{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

S´fø´li kan en samojed {{forumTopicSubject}}

Kender en inkarneret samojedhunde-ejer, som er overbevist om, at det er umuligt at kunne gå løs med en samojedhund.

Anja skrev i sin til sådan her om sin samojedhund:

http://www.hundeskole.dk/fra-frustreret-til-lykkelig-hundeejer-paa-3-uger


Så jeg blev jo bare endnu mere glad, da jeg i dag fik denne her video af Anja:
http://www.youtube.com/watch?v=5yuKq-42CDE&feature=youtu.be


Jeg håber, at andre vil blive inspireret af Anja og hendes arbejde med sin hund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  S´fø´li kan en samojed
  • #1   27. sep 2012 Altså sådan der kan Reiki osse gå tur uden snor, selvom jeg jo ikke mener han er sikker at gå tur med løs.
    -han kan fint blive i siden af vejen og komme når man kalder.

    Men der er jo ingen distraktioner -når jeg tænker at vovsen kan gå uden snor, så tænker jeg ikke på "øde" arealer, men på steder hvor der kunne komme et rådyr forbi, en anden hund på luftetur, børn der leger og hvad man nu ellers kan møde.

    Nu er det ikke for at nedgøre hendes arbejde med vovsen, for jeg aner jo ikke hvad den kan eller ikke kan ellers, og den ser dælme skøn ud, og ser ud til at lystre bedre end de samojeder jeg normalt møder, så der er bestemt lagt et fint stykke arbejde.
    -men de fleste hunde (uanset race) kan jo lære at komme når man kalder og at blive i siden af vejen, når der er tale om et sted som på videoen uden de vilde distraktioner


  • #3   27. sep 2012 Michelle

    Ja, der mangler nogle distraktioner på videoen, - helt sikkert, - men når man har oplevet hunden før og så nu, så er der bare himmel til forskel.


  • Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 25
    #4   27. sep 2012 Har lige læst hendes indlæg omkring hvordan hendes samojede var før hen... lyder lige præcis som min lille fyr! desværre er det træningssted for langt væk for os... men vi har lige meldt os til en ny gang træning et nyt sted! Nu er min motivation lige blevet meget større. Tak for det smiley

  • #5   27. sep 2012 Nice. Dit arbejde er imponerende.
    Er du egentlig også god til angste hunde?


  • #6   27. sep 2012 TrustNoOne

    Om jeg er god? Det vil jeg lade andre om at vurdere, - der er dem, som synes jeg er forfærdelig og dem som synes det modsatte.

    Jeg arbejder meget med usikre og angste hunde, og jeg vil strække mig til at sige, at jeg selvfølgelig er fuldstændig overbevist om mine egne indgangsvinkler. *s*


  • #7   28. sep 2012 Alle hunde kan gå løs under kommando eller på træningspladsen. Noget helt andet er at slippe snoren og give fri i skoven. Det bør man ikke gøre med sin slædehund, med mindre man har et individ af racen, som ikke følger standarden.
    Dette er både for ens egen, hundens, andre menenskers, andre dyrs og vildtets skyld.


  • #8   28. sep 2012 Vi kan også gå løs med vores huskier. 9 ud af ti gange bliver de ved os (hvis de slippes enkeltvist vel at mærke) lige indtil der kommer en anden hund, en hare osv.
    Slippes de sammen, går jagten - og de er pist væk indtil energien er brugt.


  • #9   28. sep 2012 <i>Alle hunde kan gå løs under kommando eller på træningspladsen</i>

    Aha ... så den doberman jeg sparkede væk, da den forsøgte at overfalde min malle på træningspladsen her for et par uger siden, havde bare glemt at "alle hunde kan gå løs på træningspladsen" ... eller hur ?

    Og de gange det ind imellem sker, at hundene løber op til hinanden på en træningsplads .. er det så også fordi disse hunde ikke ved, at de allesammen kan gå løs på en træningsplads ?


