2.445 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 88 Svar

Slem hvalp! Hvad gør man? Slem hvalp! Hvad gør man?

Hejsa alle hundekyndige mennesker :]

Det er sådan at vi for 3 uger siden anskaffede os hund nr. 2, en lille basset hvalp. Den er nu 11 uger og er af hankøn hvis det har nogen betydning smiley

Den søde lille hvalp er jo som alle små søde hvalpe, med dejlige RIGTIG skarpe tænder som skal prøves af på alt og alle. MEN det bliver ved og ved og den er altså ved at kunne bide RIGTIG hårdt nu, vi havde ikke dette problem ved vores nu 3 årige anden hanhund da han var hvalp, da han ret hurtigt opfattede et nej for et NEJ men den bette ny her, forstår det simpelthen ikke, vi har prøvet nej træning, ignorere ham, tage fat i nakken på ham, lufte ham når energien trænger på, men lige lidt hjælper det - er der nogen der har nogle gode råd??

Knus Anne, Ricko og Freddie :]

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slem hvalp! Hvad gør man?
  • #1   5. okt 2012 Giv ham noget andet at tygge i... smiley
    Piv højt som en anden hvalp ville gøre...

• #2   5. okt 2012 Jeg tror det er jeres første hund der er den "unormale", altså den har været nem... det der helt normal opførsel og der er ikke andet at gøre end at blive ved at irettesætte den med NEJ, jeg ville så ALDRIG ruske en hund i nakken, det ville en skotte aldrig glemme og tilgive : )
    Jeg bukker mig istedet ned og på nakkke trykker den let ned i gulvet med et nej... men det kan altså tage rigtig lang tid... det er leg for hvalpen, tror med vores den sidste blev da bedre og bedre men selv den dag i dag kan hun finde på det når hun bliver helt kørt op, og hun er nu 16 måneder...

• #3   5. okt 2012 Han har masser og vi har også prøvet at 'bytte' arm/fingre med legetøj, men det med en høj lyd vil vi da prøve smiley

• #4   5. okt 2012 og så er der lige det med at aflede opmærksomheden ved at tilbyde et tilladt legetøj i det man har irettesat og sagt nej

• #5   5. okt 2012 Vi rusker bestemt heller ikke, men vi har taget fat og evt vippet ham om på siden eller på ryggen..

• #7   5. okt 2012 er vel ikke selve Vippet der gør noget, men det at ordet nej kommer med en ikke behagelig aktion.....

• #8   5. okt 2012 Well, før den kan reagere på nej skal ordet jo indlæres. Og nej det gøres ikke ved fysisk magt og ubehag.

• #9   5. okt 2012 Nej overhovedet ikke, det er både ordet nej og så det at vippet afbryder bideriet i midlertidigt smiley

• #10   5. okt 2012 I skal stoppe med at lave fysisk overgreb på hunden, fordi I ikke har magtet at lære hunden, den adfærd som I mener er korrekt! Hvalpe bider, og med så mange metoder på så kort tid, så kan jeg godt forstå, at den ikke har fanget den.

Hold ved i at stoppe legen, når der bliver bidt og gå fra hvalpen. Så skal den nok fatte det.

• #13   5. okt 2012 @ julie p, kan godt følge dig i at den måske er forvirret, men det der med at stoppe og gå, det har bestemt på ingen måde hjulpet her, hvar gang fødderne startede med at gå væk, mente hunden da bare at legen startede forfra...
    Men som Maj-Britt siger så er 3 uger i den der disciplin meget lidt... tror vores var et par måneder om at fatte at den der leg synes vi ikke var sjov, og ja som sagt den dukker stadig op af og til

• #14   5. okt 2012 Der er den med at smøre smør på hånden og så vise hænder er til at "Kysse" ikke spise. Pivelyden - At pive højlydt aaaav/hyl når den bider lige som mor hund ville. (så tæt på en kendt hunde nej lyd som muligt) Nej -metoden.. At sige nej prompte og gå væk og standse legen øjeblikkeligt. Der er sååå mange men her et udpluk.

Vælg i mængden og hold fast i den. (man kan ikke lære en hvalp nej metoden. hvis den ikke ved hvad nej er) Og så find en kæmpe portion tålmodighed frem. Tryghed tillid og "regler" hjælper så tiden arbejder også for jer - hvis i er konsekvente og gør det samme hver eneste gang - men tålmodighed..

