{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.498 visninger | Oprettet:

Inspiration fra dmu tråden {{forumTopicSubject}}

Hold da k... hvor er den blevet lang. Nå men jeg sad egentligt og tænkte på hvad nu hvis (gudforbyde det) at rottweileren bliver forbudt om mindre end et år. Så er jeg i samme båd som dem med amstaff og så vidt jeg kan fornemme er de nærmest et udstødt folkefærd med deres vildt bidske og dræberagtige hunde.
Nok er jeg ikke helt enig i dmu´s forslag for det burde være såre simpelt bare at give alle racer linepåbud men kan virkelig godt forstå at de kæmper en brav kamp for at få lov til at beholde deres racer. Det er måske ikke altid lige heldige udtalelser der kommer frem men det er mennesker der går op i det med liv og sjæl for deres dyr som de elsker. Og det vil jeg også gøre og gør nu.
Men hvad mener I HG? Hvis rottweileren bliver forbudt og jeg blir listehunde ejer er jeg så også en dum hundeejer der bare skal ha en potens forlænger selvom jeg er en kvinde? Bare fordi mine hunde er listehunde dræber de så alt de kommer i nærheden af? Blir I mere lykkelige af at rottweileren blir ulovlig så I kan gå sikkert på gaden??

Ja mange tanker kommer når man ikke kan sove smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inspiration fra dmu tråden
  • #1   18. aug 2012 Forhåbentlig er du en ansvarlig ejer, som kan blive offer for at en stak idioter har valgt rottweileren som den næste moderace

  • #2   18. aug 2012 Ja da.. Hvis Rotten kommer på listen også, så fra den dato det træder i kraft der VIL dine hunde vende 180 grader og blive nogle bidske sataner der slår alt ihjel og går i blodrus og hvad ved jeg..

    Ironi kan forekomme..



  • #3   18. aug 2012 I manges øjne vil du være et andet menneske ja, og din hund vil være mere frygtet end den er i forvejen. Det er forfærdeligt men sandt...

  • #4   18. aug 2012 Nej det gør du ikke. Min genbo som ejer en Ambull er heler ikke "en dum hundeejer der bare skal ha en potens forlænger selvom hun er en kvinde? " Hendes hund er det sødest man tænke sig kan.
    Men hun er så også en af de ansvarlige hunde ejere som uskyldigt er havnet på den forkerte side af hegnet. Nøjagtigt som du formodenligt ville være.

    Når det så er sagt og du nu spørger så..ehh ja Rotten og schæferen (især Rotten) er faktisk de 2 racer jeg aller helst så ulovlige hvis vi endeligt SKAL have ulovlige hunde. Lige med undtagelse af Pitten altså DEN hund er jeg ski dødsens ræd for.


  • #5   18. aug 2012 Jeg håber inderligt ikke rotten bliver ulovlig! Det er bare DRØMME racen, som jeg ikke har tiden/pladsen til at kunne give det optimale som sådan en brugshund har bedst af....

    Dog er der håb, som politikkerne har fundet ud af, hjælper forbud ikke!


  • #6   18. aug 2012 Jeg husker den dag som var det igår, den første dag Kongo skulle have mundkurv på, bare for at kunne gå en tur. Den ellers så glade hund, var pludselig meget lille. Han blev rigtig god til at gå med den, men jeg kunne ikke fordrage at give ham den på.

    Så vi begyndte at gå om natten, hvor alt gadelys var slukket, eller langt inde i skoven, eller på privat område hvor vi fik lov, uden den forbandede mundkurv.

    At se hvordan folks syn ændrede sig på min elskede hund, og jeg. Hvordan forældre hev deres børn væk fra ham, se hvordan folk skiftede fortov selvom han ignorerede andre hunde og mennesker, at se rædslen i folks øjne selvom han stod og logrede, eller dansede glad rundt.

    At se folks reaktion når man fortæller man har en amstaff blanding, hvordan de pludselig så ned på en. Eller begyndte at spørge hvorfor man ikke havde en ordenlig hund? Hvad skal du da med sådan et bæst? Bider den ikke? Den er jo sindsyg!

    Det var forfærdeligt, den første tid. Man vænner sig til det, og lære at ryste på hovedet af dem som reagere som var det en tiger man gik med...


  • #7   18. aug 2012 Ja men jeg synes størstedelen af HG´s brugere generalisere. Der er rigtig mange seriøse og ansvarlige amstaff ejere som også har måtte bøde for de såkaldte brian´er og conni´er. Nu er det lige pludselig blevet den værste race i verden og ja så kommer turen da også til rottweileren.

    Calle´s moar: Hvorfor ser du at rottweileren gerne blir forbudt?


  • #8   18. aug 2012 Jamen hvilke racer er det de kæmper for?
    For mig at se meler man bare sin egen kage og vil bevare retten til at producere hvalpe af samme.

    Var det nu ren racet der var tale om var muligheden for mentaltest - det ville give langt mindre ramaskrig i befolkningen at loven så ville blive ændret til dette.


  • #9   18. aug 2012 For mit vedkommende vil det betyde nul træning da ALLE mine brugshunde er trænet på boldt og ikke vil gøre noget for en godbid om det så var en halv flæskesteg jeg stod med. Bor da heldigvis på landet med kæmpe indhegnet grund men vil ikke ha så meget imod mundkurven andet end folks forfærdelige blikke.


  • #10   18. aug 2012 Jeg vil da også kæmpe langt hårdere for at beholde rottweileren end hvis det vat schæfer eller dobermann men er villig til at gå på kompromi så vi alle kan være tjent med at have hund

    Nu siger jeg det igen men max 2 mtr line på hund i byzone kunne jo forebygge ALT


  • #11   18. aug 2012 Ja vi lever også i håbet om at hundeloven bliver ophævet og det ser da meget bedre ud nu end for et ½ år siden smiley


  • #12   18. aug 2012 Mjaa - jeg bor så på landet og har 3 overfald på mine hunde.
    Jeg vil sige alle offentlige steder.


  • #13   18. aug 2012 ja men ganske automatisk blir det så alle amstaffs den er galt med og hvor er det fedt at de er ulovlige så vi alle kan gå sikkert på gaden. Helt ærligt altså.


