{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.804 visninger | Oprettet:

Sne og hundepoter. Hvilke sko eller andet? {{forumTopicSubject}}

Jeg prøvede at søge men syntes der kom så meget op som ikke var relevant.

Som alle andre hundeejere oplever når der saltes og sneen er faldet, så får vores små hunde ondt i poterne.

Gaja led en del under det sidste år og jeg prøvede potevoks. Jeg købte ikke hundesko, da en af mine veninder havde nogen som røg af når sneen var dyb. Og det gider jeg ikke spilde penge på.

Men stakkels hende, hun hylede og smed sig på ryggen smiley

Nu har vi også Ellie, så når jeg går alene med dem kan jeg ikke bære begge to over salten. Til dem som ikke ved det, så når man blander salt med sne sker der en kemisk reaktion som - så vidt jeg husker - gør at temperaturen faktisk falder til -18 grader. Av mine fusser siger jeg bare.

Anyways, mit spørgsmål er så - nogen gode råd eller nogen som kan smide et link med sko som bliver på?
Og hvad med de der ballon-sko, er der noget ved dem?
Andre råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sne og hundepoter. Hvilke sko eller andet?
  • #1   13. nov 2012 De ballon-sko du nævner er blevet anbefalet af RIGTIG mange og har stadig ikke hørt nogen som er utilfreds med dem..

    (Bruger ikke selv sko, men kun hvad jeg har hørt)


  • #2   13. nov 2012 Ballonsko fra Pawz bliver siddende på i hvert fald.
    Vi bruger dem når vi trækker på asfalt.
    Poterne skal være helt tørre før de sættes på.

    Vores hunde reagerer ikke på salt, men vi giver potevoks ind i mellem alligevel. Andet bruger vi ikke.
    Salt gør kun ondt hvis der er hul på huden/poten - i teorien i hvert fald. Nogle hunde er nok bare ultra sarte.


  • #3   13. nov 2012 jeg bruger PawZ (ballon sko) de er super gode. Hunden er ligeglad med at have dem på og de har maksimal bevægelsesfrihed så her er vi helt klart tilfredse. De holder mindst til 20-30 gåturer hos os men det er også lette hunde. Store tunge hunde slider dem hurtigere

  • #4   13. nov 2012 Alle mine hunde og tidligere hunde har reageret på salt og ingen af dem har haft sår eller rifter i poterne.

    Gaja har helt klart været generet mest af det, men hun er jo også en lille cavalierprinsesse som nok skal sige til når noget er ubehageligt :o)


  • #5   13. nov 2012 uha, jeg tror også hellere jeg må prøve at købe de der ballonsko i år.
    Min lille cavalierpige eeelsker at være med ude i sneen smiley


  • #6   13. nov 2012 Jeg købte pawz til Tyson sidste år.. Jeg købte dem efter at vi nærmest ikke kunne trække ham ud i sneen lige pludselig. Det viste sig at sneen samlede sig imellem trædepuderne, og det gjorde ondt på ham. I starten gik han vildt underligt, men lynhurtigt fandt han ud af at det var sjovt at være ude igen, og stillede sig selv op foran døren klar til at få dem på inden vi skulle ud.. smiley

  • #7   13. nov 2012 Jeg undgår at gå hvo4r der er saltet...Hvis dette ikke kan undgåes, så skyller jeg poterne i lunkent saltvand og tørre dem godt når vui kommer hjem...Besværlig for det er jo læige 16 hundepoter der skal have en omgang....
    Det må være rigtig træls at bo hvor man kun kan komme omkring hvor der er saltet.


  • #8   13. nov 2012 Jeg har købt potevoks som reserve, fordi jeg ikke har haft damen en vinter før og jeg kan ikke undgå at gå på salt smiley

  • #9   13. nov 2012 Vi bor i byen og for at komme i skoven eller parken, bliver vi nødt til at gå på saltede fortorve. Det tror jeg i hvert fald, for det er første vinter vi bor der hvor vi gør, men som sagt - i byen er det nok uundgåeligt.

    Men jeg vil købe pawZ så vi kan komme ud og lege. Gaja elsker nemlig sne hihi :o)


  • #10   13. nov 2012 jeg ville ikke købe sko før jeg ved om hun reagere eller ej.. Derfor har jeg købt potevoks, som er noget billigere, til at bruge, hvis hun pludselig reagere.. Indtil jeg kan få købt et par sko smiley

  • #11   13. nov 2012 Det er nok også en god idé *Krøll*

    Jeg ved heller ikke om Ellie reagerer endnu, så hende venter jeg også med at købe til og har potevoks fra sidste år.

    Vil også lige sige at jeg før har prøvet potespray og det virker slet ikke lige så godt som voksen, hvor man kan smøre et ordentligt lag på :o)


  • #12   13. nov 2012 Jeg spurgte nemlig avler, hvordan hun reagerede på salt, så jeg kunne være forberedt til vinteren.. Men hun har stort set altid undgået salt, så det kunne jeg ikke få svar på.. Derfor valgte jeg potevoksen om back-up, hvis det skulle vise sig at hun ikke kunne gå på salten.. Jeg vil nødigt pakke min hund for meget ind, hvis det ikke er nødvendigt smiley

  • #13   13. nov 2012 Ballonsko / Pawz på tilbud

    (link fjernet)


  • #14   13. nov 2012 Ja jeg bor også inde i byen og for at komme over på en ordentlig stor græsplæne, skal Kato alligevel igennem saltet fortorve. Det er hans første vinter, så jeg aner ikke, hvordan han reagerer.

    Hans mor er ikke glad for salt og slikker sine poter meget når hun kommer ind igen, ved ikke om det bliver det samme med Kato, med jeg vil da i hvert lige have ballonskoene i hovedet. smiley


  • #16   2. dec 2012 hvad str skal min hund ha???


  • #17   2. dec 2012 Min den ene har lidt problemer med forpoterne og til ham har jeg brugt PawZ med succes, da de sidder rigtig fint - dog bliver poterne hurtigt indelukket hvilket gør at min fikserer endnu mere på poterne når skoene kommer af.. Så lige nu ved jeg ikke hvad der er bedst..

  • #18   3. dec 2012 En labrador passer str meidum. ( vejledende )

    se måleguide her
    http://pawz.dk/index.php/1339764


  • #19   3. dec 2012 hvor mange er der i en pakke?? til 2 eller 4 poter??

  • #20   3. dec 2012 Der er 12 i en pakke

Kommentér på:
Sne og hundepoter. Hvilke sko eller andet?

Annonce