{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.752 visninger | Oprettet:

Julemiraklet Bertil blev til en stjerne idag kl. 13.15 {{forumTopicSubject}}

R.I.P. Bertil ......

Bertil havde store styringsbesvær i morges af sin bagkrop , han trak vejret lidt stødende og store problemer med at få tisset og lave stort.......

Jeg gik på arbejde , da jeg kun skulle være væk i 5 timer og Kim ville være hjemme ved ham....

Jeg kunne mærke , at nu var nok nok ....
MIn hund for det værre selvom han er fyldt med Prednisolon og får skiftet sit morfin plaster hver 3. dag.....

Og jeg ringede til dyrehospitalet og sagde jeg ville komme med ham over middag til en aflivning.....

Jeg ringede hjem et par gange for at høre Kim ad , hvordan det hele stod til og han kunne desværre kun give mig ret i mine observationer. Bertils bagkrop var faldet sammen igen , han var blevt skrutrygget og lignede det fra d. 22 dec. Smerterne var dog ikke så slemme , da plastret hjælp ham ....
Bertil lå ned hele tiden , hvilket han har gjort siden igår kl. 17 efter næmere eftertanke....
Da jeg kom hjem , gik Bertil ud til mig ved døren og straks blev jeg forvirret og tænkte
-hvad sker der her ??
Men ak , kort tid efter , lagde han sig ned igen , trak ørere helt tilbage , spilede sine små øjne op og trak atter vejret stødende.
Jeg blev atter sikker på, at det der var sket i hans ryg var brudt op igen trods kraftig medicinering......

Vi kom på hospitalet og det eneste de kunne tilbyde af behandling til Bertil var atter at lægge ham i morfindrop...
Men ingen helbredende tilbud havde de til ham , kun smertelindring......

Jeg sad sammen med ham , da han blev bedøvet og derefter fik den endelige sprøjte og det hele gik stille og roligt....

De sidste 12 dage har jeg levet på gulvet sammen med Bertil og givet ham al den kærlighed og omsorg jeg rummede og jeg llod ham ikke lide , mangle eller savne noget.....

Men der var desværre ikke noget vi kunne gøre mere , for at hjælpe ham tilbage til et funktionelt liv.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Julemiraklet Bertil blev til en stjerne idag kl. 13.15
  • #1   2. jan 2013 åååh nej hvor sørgeligt smiley
    Føler med jer
    sov sødt lille Bertil



  • #3   2. jan 2013 Er jeg virkelig ked af at høre, en fantastisk hund har fået fred.
    Håber i okay under omstændighederne.

    Sov sødt Bertil, tak for alle dine sjove små påfund.


  • #4   2. jan 2013 Åh, hvor trist, det er altid ufatteligt hårdt, når man når dertil. Stort kram herfra

  • #5   2. jan 2013 Årh for pokker...
    Det er jo alt alt for tidligt..
    Sov sødt Bertil..

    Og varme tanker til dig..


  • #6   2. jan 2013 Må han hvile i fred.
    Føler med dig


  • #7   2. jan 2013 årh nej...:( Sov godt lille Bertil. Du var en fantastisk lille hund.

  • #8   2. jan 2013 Årh for pokker da også. Jeg kan om nogen følge smerten.
    Jeg er sikker på at Lúa har tager godt imod den lille spirrevip oppe i hundehimlen.
    Jeg sender en masse varme tanker. Bertil har det bedre nu.


  • #9   2. jan 2013 Åhh nej.. Det er jeg virkelig ked af at hører.. smiley
    Har fulgt med på sidelinjen hele tiden, og har været så glad hver gang det gik frem af for Bertil..
    Sender en masse varme tanker, knus og kram afsted til jer.. smiley


  • #10   2. jan 2013 Det er jeg oprigtig ked af at høre. Det gør mig så ondt for jer og Fru Nielsen, at Bertil ikke kunne reddes, men jeg er sikker på, at du har valgt det rette for bjerggeden.

    Kæmpe knus og de varmeste tanker fra os alle smiley


    Hvil i fred Bertil smiley


  • #11   2. jan 2013 Det gør mig så uendelig ondt på jeres vegne. Sov sødt lille bjergged.

  • #13   2. jan 2013 Åh nej da. En dejlig lille livlig hund, skulle afsted alt alt for tidligt. Det gør mig ondt på jeres vegne at jeres stjerne måtte forlade denne verden. Men jeg ved også, at I i den korte tid I har haft ham, har overøset ham med masser af kærlighed.
    Wilma sender et trøstende slik og jeg trøstende tanker smiley


  • #14   2. jan 2013 Nej lille Bertil.. Hvor har du dog været uheldig! Det er alt for tidligt for Bertil. Mange tanker herfra

  • #15   2. jan 2013 Stakkels Bertil, stakkels dig og stakkels Fru Nielsen.... Hvil i fred, Bertil...

  • #16   2. jan 2013 Det gør ondt at læse!

    Jeg var gennem en meget lignende tur med Elton, ..man ved det jo godt, -når det er nok. Men hold nu op en byrde det ansvar er.

    Mange, mange tanker herfra.


