{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.627 visninger | Oprettet:

Sikke en idiot... {{forumTopicSubject}}

Har lige været ude at gå med Chico hvor jeg så ser en dreng (han har nok været imellem 10-12 år) komme gående med en lille gravhund. Han havde en flexline på den som ikke var låst som han havde bundet fast rundt om sin mave. Ikke nok med det så gik han og læste i en bog mens der gik 3 hunde omkring dem hvor den ene stod og gøede mens hende med den anden hund skyndte sig væk derfra. Han tog ingen hensyn til nogen og den fik lov til at rende rundt og hen til de andre hunde osv.

Jeg holdte laang afstand til dem fordi han ikke havde en skid styr på den og fordi at Chico er nervøs for andre hunde så han skulle sgu ikke have en dårlig oplevelse.

Nå men ikke nok med det så går de videre og jeg skulle samme vej (var på vej hjem), der komm er så en kat og ligeledes som med de andre hunde jamen så går hunden hen til katten som bliver bange og kraser ud efter hunden. Jeg ved ikke om katten ramte hunden men den pev i hvert fald, men måske den bare var blevet forskrækket? Hmm. nå men kattens ejer stod lige i nærheden (hun har en hjerneskade efter en blodprop i hjernen), hun går hen og tager katten op og går, men siger intet til drengen.

Puhh altså jeg var godt nok flejnet på ham hvis det var min kat eller en af mine hunde. Hvis ikke jeg havde haft Chico med havde jeg hevet fat i ham og taget en snak med ham. Hvad fanden er det ikke for en måde at opføre sig på??!!!

Skulle lige ud med lidt frustation... håber i har en god dag der ude selv om det godt nok er noget møgvejr smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikke en idiot...
  • #1   29. okt 2012 nok hellere tage fat i hans forældre hvis det var....

  • #2   29. okt 2012 Jeg ved jo desværre ikke hvor han bor og har ikke set hunden før her onkring

  • #3   29. okt 2012 Idiot? Naah, måske en dreng på 10-12 år der ikke ved hvordan man går tur med en hund? Det er jo ikke alle i den alder der gør det. Jeg havde måske gået over til ham, og sagt hvordan man bedst kunne gå tur med hunden, i flex, og uden at læse i bog.
    men at flegne på ham.. Hvorfor?


  • #4   29. okt 2012 *Gangsters dont dance, they boogie*

    Hvorfor jeg havde flegnet på ham? Fordi det er fuldstændig hensynsløst at opføre sig på sådan en måde det burde de fleste da vide.

    Men jeg kunne også gå hjem og flejne på hans forældre i stedet og det gjorde jeg gerne his jeg vidste hvor de boede. For de tager jo tilsyneladdene intet ansvar overhovedet.


  • #5   29. okt 2012 ja det skal han/de nok lære meget af hvis der kommer en og "flejner" på dem ... mm

    hvorfor ikke gå kontruktivt til værk som Boogie forslår ? - tage en snak med ham/dem, fortælle hvordan man sørger for at alle får en god oplevelse, både hund,ejer og dem man møder !


  • #6   29. okt 2012 Jamen, det ved drengen garanteret ikke. Han gik en tur med sin vovse, på den måde han troede han gjorde det best på. Jeg tror da ikke han gjorde det for at irritere nogle?!
    Ja, du skal da nærmere tage en snak med forældrene, da det er dem der skal fortælle sit barn, hvordan man går tur med sin hund. Du skal ikke gå hen og gøre et barn bange, pga du bliver gal?


  • #8   29. okt 2012 Jeg er normalt meget meget tålmodig men sådan noget der det kan jeg ikke have så bliver jeg sur ja! Han lignede ikke lige frem en der var så intereseret i at gå med sin hund når han render rundt og læser i en bog?

    Men igen jeg kan ikke sige noget jeg ved ikke hvem forældrene er eller hvor de bor.


  • #9   29. okt 2012 Ejmen, det lyder som du er idioten her. Helt ærligt.