• #15   5. okt 2012 Jeg ville ALDRIG presse nogen hunde ned nogensteder.. det er gammeldags og unødigt.. Jeg ville dels sige højt IIIIIIV.. ligesom en anden hvalp ville.. og så ville jeg fjerne mig og også give noget andet at tygge i i stedet..

• #17   5. okt 2012 Syntes så ikke der er en grund til at rakke ned på de har lavet en ret alm fejl i opdragelsen...

Måske man bare skulle give de gode råd istedet for... smiley

• #18   5. okt 2012 jeanette s -

Man kan tydeligt høre, at du aldrig har haft en malinois-hvalp smiley

• #19   5. okt 2012 Giv en høj lyd fra jer og afvis ham ved at vende ryggen til og ikke give ham opmærksomhed lige så snart han bider.

• #20   5. okt 2012 @ Anika... enig...
    @ Ulla M, ja når nu deres først hund åbenbart hurtigere fattede pointen, og har man ikke andre erfaringer, så forventer man vel det samme med hund nr 2, man tror vel det er det mest normale...
    Jeg er på 4. og 5. hund og jeg ved nu at alle hunde er forskellige, men det vidste jeg så ikke fra start af....

Jeg tror man har forskellige erfaringer for hvad der hjælper, og det er forskelligt fra hund til hund, men de der høje lyde og gåen væk, har her med sidste hundehvalp bare fået den endnu mere op på dupperne....

Men som Line skriver, vælg en måden og hold fast i den, ellers forvirrer I hvalpen og det er forfra hvergang...

• #21   5. okt 2012 Heller ikke dig, Anne K smiley

• #22   5. okt 2012 Martine kan jeg fornemme at en Malle hvalp så ville blive endnu mere vild...???

• #23   5. okt 2012 @ Martine, eller en stædig skotte : )

• #25   5. okt 2012 Anika F -

Uha ja .. kan den få sin ejer til at sige høje lyde og samtidig fjerne sig .. så havde den jo vundet terræn og så blev det først rigtigt sjovt smiley

hanne m -

Ja, sådan en giver heller ikke op sådan lige umiddelbart smiley

• #26   5. okt 2012 Martine Uh gad nu godt at møde din Malle, er en smule nervøs for den race, ikke at jeg har haft negative oplevelser med dem, men har hørt en del om deres ry... smiley

Men kunne nu godt tænke mig at en Malle der vinder terræn kunne gå hen og blive en håndfuld... smiley

• #27   5. okt 2012 stine H -

ALDRIG !!!!!!

Jeg lavede time-out når de gik for meget i selvsving .. så røg de i hundegård, i bur eller bag en hundelåge (børnelåge) ..

Man skal IKKE være fysisk overfor en malle-hvalp når den viser sine drifter - enten bliver den vred og ryger på dig (sjældent) eller også lærer den, at det at lege som den finder naturligt, ikke er i orden og så viser den dig ikke sine drifter frem en anden gang.

Så nej - IKKE fysisk ..

• #28   5. okt 2012 Anika F

Mine maller er jo voksne nu - så de bider kun når jeg "beder" dem om det .. når vi leger og sådan smiley

• #29   5. okt 2012 Det er såmænd osse de voksne jeg har mest respekt for når det kommer dertil...
    Ved de kan være lidt hårde... smiley

Måske osse fordi den altid ser en smule bidsk ud i ansigts udtrykket...

• #30   5. okt 2012 Men tror nu godt jeg turde møde dine ved du har fuld kontrol over dem... smiley

• #31   5. okt 2012 Iroc KAN man ikke blive bange for smiley

• #33   5. okt 2012 Uh synd du ikke er her i det mørke for HAM vil jeg bare gerne nusse med.. smiley
    Men stadig racen virker mere skræmmende på mig end en vred schæfer...

• #34   5. okt 2012 Ved Tia hjalp det at pive højt, men hun er også langt fa en malle smiley

• #35   5. okt 2012 Martine; Nej jeg har ikke selv haft den race.. men jeg er hundetræner og har undervist flere belgiske hyrdehunde;-)

Og du skriver selv smart nok længere nede at du ikke ville være fysisk overfor den race.. som jeg også skriver... smiley

• #36   5. okt 2012 You've ain't seen nothing yet, kære TS.

