{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Analkirtler.. {{forumTopicSubject}}

Har lige læst i en anden tråd at der var en der fik sin hunds analkirtler opereret væk..

Nogen der ved hvorfor man gør det?
Fordele ulemper?

Er det iorden (jeres mening)

Jeg har en hund der slet ikke kan styrre det der med at tømme dem så det sker bare.. Mest når jeg ikke er hjemme og hun så sys hun skal ligge i min seng
Og det er bare ikke til at få af, så stort set alle mine lagner er plettet..????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Analkirtler..
  • #1   30. dec 2012 Det gør man fx hvis hunden ikke selv kan tømme dem (det kan min den ældste ikke), så går der nemlig meget nemt betændelse i skidtet og det er meget smertefuldt...

    Jeg går og overvejer at få det gjort i øjeblikket, men det er en stor beslutning at skulle tage synes jeg... På den anden side, så er det jo også synd for hende, at hun skal have dem tømt hver måned for at sikre, at der ikke går betændelse i dem...


  • #2   30. dec 2012 Min gamle tæve fik dem fjernet da de var fyldte konstant og måtte tømmes en gang om ugen..

    Fordele: Her var det et problem at komme af med, så det var jo en fordel at dette ikke ville være et problem mere

    Ulemper: Der er Altså rissisi ved operationer..


  • #3   30. dec 2012 min ældste har fået sine fjernet.
    han kunne ikke tømme dem selv, da det sekret de danner, var tykkere ved ham end normalt.
    han fik betændelse i, og det blev til en byld der sprang op.
    da det skete for 3. gang, så valgte vi at få dem fjernet, det er meget smertefuldt for hunden.

    det er ikke en risikofri operation, hvis dyrlægen rammer ringmusklen, kan hunden blive utæt. min dyrlægen sagde dog, at det ikke er noget der sker så tit længere, da de er meget obs. på det når de operere.


  • #4   30. dec 2012 Credo fik sine fjernet da hun gentagne gange med kort tids mellemrum fik betændelse i..
    Det er risikofyldt og ikke noget jeg ville overveje hvis kun det er et spørgsmål om at hunden tømmer dem i utide. Det kan afhjælpes ved selv at lære at tømme dem for hunden når man er ude.


  • #5   30. dec 2012 Malte har fået fjernet sine, der var betændelse i dem og en byld. Operationen var ganske ukompliceret, han var sløv et døgns tid af bedøvelsen og gik med skærm indtil stingene blev taget. Han har aldrig haft men af operationen, hvorimod han inden flere gange har fået dem tømt hos dyrlægen.

  • #6   30. dec 2012 Ginga har fået dem tømt ved dyrlægen engang og tror ikke det er noget jeg kommer til at kunne gøre selv for hun bryder sig bestemt ikke om det..

    Men så må det jo bare være sådan, for ja det er jo heldigvis ikke fordi hun har helbredsmæssige problemer med det..


Kommentér på:
Analkirtler..

Annonce