{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.027 visninger | Oprettet:

Lua har i dag fået fred {{forumTopicSubject}}

Mange af jer har fulgt historien om Lua.
I dag er den blevet afsluttet. Lua har fået fred.

Hun nåede at opleve endnu en hvid vinter, og det var en fantastisk afslutning. Hun fik medicin og var glad ind i mellem.
Vi fik kørt lidt slæde i weekenden, men resultatet bagefter var at hun ikke kunne bevæge sig. Så var tiden kommet.

Lua er årsagen til at jeg overlevede at få et særligt sensitivt barn. Min søn kunne ikke klare verden, så vi kunne kun være hjemme det første år næsten. Men pga Lua kom jeg ud. Vi gik mange timer dagligt med barnevognen for to år siden, bare os.
Vi har trænet, udstillet, konkurreret og arbejdet sammen. Lua var min bedste ven.
Hun skænkede os Nanna, og livet skal nu gå videre. Det skylder vi resten af flokken. Men tingene er forandret, og det må vi forholde os til.
Tusind tak for jeres trøstede ord i min anden tråd. I forstår slet ikke hvor meget det har betydet for mig.

Jeg er fyldt med tanker og ord, men de kommer ikke ret godt ud lige nu. Alligevel er det dog blevet til et digt:

Lua har i dag til livet takket af.
Vore øjne de græder, vore hjerter står af.
Inde i brystet er der et hulrum at se,
hvordan får vi nogensinde lappet det?

Lua var der altid, hvis vi snublede og faldt.
Sammen har vi arbejdet og hun har lært os alt.
Hun skænkede os Nanna, tak siger vi.
Det var den bedste gave hun kunne os gi'.

Vi trøster os med at hun nu har fået fred.
Aldrig igen skal hun sygdom kæmpe med.
Hun kan løbe over marker, være glad og finde roen,
der på den anden side af regnbuebroen.

Hellere fire aktive år, end ti med stilstand.
Hun er gået lige i hjertet på alle mand.
Helt unik, vi finder aldrig hendes lige,
personligheden var stor på den dejlige pige.

Vores sidste tid sammen var glad og hvid.
Vi kørte på slæde, det var en dejlig tid.
Du er elsket for evigt, det er dit held.
Farvel kære Lua, pas godt på dig selv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lua har i dag fået fred
  • #1   10. dec 2012 Søde Malene - jeg er glad for, at jeg nåede at møde smukke Lua, og at hun nåede at sprede lys og glæde i jeres lille familie - og ikke mindst, at hun nåede at skænke jer Nanna.
    Mange kram og tanker til jer i den her svære tid.


  • #2   10. dec 2012 Åååååh det digt der Malene det gik lige i mit hjerte, puuuuh jeg sidder med tåre i øjnene. Kan kun forestille mig hvor svært det må være, at sidde i dit sted lige nu.
    Hvil i fred 'lille' Lua.


  • #3   10. dec 2012 God rejse Lua, og Malene jeg tænker på dig.

  • #4   10. dec 2012 ååååh nej malene smiley Dejlige Lua, vidste ikke det var så slemt med hende. hun var så skøn, rolig og glad dengang vi mødte jer. hvor er det trist at denne smukke, dejlige husky skulle herfra så tidligt. Føler virkelig med jer!!

    R.I.P smukke Lua, må du have det godt på den anden side.


  • #5   10. dec 2012 Sov sødt Lua.

    Varme tanker til jer alle, Malene. Så trist at I ikke kunne få mere tid sammen med jeres dejlige hund.


  • #6   10. dec 2012 Tak for de trøstende ord. Jeg kan knap nok se tastaturet for tårer.

    Ja Anette, hun var rolig. Alt for rolig. Hun var meget påvirket af at kropsfunktionerne ikke var gode. Nu har hun ingen smerter længere.


  • #7   10. dec 2012 Masser af varme tanker og cyperspace krammer til dig og familien.


  • #8   10. dec 2012 Sidder og tuder på dine vegne... Sikke en smuk og unik hund i har mistet smiley
    R.I.P smukke Lua - du har det bedre nu, og render og leger i sneen på markerne - helt uden smerter!