Hvis din hund er normal, skruer den såmænd blot lidt mere op for charmen smiley

Her i huset har vi med nu tre forskellige schæfere forsøgt os med lidt af hvert og hvad der IKKE virker er at pive - det gejler hunden op. At tage fat i den - det gejler hunden op. At aflede den - det er den bedøvende med, den vender tilbage hvor den kommer fra. At råbe og skrige i frustration - well... Hunden ligner et spørgsmålstegn og vender tilbage til sit forehavende. Indlærer nej - virksomt, hvis man gider at bruge nogle måneder på det.

Det, der her har virket er, en kombination af to ting - at fuldstændig ignorere dens bideri når det ikke har været selvforstærkende men kontaktsøgende og at fjerne hunde fra rummet når det har været selvforstærkende.

• #37   5. okt 2012 Tror nu osse Martine mente det med pivet og så flytte sig eller vende ryggen til...
    Ikke det med at være fysisk... smiley

• #38   5. okt 2012 jeanette - hvis det er terv og groenen du taler om, har de INTET tilfælles med mallerne smiley

Og jeg anfægter at din metode med en høj lyd og så flytte sig væk fra hunden nogensinde ville nytte det mindste på en mallehvalp .. larm og bevægelse (uanset hvor langsom den end måtte være, bevægelsen) animerer en højdriftig lille maligator og den ville da elske, hvis du på den måde ville tage del i dens slagsmål.

Men nej - man skal da ikke til at være fysisk af den grund .. den metode du beskriver virker bare ikke på en malinois hvalp ..

• #39   5. okt 2012 Hold da op man bliver jo helt forskrækket.. Kan godt forstå at hvis du er helt forvirret nu Anne, for dit spørgsmål er da blevet en hel hønsekamp :o(

• #40   5. okt 2012 Martine, det er stadigvæk en hund og når de slos bider de hinanden og så piver og hyler den som det går ud over og så slipper den anden.

Jeg har haft både schæfer, rottveiler , terrie, og ja kender Malinois ...

• #41   5. okt 2012 Anne K -

Ikke ret godt smiley

Tror du seriøst ikke på når jeg siger, at hvis du benytter jeanettes metode vil du animere mallen til at fortsætte med endnu større ihærdighed ?

Eller tror du, at jeg sidder og fylder dig med løgn ?

• #42   5. okt 2012 Kan kun støtte op om Martines observation af mallen. "Piver" man op, SÅ synes mallen da først for alvor, at det er sjovt at bide.
    Sådan har det været med min egen - og der er kæmpe stor forskel på racerne hvad det angår.

• #43   5. okt 2012 Ingen af mind schæfere har gjort andet end at trykke på speederen ved hylen eller anden høj lyd. Det har bare gjort det hele lidt sjovere for dem.

• #45   5. okt 2012 Høje skrig og pivelyde hjælper heller ikke på whippethvalpe, det er jo bare byttedyret, der skriger, så det inbyder bare til endnu mere af den sjove leg.

Da Alfa var hvalp, var der en som foreslog, at jeg da bare kunne kravle op på en stol, så kunne hun ikke nå mig, vedkommende kendte ikke en whippethvalp, Alfa travede på køkkenbordet som 10 uger gammel, gad vide hvor højt jeg skulle have placeret mig smiley

Jeg kanaliserer bideriet over på legetøj (klud, bideskind) og som Martine smider jeg vilddyret i bur, hvis det hele bliver lidt for sjovt.
    Når en whippethvalp går helt i selvsving med bideriet er den ofte overtræt.

• #46   5. okt 2012 http://www.youtube.com/watch?v=BP9ZT5YGBNY&feature=share

Det der "sig en høj lyd og så holder den op med at bide fordi den tror at det er en anden hvalp der piver" - virker vist ikke rigtigt her smiley

• #47   5. okt 2012 Jeg har en hvalp på 5 måneder. I starten pev vi også når han bed. Til at starte med hjalp det. Men der gik ikke lang tid før han syntes det var en del, af legen. Nu ved han så hvad nej betyder, så det bruger vi jo nu, nogen gange skal han dog lige se om vi mener det igen og igen. smiley hvis han bliver for kåd afviser vi ham ved, at ignorere ham til han falder til ro. Tålmodighed er en dyd. Det er jo en periode som alle hvalpe skal igennem smiley

• #48   5. okt 2012 http://www.youtube.com/watch?v=lOYzd06S8fs&feature=related

Og her - Jeanette og Anne K - tror I seriøst på, at hunde med SÅ meget power ville holde op fordi I siger hyyyyl og vender sig væk fra dem ???