  • #14   18. aug 2012 forbud hjælper alligevel ikke da det jo er klaphattene der er skide ligeglade med det

  • #15   18. aug 2012 Men ja jeg er den ansvarlige hundeejer som blir ramt hvis det når så langt. Ligesom mange listehundeejere er det. Det jeg egetlig vil sige med det er at jeg faktisk sagtens kan forstå dem med listehunde og deres kamp som HG desværre ofte latterliggøre.

  • #16   18. aug 2012 Carolina: Jeg går ikke ind for listehunde loven. Jeg mener det er noget makværk. Jeg ville foretrække en anden løsning. Jeg mener dog stadig at noget skulle gøres.

    Men når nu hunde blev gjort ulovlige, så har det altid undret mig personligt Rotten og schæferen ikke var på. Da jeg mener helt seriøst at disse 2 racer er mindst lige så farlige i ukyndige hænder som nogle af de øvrige 13
    Jeg ønsker ikke at se Rotten ulovlig men jeg fatter ikke hvad der gør den mindre farlig.


  • #17   18. aug 2012 Nej det fatter jeg så heller ikke. Shæferen er heller ikke på obs listen mere. Men nej det er ikke alle der skal eje en rotte eller schæfer eller for den sags skyld en mops.
    Men mange uheldige episoder vil kunne undgåes med max 2 mtr line påbud på alle racer.


  • #18   18. aug 2012 Jeg kan så slet slet ikke forstå man kan samligne Schæferen og Rotten med de 13 racer på listen.

    Ved godt det ikke var det du spurgte om..


  • #19   18. aug 2012 Jeg vil sige at loven har gjort sit.
    Ikke at de bærer mundkurv - men de er i snor nu.
    Det har ændret gadebilledet


  • #20   18. aug 2012 Og det kan man også kun i uvidenhed Nu som medløber DKK snob. .
    Både Schæfer og Rottweiler er brugs/tjenestehunde, hvori der er avlet et genetisk fundament for langt større samarbejdsvilje, end de fleste af de racer på forbudslisten, som er primært naturlige vogtere. Altså selvstændige stærke hunde, der kræver særlige forudsætninger og viden for at blive velfungerende og ufarlige. Forudsætninger og viden de færreste som disse hunde appellerer til er i besiddelse af.


  • #21   18. aug 2012 Helt enig Marietta.
    Tror slet ikke man har forstået alvoren eller forstået hvorfor de racer der er på listen er der, når man kan samligne to racer som Rottweileren og Schæferen med dem. Ærlig talt.


  • #22   18. aug 2012 Og man har i hvert fald ingen viden om nogle af de racer på listen, når man kan sige de høre til der. Grunden til at mange ikke kan forstå hvorfor rottweiler, og schæfer ikke er på listen, er jo at de 2 racer er stærkere end dem på listen.

  • #23   18. aug 2012 Stærkere? Den må du lige forklare mig?


  • #24   18. aug 2012 Og jo jeg har nok viden til at vide at de racer på listen ikke er der uden grund.

    Jeg er ikke 100 procent FOR loven, da jeg syntes den har nogle huller, fejl og mangler, men noget skulle der ske og det gjorde der.


  • #25   18. aug 2012 Ingen hunde høre til på den liste, hverken din eller min.

  • #26   18. aug 2012 De hunde er ikke på listen uden grund.

  • #27   18. aug 2012 Nej grunden er stemmer til regeringen, og forkerte ejere men det er oss de eneste.

  • #28   18. aug 2012 Grunden er alle de overfald der sker på uskyldige hunde.

  • #29   18. aug 2012 Igen mangel på viden smiley

  • #30   18. aug 2012 Kan vist kun sige i lige måde i det her tilfælde hvilket faktisk er lidt skræmmende.

  • #31   18. aug 2012 Nej Janni ved du hvad der er skræmmende? At du er ked af folk gerne så din race på listen, men du ikke kan se noget galt i at andres race er det.

    Og med mangel på viden mener jeg de mennesker, som ikke kan finde ud af at have disse skarpe racer, men har dem aligevel. Vi der passer på vores hunde, skal straffes fordi Brian ikke kan finde ud af passe på sin.

    En som ts som går op i sin race med liv og sjæl, og som sikkert har velafbalancerede og gode hunde, skal straffes fordi nogle fjolser ikke ved hvad en rottweiler er.

    Det er pisse ærgeligt. Og har man prøvet at mærke forbudet, kan man oss forstå ts, og andre i den situation.

    Ingen racer høre til på den liste, heller ikke din Janni. Schæferen er en af de få racer jeg bare ikke kan fordrage, er blevet bidt af en for nogle år siden, og har ALDRIG mødt en ordenlig schæfer. De har alle været bløde i bolden, det er den eneste race jeg går langt udenom, for jeg kan på ingen måde læse den.

    Men kunne da aldrig drømme om at dømme folk der har dem, eller ønske dem på en liste. For kan du styre hunden, ja så kan du jo sagtens have den.


  • #32   18. aug 2012 Natascha, det jeg ikke forstår er at de folk der ejer disse hunde ikke vedkender at der er et problem, for det ER der.

    Jeg er desuden ikke ked af at folk ser min race på listen, det har jeg vist aldrig udtalt, det må folk jo selv om, det røre mig ikke så længe jeg ved det ikke er noget der holder vand.

    Og det handler ikke om at jeg gerne ser andre hunde på listen, for i min drømmeverden er er INGEN racer på nogen liste, men det fungere bare ikke i virkeligheden.

    For lige at komme tilbage på sporet igen, så forstår jeg ikke at ejerne af disse hunde ikke vedkender sig problemet.
    De bruger mere tid på at bekæmpe loven, mere tid på at fortælle hele verden at det er alle andre der er dumme og det er alle andre der har farlige hunde, de bruger mere tid på at forsøge at trække andre racer med ned i faldet, racer der ikke er af samme stof som de 13 racer på listen.

    Det er kvalmende hele tiden at høre den der "Er min hund dum, ja så er din os!"
    Jeg er virkelig, virkelig træt af at høre på beklagende muskelhundeejere, for de har kun sig selv at takke for at det er gået som det er, det er ikke alle andres skyld.