    I mødes igen smiley Kæmpe trøstekram


  • #9   10. dec 2012 Øv hvor trist. Mange tanker og kæmpekram herfra. Det er så hårdt at sige farvel til en elsket ven.

  • #10   10. dec 2012 Hvil i fred smukke Lua.

    Det gør mig rigtig ondt for jer smiley


  • #11   10. dec 2012 Lua skulle herfra alt alt for tidligt. Men hellere sige farvel nu, end at lade hende være her. Hun var rigtig skidt tilpas.

  • #12   10. dec 2012 Årh, kæmpe kram til jer. Jeg vidste slet ikke at der var noget galt. R.I.P. smukke Lua..

  • #15   10. dec 2012 Kram og tanker herfra smiley

  • #16   10. dec 2012 Masser af varme tanker og knus til jer i denne svære tid smiley

    Sidder med en klump i halsen og tårer i øjnene, dit digt er så smukt og går lige i hjertet på mig....jeg har den dybeste medfølelse med jer smiley

    R.I.P. smukke Lua, jeg ved at du vil blive godt modtaget ved regnbuebroen.


  • #17   10. dec 2012 Hvil i fred Lua :'-)
    Sikke en dejligt digt, må have været svært at skrive, for så tænker man bare dét ekstra over tingene. Ordene går virkelig bare lige i hjertet!
    Håber alt godt for jer, og føler på jeres vegne (:


  • #18   10. dec 2012 Det gør mig virkeligt ondt og samtidig gør det mig glad at læse at Lua fik den afslutning i sneen, som hun var skabt til og elskede!

    Stort kram til dig, Malene og til din familie. Ved hvor svært det er for jer og hvor højt I elskede Lua. I traf et svært valg og tog den tunge beslutning som var til Lua's bedste!
    Mine tanker er hos Jer!

    Sov sødt smukke Lua!


  • #19   10. dec 2012 Trøste *Kram* herfra.

  • #20   10. dec 2012 Tak allesammen.

    Nanna slikkede Lua i mundvigen lige som hendes liv ebbede ud. Det var lynhurtigt slut.
    Nu er vi hjemme, og Nanna sover bare i sin kurv. Jeg tror godt hun vidste at Lua var syg.


  • #21   10. dec 2012 Det gør mig så ondt på jeres vegne. smiley

  • #22   10. dec 2012 Det gør mig så hjertens ondt. Men ingen tvivl om at det var den rigtige beslutning I tog omend det aldrig er nemt. Vores kære hunde er så priviligerede at vi kan hjælpe dem herfra når behovet er størst.
    De varmeste tanker herfra...


  • #23   10. dec 2012 R.I.P. til din elskede Lua, forhåbentlig har du Nanna i mange år endnu.... jeg har også oplevet at resten af flokken godt har vidst at deres kammerat var syg.
    Min erfaring med mine hunde har været at de ud af til har virket som det var helt ok at den gamle i flokken var væk, men alligevel har de haft en sorgproces og de har skulle falde til ro i de nye roller i flokken.


  • #24   10. dec 2012 Tak for at du deler dine erfaringer Estrid. Vi ved slet ikke hvad fremtiden bringer for os. Nanna er flokhund. Men hun kan blive tvunget til at være alenehund nu.

  • #25   10. dec 2012 Sender en masse varme tanker til dig og familien Malene
    Sov godt Lua


  • #26   10. dec 2012 Åhh det trak tåre, men jeg er slet ikke i tvivl om det var det rigtige, hun har det bedre nu.
    De bedste tanker herfra. Vi "føler med jer" i den hårde tid!


  • #27   10. dec 2012 Oooooork Malene.. Hvor er jeg ked af det på jeres vejne..
    Men i kender jeres hund bedst.. Og hvis hun ikke var glad som sofa klappe kage hund, så var det det helt rigtige valg at træffe for hende..

    Jeg HÅBER at søde Nanna kan affinde sig med at være ene hund i flokken.. smiley



  • #28   10. dec 2012 ..

    profilbillede
  • #29   10. dec 2012 Årh Malene. smiley Det gør mig ondt.
    Sov sødt smukke Lúa.
    Sender en masse tanker til jer.