Nok ikke vel smiley

• #49   5. okt 2012 Nu er der jo også tale om en Basset. og om en 11 ugers hvalp.. Vi taler
    ikke om en Malinois eller tevuern, Men Kender skam Racen .

• #50   5. okt 2012 Anne K -

Du skriver :

<i>Martine, det er stadigvæk en hund og når de slos bider de hinanden og så piver og hyler den som det går ud over og så slipper den anden</i>

- og nu er det pludselig en basset og en 11 ugers hvalp vi taler om ???

Din påstand er, at en malinois stadigvæk er en hund (rigtigt) og når de slås og bider hinanden så de hyler, slipper de hinanden igen .. og nej, det er bestemt ikke altid tilfældet.

Såeh .. du kender ikke racen ret godt ..

• #51   5. okt 2012 Og hvorfor begynder du at tale om terveuren ?

Den minder nogenlunde ligeså meget om en malinois, som en chihuahua minder om en engelsk bulldog.

Men svar mig lige på .. hvorfor er det så svært at acceptere at jeg efter 7 år med racen, adskillige besøg hos diverse kenneler for at se hvalpe, omgang med racen i både ung og ældre udgave .. måskeeee ved bare lidt om hvad jeg taler om ??

Hvorfor tror du tilsyneladende, at du fordi du "skam kender racen" ved mere om den end jeg gør ???

• #52   5. okt 2012 Hold kæft hvor er de kære, de små krokodiller smiley

• #54   5. okt 2012 Annette G -

Du lyder ligesom min far, min bror, min veninde, min ... smiley :D smiley

Jeg gad heller ikke racen, hvis jeg ikke trænede som jeg gør - så forstår dig bestemt godt.

Kirsten -

De er SÅ nuttede .. små gule fedebasser med sorte ansigter smiley

• #56   5. okt 2012 Martine, hvor meget kender du egentlig til disse hunde.
    Det er begge Belgiske hyrdehunde og nogenlunde det samme Tervueren er Langhåret og Malinoer er korthåret.
    Og er bestemt ikke en hund jeg ville eje. nogen af dem. Ja de kræver en fast hånd.

Men nu er det jo en Basset TS har skrevet ind om og en Basset kræver ikke samme opdragelse som de 2 andre gør.

• #57   5. okt 2012 Ei selv jeg ved at der er pænt stor forskel på en Malle og en Tervueren !!!
    De kan ikke stilles op ved siden af hinanden på den måde som du gør - der er langt mere end hårlængde der smiley

• #59   5. okt 2012 <i>Det er begge Belgiske hyrdehunde og nogenlunde det samme</i>

NOT !

Du aner <i>virkelig</i> intet om de to racer, hvis du kan tro at de er bare "nogenlunde" de samme.

Beklager, men hvis det er din opfattelse er du ganske enkelt uoplyst udover alt, hvad der er rimeligt.

Og lad nu være med at blive ved med at det er en basset - det tror jeg ingen er i tvivl om - jeg opponerer om det ævl du skriver om mallen .. for det er ganske enkelt ikke korrekt.

• #60   5. okt 2012 Hvis du ikke ved det så er de 4 nært beslægtede Hyrdehunde.
    Laekenois/ Tervueren/ Malinoer/ Groenendael...

• #61   5. okt 2012 <i>Martine, hvor meget kender du egentlig til disse hunde.</i>

Udover at have trænet sammen med eksemplarer af racen i henved 10-12 år og selv været ejer / medejer (kæresten har også to) af racen i 7 år ?

Tja, ikke ret meget .. men er det ikke også nok ???

• #62   5. okt 2012 Anne K -

Seriøst .. er du fuld eller er du bare ude på at drille smiley

• #63   5. okt 2012 Jeg har sku min ankler og hænder for kært til nogensinde at skulle have en Mallehvalp smiley Jeg syntes Schæfervapser er stride nok smiley

• #64   5. okt 2012 Martine Du har vist ikke læst på lektien, men pyt bliv du bare i troen..
    De 4 Belgiske hyrde hunde er meget nært beslegtede og har ret meget samme besværlige sind:
    Men hvorfor snakke om opdragelsen af dem Det er jo en basset som der er tale om, knap så farlig en hund og bisk en hund...

• #65   5. okt 2012 Jeg vil anbefale jer at tage en sok (eller tilsvarende legetøj, reb o.l.) i baglommen og have den på jer hele tiden.
    Når hunden så bider, giv sokken til den med det samme uden at lege med den, vent 4-6 sekunder, og leg så med hunden med sokken.
    I skal ikke bevæge jer, så ser hvalpen jo bare at det virker, når han bider.

