{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.132 visninger | Oprettet:

mellemkødsbrok hos tæve? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vi har en EB tæve, og hun var til dyrlægen i fredags sen aften da hun har en mærkelig helt hård og varm udposning mellem anus og skeden i den ene side, dyrlægen mærkede og sagde at det så mærkeligt ud, men hun mener at det er analkirtelbetændelse, så hun har fået pencellin og er forsat igang med pencellinen. Dyrlægen sagde også at det lignede mellemkødsbrok, men da hun aldrig havde set en tæve med det, og viste at det er yderst sjældent de får det ville hun vente et par dage og så om det hjalp med pencillin. ellers skal hun scannes. Jeg har søgt på mellemkødsbrok på nettet, og rigtigt nok står der at det er yderst sjældent tæver får det, men hvis det skulle være analkirtelbetændelse har jeg ikke endnu set billeder der ligner, da det ikke startede med at sidde ved siden af anus men midt på ude til siden. og synes bare det bliver værre og værre, nu er udposningen fra siden af anus helt ned til siden af skeden, hvor halvdelen af skeden også er blevet helt hård.:( Kan godt se at det ville være logisk at hun kan hæve helt der nede hvis der er betændelse, men kan man også det ved mellemkødsbetændelse..? Hun har haft svært ved at komme af med afførringen men det er blevet bedre nu, og hun tisser meget mere end hvad hun har gjort. hun vil ud hver anden time og tisse og så ind igen. og hver gang tisser hun en pæn sjat, så hun kan sagtens komme af med urinen. natten til lørdag tissede hun en gang i løbet af natten på gulvet, men natten her til idag har hun godt kunne holde sig, er sku blevet helt bekymrede for hende. og ville høre om nogle har haft en tæve med samme problemer, som lyder ens i beskrivelsen af udposningen hvad enten det er analkirtelbetændelse eller mellemkødsbrok. Sætter et billede ind, men det er svært at se, det er venstre side på billedet hvor det sidder. hilsen Rosita


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mellemkødsbrok hos tæve?
  • #1   11. nov 2012 Hvis det er analkirtelbetændelse så vil hun tydeligt være meget øm ved berøring. Er det derimod brok så ser man typisk ingen smertereaktion. Dette burde vær en tydelig indikator, men for søren jeg ville da kræve min hund scannet da det bestemt ikke er sundt at pumpe dem fulde af penicillin....


  • #2   12. nov 2012 okay. hun er meget øm og vi må ikke røre det. hun vil helst heller ikke ligge ned for lang tid af gangen så gør det ondt. med mindre hun ligger i sofaen på en bestemt måde så kan hun godt slappe af. ja tænker jeg også lidt. må ringe og få en tid her når de åbner. for det er da ulideligt at gå og forstille sig alt muligt.

  • #3   12. nov 2012 Hvis hun har så ondt som du beskriver så ville jeg bestemt få det tjekket. Jeg havde for nylig en hund der sprang sin analkirtel, så et eller andet må der kunne gøres om ikke andet synes jeg bestemt noget smertestillende må være på sin plads...
    Held og lykke med hende! Håber hun snart er på toppen igen...


  • #4   12. nov 2012 Den burde ikke vokse når hun er i behandling, for det viser jo at behandlingen ikke virker og der må gøres noget andet. Jeg ville bestemt få hende undersøgt igen.

  • #5   13. nov 2012 Så har vi været hos dyrlægen endnu engang.. og de kan ikke finde ud af hvad det er, for nu har det flyttet sig. og de kan ikke mærke noget fordi hævelsen ikke er faldet.. så endnu stærkere pencillin og vi skal der ind igen i overmorgen til scanning. med mindre hun får det dårligt så skal vi afsted med det samme. men de ville ikke indlægge hende da hun ikke virker sønderligt påvirkede af det mere. Hun har dog stadig feber, men de kunne udelukke analkirtelbetændelse og brok, så det sku være noget helt tredje. og de snakkede om operation når hævelsen er faldet lidt, så de kan få en ordentlig scanning. hun har stadig feber, men kan komme af med afføringen og urin, og hun virker frisk og har heller ikke lige så ondt. puuha, er sku ret nervøs for putte pigen, især når de ikke har set det før. hun måtte også få chefen ind til at se på det. men de er heldigvis dygtige der oppe, så jeg håber de ved hvad der er bedst for hende.

Kommentér på:
mellemkødsbrok hos tæve?

Annonce