  • #10   29. okt 2012 Tak da

  • #11   29. okt 2012 Det kunne jo også være hans forældre havde bedt ham gå med hunden, uden han nogensinde havde prøvet det før. Altså han var jo bare et barn. Har vi i samfundet ikke travlt nok med at gøre børn voksne? De må altså gerne begå fejl smiley

  • #12   29. okt 2012 det hjælper sjælendt at lære nogen noget ved at blive sur, og da slet ikke børn.

    du er selv 16 år gammel, så måske din unge alder har noget at gøre med at du ser tingene som vi gør ( ikke ment som noget negativt men ment som en observation af at der er forskel på aldre og hvordan man ser på tingene ).

    Ville du lytte hvis nogen kom og sagde "NEJ , SÅDAN DER MÅ DU IKKE GÅ I SKOVEN - FY" ? jeg ville ikke lytte hvis jeg var 10 år gammel og der kom en der legede voksen på 16 ..

    Så hellere at du satte dig ned og forklarede stille og roligt hvorfor, viste drengen ideen med en flexline og at den kan låses, at han skal holde øje med hunden og sine omgivelser osv osv..

    Det andet der nytter intet , det giver kun et højt blodtryk!


  • #13   29. okt 2012 Self. forstår jeg det. Igen plejer jeg at være meget tålmodig. Men jeg bliver så gal over sådan noget så ja hvis han havde ladet den rende over til mig var jeg blevet sur. Så er jeg måske en idiot men så kald mig det.

  • #14   29. okt 2012 Så du var blevet rigtig gal på en 10-12 årig? Syntes du selv du kan være det bekendt? Hvorfor ikke sige tingene til ham, stille og rolig? Du er selv 16, hvordan ville du have hvis jeg kom hen til dig, og blev så gal på dig, fordi du ikke havde styr på din hund?


  • #15   29. okt 2012 af nysgerrighed vil jeg da gerne vide havde tænkt dig at sige ?

  • #16   29. okt 2012 Nej jeg synes ikke jeg ville kunne være det bekendt, men jeg er ærlig og siger at jeg ville blive sur hvis det havde været mig. Og nej jeg havde ikke stået og råbt og skreget af ham men jeg ville være sur og jeg ville have sagt noget til ham.

    Nu er der før folk der har råbt og skreget af mig fordi jeg åbenbart ikke måtte gå forbi deres have når deres hund var ude i haven.

    Hvad jeg ville have sagt til ham?


  • #17   29. okt 2012 10-12 år? De ved da godt at det ikke ligefrem er kutyme at gå og læse bog imens man går, og da slet ikke med en hund bundet om livet imens. Det har de vel set nok tv til at ha set hvordan man traditionelt går med en hund smiley

    At de ikke kan læse hunden smås signalerer og ikke ved at nogle hunde ikke bryder sig om andre hunde er en anden sag.

    Men jeg har ikke haft, så skal ikke ku sige så meget om dem på 10-12.


  • #18   29. okt 2012 Cathrine

    Enig, gør mig heller intet at han ikke ville kunne se at min hund var nervøs eller andre hunde eller andre signaler for den sags skyld.

    Men synes det virker mærkeligt at han ikke ved at man skal tage hensyn til andre og at man ikke går og læser i en bog mens man er ude at gå med en hund som han har bundet om livet med en flexline.


  • #19   1. nov 2012 Hold da helt op en heftig debat I lige fik ud af det her.. Agnete, jeg synes ikke du lyder som en idiot!
    Jeg kender alt for godt det dér med at komme til at skrive en beskrivelse med situationen i frisk erindring - og da kommer ordene ud på en lidt anden måde end hvis man lige venter et par timer med at sætte sig til tastaturet.
    Sådan som jeg læser det, er din tekst skrevet lige når du er kommet hjem, og jeg læser ikke dine efterfølgende indlæg som at du mente helt så hårdt..