• #66   5. okt 2012 Anne K -

Hverken fuld eller drillesyg .. bare plain stupid smiley

• #68   5. okt 2012 *GG*

• #69   5. okt 2012 mmmm Der er mange bulldogs der går unde samme klub - men dem er der dælme også stor forskel på !!! Det samme gælder altså belgierne !!

Og nej .- du kan ikke lære Martine noget smiley det ville undre mig *GG*

• #70   5. okt 2012 DET ville jeg gerne se Freja.. smiley

• #71   5. okt 2012 "lære Matine noget" ( OM MALLER og dertilhørende smiley ) - alt andet vil jeg ikke udtale mig om smiley

• #72   5. okt 2012 Åhhh ja, en salig tid, jeg husker da udemærket den ene gang hvor den brankede roastbeef havde sat tandsættet, i det der hud vi har imellem tommelfinger og pegefinger- åhh salighed, hun hang der og dinglede i en halv meters højde- 11 uger og 10 kg- wooow, det gjorde bare nas.
    Så ja, på nogle hunde vil piv, og gå væk virke, hos andre vil det tænde en søøøød lille djævel smiley

• #73   5. okt 2012 Anne K - du er altså ude på et vildspor.

De fire belgiere er - trods deres nære slægtskab - egenskabsmæssigt virkelig virkelig forskellige.

Man kan under ingen omstændigheder sidestille en malle og en tervueren, der er mere der skiller dem, end samler dem.

• #74   5. okt 2012 Jeg vil gætte på, at der er ca. samme slægtskab mellem de belgiske hyrdehunde, som der er mellem mine whipper og kerry blue terrier eller collie og borzoi smiley

I tidernes morgen er der krydset whippet ind i kerryen og borzoi ind i collien, men jeg vil da mene de er temmelig forskellige i dag smiley

• #75   5. okt 2012 Kirsten, det er nok mere end det. I teorien kan der faktisk komme alle fire belgiere i samme kuld.
    Men der er langt større forskel på dem sindsmæssigt end pelsmæssigt - og der er masser af forskel der smiley

Hvad angår brugsegenskaber er de to forskellige verdener - tervueren og malle.

• #77   5. okt 2012 Det hænder, at der kommer tervueren-hvalp i malle-kuld og omvendt. Men det er sgu nok ikke så hulens ofte mere...

• #78   5. okt 2012 CH .-

Nej, der kommer ikke mallehvalpe i tervkuld .. det er kun omvendt smiley

Og selv her er der forskel - de terver der er efter malleforældre har alligvel nogle indskrækninger i forholdet til deres søskende ..

• #80   5. okt 2012 CH - Teoretisk, hvis alle fire typer dukker op i samme kuld, burde disse så ikke, uanset pelstype have ligheder i sind/brugsegenskaber også.

• #81   5. okt 2012 Martine, ok smiley

• #83   5. okt 2012 Kirsten - næææ... Hvorfor skulle de det?

Når de kan være grundlæggende forskellige i pelsen, hvorfor så ikke også i sindet? Genetisk set er de jo anerledes..

• #84   5. okt 2012 Zenta bed os som en i helvede da hun var lille.. Min søster snakker stadig om hendes total ynglings bukser hvor der er hul i røven på efter hun skulle passe Zenta en eftermiddag smiley

• #85   5. okt 2012 Jeg kender det kun fra gravhunde og afghanere, at der kan dukke hvalpe op med forskellig pels, ved det sker i en del andre racer også.

Hos gravhundene ligner "afvigerne" deres søskende af sind og hvad jeg har ladet mig fortælle, gælder det også korthårede afghanere (har kun mødt en enkelt og i dag er de ekstremt sjældne)

Hos gravhundene ligner de 3 hårlagsvarianter hinanden, den langhårede er ofte blidere, men det tror jeg skyldes, at flere avles som familiehunde, for der findes langhårede med helt samme brugsegenskaber og sind som de kort/ruhårede.

Det er ud fra den oplevelse af gravhunde og hårlag jeg undrer mig.

Min formulering er vist lidt kringlet, det er vist snart sengetid smiley

• #86   5. okt 2012 Øh .. vil altså godt lige understrege med tykke, fede streger at jeg da <i>bestemt</i> kan lære mere om malinois - ingen hundefører er nogensinde udlært, og jeg lærer da nyt om racen stadigvæk ...

