{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.501 visninger | Oprettet:

Hunde forsikring. {{forumTopicSubject}}

Min hvalp er 5 uger imorgen, og jeg skal selvfølgelig have en/flere forskring/forskringer til ham, men jeg er lidt i tvivl om hvilken/hvilke?

Han er lille dansk/svensk gårdhund. Hans mor har kun en forsikring, men jeg har hørt om flere forskellige, hvilke bruger i? smiley

Og når ja, hvor gamle skal de være før man kan få forsikring på dem? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde forsikring.
  • #1   18. okt 2012 Vi har selvfølgelig den lovpligtige ansvarsforsikring. Derudover har vi udvidet ansvarsforsikring fordi vi både går til træning og udstilling med hende. Og så har vi en sygeforsikring som dækker hvis dyrlægeregningen bliver for stor smiley
    Vi har hende forsikret igennem Agria smiley


  • #2   18. okt 2012 Hvis i skal til træning eller udstilling skal i nok også have udvidet ansvar.
    Derudover syndes jeg en sygeforsikring er en god investering.
    Min hund har i Alm. Brand og det er jeg tilfreds med


  • #3   18. okt 2012 Han skal bare være en hygge hund, så han skal ikke til udstilling i hvert fald. Altså jeg har tænkt meget på den forskring som dækker, hvis dyrlægeregningen bliver for stor, nu ikke fordi jeg ikke tror jeg har pengene til en uventet dyrlægeregning da jeg ligger penge til side hvert måned, men synes det lyder til at være god at have.

    Sygeforsikring, hvad dækker den for? smiley


  • #4   18. okt 2012 det er meget forskelligt. det kommer an på hvilket selskab du vælger og din hunds race

  • #5   18. okt 2012 Agria lyder meget god, men jeg er nu også sikker på at Alm. Brand er god. Mener at det er der min mor har forsikring på hendes hund. smiley

  • #6   18. okt 2012 Jeg har Almindelig Brand, hvor jeg har sygeforsikring, begrænset livsdækning, almindelig hundeansvar og udviddet hundeansvar.

    Jeg går meget til træning med min hund, da jeg synes det er vigtigt selvom han er en chihuahua - og det giver os et bedre sammenhold.

    Jeg har sygeforsikring, der i mine øjne er uundværelig fordi de dækker 80 % minus selvrisikoen på 300 kr. For mig er det lækkert med den lave selvrisiko, da jeg kan bruge den til alle dyrlægeregninger smiley Hvad den dækker, er individuelt for den enkelte forsikring.


  • #7   18. okt 2012 Jeg er ret sikker på at jeg også vælger at få en sygeforsikring til Kato. smiley

  • #8   18. okt 2012 Et nysgerrigt spørgsmål:

    Hvad betaler folk sammenlagt for den lovpligtige ansvarsforsikring, den udvidede ansvarsforsikring samt sygeforsikring af deres hund smiley
    Er godt klar over priserne svinger fra selskab til selskab og alt afhængigt af hvilken hund, det er også mere for at få et billede af cirka-prisen..


    Mvh
    Jakob Jensen


  • #9   18. okt 2012 Prøv at gå ind på Agrias hjemmeside, af hvad jeg kunne forstå kunne man beregne prisen der, men jeg er ikke helt sikker. smiley

  • #10   18. okt 2012 Jeg betaler knap 1.800 kr. for
    sygeforsikring
    begrænset livsdækning
    hundeansvar
    udvidet hundeansvar

    hos almindelig brand, til en chihuahua og det er min eneste forsikring jeg har hos dem smiley


  • #11   18. okt 2012 Det er om året ikke? smiley

  • #12   18. okt 2012 har også i alm. brand, er godt tilfreds og betaler ca 1500kr. for udvidet ansvar og sygeforsikring.det kan simpelthen ikke betale sig ikke at have en sygeforsikring.min er betalt tilbage mange gange på Alli

  • #13   18. okt 2012 jo om året selvfølgelig smiley

  • #14   18. okt 2012 Nu har min mors hund ikke været så meget ved dyrlæge udover de årlige og få uheld. Husker kun dengang, hvor jeg var ude og gå med hende og stoppede op for at snakke med en ældre dame, Sille (hunden) gik på nogle småsten og snuset lidt, lige pludselig gav hun et piv fra sig og haltede over mod mig. De viste sig at hun havde trådt på en hveps og i panik smuttede vi til dyrlæge og mener hun fik et stik eller noget, men uheld kan jo ske også er den jo rar nok at have. Kan ikke huske, hvad vi kom af med dengang. smiley

  • #15   18. okt 2012 Jeg er glad for at have den lave selvrisiko på 300 kr. det gør at min sygeforsikring allerede dækker når konsultationen er der på 500 kr. så jeg vil for intet undvære den smiley

  • #16   18. okt 2012 Jeg har forsikring hos Agria og giver 128kr om måneden for at få ansvar og sygeforsikring på Balder på 1 år smiley
    Ansvarsforsikringen dækker alm træning som hvalpe og lydighedstræning.. smiley

    god har jeg en selvrisiko på 800kr, men ved er bedre end ingen ting.. smiley


  • #17   18. okt 2012 Udvidet ansvar og sygeforsikring for dobbermann :1800 kr i præmie, 800 kr i selvrisiko... Familiens dyreforsikring/Gartnernes forsikringsselskab...

