passede bedre på den, den burde jo ikke havde været uden opsyn....

    Kan godt følge I er knuste og frustreret over dette, håber han tager fat i en advokat, det kunne være hende her http://www.hunde-advokaten.dk/Hundeadvokaten.htm

    Pøj pøj med det hele!


  • #28   12. aug 2012 Jeg ville i hvert fald skynde mig at smide dokumentation på hvornår hunden er født på bordet. Hvis hunden er født for loven trådte i kraft, er det politiet der skal bevise at den er ulovlig, ikke omvendt!!!

    Og eftersom episoden skete i hundens egen indhegnede have, mener jeg bestemt ikke det er rigtigt at den skal aflives.

    Så vidt jeg kan læse, ønsker politiet at aflive (eller undersøge muligheden herfor) på baggrund af om hunden er ulovlig -ikke så meget på baggrund af at den har bidt.


  • #29   12. aug 2012 Michelle, og det bør ikke være ret svært at bevise, den må jo være registreret i DHR.

  • #30   12. aug 2012 Aino -netop. Så hvis man blot kan dokumentere at hunden er født før loven trådte i kraft, så er det politiets opgave at bevise at den er ulovlig... og det kan de næppe, medmindre den da er registreret som en af de ulovlige racer (og det lyder det jo ikke til at den er).

    Så er der self problemet med bidepisoden, men eftersom det er sket på privat, indhegnet grund, har jeg svært ved at tro at det alene kan føre til aflivning


  • #31   12. aug 2012 Michelle, jeg er enig.

  • #32   12. aug 2012 det er da så latterligt som det næsten kan blive.
    Hvad så med den schæfer der bed pomsen, så den døde af det? Den skulle der ikke ske noget med. Men en muskelhund, hvor der heller ikke er lavet nogle lovovertrædelser skal aflives.
    Det hænger virkelig ikke sammen.

    Og undskyld, normalt har jeg ikke travlt med forskels behandling af listehunde og ikke listehunde, men det her, det synes jeg virker mærkeligt.


  • #33   12. aug 2012 Hvad hvis det var en kat hunden havde dræbt i egen have? Hvordan er reglerne for det...

  • #34   12. aug 2012 ja det må jo være det samme, siden de samligner det med en indbrudstyv. Så må det vel næsten vare lige meget hvilket dyr den dræber.

  • #35   12. aug 2012 Jeg regner det nu for MEGET usandsynligt at en hund vilblive aflivet for at dræbe en kat i egen have (så kan man da starte med at aflive en ret stor del af den danske hundebestand)

    Og angående indbrudstyven er den jo heller ikke helt korrekt -mig bekendt er der ikke faldet nogen domme i sådan en sag, og læser man rundt omkring i online advokatbrevkasser hvor emnet faktisk er taget op en del gange, så vil det nok heller ikke blive tilfældet, ligesom den med tyven der får erstatning heller ikke holder, eftersom loven altså osse tager det forbehold, at hvis skadeslidte selv har været medvirkende til skadens opståen, så kan erstatning helt eller delvist bortfalde


  • #36   12. aug 2012 må nok læne mig lidt op ad Marina & Dennis her....
    Kender også en del hunde, der ville bide en indtrængende hund....
    deriblandt mine egne...
    godtnok er vores have næsten som Fort Knox, men skulle en lille hund forvilde sig ind i haven, er jeg bange for, at dens dage var talte....


  • #37   12. aug 2012 Jeg er helt sikker på at jeg ville bebrejde hunden/ejeren af hunden, uanset hvor retfærdigt det så måtte være.
    -men derfra og til at handle på mine (uretfærdige) bebrejdelser er der jo et stykke.

    Jeg tror da det er helt naturligt at blive gal, bebrejde alle andre end en selv osv, når den slags sker. Det er jo oftest ens kæreste eje man har mistet
    Men jeg synes det er trist at politiet så ikke stopper den der, eller i hvert fald venter med at fjerne hund osv, til de rent faktisk har undersøgt sagen.
    -og det er da osse det jeg synes man oftest hører de gør, så jeg kan ikke tro andet end at de har fjernet hunden fordi de mener den er ulovlig, ikke fordi den har bidt


  • #38   12. aug 2012 Der er dokument osv på han er fra før loven da vi har haft alle 3 hunde med hjem England hvor vi boede før og her skulle vi dokumenterei hoved og røv, vi flyttede til i 06 igen ..

    Jeg ved ikke havd han gør, da det ikke er min hund eller min beslutning desværre ..

    en kat er en anden sag men set fra den anden side hvor mange melder katte "mord" til politiet smiley

    Jeg kan sagtens se det fra chi's ejers side men vil mene han efterhånden skulle kunne se sin skyld i episoden ..


  • #39   12. aug 2012 Få ham til at vise at hunden er fra før loven trådte i kraft. Det er da en go start i hvert fald...

Kommentér på:
Kræver aflivning

Annonce