{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Hvor mange ture er for mange? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg sad igår og diskuterede Waldes hverdag med en veninde og vi kom ind på hans gåture. Hun synes det er godt vi har en rutine, men blev nærmest forarget over hvor meget vi var ude og mente det absolut ikke var godt for ham.
Jeg forklarede hende at han var meget aktiv og at han da ser ud til at nyde turene, men så blev jeg jo i tvivl om hun har ret, vores "skema" er således:

kl. 05.00-05.30 (får bare tisset af og en tur rundt om blokken)
kl. 08.30-09.30 (20 min bliver brugt på at aflevere min søn i børnehave og resten af tiden en gåtur i skoven)
kl.12.00-13.00/14.00 ( vi starter med en tur i skoven en lille times tid og resten på marken hvor Walde kan løbe frit og lege som han vil)
kl. 16.00-16.30 (får bare tisset af og en tur rundt om blokken)
kl. 20.00-21.00 ( får tisset af og leger lidt)
kl.22.00/23.00 ( kun hvis han virker tissetrængende og det varer som om regel kun et kvarters tid)

Er det alt for meget og kan det skade ham? Han virker som sagt glad for turene, men efter alt kritikken fra min veninde blev jeg i tvivl om man virkelig kan komme for meget ud med hunden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange ture er for mange?
  • #1   3. okt 2012 Syntes da det ser fornuftigt ud og han kommer da ud og får rendt noget... smiley

  • #2   3. okt 2012 Det er en voksen hund som mange andre hunde er misundelige på smiley Når han generelt kommer så meget ud, så er han jo i god form, og jeg kan på INGEN måde se problemet i det smiley Jeg håber inderligt at vi får mulighed for at give vores den lille lige så mange lækre gåture når han bliver stor smiley

  • #3   3. okt 2012 For meget - næ, det synes jeg ikke. Hvis hunden er harmonisk, så er der jo ingen problemer.

    Men det ser lidt kedeligt ud, IMO smiley

    De fleste hunde vil gerne bruge hovedet også - ikke kun benene smiley


  • #4   3. okt 2012 Næ, hvorfor skulle det være dårligt ? når nu du har muligheden ser jeg intet galt i hvordan du lufter og aktiverer din hund, at det nok ikke er nødvendigt eller dyreplageri hvis man ikke kan som du er en anden sag, men jeg kan ikke se hvordan det kan skade.

  • #5   3. okt 2012 Heh ja han for rendt en del smiley synes da også han var ok priviligeret.
    CH vi laver selvfølgelig også andet både inde og ude end bare at gå, han gider dog ikke at søge men er til gengæld rigtig glad for gemmelege smiley


  • #6   3. okt 2012 Udetid skader kun hvis hunden enten får hedeslag eller forfrysninger - og det er jo slet ikke der vi er ude i denne sag smiley
    Vores hunde er ude næsten hele døgnet, året rundt, af eget valg.


  • #7   3. okt 2012 Det er godt at høre smiley Jeg er sikker på at Walde også ville være ude næsten døgnet rundt hvis han kunne, dog ikke på regnvejrsdage, der vil han hurtig hjem og det kommer han selvfølgelig også (er heller ikke selv så glad for de dage smiley )

  • #8   3. okt 2012 En del af turene er jo "bare" tisseture..
    Selvfølgelig er det da ikke for meget


  • #9   3. okt 2012 Ja det tænkte jeg jo også, der sker jo ikke andet end at han tisser af og snuser rundt om der er sket noget nyt på hans rute smiley

  • #10   3. okt 2012 Nej det er da et dejligt hundeliv, det er jo ikke ekstremsport I har gang i! smiley

  • #12   3. okt 2012 Kommer jo an på hvor gammel hunden er.. hvis det er en hvalp eller en gammel hund så kunne det være for meget..;-)

    Og mange har det med at overaktivere deres hunde med motion og ikke mental stimulering.. det gør så bare at stressen kommer op og derved ser det ud som om at hunden er meget aktiv fordi den ikke kan finde ro.. hvis ikke den har været ude og gå xx antal gange.. smiley

    Og så kommer det jo også an på hvad race man har.. alt efter aktivitets niveau..