  • #18   18. okt 2012 Har jeg ret i at man ikke behøver udvidet ansvarsforsikring når man træner hos Dch , da de har en forsikring som dækker når man er medlem.

  • #19   18. okt 2012 hos Agria behøver man ikke den udvidet ansvarsforsikring for at træne hos dch, men da jeg var ved GF skulle jeg have den udvidet for at træne hos dch .. smiley

  • #20   19. okt 2012 Når i siger træner, mener i så hvalpe træningen ved professionel eller hvad man nu lige skal kalde det, eller mener i træning i hele hundens liv? smiley

  • #21   19. okt 2012 når man træner i en klub, skal hunden som regel have en udvidet ansvarsforsikring og ligeledes hvis man udstiller, nogen forsikringer dækker ved den alm ansvar har jeg hørt.

  • #22   19. okt 2012 Jordnødden: Ja det har du ret i.
    Den dækker til træning og konkurrencer i DcH regi.

    Jeg giver lige omkring 1800kr for ansvar+udvidet+sygeforsikring hos Alm. Brand - årligt selvfølgelig.
    Og den har tjent sig selv hjem mange gange! smiley


  • #23   19. okt 2012 Husk at undersøge, hvor længe forsikringerne dækker hunden. Nogle stopper nemlig dækningen, når hunden når en vis alder.
    Både Agria og Alm.Brand er livstidsdækkende ved jeg, men det gælder altså ikke alle.
    Vi bruger Alm. Brand kr. 1600 for ansvar og sygesikring som tidligere nævnt. Kunne vist få lidt rabat, hvis vi var medlem af DKK, men det er vi ikke.....


  • #24   19. okt 2012 Heidi, det er sygesikringen!

    Ansvarsdelen er simpelthen en lovpligtig opbygget forsikring, den er næsten ens hos selskaberne. Altså på nær prisen.


  • #25   20. okt 2012 Men betaler i hvert måned eller årligt? smiley

  • #26   20. okt 2012 Vi betaler årligt, men det kan man normalt selv bestemme. Der kommer dog et tillæg på prisen, hvis man betaler over flere gange - det koster jo for selskabet at opkræve flere gange.

  • #27   20. okt 2012 Ja okay, men det er vel også ligeså nemt at gøre det årligt. smiley

  • #28   7. jan 2013 Tænker på hvad i årligt giver i forsikring hos de forskellige selskaber, og det skal være med udvidet ansvar samt hundesyge sikring osv ? Vi har indtil videre hentet tilbud fra FDM, Topdanmark til omkring 2300,- hos Tryg 1500,- men der er også forskellige selvriskoer...

  • #29   8. jan 2013 Alm. Brand ca. 1600. Livstidsdækning, 80% af behandlingerne, 300 i selvrisiko. Du kan selv finde betingelserne inde på deres hjemmeside.

  • #30   8. jan 2013 Vi fik sat os sammen og hentet en del tilbud hos de forskellige selskaber. Vi havde i forvejen hos FDM men syntes ikke Malik var godt nok dækket ind. Vi fik som sagt tilbud lige fra 1500,- - 2300,- og endte med at vælge Agria med følgende: Hundeansvar, medicin,genoptræning og speciel med tryghed.Fast selvrisiko på 934 og erstatningsbeløb på 36320,- og med de 20%. Vi fik denne forsikring til 2089,- så det er nu meget fair syntes vi selv.

  • #31   8. jan 2013 Jeg valgte også Agria. smiley

  • #33   9. jan 2013 Agria blev simpelthen alt for dyrt for mig med min rottweiler.
    (hvorimod min blandingshund var OK pris - selvom jeg ikke oplyste racer. Hun kunne jo have været en rottweiler blanding så det er lidt skørt synes jeg)

    Men - tjekkede lige, jeg giver ca. 1600kr årligt hos alm. brand.
    Ansvar, udvidet ansvar og sygesikring. (mener de dækker op til knap 20.000 årligt?)
    300kr i selvrisiko og så dækker de 80% af resten - dog ikke medicin/behandling du får med hjem.


  • #34   9. jan 2013 Mener jeg skulle give 3800kr årligt ved Agria med samme dækning som Eddy&Sonja..
    Det synes jeg liiiige var i overkanten hehe


  • #35   9. jan 2013 Hehe ja okay, nu har jeg jo kun en DSG. smiley

  • #36   9. jan 2013 Heidi N: Ja okay det er også rimelige voldsomt, så tror jeg heller ikke vi havde valgt Agria med den pris

Kommentér på:
Hunde forsikring.

Annonce