{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forberedelse på vinter
  • #1   15. okt 2012 Mine har striktrøjer, de får på når det virkelig er koldt og vi skal være længe ude. Salten prøver jeg at undgå ved at holde mig fra fortovene og ellers tørrer jeg lige deres poter i noget sne eller et ærme, så kan de lidt igen. Hvis jeg har gået steder med meget salt, skyller jeg sommetider poterne, når vi kommer hjem.

    Ellers er det største problem faktisk tøsne, der klumper fast i Pollys pels. Det har jeg ikke rigtig fundet en løsning på endnu


  • #2   15. okt 2012 Vi har et dækken hvis det bliver for koldt, og vi skal være ude længe (fx til hundetræning eller lange gåture)
    Når der saltes tørrer/vasker vi poterne grundigt af når vi kommer ind. Og så bruger vi potesalve efter behov


  • #3   15. okt 2012 Jeg klipper poterne, så der ikke kan sætte sig en masse der. Han klarer selv at holde varmen smiley

  • #4   15. okt 2012 Bine får et dækken på når hun skal sidde i bilen, for ikke at blive alt for kold.

    Og når vi har været ude og gå i salt, bliver hendes poter vasket af i varmt vand når vi kommer hjem.
    Har før brugt potevoks, men synes det udtørrede hendes trædepuder... Også selvom de blev vasket når vi kom hjem fra en gåtur.


  • #5   15. okt 2012 Nårh ja, vi gør os da også ekstra umage med at klippe pelsen mellem trædepuderne

  • #6   15. okt 2012 Nårh ja forresten... Lyshalsbåndet er også fundet frem her smiley

  • #7   15. okt 2012 Mine tøser har et BOT dækken som de får på, når de skal ligge i bilen efter svømmehal og agility.

    På gåturene holder de fint varmen, så der får de intet på.

    Poterne bliver tørret med sne, hvis det er nødvendigt. Og ellers prøver vi at holde os fra de mest saltede steder.

    Reflekser til både dyr og mennesker er en selvfølgelighed og derudover har tøserne også lyshalsbånd på.


  • My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #8   15. okt 2012 Dækken og potevoks, 4s hedder den bedste http://www.jamihundsport.se/4s-tassalva.html

  • My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #9   15. okt 2012 Eftersom jeg bor i Kbh er det næstn umuligt att undgå salten smiley

  • #10   15. okt 2012 Dina er meget tyndpelset, så hun får dækken på i frost/snevejr, når vi er i hundeklubben eller på lange gåture.
    Hvis det regner meget og temperaturen er lav, så får hun regnjakke på.

    Vi har også refleksvest og lygte på, når det er mørkt.

    Her er heldigvis ingen salt på vejene (markveje/skovstier)


  • #11   15. okt 2012 Mette, hvilket BOT bruger du i den sammenhæng, når de skal ligge i bilen?

    Og så er Orbiloc self også fundet frem til de mørke ture. Og så bruger jeg reflekssnor/halsbånd


  • #12   15. okt 2012 Jeg overvejer godt nok om tøserne skal have nogle dækner. Ikke så meget fordi de fryser på en almindelig gåtur, men mere så de ikke bliver for kolde efter træning eller hvis det f. eks regner og blæser meget koldt.

    Er Orbiloc pengene værd? Synes jo de er noget dyre.


  • #13   15. okt 2012 Stella: Orbiloc er alle pengene værd smiley

  • #14   15. okt 2012 jeg kan anbefale det her dækken smiley
    det er nok ikke lige så godt og smart som de dyre, men det er god kvalitet og sidder rigtig godt smiley
    Balder elsker at have det på, og han kan bevæge sig lige som han har lyst til i det smiley
    så det kan anbefales, vis men ikke ønsker at give det vilde for et dækken smiley

    http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dog_clothing/dog_coats/winter_coats/53754


  • #15   15. okt 2012 Jeg finder drengenes dækkener fremfor gemmerne, da de trods deres pelsede udseende sagtens kan blive kolde.

    derdover blvier de klippet, selvom jeg godt ved det lyder lidt vanvittigt. Men fordi de er halt yorkie, får de utrolig lang pels på poter og ben, og hvis dette ikke bliver klippet af, så klumper sneen rigtig meget, hvilket kan gøre ondt på dem

    Der er refleks på både deres seler og dækkener, og leder pt efter et par lygter jeg kan sætte på dem, når vi går steder der ikke er så oplyste.