    Igen de 13 racer er ikke på den liste uden grund.
    Det er jo ikke sådan at der har siddet en flok personer sammen, lukket øjene og derefter peget på 13 tilfældige racer og så har lavt listen.
    Nej de hunde er på den liste fordi de udgør en fare og er en stor, meget stor procentdel af de hundebud/overfald/dræb der sker på uskyldige hunde.
    Jeg finder det ikke bare lidt, men meget skræmmende at folk der ejer disse hunde ikke kan se det.

    Normalt elsker jeg alle hunde og det gør jeg for så vidt stadig, det skære i mit hjertet i nogle af sagerne, som feks. i den med hunden der blev tæsket/mishandlet af sin ejer, blev reddet, for derefter at blive aflivet, selvfølgelig gør det da ondt i mit hjerte! Alt andet ville da være underligt.

    Men noget skulle ske, det var gået over gevind med alle de bid og overfald og regeringen vågnede op! Endelig om man må sige. Som skrevet er jeg ikke 100 procent for loven, ser den gerne lavet om, da jeg finder fejl og mangler og en del huller på den. Jeg er feks. selv for tavlepåbud på disse racer da jeg er sikker på der vil være en stor del af vejen frem, nej ikke hele vejen, men en del.

    Jeg vil gerne understrege at det intet har at gøre med at jeg er Schæferejer, jeg tager Schæferen og Rottweileren fordi de er trukket ind i denne tråd på forhånd.
    Og jeg reagere på der bliver skrevet at folk gerne se Schæferen og Rottweileren på listen, da jeg mener det er uvidenhed at udtale sådan noget. De 13 racer på listen og Schæferen og Rottweileren kan på ingenmåde sammenlignes..

    Skulle jeg tage den race jeg har dårligst erfaring med og syntes den skulle på listen? Nej selvfølgelig ikke, for det er ikke en race der står for disse overfald.

    Alle hunde kan bide, har aldrig påstået andet, men der er satme forskel på udfaldet i sidste ende. Så sent som igår så jeg en video herinde med en MH der lemlæster en uskyldig Golden Retriever. Det er der man SÅ tydeligt ser forskellen på racerne.
    Det var med tåre ned af kinderne, brækfornemmelser og vrede jeg så den video, aldrig, aldrig om jeg har set så grum en video med racer der ikke er på listen.

    Jeg er stadig uforstående overfor at ejerne ikke kan se at den er helt gal, og så længe de modarbejder loven, lukker øjene og ikke vedkender sig deres ansvar ja så har de ikke min støtte.


  • #33   18. aug 2012 Jeg kunne aldrig drømme om at trække andre racer med på listen, jeg er ikke en af dem der mener mange andre racer burde være der. Nej jeg er en af dem der ikke vil have nolge racer på den.

    Janni du skulle have mødt Kongo, så ville du vide hvem jer er, og hvad jeg står for. Og jeg er sikker på du ville have elsket ham, han var et pragt-eksemplar..


  • #34   18. aug 2012 TS jeg forstår din bekymring, men i tråden om DMU handler det ikke om at deres hunde ikke kan være nogle skønne hunde. En af de smukkeste hunde i min verden er en blå piibull.Men det handler om at de ikke tager ansvar men forslår et hundekørekort til alle hundeejere og mener det løser problemet.
    Jeg er ikke for loven men jeg er for at visse hunde bør have restriktioner fordi de kan være farlige i en uansvarlig ejers hænder, og når man ikke selv kan se det som ejer og tage sine forbehold og sit ansvar for dette så må samfundet have love med kontrol der kan minimerer antallet af ulykker mest muligt.
    Jeg kunne som jeg har skrevet før forestille mig , en mentaltest, en ren straffeattest, og en afgift m.m til at dække dette, som man f.eks har i nogle delstater i Tyskland.(Leder stadig efter link men mit tyske er ikke godt :-))
    Og så må jeg nok tilslutte min Calles moar, dette altså restriktionerne ikke forbuddet, burde også gælde Rottweileren og Schæferen og forøvrigt alle store hunde i denne gruppe (vogtere eller hvad vi nu kalder dem) som loven i Tyskland også indbefatter.
    Jeg kan blive lidt overrasket over hver gang nogen nævner Schæferen så reagerer nogle , denne gang (Nu som medløber ) ved ikke at erkender at der er ejere af deres racer der heller ikke er ansvarlige , præcis som i alle andre racer men at deres race også kan, i de forkerte hænder være farlig.

    Nej Nu som medløber denne lov er desværre lavet på baggrund af en statestik fra Ishøj hvilket vel ikke kan siges at være dækkende for hele Danmark så selvom jeg er glad for at vi har en lov ( listehundene) så er den ikke lavet på et videnskabligt grundlag og jeg kan godt forstå at man protesterer , hvad jeg igen IKKE kan forstå er at man ikke tager ansvar men forsøger lægge det på andre hundeejere.
    Jeg er enig med Nu som medløber i at Rotten, Schæferen ikke har de samme instinkter som Amstaffen men de og andre store hunde kan alle blive farlige i de forkerte hænder.Og det er smadder synd at Brian og Trunte ( eller hvad vi nu kalder dem) skal ødelægge det for de ansvarlige hunde ejere uanset race.

    Jeg forstår at man forsvarer sin race uanset om man har en Amstaff eller en Schæfer, jeg ville gøre et samme men Nu som medløber at din race ikke er med på listen eller obs listen tror jeg ikke har med ansvarlighed at gøre desværre , men om at den bruges af politi m.m så derfor er den måske lidt fredet ( min egen tanke, ingen beviser) På de få og ikke dokumenterede statestikker der findes er Schæferne i top når det kommer til bid skader.
    Misforstå mig nu ikke jeg mener stadig ikke løsningen er en forbuds liste og jeg ønsker derfor heller ikke hverken Schæferen , Rotten eller nogle andre racer tilføres denne liste men jeg ønsker mig at alle ejere tager ansvar og erkender at hvad de har ansvaret for og det er gør ikke alle ejere uanset om de ejer en Amstaff, Schæfer, eller en minipudel, men de store vogter racer samt kamp/muskelhundene udgør en større fare hvis og når de bider, samt de har instinkter der selvom det er forskellige instinkter så er de kraftigere end en minipudels instinkter og deres evt bid gør mere skade en minipudlens.
    Til sidst vil jeg sige NEJ jeg mener ikke at du carolina eller forøvrigt nogen anden person med en hund på listen eller obslisten er dårlige hundeejere fordi jeres racer ender på en liste og jeg ville aldrig dømme alle personer over en kam. Derimod så mener jeg at Brian og Trunte og alle de andre uansvarlige hunde ejere i dette land der ikke ved hvad deres hund kan gøre af skade , hvilke behov den har samt hvordan de undgår at den kan komme til at genere andre mennesker DE ER DÅRLIGE HUNDEEJERE UANSET RACE.