  • #13   3. okt 2012 Syntes Han er en heldig vovse smiley

    jeg har selv rigtig meget tid til min hund, men glem nu ikke lidt "alene hjemme" træning, smiley
    Siger det fordi jeg selv kan glemme det somme tider, da jeg ikke ser nogen grund til at gå nogen steder uden min dreng smiley


  • #14   3. okt 2012 Du går jo egentlig "kun" to rigtige ture:) havde du haft en have ( kan næsten læse du bor i lejlighed )? Ville de fleste af dem jo blive erstattet af han kunne rende ud i haven selv:)

  • #15   3. okt 2012 Jeg sys da det er super fedt I/du kan gå så mange gode ture...!!! Det må da kun være super dejligt for din hund..!! Kunne personligt godt tænke mig at kunne gå flere ture med min hund(ville jeg gøre hvis jeg havde tid;-)).

  • #16   3. okt 2012 Intet galt med den mængde gåture, bare du husker at omlægge/trappe dem ned, hvis du en dag får en 8 timers arbejdsdag, hvor den så skal være alene hjemme smiley

  • #17   3. okt 2012 min mor var hjemmeplejer hos en gammel man som havde en lille puddel, og han glemte altid at han lige havde været ude og gå, så de gik faktisk næsten hele dagen, og hunden så meeeget gammel og slidt ud men den var kun 5 år. så man kan godt gå for meget med en hund synes jeg.

  • #18   3. okt 2012 Jeannette s: når vi er ude på marken når vi som regel at lege lidt gemmeleg ( der er en lille bakketop fyldt med træer midt på marken) hjemme har han en aktivitetsbold og puslespil, vi leger igen gemmeleg og øver lidt tricks (havde hørt at det også skulle indgå som mental stimulering) Han fylder 3 år her til januar og er en papillon smiley
    Simone: ja han lider af seperationsangst så det øver vi, jeg lægger ham i seng efter vi har været nede 2 gang og er væk i 30 min. og de fleste dage igen efter den lange tur gentager vi, men den er jeg ikke så god til at huske(det øger vi stiller og roligt som ugerne går)
    Ja vi bor (desværre) i lejlighed, går og drømmer så meget om at ha´ en have smiley
    Malene G: ok ja det lyder også voldsomt så smiley


  • #19   3. okt 2012 Det er godt i øver det, smiley

  • #20   4. okt 2012 Ok.. tak for info i detaljerne;-)

    Bare husk at hunden også skal lære at slappe af og ikke aktiveres hele tiden.. ellers får man en "duracell kanin".. det kan også god blive et problem;-)
    Måske skulle du bruge tid på at træne det der seperationsangst.. og bruge tiden hjemme til at gå ind og ud af døre meget i få sek af gangen.. ville jeg nok bruge meget tid på for som 3 årig er det længe at have den slags problemer.. men der kan ligge noget under dette så man skal finde årsagen og løse dette så man ved hvad man arbejder med.. smiley



  • #21   4. okt 2012 Han burde nok få mere ro om dagen smiley Ja altså hvad jeg ved har han jo været låst inde i en kælder det meste af sidst første leveår, så jeg går udfra det er derfor, han kan heller ikke nærme sig en kælder uden at blive nervøs, lige bortset for når min søn på kun 3 år går først, ved ikke lige hvorfor han kan få ham med og ikke jeg?!

  • #22   4. okt 2012 Fordi den fornemmer at dit barn er uskyldig og er et barn.

  • #23   4. okt 2012 Så ved jeg det Anne R, det gør mig helt glad og nu jeg tænker nærmere over det har der været flere forskellige episoder hvor min søn har "duet" bedre til det en jeg selv smiley

Kommentér på:
Hvor mange ture er for mange?

Annonce