{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange hunde ?
  • #1   13. nov 2012 har 1. mit max er 2 fordi jeg vælger racer, der har brug for at blive trænet og brugt, så tiden er ikke til flere end det

  • Diddi
    Diddi Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #2   13. nov 2012 Jeg har 0.. Men skal have en om et par år.. Jeg vil kun have en lige som det første, da jeg synes at det er så svært at træne med for mange, de skal jo også have opmærksomhed nok, men 2 er maks, lige nu i hvert fald smiley Også med økonomien!

  • #3   13. nov 2012 Jeg har en nu smiley Skal have en i pleje for en kortere periode meget snart og med tiden ønsker jeg mig inderligt en fiks Boston terrier han smiley

    Ved ikke hvad jeg synes er maks., synes det kommer meget an på engagement, boligsituation og den dur smiley


  • #4   13. nov 2012 Jeg har tre- to schæferhunde (grå) og en dværggravhund.
    Og til sommer/ foråret skal jeg have endnu en
    - Måske først til næste vinter.
    Jeg har schæferhunde som jeg bruger til prøver/konkurrencer og bruger mange timer på træning af dem.
    De to jeg har nu, kan ikke længre bruges.
    Anubis er blevet for gammel/stiv i kroppen til at klare springene i Ipo og kan derfor kun gå spor (hvilket han også er vildt god til)
    Isis kører for højt både i lydighed og i C-arbejde og derfor kan hun ikke bruges (satser og håber på at jeg kan finde hende et nyt hjem inden den næste hund kommer)


  • #5   13. nov 2012 Vi har to, og må ikke have flere hvor vi bor.
    Hver gang vi er ude at trække, overvejer vi at købe 8 mere.. meeen det bliver ikke lige nu smiley
    Jeg kan ikke forestille mig kun at skulle have én hund igen. De har SÅ meget glæde af hinanden.


  • #6   13. nov 2012 Vi har 1, og vi skal ikke have flere.

    Vores absolutte max må være 2.


  • #7   13. nov 2012 Jeg har selv 2 corgi'er .
    Kæresten 2 kleiner münsterlændere, han begynder så småt at kigge på endnu en kleiner da ham den gamle nu er 10 år og mere eller mindre pensioneret fra jagt og der skulle gerne komme en ny på et tidspunkt og tage hans plads.
    Jeg ville da også gerne have en mere smiley

    Vi har ikke sat noget maks, men vi tager ikke flere ind, end vi ved vi kan klare .


  • #8   13. nov 2012 Jeg kunne godt forestille mig to til hver person :b Altså min kæreste kan have to (en stående jagtbasse og en apporterende) Jeg er næsten sikker på at den næste jagthund kommer inden Joey skal pensioneres smiley
    Også vil jeg gerne have en og måske to :b

    Jeg ser kæmpe fordele ved at have to hunde, fordi de nyder hinanden SÅ meget smiley I vores lille hus er vi fælles om hundene, MEN der er én som ejer den, Joey er altså min kærestes, derfor er det ham der går til træning med ham osv. Derfor er det også min kæreste der har valgt race, opdrætter osv. Og ham der bestemmer at plads hedder hinter smiley
    Når jeg så får tid og råd til en hund, jamen så det min tur til det hele smiley
    Det er heldigt nok at vi ikke er vildt uenige om hvordan hunde bør være opdraget smiley

    Så to til hver, alt efter situationen. Man kan jo godt have en i en overgangsperiode, hvis man nu ved at den gamle skal aflives.


  • #9   13. nov 2012 Har 1½(min udlejer mener Felix går ind under kat smiley ). Vil gerne have en border mere, det bliver dog først om et par år. Tror ikke at jeg skal have mere end 3 eller 4 hunde ad gangen... Mest fordi at jeg har border for at arbejde med den og har simpelthen ikke tid til at træne med mere end 2... træner minimum 1 time pr. dag med Ice. Der vil dog altid være en griffon eller to til at passe på sofaen herhjemme smiley

  • #10   13. nov 2012 Jeg har 3.
    Pt er det absolut max, og jeg skal ikke have flere før den dag Layney er væk (om 100år smiley )!
    4 må være min grænse, og så tror jeg ikke jeg skal være alene om dem.