Jeg tror så bare ikke at Anne K liiiiige er den, der skal lære mig det smiley :D smiley

• #88   5. okt 2012 Nej det var Zenta sku heller ikke. Og de der sylespidse hvalpetænder, avvv!

• #91   5. okt 2012 Hehe smiley

• #92   5. okt 2012 Stakkels dreng!

• #95   5. okt 2012 Det er forståeligt stakkels dreng.

Ingen af mine gravhunde har til gengæld været snappere som hvalpe, det er ufattelig så lidt de har bidt i hænder mv.
    Det er jo så absolut også uønsket adfærd, at en gravhund springer på ræven, den skal have mod, men må under ingen omstændigheder angribe.

Flere Xingu inklusiv hilser med tænderne.
    Hun "hapser" meget forsigtigt i fingrene, når hun er helt kørt op af gensynsglæde, men der er aldrig så meget som en minimal antydning af et tandmærke bagefter.

• #96   5. okt 2012 Mine tanker er sku os hos drengen .:) Av for satan!

• #97   6. okt 2012 Hvalpe er ikke lavet af glas, overgréb, slap af, er i klar over hvor hård tæven er i sin opdragelse? Hvalpen dør ikke af at blive vippet op på siden, at det så ikke hjælper er noget andet;-P

• #99   6. okt 2012 Okay, jamen tæver er sikkert og forskellige, og tænker også det har noget at gøre med at GDer er ultra tyndskindede og ingen pels har, min tæve finder sig på ingen måde i at blive tygget i og hvalpene får et riv af i form af bid og så går hun:-)

• #100   6. okt 2012 Men tænk også på at det knur, det har hvalpene jo lært på den hårde måde hvad betyder= hører du ikke efter kommer der et bid bagefter, det er jo bare advarslen der kommer først:-)

• #101   6. okt 2012 Tror det er værd at huske at mennesker ikke er hunde.....

Argumentet "det gør moderen" holder vist ikke helt i byretten.

Hvalpen gør, hvad der kan betale sig - og gør den noget, man ikke synes er fedt, må man jo sørge for, at det ikke kan betale sig for den.

• #103   6. okt 2012 Come on Maj-Britt smiley

Sippe!

• #104   6. okt 2012 Ha ha Maj-brit, hvor er du ond, kom da lige i gang:-P

• #105   6. okt 2012 Arj syntes os du er liidt sippet nu Maj-Britt.. smiley

• #108   6. okt 2012 Jeg tror TS skal ha fat i en med racekendskab.
    Alt andet end sportræning tager længere tid og meget mere tålmodighed med en støver.

• #110   7. okt 2012 Jeg hverken skriger eller bruger vold når mine hvalpe bider
    Jeg putter bare hånden længere ind i munden på dyret. Det er åbenbart ikke rart, for de prøver ihærdigt at spytte hånden ud igen. Derpå tilbydes noget det må bides i.

Mine synes nemlig også at det er sjovt hvis jeg hyler op.

• #111   7. okt 2012 Har ikke læst hele tråden, men mon ikke det var en ide at forholde sig til den hund/race som TS fortæller om, istedet for at køre en diskussion på hvordan maller reagere - det kan TS jo ikke bruge til en disse.

Det er en basset-hvalp - så hvad vil hjælpe til at få en Basset-hvalp til at holde op med at bide.

• #112   10. okt 2012 Nu ER der jo netop forskelle på racer.. og forskelle i håndteringer.. helt enig. NU forholdt jeg mig til TS da jeg skrev.. og ja mange hyrdehunderacer "tænder" på høje lyde.

Nu var det så ikke en hyrdehund tråden handlede om og derfor rådede jeg også derefter.. og nu har tråden så drejet sig ind på noget helt andet og er blevet mundhuggeri ser jeg;-)

Men for nogle racer KAN den nævnte metode faktisk virke;-)
    Men alt afhænger også af situationer og hvad der sker forud for det.. noget der jo er svært at sige ud fra en kort beskrivelse. Men måske var det en ide for TS at få en adfærdsbehandler eller en træner ud der kunne hjælpe i stedet for at søge hjælp her for ud fra hvad jeg kan se har TS vist ikke fået meget hjælp;-)

Håber de får de rette redskaber der virker for den race;-)

Kommentér på:
Slem hvalp! Hvad gør man?

Annonce