  • #30   10. dec 2012 Trøster herfra og tak fordi du delte det smukke digt med os

  • #31   10. dec 2012 Nej hvor er jeg så frygtelig ked af det på jeres vegne smiley

  • #33   10. dec 2012 Det gør min så ondt for jer.

    Dejligt hun nåede en sidste tur af det hun elsker. Jeg er sikker på at hun er kommet herfra som en glad og nok også lettet hund. Hendes smerter er væk for evigt, dine vil nok altid være der. Der er nogle der bare kommer helt derind hvor man aldrig heler igen når de forlader en og sådan har jeg på fornemmelsen det er med dig og Lua.

    Hvis vi elsker dem er vi nødt til at give slip og du har gjort det største offer, nemlig at give din elskede fred og befri hende. Den største respekt for dig.


  • #34   10. dec 2012 R.I.P smukke pige, nu trækker du slæder oppe i hundehimlen, måske du trækker min lille Coco.

  • #35   10. dec 2012 God rejse til de store snemarker Lua. Hils mine venner, når du kommer frem.
    Du var heldig at have en familie, der forstod dine behov og gav dig fred, da dit liv ikke længere var rart for dig at leve.


  • #36   10. dec 2012 R.I.P. Lua


  • #37   11. dec 2012 Føler så meget med dig - vi har lige været igennem det samme puha..
    Rally slikkede også Simba (malamutten) om mundvigen til det sidste - det var en hård oplevelse.... der bliver så stille bagefter - men som du skriver - livet går videre.
    De kærligste tanker herfra..til jer alle! Sov godt Lua!


  • #39   11. dec 2012 Nanna er så god - og stærk. Hun kan mærke at noget er anderledes, men hun gør sine sædvanlige ting. Vi følger dagens normale rutine, og pylrer ikke om hende, så hun skal nok klare sig.
    Når sorgen har lagt sig og vi er kommet økonomisk på fode igen (det her forløb har været en dyr ongang), så må vi finde en ny makker til hende.

    Det var helt forkert kun at blive mødt af én hund her til morgen.. Lúa er savnet for evigt.


  • #41   11. dec 2012 Malene, lyder så godt! mht. en makker en dag i fremtiden :oD

  • #42   11. dec 2012 Det gør mig helt ufattelig ondt Malene, av for pokker mit hjerte smiley
    Mine varmeste tanker går til dig og familien.

    Dejligt billede af de to tøser, trods alt smiley

    Jeg er lidt tom for ord, så vil blot skrive,

    Sov sødt smukke Lua, husk nu og kigge ned til din familie engang imellem, de savner dig helt ufatteligt smiley


  • #43   11. dec 2012 Sender dig varme tanker smiley

  • #44   11. dec 2012 Mange tak.
    Jeg må indrømme at øjnene løber stadigvæk.
    I dag, da jeg hentede vores søn i dagplejen, konstaterede han "mor, hundene er ikke med". Jeg svarede "nej, Nanna er ikke med". Han sagde så "heller ikke Lúa". Og så fik jeg vand øjnene og måtte fortælle ham at Lúa er væk.
    Han er kun to år, og havde ikke opdaget at hun var væk før nu.


  • #45   11. dec 2012 HUNDENS BREV FRA HIMLEN.

    Så skete det.

    Vi blev revet bort fra hinanden.
    Du og jeg som elskede hinanden så højt, måtte bryde de stærke bånd vi havde bundet.
    Jeg er borte nu, og du kan ikke længere se ind i mine øjne, eller røre ved min pels.

    alligevel har jeg ikke forladt dig, og jeg vil vente trofast og loyalt på dig indtil du engang har levet dit liv.

    Hvor jeg er nu findes ikke sult og tørst.
    de syge hunde er ikke længere syge, og de der blev gamle er igen stærke og friske og fulde af liv.

    De hunde der blev mishandlet og slået er ikke længere bange, for vi er i en verden hvor ingen gør os fortræd. For kun de mennesker der føler kærlighed til dyr for lov at komme forbi vores sted når de dør.

