{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.658 visninger | Oprettet:

Vibrerende halsbånd til døv hund ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle hunde elskere smiley

Da min 11 årige Cavalier King Charles Spaniel er blevet døv, tænkte jeg på om der mon fandtes et vibrerende halsbånd. Et der selfølgelig IKKE må være til ubehag for hunden, men blot fungere, som når man kalder på hunden. Jeg og min Angel har efterhånden lært, at bruge og forstå håndtegn, men de fungere jo kun når hun kigger på mig. Derfor lyder et vibrerende halsbånd som en god ide, da jeg ofte har hende løs på vores gård(det har vi altid haft) og her er det ikke altid nemt, at få hendes øjenkontakt. Hun elsker at behage, og hun vil meget gerne gøre det jeg ber hende om, men det forudsætter jo også at hun nu kan se hvad jeg ber hende om.
Jeg har søgt på google og kan se at der findes vibrerende halsbånd..
Så hvad er jeres erfaringer med vibrerende halsbånd?
Og hvis i vil anbefale et, må i meget gerne linke smiley
Har i fordele og ulemper ved det så kom med dem smiley
Hvad gør jer med døve hunde, når i vil kalde hunden til jer, når den ikke har øjenkontakt med jer?

Jeg kan se på google, at nogle af de halsbånd fungere som straf og det er bestemt ikke det jeg vil have. For mig skal det være et signal til hunden om, at hun skal være opmærksom på mig, altså komme/finde mig når det vibrerer.

Håber i kan og vil hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vibrerende halsbånd til døv hund ?
  • #1   25. okt 2012 Har desværre ingen ideer men vil bare lige sige at jeg synes hun ser fantastisk fin ud. Bliver så glad når jeg ser og læser om en cavalier der er 10+ smiley Håber selv at begge mine cavaliere bliver så gamle. Nyd hende, hun ser dejlig ud:)

  • #2   25. okt 2012 Har godt læst om de vibrerende halsbånd til døve hunde og jeg synes det er smart. Ville ønske jeg havde haft det til min Cavalier. Indenfor kaldte jeg på hende ved at trampe let i gulvet og udenfor var der ingen måde. Når vi var i hundeskoven havde hun en klokke i halsbåndet og lys på så jeg altid kunne finde hende.

  • #3   25. okt 2012 Tak for en dejlig kommentar Michelle smiley Jeg nyder hende bestemt også, vi går til agility og går mellem 3-5 km hver dag smiley Hun har altid fået godt med motion. Jeg kan self. godt mærke hun sover en del mere end hun plejer, men på gåture og til agility er der fart og feltet smiley Elsker hende overalt på jorden smiley
    Hvis bare man giver dem god mad og motion og elsker dem, så skal de nok blive gamle smiley


Kommentér på:
Vibrerende halsbånd til døv hund ?

Annonce