  • #10   28. sep 2012 Malene: På træningspladsen?? Det er da netop på træningspladsen at jeg ser flest hunde, der tager sig en løbetur uden ejerens tilladelse. Sheltier, der løber efter andre AG-hunde, golden retrievere der tager sig en goofy løbetur hen til nærmeste mulige lege-kandidat osv osv. På træningspladsen føler de fleste hunde sig også "hjemme" og sikre - hvor nogle hunde i skoven måske holder bedre kontakt fordi de er på fremmed grund. Så det er da så individuelt som det kan være. Ja, dine hunde er muligvis gode til at gå løs andre steder end i skoven, men der er altså forskel på hunde..


  • #12   28. sep 2012 Karin -det med belønningsbolde (eller hvad man nu bruger) er jeg slet ikke enig i. Jeg synes det er fremragende distraktion når andre belønner deres hunde og jeg beklager mig absolut ikke hvis boldene flyver om ørerne på os mens vi træner *G*

    -selv smider jeg dem dog ikke langt væk, for belønningen foregår jo sammen med mig mig og ikke 200meter væk hvor vovse fik kastet sin bold.

    Men ellers enig, på træningspladsen holder man styr på sit kræ eller sætter en snor på.
    -det samme gælder jo i øvrigt osse udenfor træningspladsen.

    Martine -måske der bare var ment at alle hunde kan lære det -ikke at det er noget de er forprogrammeret til at kunne smiley
    Min erfaring er nu heller ikke at det er noget alle hunde ligefrem kan den dag de kommer til verden.



  • #13   28. sep 2012 Min genbo, passer ofte en af slagsen..Og denne nu voksne hanhund kan ligge dagen lang i deres indkørsle, og jeg kan gå forbi med mine bjæffer..Han rør sig ikke...Han går også altid uden snor når de er ude med ham...
    Godt nok dejligt at opleve.


  • #14   28. sep 2012 Michelle: jooooo jeg er til dels enig i at det er god træning med de bolde MEN, man tager alligevel hensyn, for det er jo ikke sikkert at alle er lige langt i deres træning så de kan administrere at en bold flyver lige forbi. Jeg ville personligt være træt af at min hvalp lå i dæk og nogen så kastede bold lige forbi.

  • #16   28. sep 2012 Karin -og så holder man jo styr på eget kræ, så den ikke styrter efter bolden (med hund bagefter) smiley

    Så længe "bold-hunden" ikke opsøger de andre hunde, mener jeg ikke der er niget galt i at kaste bold uanset hvor de andre hunde så er.

    Så er vi jo ude i at jeg osse skal blande mig i om andre evt bruger pivedyr som belønning, fordi lyden måske kunne "ødelægge min træning"

    Jeg har selv været ejer af en tæve med temmeligt voldsom aggression mod andre hunde. Det er (eller var) min opgave at sørge for at hun ikke kom i nærheden af de andre, og så længde deres hunde ikke kom hen til os, mener jeg ikke de har gjort noget galt.
    -og hun fik det da lært... ikke at enes med de andre det kom hun aldrig til, men hun fik lært at under kommando har man bare værsgod at ignorere de andre.
    Det havde hun altså ikke lært ved at lave en masse restriktioner for hvordan de andre måtte færdes
    -hvis ikke vovse magter de andre tæt på, så må man jo SEKV bevæge sig væk... Self skal ingen lave indkald henover ens hund e.l. men så længe de andre ikke kontakter min hund, er jeg tilfreds og sørger for min heller ikke kontakter andre.

    En enkelt gang har jeg været ude for at Gaia bogstaveligt talt er blevet rendt ned midt i en stå -og DET er self ikke ok. Men om boldene hagler ned om ørerne på hende, skal hun lære at ignorere. Og det kræver måske at jeg i starten holder mig lidt på afstand af de andre, men det kan jo ikke være de andres problem




Kommentér på:
S´fø´li kan en samojed

Annonce