  • #35   18. aug 2012 Når jeg har skrevet med stort, er det ikke fordi jeg råber kl 05.30 men bare for at være tydelig :.)

  • #36   18. aug 2012 Må lige tilføje .Jeg skrev vogtere men mener brugshunde det dækker nok mere de racer jeg mener smiley

  • #37   18. aug 2012 Man er ikke en dårlig hundeejer pga sit valg af race. Man er det på baggrund af sin egen forvaltning af den race. Og lad os være ærlige - de racer der ligger til grund for loven er IKKE blevet forvaltet ordenligt. Popularitetsboomet af "armstaff" o.l. bragte både skamavl og inkompetente ejere med sig, og det siger sig selv er dømt til at gå galt.

    Oveni det bredte der sig en ny platitude om at hunde udelukkende er hvad man gør dem til, så det blev "tilladt" for en særlig sektion af samfundet at SLET ikke se på hundens baggrund/ophav/gener - ikke super smart når hundene er af højere kaliber end gennemsnittet.

    Som hundeejer er man til hver tid ansvarlig for at fremgå som et godt eksempel. Man er stortset altid en repræsentant for den type hundeejer man uden tvivl bliver sat i bås med, og for mig at se lider rottweilerfolket ikke under samme stigmatisering som "armstaff" folket (AST folk er noget andet - mit hjerte bløder for dem, men de er i voldsomt undertal).

    Rottehold foregår bare på et helt andet niveau nu om dage, med en super seriøs specialklub, mentaltests og folk der efterhånden har indset at de ikke bare kan kysses og krammes til at blive fede hunde. Nu er det en grov generalisering, men af den positive slags. Jeg tror ikke at rotten mangler dårlige ejere, men specialklubben er så meget over alt hvad der rører sig af rottesager i DK at det føles som om der er styr på det.

    Bull-Image gruppen har min fulde støtte til at modarbejde hundeloven - som de eneste lige nu - og det skyldes at de er ærlige omkring hvad de har mellem hænderne, anerkender de problemer der har været, og rent faktisk søger realistiske og holdbare løsninger. De er ikke endnu en forsamling blødende hjerter der ser det som alle andres problem, og lader følelserne løbe af med dem. Sådan har jeg det også med Rottweilerklubben.

    For mit vedkommende handler det om du har tænkt dig at følge loven eller ej - det er det eneste jeg kunne finde på at dømme dig for. Plus, min respekt for dig er omvendt proportional med antallet af hund-med-baby-så-er-alt-jo-godt billeder du poster i forum. Jeg skyr virkeligt den slags som pesten. smiley


  • #38   18. aug 2012 Hmm... Ja jeg syntes Rotten skulle på OBS listen. Jeg har kendt 4 rotter og to af dem bed. Den ene bed mig.
    Jeg kan ellers godt lide alle hunde, og har selv gerne ville have en rotte. Men syntes at netop Rotweileren er en MEGET dominerende hund, der helst vil være øveres over alle andre hunde, og derfor "kommer til" at overfalde/bide andre. Det er en stærk hund og både fysisk og psysisk, og sådan nogle hunde syntes jeg skulle på listen. Ikke at vi skal gøre alt sort/ hvidt og kun have små skralv, det er ikke det jeg skriver.
    Er sikker på der er mange med søde rotter, men der er desværre dobbelt så mange som ikke kan træde i karakter over for deres rottweiler og derfor ender den med at tage magten.
    Men Mental test på ALLE hunde store som små, burde være lovkrav. Dem som ikke består skal neutraliseres, gælder også blandinnger. Hvis der så er gener der er angstbidere/ agressive ect, så vil de ikke blive avlet på.


  • #39   18. aug 2012 Men... Hvordan mentaltester man en blanding? De har jo ingen ønskeprofil?

  • #40   18. aug 2012 Ganske almindelig test, men fx en paraply der bliver slået op hvor hunden ikke skal vise panik angst, gå forbi andre hunde uden at knurrer ect. De fleste mentaltests kan tages af andre end lige netop den race. Selvfølgelig er der nogle ting de ikke kan.
    Er hunden en der fare ud bare den ser et lagn hænge, er jo ofte bevis på at ejer ikke kan styre sin hund. Og netop en god idé IKKE at avle på noget en uansvarlig hundeejer har for enden af snoren.

    Søster: General for alle hunde er samarbejde, arbejsdvillighed, reseveret uden at være skarb ect.


  • #41   18. aug 2012 Søster jeg tror at man i Tyskland mental tester ud fra hundens agression, samspil med ejer og at den kan tåle stressede situationer, altså ikke de mentaltests vi bruger herhjemme men mere detaljeret, jeg kan bare ikke finde nogen link da min tyske er så dårligt smiley men det er hvad jeg forstod på min nabo da de boede i Tyskland og hendes Riesen skulle testes som alle hunde over tror det er 40cm skal i den delstat hun boede.
    Snuden, hvorfor skal alle hunde mentaltestet det er da at skyde gråspurve med kanoner ligesom kørekortet er, hvad men at man tester de racer der kan , i de forkerte hænder forvolde stor skade.
    Er heller ikke enig i at Rotten skal på en forbudsliste, det burde ingen hunde da der findes bedre alternativer og ser generelt Rotte og Schæfer ejere som en mere ansvarlig gruppe end muskel/kamp/liste hundeejere og Rottweiler klubben har jo allerede nu et forslag som virker meget seriøst , det er mere end hvad man kan sige om muskelhunde ejernes forslag men tror at Rotterne kan komme i risiko gruppen hvis loven får lov til at udvikle sig som den er idag.