  • #16   15. okt 2012 Jeg gør absolut ingenting...

    DET er en af fordelene ved at o på landet og have tykpelsede unde smiley


  • #17   15. okt 2012 Kan høre flere sværger til orbiloc, det kan være jeg skal få kigget nærmere på dem smiley

  • #18   15. okt 2012 her har Hunden sit dækken på når vi skal være en hel dag ude ved hestene.. hun får det også på når vi går de helt sene ture når der er frost grader..

    reflekser bliver sat på selen, har desuden sat sådan nogle små cykel lygter med elastik på hendes sele..
    Aksel har pt kun en lygte i snoren, da han ikke har fået nogen sele endnu smiley

    heldigvis bor vi så langt ude på landet at der ikke bliver saltet..


  • #19   15. okt 2012 Bella får dækken på, lys på snoren og mht. salt på vejene, så får hun Paws på. Hun går fuldstændig i stå og går ikke noget steder hvis hun får meget salt i poterne. Det er ulempen ved at bo i byen, men Paws hjælper heldigvis super godt smiley

  • #20   15. okt 2012 finder de tykke dækner frem,
    tynde dækkener til PH'erne samt reflex veste og lygter har vi haft fremme noget tid allerede
    salt er intert problem (skov og markstier/veje)
    ellers en smule ekstra foder for de ikk er alt for slanke - især ham den gamle får lidt ekstra at spise her når det bliver koldt


  • #22   15. okt 2012 Hvor ser han sød ud smiley

  • #24   15. okt 2012 Jeg gør absolut ingen ting.. smiley Jeg har en slædehund og vi bor heldigvis et sted hvor de ikke salter ufatteligt meget.. smiley

  • My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #25   15. okt 2012 Her begynder de salte så fort frosten kommer og fortsatter i flere månader, smiley

  • #26   15. okt 2012 tak for jeres råd, vil prøve det med sokker kopattesalve. Vi bor i byen og der spare de ikke på salten:-( også må vi se hvordan hun klare kulde. Vi køre næsten i skoven med hende hver dag, og i bilen har hun sit bur med termo tæppe og almindelige tæppe. så håber det er nok.

  • #27   15. okt 2012 Rikke:

    Hæng mig ikke op på det, men jeg mener at det er vinterdækkenet jeg bruger?


  • #29   15. okt 2012 Jeg er den glade ejer af en lille ny hvalp. Det er en Papillon, og den hundefryser bogstavligt talt. Derfor har jeg i dag købt et vinter dæggen til den. Det er super smart og er vind og vandtæt, samt det er foret med dejligt varmt stof
    og
    OBS OBS OBS smiley Dette er på tilbud i plantorama til halv pris. Jeg gav 109 kr for mit i str xxs.:) Det sidder super godt på.


    profilbillede
  • #30   15. okt 2012 I Kbh forsalter de inden frosten kommer, så sidste år lå der små bunker af salt inden frosten kom:( poterne er vores største udfordring, da min hund har sarte poter og let får svamp mellem trædepuderne i fugtigt vejr.

    -så vi bruger ruffwear sko når frost og salt er på sit højeste.

    - klipper pelsen mellem poterne så sneen ikke sidder fast.

    - obiloc lygte i halsbåndet .

    - helosan til poterne efter de er skyllet for salt.


  • #31   16. okt 2012 Gitte H: Ja de gør det samme her hvor jeg bor. Det er så træls og der er bare salt alle vejene. Og det gør så ondt på de små futter. Vi begyndte at bruge Paws, men damen synes bestemt ikke at det er sjovt at have på.

  • #32   16. okt 2012 Vi bruger et lille dækken her hjemme, et til lige om snart, også et meget varmt, når det er meget koldt, som jeg lige har købt for en uge siden smiley
    vi har et håndklæde til at ligge i gangen, så der bliver tørret af hvergang vi har været ude, og poterne bliver skyllet om aftenen og smurt med kopattesalve, hvis jeg lige synes det trænger smiley


  • #33   16. okt 2012 Stella: det er super træls med alt det salt både for dyr og ens fodtøj:(

    Vi har også Pawz, men der går hurtigt hul når han har dem på, og han synes heller ikke de er fantastiske at have på;)


  • #34   16. okt 2012 Nu har jeg lige været nede og købe spray til poterne idag smiley så det vil hun nok lige få sprøjtet på efter hver tur smiley skide smart smiley

Kommentér på:
Forberedelse på vinter

Annonce