  • #11   13. nov 2012 Line - vi har det meget som jer, her er hundene også delt op, min kæreste har hans hunde og jeg har mine.
    Han træner hans, jeg træner mine, vi bor dog sammen og er fælles om opdragelse i hjemmet


  • #12   13. nov 2012 Jeg har en, men venter på vi kommer i hus, så skal jeg have en mere, som jg kan bruge til seriøs træning og konkurrencer. Hvis det stod til mig så kunne jeg eje en hele kennel, men tror min kærestes drømme situation er 2 smiley men det kommer også an på størrelsen, så kunne vi nok godt fristes til at få tre, men ikke tre store hunde... Ved vi kommer til at have tre på et tidspunkt, da jeg skal have en lille hvalp inden min egen dør (dvs om 1000 år) så det vil sige to små og en stor smiley men så heller ikke flere.

  • #13   13. nov 2012 Vi har kun 1 men har planer om en mere når muligheden byder sig.
    Jeg vil sige at antallet kommer an på ens familiesituation. Er man et par med små børn/barn synes jeg ikke man bør have mere end 2 hunde. Har man derimod ældre børn som kan hjælpe til med pasningen kan det nok godt lade sig gøre med 3.


  • #14   13. nov 2012 Har to. Men jeg eeelsker samspillet mellem tre hunde har jeg erfaret, så håber på en tredje! (det er naturligvis ikke den eneste årsag.)
    En dag kunne jeg måske forestille mig en fire-fem stykker, hvis jeg flytter på landet og kan bruge dem særiøst. Det skal dog siges at vi r to om hundene både min mand og jeg!


  • #15   13. nov 2012 Vi skal ikke have mere end tre før vi er færdige med Børneræset smiley

  • Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #17   13. nov 2012 Vi har 3. Men fremover tror jeg 2 må være max. smiley

  • #18   13. nov 2012 Vi har to
    Jeg har Link og min datter har en chi ved navn magoo
    Jeg ved ikke hvad mit max er


  • #19   13. nov 2012 nu hvor jeg stadig bor hjemme, har vi 4. jeg tager så 2 af dem med mig når jeg flytter engang efter jul. og det må være max for mig! ikke pga tiden.. men pengene.!

  • #21   13. nov 2012 Nu faldt jeg over tråden...og studsede lidt. Loven siger max 4 pr alm husstand i byzoner. Udenfor by må man nogen steder have 5. Det er kun erhvervsopdrættere, der må have over 5. Vi søgte om godkendelse til kennelbygning og blev oplyst om, at pga vi har mere end 100 meter til nærmest nabo, så må vi have 5, skal vi have nr 6, så skal politiet ind over og godkende. Pt har vi 2 og jeg planlægger engang i fremtiden at have 3, men ikke mere end 4, da vi har børn under 10 år.

  • #22   13. nov 2012 Vi har 1 hund. Økonomi og tid, sætter grænsen for flere.

  • #23   13. nov 2012 Desværre kun 1, fordi jeg ikke må have mere end en, hvor jeg bor smiley

    Ellers havde jeg 2


  • #24   13. nov 2012 Vi har 3, jeg vil gerne have en mere om et par år, skal have en til at overtage Goofy og Tazz i agility. De stopper nok ca på samme tid pga alder.
    Men det kommer meget an på hvad race det er vi har. Kunne sagtens have en masse dp'ere men kunne nok ikke overskue mere end 2-3 dobere


  • #25   13. nov 2012 4 men vil helstt ligge på 3. 4 er max pga, dansk lovgivning da vi ikke har kenneltilladelse og tiden ikke er til mere.