  • #42   18. aug 2012 Snuden

    Det er jeg desværre uenig med dig i. Racerne er meget forskellige og kan ligge i modsatte ender af de skalaer du nævner der (du har pleasere, men du har også racer der minder mere om katte end hunde. Du har sociale hunde der elsker at sidde på skødet, men du har også racer der helst passer sig selv ude i haven).

    Nogle racer skal faktisk også være skarpe (f.eks presa og boerboel), og virkeligt mange af dem kan ikke forventes at acceptere fremmede hunde - f.eks kan min med langt de fleste, men det er alligevel sket at han har haft dårlig kemi med enkelte hanhunde - det kunne min hund dumpe på til sådan en prøve. De mentaltests der bruges i DKK bruges netop for at fastslå om hunden har ønskeværdierne for den race. Det er den samme test de allesammen får, men man ønsker forskellige resultater.

    Og hvad så hvis en hund farer op pga et lagen? Så længe ejer har den i snor er det vel fint nok at den er lidt sær. smiley Men ja, den skulle nok ikke avles på - det er vi enige i.


  • #43   18. aug 2012 Snuden, nej din mental test holder ikke smiley fordi en hund bliver bange for et lagen eller en paraply så skal den dumpe testen, der er vist ingen dokumentation for at denne hund vil angribe/ bide mere end den hund der ikke reagerer på en paraply.
    Det kan måske bruges i avl, det ved jeg intet om, men som godkendelse af racer , nej tak det vil jeg ikke kunne stole på smiley


  • #44   18. aug 2012 Jeg kender en Pit opdrætter i Tyskland. Han har haft racen i mere end 30 år og nu er han stoppet.
    Årsagen - at alt for mange er enormt aggressive - og man avler på så at sige alt. Det vil han ikke være en del af mere og har gjort op med sig selv at det må være slut med en race han elsker. De findes simpelthen ikke mere siger han.
    Han tilføjede at desuden var så ked af at se alle de hunde der aldrig kunne passere en mentalt test var i så at sige al avl i dag.

    Men her er tale om EN race. Blandinger heraf er umulige at type bestemme - umulige at "sætte i bås" og lave en profil over.


  • #45   18. aug 2012 Men Natascha, det er jo sandheden at mange MH ejere forsøger at trække andre racer med ned.. Se bare herinde.

    Og ja der er brodne kar overalt og der er os gode eksemplare af MH, det er jo ikke det jeg siger, men problemet er at der os er dårlige eksemplare og det er dem der dominere.

    Jeg har svært ved at tage seriøst at dem der ejer disse hunde ikke vedkender sig at der er et stort problem med disse hunde og at de ikke tager deres ansvar. Jeg har stadig tilgode at se MH med mundkurv.


  • #46   18. aug 2012 Janni ja der er mange der vil trække andre racer med ned, men jeg er ikke en af dem.

    Jeg kan bare ikke se det store problem, for jeg har ALDRIG mødt en MH som var aggressiv. Og har efterhånden mødt mange. Men jeg har så aldrig mødt en schæfer der var rask i hovedet, de er sgu bløde i bolden alle dem jeg kender og har stødt på smiley

    Men derfor skal den stadig ikke forbydes.

    Self er en schæfer og en MH ikke det samme, men som jeg skrev i en anden tråd en gang. De skarpe racer er intet problem at have, hvis du sætter dig ind hvad du har, og du kan styre den. De har jo en vilje uden lige, og giver aldrig op, men det kan du bruge. Til træning, som f.eks spor smiley

    Desuden er de nogle af de mest kærlige racer der findes, mange af dem. Amstaff, Amr. Bulldog, Pittbull, SBT, Bullmastiff og Tosa er dem jeg rigtig har haft med at gøre. Og jeg vil sige jeg ikke har mødt ret mange racer, som er så kærlige.

    Men de kræver oss sin ejer, det er hunde man skal være OBS på hele tiden. Og med det mener jeg de skal ikke have lov at gøre hvad det passer dem, og de skal opdrages konsekvent. Men så har du altså oss en genial hund mener jeg smiley


  • #48   18. aug 2012 Åh kæreste Maj-britt du er nu oss så hurtig smiley

  • #50   18. aug 2012 Maj-Britt jeg har mødt dem herhjemme.

    Hvad er WDS? smiley


  • #51   18. aug 2012 Jeg syntes det er tankevækkende at kamphunde elsker aldrig har mødt en eneste aggressiv?
    Jeg har mødt begge dele. De fleste aggressive overfor andre hunde og nogle der også var overfor mennesker.


  • #52   18. aug 2012 Verdens udstilling smiley

  • #53   18. aug 2012 Fætter Karin, ja det er det måske. Men jeg har jo så nok mødt dem med de rigtige ejere smiley

  • #54   18. aug 2012 Ja self kunne jeg vel sige mig selv smiley

  • #56   18. aug 2012 Altså min Kongo gad nu heller ikke andre hunde, jeg vil ikke sige han var aggressiv, han ignorerede dem bare. Har kun oplevet ham rigtig sur en gang, og det var da en schæfer-tæve røg på ham.

    De gik rundt og hyggede sig, og pludselig røg hun på ham. Sådan for alvor, først prøvede han på at komme væk, men da hun blev ved med at gå på ham blev han sgu gal. Men jeg råbte en gang på ham, og han kom hen til mig. Men hun kom jo efter! Så ejeren til hende måtte lige være hurtig.

    Heldigvis skete der ikke noget med nogen af dem, og ejeren var en af mine gode venner. Så vi blev enige om de ikke skulle lege igen. Men efter den dag ville han ikke have noget med voksne hunde at gøre, kun hvalpe.

    Og var der fremmede hunde der virkede truende rejste han børster, og blev meget stor. Så han kunne ikke med voksne hunde mere, desværre. Kun min søsters som han havde kendt siden den var 8 uger smiley


  • #57   18. aug 2012 Nej self er alle schæfere ikke syge i bøtten, men jeg har jo været uheldig at møde dem. Og jeg kan da godt forstå dem der ikke kan lide muskelhunde, hvis de kun har mødt de aggressive.