    Jeg har næsten lige badet i den klare kølige flod, og bagefter spiste jeg mig tyk og mæt.
    nu stryger den milde brise mig blidt over maven, mens jeg ligger på ryggen i den bløde græs og smasker, og nyder solens varme der tørrer min pels.

    Her findes alt det jeg drømte om, når jeg lå på gulvet i stuen hos dig, og drømte søde drømme.

    Alt, Undtagen dig.

    Når vi løber og leger, eller ligger i det høje bløde græs, kan jeg fornemme når du tænker på mig.
    jeg kan fornemme din sorg og dit savn, eller din glæde og kærlighed til mig, når du tænker tilbage på det vi havde sammen.

    Når jeg mærker du tænker på mig, løber jeg alt hvad jeg kan hen til den store klippe.
    og når jeg ser ud over klippekanten kan jeg se ned i menneskenes verden, og ned på dig.
    jeg ser på dig med kærlighed, og længsel, og jeg glæder mig usigeligt til vi skal være sammen igen.
    Men fordi jeg vil det bedste for dig, og fordi jeg elsker dig så højt, så jeg vil have du skal nyde dit liv, og finde glæde i dit liv, i alle de år du har tilbage.

    Der sidder mange hunde på kanten hver dag, og ser til deres mennesker.
    Nogen gange når jeg sidder og ser på dig, har jeg taget nogle af mine venner med så de kan se det menneske jeg savner så meget, og er så stolt af. Og jeg fortæller dem historier om den pragtfulde tid jeg havde sammen med dig.

    Når din tid kommer, så vil jeg vide det.
    så du har intet at frygte, for når du kommer til mit sted vil jeg sidde her logrende af glæde og forventning, parat til at tage imod dig..

    Alle de mennesker der har elsket dyr kommer forbi vores sted, og hver dag ser jeg hvordan andre hunde og deres mennesker mødes i kærlighed, og i en omfavnelse der ingen ende vil tage.
    Og jeg tænker med glæde i hjertet, at en dag bliver det min tur.

    Nogle hunde her har ikke haft det godt, og har aldrig prøvet at blive elsket. Og de ser til med længsel og savn, på de mennesker der kommer forbi vores verden, inden de tager videre med deres hunde.
    Men hver dag sker det at de hunde der engang blev mishandlet, og som ikke har noget menneske at tage imod. Finder sig et godt menneske, med en god sjæl, som passerer vores verden.
    Eller de slutter sig til mennesker der forenes med deres egne hunde.

    Jeg har set dig tvivle på om du skulle anskaffe dig en anden hund efter jeg var gået bort, om du kunne være det bekendt overfor mig, og om du svigtede mig.
    Og dette skal du vide, så længe du ikke glemmer mig, og jeg ikke mister pladsen bagerst i dit hjerte, så ville intet gøre mig mere stolt end at sidde der på klippen sammen med de andre hunde, og vise dem hvor godt og kærligt menneske du er, overfor den hund som jeg også skal møde en dag.
    Og jeg vil unde din nye hund hvert eneste kram, og hvert et kys på næsen, og jeg vil håber af hele mit hjerte, at i bliver lige så lykkelige sammen som vi var.

    Lige som dit, er Mit hjerte er flået i stykker af længsel, og jeg kan ikke vente til vi skal ses.
    men indtil da håber jeg, at jeg efterlod mere kærlighed og flere gode minder i dit hjerte, end sorg og fortvivlelse.
    Så prøv at mindes mig for alt det lys vi skabte sammen, og ikke for det mørke der lagde sig som en tåge om dit sind da det hele endte.

    så når du næste gang kikker op på himlen og fornemmer nogen ser på dig, så er det mig, der sidder på klippekanten og ser kærligt ned på dig fra min verden, mens jeg drømmer om dagen som en dag skal komme.

    I kærlighed

    Din hund.


  • #46   11. dec 2012 Jeg føler inderligt med dig..........stor trøstekrammer til dig


Kommentér på:
Lua har i dag fået fred

Annonce