  • #26   13. nov 2012 3 voksne nu, hund nr 4 kommer til foråret. Vi overvejer om vi vil søge tilladelse til nr 5 året efter

  • #27   13. nov 2012 Jeg har haft 3 men har lige måtte sige farvel til min gamle dreng på 12. Mit max er 2 og havde kun 3 en periode da den gamle skulle være med til at opdrage. Så nu hygger jo med mine to tøser

  • #29   13. nov 2012 Jeg har tre og det er max ??

  • #30   13. nov 2012 Jeg har 2 hunde og ved ikke rigtig hvad max er. Føler nogen gange at der er plads til en eller to mere, men det bliver ikke i Lilly's tid, for hun er knap så god med at skulle dele med så mange hunde.

    Har passet op til 5 hunde af gangen, men det bliver også for mange. Vil gerne kunne gå tur med dem alle på én gang.


  • #31   13. nov 2012 Har pt- 4 Da børnene stadig boede hjemme havde vi 6.


  • #33   13. nov 2012 Jeg har 2.. Hvis kæresten og jeg flytter sammen vil jeg max have 3, ellers kun 2 når jeg bor alene..

  • #34   13. nov 2012 vi har 2, men der er altid plads til en mere smiley .. har intet maks.. der skal bare være harmoni i det smiley
    håber lidt på at der falder en kineser ned i min turban engang smiley ..



  • #36   13. nov 2012 Jeg har mine to, og mens jeg bare har været mig selv i min lille lejlighed, er det et passende antal, men mig og kæresten flytter formentlig til noget større til februar, og vi snakker også om, at få en corgi pembroke om ca 1½ år, for så er jeg formentlig færdiguddannet og i job, og han også er et godt stykke med uddannelse.

    Men tror så 3, vil være maks, da tid, økonomi og overskuddet skal være til hver enkelt hund.


  • #37   13. nov 2012 Jeg har 1.

    Vil rigtig gerne have to, men det er der hverken tid, penge eller overskud til lige pt. Kærlighed er her dog nok af. smiley

    Mit max er nok 3. Tror aldrig jeg får mere end max 3. smiley


  • #38   13. nov 2012 Jeg har pt 3,men vil gerne have 1 mere. 4 er max her hvor vi bor. Men jeg kunne ikke have så mange hvis ikke jeg fik hjælp af min søde mand. Det er jo ikke sofakartofler jeg holder mig smiley

  • #39   13. nov 2012 Lige pt har jeg 4 hunde her.
    Men for en uge siden havde jeg 6 hunde her, 2 voksne og 4 hvalpe. smiley

    Men når de sidste 2 hvalpe er flyttet, skal jeg kun have 2 hunde igen. smiley

    Tror ikke jeg har noget max, for som andre skriver, kommer det an på mange forskellige ting. smiley
    Får jeg på et tidspunkt den gård jeg drømmer om, kunne jeg godt finde på at udvide hundeholdet. smiley


  • #40   13. nov 2012 Vi har pt. seks.. Da vores ene hund fik hvalpe for lidt over en måned siden.

    Men ellers er det 2 hunde som vi har i forvejen, en papillon og en chihuahua, så det fylder hellere ikke så meget, selvom vi nu har nok plads i et hus på 140 m2, smiley ,


  • #41   13. nov 2012 vi har 4 - og det er også vores MAX! - jeg synes det lyder helt vildt når man siger man har 4 hunde, men nu er 2 af dem chihuahua'er som man knapper nok ligger mærke til i hverdagen , iforhold til hvis det havde været store hunde alle sammen ! smiley jeg fordeler træning, kærlighed, aktivering, ligeligt mellem dem alle sammen (dog lidt ekstra til den nye hvalp) .. gør ikke forskel på størrelsen, ang aktivering osv..

  • #42   13. nov 2012 vi har 4 og da lovgivningen er som den er, ja så er det vores max

    lige pt har vi heller ikke overskud til flere


Kommentér på:
Hvor mange hunde ?

Annonce