    Den dag i dag går jeg oss langt uden om en schæfer, det er den eneste race hvor jeg konsekvent skifter fortov. Ellers skifter jeg kun fortov hvis jeg kan se hunden har det bedst med jeg gør det, at den måske er nervøs, eller virker som om jeg ikke skal komme for tæt på dens intimzone smiley


  • #60   18. aug 2012 Men Maj-Britt du kan glæde dig hvis du møder en Tosa, den er virkelig noget ganske særligt. Og den er simpelthen så smuk, og majestætisk, syns jeg smiley

  • #62   18. aug 2012 Hvem kalder du hysteriske kællinger?



  • #63   18. aug 2012 Ja det er trist, er enig. Men stadig glæd dig smiley

  • #64   18. aug 2012 Jeg erkender at jeg har rottweilere som kræver en kærlig og konsekvent opdragelse og gør meget ud af at forklare hvalpekøbere som evt. er førstegangs hundeejere hvordan jeg synes det skal gøres. Ja jeg sælger sgu til folk der ikke har haft hund før og også unge mennesker ;). Jeg var selv 21 år da jeg købte min første hund og rottweiler.
    Jeg vil også synes at det ville være fantastiks med tavlepåbud på visse racer men der vil altid være en brian og en "trunte" der ødelægger det for alle os andre. Jeg synes IKKE DMU´s forslag er fantastiske og ja det ødelægger nok mere end det gavner men kan godt forstå deres kamp for deres hunde. En amstaff er i de rigtige hænder en fantastisk hund men en f.eks. hønsehund i de forkerte hænder kan være farlig for jo den kan også gøre meget skade. Min storebror fik bidt en ordentlig luns af ryggen af da han var barn og gik med aviser. Vi skal alle erkende at det er hunde vi har med at gøre uanset race. Jeg prøver ikke at trække andre racer med i faldet men er sgu godt nok ved at være træt af folk der synes at alle MH er farlige og skal forbydes og at de ikke kan gå sikkert på gaden osv. Om i vil det eller ej så generalisere HG!!



  • #65   18. aug 2012 Og helt ærlig Maj-britt: er du en skid bedre en dem med listehunde???

    "Ja, så bliver jeg da en forbryder, for jeg har bestemt ikke planlagt at undvære mine slanger. "

    (Taget ud fra en tråd "kommer der flere på forbudslisten?" fra hundegalleri den 12 juli som omhandler et evt. forbud mod slanger i fangenskab.)


  • #66   18. aug 2012 Stefano -

    Er jeg helt gal på den, eller er du ikke italiener ?


  • #68   18. aug 2012 Mine hunde er altid i snor, bider ingen og overfalder heller ingen men blir de forbudt skal man stadig følge loven ik??


  • #70   18. aug 2012 Hvis det sker er det jo fordi der er andre klaphatte der ikke kan finde ud af at holde slanger. Dette er vel det samme som med dem med listehundene. Der er mange ansvarlige hundeejere men det blir ødelagt at alle de andre klaphatte.
    Du skriver at så blir du forbryder men du kan ikke forstå hvorfor dem med listehunde ikke følger loven. Men det har du jo heller ikke tænkt dig at gøre hvis det er dine slanger det går udover.


  • #72   18. aug 2012 Det er ikke det det handler om men at overholde en lov. Hvis det blir en realitet med slangeforbuddet vil du ikke selv overholde loven men du vil ha at alle andre overholder loven om listehunde

  • #74   18. aug 2012 Der er en løsning på hele problemet......... Lav en lov , der siger....
    SNOR på ALLE hunde i hele DK på ALLE offentlige steder.......... og jeg mener ALLE hunde ALTID...ALLE steder........også i skove...på strande ... marker.. osv.

    Hunden må kun være løs på egen forsvarligt indhegnet Matrikel.-

    Så slipper man for mundkurve og man har kontrol over sin hund... og ingen kommer til skade.

    Og bliver det ikke overholdt.. ( hvis politiet ser en løs hund ( med eller uden ejer )...bliver hunden konfiskerer omgående og aflivet........... og det skal gælde ALLE racer og blandinger.

    Så ved folk hvad de går ind til , når de anskaffer sig en hund.....


  • #75   18. aug 2012 Aj for pokker da et trist liv for hunde, der bor i lejligheder så ...

  • #76   18. aug 2012 Martine...... Det er jo ikke forbudt at gå ud af sin lejlighed.... og gå en rigtig lang tur med sin hund.... iført en lang Line/ Snor.... vel ?....:)

    Og som sagt... så ved folk , hvad de går ind til , når de vil have hund.


  • #77   18. aug 2012 Hvorfor skal de mange hunde/ejere bøde for fåtallets tåbeligheder?
    Kollektiv straf - nej tak.


  • #78   18. aug 2012 Nittib

    En hund vil aldrig få det optimale ud af en tur i snor, med mindre måske det er en lille hund med ikke ret stor lyst til at spæne rundt for sig selv.

    Den skal have lov til at løbe frit - derfor synes jeg ikke om dit forslag.



  • #79   18. aug 2012 Jeg er så helt enig med Martine og Fætter Karin, hvorfor skal jeg og mine med ansvarlige hundeejere straffes fordi en lille del ( nemlig dem med listehudene ) ikke kan finde ud af at erkende hvad de har mellem hænderne og at det kan blive farligt.
    Jeg har ikke selv hverken , Rotte, Schæfer eller min yngling Mallen fordi den type hunde kræver en meget konsekvent( og selvfølgelig kærlig ikke undertrykkede) træning og det ligge ikke til min natur , jeg er for blød og jeg har ikke lyst til at ændre mig så b.la derfor valgte jeg en lille hund der er en pleaser , letlært og let at have med, den passer perfekt til mig og mit liv.Jeg ville ønske at flere tænkte sig om inden de anskaffer en hund, dels fordi det vil reducerer alle omplaceringer men også fordi mange uheldige situationer kunne undgåes.
    Jeg tror at en Schæfer og en Rotte eks er mere påvirket af ejeren end en Pittbull er. forstået på den måde at når man siger der ikke er dårlige hunde kun ejere så stemmer det nok oftere i Schæferens og Rottens tilfælde end Pittbulle og andre liste/muskel hunde da det ikke kun er ejeren men også hunden i deres tilfælde.
    Did that make sence ?


  • #80   19. aug 2012 Jeg finder det sjovt at dem der ejer disse hunde aldrig i deres liv har mædt en agressiv en af slagsen men at vi andre derimod har?

