{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

alenehjemme træning- ændre kontakten? {{forumTopicSubject}}

Har en 16 måneders hanhund, der efter en flytning og en episode hvor han stak af en nat har fået seperationsangst i svær grad smiley

Det er SÅ hårdt for både hunden og os, for vi må arbejde på skift og ellers få ham passet så han aldrig er alene..det er temmelig anstrængende i længden smiley

Han er en lidt usikker hund i forvejen, men kunne før vi flyttede sagtens være alene hjemme op til 10 timer uden problemer(andet end en kuglepen, sko mm var ødelagt nok af kedsomhed).. Før i tiden lå han og sov når man kom hjem og han gad knap nok at rejse sig for at sige hej når man kom hjem smiley

Men nu HYLER og skriger og gøer han og puster og nærmest hyperventilerer kan man høre, det er ganske forfærdeligt.. Vi startede selvfølgelig ikke ud med at gå med det samme vi flyttede, men var hjemme en uges tid inden vi skulle på arbejde igen..

Jeg har prøvet DAP som halsbånd, og i stikkontakten, og pt prøver vi også bachs blomsterdråber.. Jeg syns absolut ikke det virker, og han hyler allerede efter få min.. det har stået på et par måneder nu, hvor jeg syns jeg har prøvet alt, men han er ligeglad med alt lækkert og afledning og sidder bare klistret op af hoveddøren, hvis han får på fornemmelsen at ens af os vil gå. smiley

Jeg lukker døre imellem os dagen lang bare i sekunder, ell hvad det tager at gå på toilettet, men han sidder bare intenst og stirrer på døren til man kommer tilbage..

I morgen går vi på juleferie så der kan jeg træne med ham 12 dage og så kommer der en adfærdsbehandler d. 3 januar og skal prøve at hjælpe os.. men jeg syns bare det er så håbløst smiley

Jeg har nu fået anbefalet at smide ham ned af sofa og seng en rum tid, og at det er MIG der skal tage kontakt til ham og ikke omvendt? Hvad syns i om det? Noget med at det skulle gøre ham mere selvstændig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alenehjemme træning- ændre kontakten?
Kommentér på:
alenehjemme træning- ændre kontakten?

Annonce