    Når så det kommer til drengen, synes jeg også det lyder vildt uansvarligt. Jeg har selv en lillebror på 11 år som lufter deres hunde derhjemme. Og nej, han aner ikke lige så meget som vi andre gør, men han har da i det mindste hjerne nok til selv at kunne gennemskue at man ikke læser en bog mens man lufter hund, men at man til gengæld skal være opmærksom på biler, cykler, andre gående osv.
    Han ved heller ikke altid at det ikke er OK at hunden går hen til en anden hund eller en kat, men siger hans modpasserende det til ham, trækker han også hunden til sig. Og så er jeg sikker på han nok skal være lidt mere OBS næste gang der kommer en modpasserende.

    Havde jeg været i dit sted, med en hund med lidt problemer enten af den ene eller den anden slags, var jeg også blevet irriteret og havde måske lige sagt noget til knægten.. Jeg havde ikke bare tænkt "Ih, en lille dreng med hund han ikke ved hvordan han skal tackle - hvor sødt, det må vi hellere lige snakke med forældrene om".. Sådan lyder det nærmest som om nogle af de andre pædagoger herinde ville tænke.
    Men lur mig, om det ikke kun er liiiige indtil de selv står i samme situation?? smiley


  • #20   1. nov 2012 Malene - jeg havde godt nok ikke blevet irriteret på en 10-12 årig dreng/pige.
    Det er da ved gud ikke barnet det skal gå ud over, når det er forældrene der ikke har lært sit barn at man ikke går tur med hunden på den måde!
    Hvordan kan det være barnet's skyld?

    Pædagoger? Hahahaha.. Okay så. smiley


  • #21   14. nov 2012 Så du bliver aldrig irriteret på nogen og giver dem en mindre irettesættelse??
    Jeg tror du læser denne tråd som du VIL læse den - ikke som det den faktisk handler om.
    Jeg tror du forestiller dig at TS ville gå hen og overfuse knægten. Men som hun selv skriver, er det jo ikke det hun ville overhovedet.
    Iøvrigt valgte hun jo også at gå sin vej - hun KUNNE OGSÅ have valgt at råbe til ham at han skulle holde sin hund tættere ind til kroppen og pakke bogen væk, men det gjorde hun ikke og det siger nok lidt i sig selv, synes jeg.

    Og ja, pædagoger (hahahah) - for hvis du hævder at du aldrig kan blive irriteret på et barn og fortælle barnet hvad der er rigtigt eller forkert fordi det er synd at rette på nogen der er yngre end dig selv, så synes jeg du virker som sådan en nymoderne pædagog som pakker alle børn ind i vat.
    Lige bortset fra i den virtuelle Verden naturligvis.. Her har du jo åbenbart ikke nogen problemer med at kalde en 16årig pige for idiot.. Tankevækkende smiley


  • #22   14. nov 2012 Malene - Jeg er aldrig blevet irriteret på et barn.. De eneste børn jeg er sammen med, er min nevø, og niece, så jeg ved ikke rigtig hvor du vil hen med det?

  • #23   19. nov 2012 Nårh okay, så kan jeg bedre forstå..
    Så er det fordi du ikke kender noget til børn - men så er du jo heller ikke den rigtige til at svare nedladende på en tråd som denne?


  • #24   19. nov 2012 Malene - Hvad ved du om, hvad jeg ved om børn? smiley Fordi jeg ikke omgåes børn til hverdag, så ved jeg intet om dem eller?

  • #25   20. nov 2012 Åbenbart ikke hvis du konsekvent nægter at hjælpe andre folks børn ved at rette på dem

  • #26   20. nov 2012 Thanya - præcis min mening!

    Og godt eksempel med rottweileren, det er nemlig helt korrekt at folk så ville reagere helt anderledes..


  • #27   20. nov 2012 pointen er jo ikke hunden, pointen er at "flippe ud" på et barn der måske ikke ved bedre - Så hellere snakke pænt til ham og "flippe ud" på hans forældre !



Kommentér på:
Sikke en idiot...

Annonce