    Som skrevet er der brodne kar overalt, men man kan på ingen måde sætte MH og de andre racer i samme bås. De reagere ikke ens og udfaldet er langt mere alvorligt når det er udført af MH.

    Næh nej, tag og tag ansvar for jeres hunde og begynd at overholde loven, det er en start.

    Og jeg er helt sikker på at det intet har med at gøre at Schæferen fungere som tjenestehund at den ikke er på listen. Det er ikke den der står for alle de voldsomme episoder.


  • #81   19. aug 2012 Nu som medløber , ja det er da underligt, jeg har mødt 3 i efter at være flyttet hjem og fået fokus på dem, og af de 3 var en direkte agressiv, tror den er aflivet da ejer ikke kunne styre den, 1 der er en blanding og luftes i flexline 2 m uden for deres egen grund med en ejer hængende efter, den er også agressiv og har overfaldt naboens hund da dens ejer ikke kunne holde den, min flinke nabo anmeldte ikke ( jeg ville nok ikke være så flink ) den tredje påstår ejer at det er en lovlig blanding, jeg er usikker men stoler ikke på hunden og jeg undviger dem altid de bor skrådt overfor os, men lufter altid i snor ( flexline) jeg har endnu tilgode at måde en fredelig og sød listehund men de findes sikkert smiley

  • #82   19. aug 2012 Selvfølgelig findes de! Men der er langt imellem dem af dem jeg har mødt. Jeg forstår bare ikke at dem der ejer disse hunde ALDRIG har mødt et dårligt eksemplar?

  • #83   19. aug 2012 Man ser hvad man vil se smiley

  • #84   19. aug 2012 Det tror jeg os smiley

  • #86   19. aug 2012 L S

    Du er meget sjælden smiley


  • #87   19. aug 2012 Jeg har kun set een enste listehund med mundkurv.... Alle andre har været uden.

    Var til ulfborg market, og der var en blanding af en hund med små knækøre og bred flab, kort hoved, lavstammet og en masse muskler... i flexline... Det var vist hund der gik med ejer.. Men den var faktisk en sød hund på trods af larm, dyr, born og andre hunde virkede den rolig.

    Der var rigtig mange hunde på Kræmmer market, over halvdelen i flexliner !!!
    Jeg er imod muskelhunde, MEN hvorfor pokker gå folk med deres "nuttede" (store som små) hunde i flexliner på et kræmmermarket hvor hunden max kan komme 1 m væk fra ejer ellers vil den blive filtret helt ind.
    Kom nu ind i kampen alle jeg med andre hund end listehunde og få jer en ordentlig snor på offenlige steder med massere af mennesker.
    Flexlinen høre til på stranden eller skoven...


  • #88   19. aug 2012 Du ER noget særligt smiley

  • #89   19. aug 2012 Ved da ikke om det er så mærkeligt jeg aldrig har mødt en der var aggressiv, måske fordi dem jeg har mødt har gode ejere?

  • #90   19. aug 2012 Jeg finder det underligt. Seriøst. Det er altid MH ejerne der aldrig har mødt de agressive til trods for at de er her i stor stil.

  • #91   19. aug 2012 Og jeg finder det underligt at dem der ikke har dem, nærmest aldrig møder en der IKKE er aggressiv.

  • #92   19. aug 2012 Hvor står der at dem der har mødt agressive MH ikke har mødt nogle gode hunde?
    Jeg skriver så vidt vides flere gange at selvfølgelig er der os gode MH?



  • #94   19. aug 2012 Det skulle vidst os ligge til en del af dem Maj-Britt så vidt jeg har læst og hørt.
    Men det er jo mere "normalt" end at være direkte agressiv.


  • #95   19. aug 2012 Janni siger jeg heller ikke der står, det er bare sådan jeg oplever mange herinde smiley

  • #96   19. aug 2012 Ja der er da egentlig mange racer der har tendens til egetkønsagg..

  • #97   19. aug 2012 Troede du mente jeg havde skrevet det, for det har jeg ikke smiley Hvis jeg har er det ihvertfald en fejl. Skriver jo netop at der er brodne kar overalt, os inde for min race feks. Og at der både er gode og dårlige MH hvis man kan sige det sådan.

    Ja der er en del racer der har tendens til egetkønsagressivitet.


  • #98   19. aug 2012 Janni nej nej slet ikke, jeg er bare rigtig dårlig til at formulere mig så andre kan forstå det nogle gange. Bliver så tit misforstået, for jeg ikke altid skriver det så andre kan forstå det...

    Jeg forstår det, og ser det hele inde i mit hoved. Glemmer bare af og til andre ikke kan se derind, og læse mine tanker...


  • #100   19. aug 2012 Har lige set det...

  • #101   19. aug 2012 Helt i orden Natascha smiley

    Helt enig Maj-Britt, jeg kan slet slet ikke tage det.


  • #102   19. aug 2012 TS...

    Jeg synes det er ret så ærgeligt at du har fået det indtryk, at det der foregår i den tråd du hentyder til, er latterliggørelse af racerne... for det har ikke en meter med det at gøre..
    Det er tilgengæld en vældig kraftig gennemhulning af noget, der bare ikke holder vand, og af nogle hundeejeres mangel på viden, erfaring, og ike mindst deres ligegyldighed omkring gældende lovgivning, om man kan lide den eller ej!

    Ærligt, så ser jeg ikke en eneste udtalelse der fordømmer racerne eller generaliserer ejerne som du får det til at lyde i disse sætninger...

    " Men hvad mener I HG? Hvis rottweileren bliver forbudt og jeg blir listehunde ejer er jeg så også en dum hundeejer der bare skal ha en potens forlænger selvom jeg er en kvinde? Bare fordi mine hunde er listehunde dræber de så alt de kommer i nærheden af? Blir I mere lykkelige af at rottweileren blir ulovlig så I kan gå sikkert på gaden??"

    For hvis det er det du har fået ud af at læse tråden, så tror jeg rent faktisk du skal forsøge at læse den igen med mere positive briller på!
    Jeg debatterer i den tråd, jeg er imod den omtalte forenings forslag, og jeg har ejet både Pit Bull, Boer Boel og Rottweilere, så jeg elsker racerne, ser intet galt i disse, hvis blot deres ejere fatter hvad de har i hænderne, og ikke regner med at disse kan elske alle andre hunde, og derfor skal luftes i skov, på strand eller hundeskove uden line, alle som en.. for det er IKKE sådan at en hund udelukkende er hvad man gør den til, og deres medfødte egenskaber kan IKKE kysses væk... Men er man en ansvarsbevidst ejer, der forstår at undgå at ens valg af hund ligefrem er til fare eller gene for andre, så mener jeg rent faktisk slet ikke det er et problem man ejer en af listehunde racerne!!


  • #103   19. aug 2012 Problemet er så de 90% der køber disse hunde uden at have en døjt forstand og erkendelse på hvad de har mellem hænderne.

  • #104   19. aug 2012 Fætter Karin...

    om det ligefrem er 90% der ikke har en hujende fis af forstand på disse hunde, ved jeg ikke.. Faktisk tror jeg det er de få der ødelægger det for de mange, også i dette tilfælde.. De der ikke aner hvad de har i hænderne er somregel også de som råber højest og føler sig mest forurettet, og derfor er det dem vi andre bemærker...

    De seriøse tager deres kampe på en helt anden vis!!


  • #105   19. aug 2012 Tjaa - jeg har endnu til gode at se en eneste iført mundkurv d.d.
    Det er da en pæn "sjat".


  • #106   19. aug 2012 TheOne, Jeg tror at du har ret i den sidste del , nemlig at dem der råber højest er dem der ikke har forstået hvilken hund de har, desværre tror jeg det er flere end man tror, se bare på DMUs FB side , om det så er 90 % ved jeg ikke men der er flere end end de få, faktisk så tror jeg at det er de få der ved hvilken hund de har og handler ansvarligt .. desværre.

  • #107   20. aug 2012 Jeg taler forresten ikke om pitbull men om amstaffen :).
    Jeg tror så også nærmere at det er 5-10 % af befolkningen med MH der fejler.
    Må desværre også sige at jeg faktisk aldrig har set en hund iført mundkurv smiley

    I skal da forresten også være velkomne her på min 2 ha store grund der er indhegnet hvis i gerne vil ha hundene ud og rende frit hvis der blir linepåbud smiley


  • #108   20. aug 2012 Jeg har også endnu til gode at se en listehund med mundkurv...

  • #111   21. aug 2012 Man bruger altså en ret heftig mundkurv hvis den skal kunne leve op til den sammenligning.

  • #112   21. aug 2012 Steffano. Jeg tror ikke på at den mundkurv skader en hund, hvis man lærer hunden at den er ok. Jeg tror derimod at flere listehunde ikke bryder sig om den fordi ejer udsender så dårlige signaler når den skal på , at hunden forbinder den men noget dårligt.
    Selvfølgelig skal man hvis man har en listehund, anvende mundkurv og følge loven, enig og selvfølgelig skal man ikke udsætte sin hund for situationer hvor den ikke kan forsvare sig selv i tilfælde af overfald , dvs man holder sig væk fra en masse løse hunde, det er ingen straf , det er der mange af os andre der allerede gør af andre årsager.


  • #113   21. aug 2012 Kongo var rigtig god til at have mundkurv på, men jeg kunne seriøst ikke lide at give ham den på. Så som sagt gik vi uden den, steder hvor vi aldrig mødte andre, eller om natten når alt gadelys var slukket.

    Og efter han var ved at blive overfaldet hvor jeg måtte beskytte ham, han kunne jo ikke selv på grund af mundkurv, ja så kom den aldrig på igen. Kun hvis vi skulle et sted hen med andre mennesker, og hunde. Til dyrlæge f..eks.


  • #115   21. aug 2012 Jow da, sådan en havde jeg til Kongo smiley

  • #116   21. aug 2012 Isabelle jo der findes nogle i stof hvor snuden er fri.
    Natacha, ja modviljen sidder i ejeren fordi vi syntes det er synd, og den følelse smitter af på hunden. Den eneste ulempe jeg kan se med en mundkurv er netop overfaldene hvor hunden ikke kan beskytte sig selv, og selvfølgelig kan uheld ske men der må man som ejere gøre alt for at man undgår disse møder ( siger ikke at du ikke gjorde det) ligesom os med små hunde også må have et øje på hver finger når vi går tur smiley


  • #117   21. aug 2012 Jeg gik aldrig steder hvor jeg vidste han var i fare, jeg beskyttede ham altid. Derfor gik vi jo oss steder hvor ingen så os.

  • #118   21. aug 2012 Helt enig med Jordnødden. Hvad vi føler går lige i snoren til hunden.

  • #119   21. aug 2012 Helt sikkert Fætter Karin, men Kongo kunne nu godt lide at få den på smiley Han slikkede på den, og sad muse-stille mens jeg gav ham den på. Han var virkelig dygtig smiley

    Men jeg selv var ikke vild med at gå med den på ham, efter han var ved at blive overfaldet. Han kunne jo ikke forsvare sig, men heldigvis fattede jeg at gå imellem og få den anden væk, inden den fik fat i ham...


  • #120   21. aug 2012 Ja det er han smiley

    Men jeg ville også gå den anden vej - det gør jeg i forvejen smiley


  • #121   21. aug 2012 Ja men heldigvis for Kongo lever han ikke med denne lov mere, nu er han et sted hvor han kan løbe frit uden...

  • #122   21. aug 2012 Og jeg kan ved gud ikke se, at det er mere synd for en hund at bære en mundkurv, end det er at have sele, halti, halsbånd, sadeltasker på eller spænde i pandehåret!
    Og forebyggende mundkurve bruges også af væddeløbshunde, ingen myndeejer finder det hverken ydmygende eller ondt..


  • #123   21. aug 2012 Alfisten ja og hvis ejer har den rette indstilling så er normalt ingen problem. Når man læser visse af listehunde ejerne tale om det er dyreplageri så handler det i langt de fleste tilfælde garanteret om at ejeren syntes det er dybt uretfærdigt , stakkels lille vuffe, de sk.de politikere osv, så er det da klart at hunde bliver urolig og får stress.

  • #124   22. aug 2012 En mundkurv er hverken ondt eller andet.

Kommentér på:
Inspiration fra dmu tråden

Annonce