  • #17   2. jan 2013 Det er jeg virkelig ked af at høre.
    Kæmpe knus

    Sov sødt lille Bertil


  • #18   2. jan 2013 Nejnejnej, ikke Bertil, troede lige, han ville klare den! ):

    Men han har det bedre nu, det er jeg helt sikker på! Kæmpe kram til jer, og sov sødt Bertil ):


  • #19   2. jan 2013 R.I.P. Bertil.
    Jeg er ked af, at I har mistet ham - men som jeg læser det, har I truffet den rigtige beslutning for ham.

    Stort kram herfra!


  • #20   2. jan 2013 Åh nej, det er jeg virkelig, virkelig ked af at høre smiley

    Må du sove sødt, lille Bertil.

    Masser af tanker herfra.


  • #22   2. jan 2013 Åhhh nej smiley Det gør mig frygtelig ondt for jer. Hvil i fred lille Bertil Bjergged.

  • #23   2. jan 2013 Det gør mig ondt at læse.
    Varme tanker herfra


  • #24   2. jan 2013 Årh for pokker da smiley
    RIP Bertil Bjerged


  • #25   2. jan 2013 Hvor er jeg ked af det på jeres vegne. Jeg har tit læst herinde om dig og Bertil, og jeres op- og nedture, om fru. Nielsen og til agility har jeg også hørt en masse om Jer. Selvom jeg ikke ved hvad der skete d. 22 dec, så er jeg sikker på at du har taget den bedste beslutning for Bertil.


  • #26   2. jan 2013 rip lille bertil. hils mine drenge oppe i hundehimmelsen..

    er så ked af det på dine vegne charlotte.



  • #27   2. jan 2013 Føler med dig Bjergged - gør mig noget så ondt.
    Sender dig min dybeste medfølelse

    R.I.P Bertil.


  • #28   2. jan 2013 Åh, troede ellers at han kom over det smiley

    Stakkels jer - det er en virkelig hård beslutning at skulle tage... Jeg er sikker på, at du tog den bedste beslutning, situationen taget i betragtning.

    Sender de efterladte varme tanker.

    Sov sødt, Bertil.


  • #29   2. jan 2013 årh for pokker da også...
    Det er jeg ked af at hører, lille Bertil...
    Sov sødt lille Bertil Bjergged...


  • #30   2. jan 2013 Lille Bertil da smiley
    Ingen ord kan lindre jeres smerte.
    Når man anskaffer et dyr ved man jo godt man en dag skal sige farvel, men ingen forventer det skal ske så tidligt.
    Kæreste, jeg ved du har gjort alt i din og dyrlægens magt for at hjælpe den lille fyr. Nogen gange må man bare sige stop for hundens skyld. Jeg er sikker på du gjorde det bedste for Bertil også i dag.
    Må du, din mand og Fru Nielsen kunne finde trøst i den viden at i gjorde alt og at han ingen smerter har nu.
    Kæmpe trøste kram.
    Sov godt Bertil du vil blive savnet lille mand


  • #31   2. jan 2013 Åhh nej. Troede jo han kom sig smiley

    Sov sødt Bertil.


  • #32   2. jan 2013 Mange tanker til dig og til Fru Nielsen.


  • #33   2. jan 2013 Det gør mig så ondt for Jer.

    Hvil i fred lille Bertil


  • #34   2. jan 2013 Mange, mange tanker til dig, Charlotte.
    Hvor er jeg dog ked af det på dine vejende.
    R.I.P. skønne Bertil.


  • #36   2. jan 2013 Det er jeg meget ked af at høre Charlotte... det er ikke retfærdigt, at det sker, men han har fred nu og ingen smerter.

    smiley


  • #37   2. jan 2013 Det gør mig ondt for jer smiley
    Sov sødt lille bjergged.


  • #38   2. jan 2013 Det gør mig helt ufattelig ondt Charlotte smiley

    Mine tanker går til dig, din mand og Fru. Nielsen.

    Jeg er sikker på du gjorde hvad der stod i din magt for Bertil, nu han har ikke ondt mere.

    Sov sødt Bertil smiley


  • #42   2. jan 2013 Mange tanker herfra.

  • #43   2. jan 2013 RIP Bertil smiley

  • #44   2. jan 2013 Det gør mig så ondt at høre, åh kæreste Bertil hav en god rejse, jeg ved du nu har det godt og er uden smerter.

    Kære Bertils mor. Du er i mine tanker lige nu, jeg kan forestille mig hvor ondt du har i dit hjerte lige nu. Men håber du ved at du gjorde hvad du kunne, og du har kæmpet en brav kamp.

    En tåre triller på min kind, for dig og for Bertil..


  • #45   2. jan 2013 HUNDENS BREV FRA HIMLEN.

    Så skete det.

    Vi blev revet bort fra hinanden.
    Du og jeg som elskede hinanden så højt, måtte bryde de stærke bånd vi havde bundet.
    Jeg er borte nu, og du kan ikke længere se ind i mine øjne, eller røre ved min pels.

    alligevel har jeg ikke forladt dig, og jeg vil vente trofast og loyalt på dig indtil du engang har levet dit liv.

    Hvor jeg er nu findes ikke sult og tørst.
    de syge hunde er ikke længere syge, og de der blev gamle er igen stærke og friske og fulde af liv.

    De hunde der blev mishandlet og slået er ikke længere bange, for vi er i en verden hvor ingen gør os fortræd. For kun de mennesker der føler kærlighed til dyr for lov at komme forbi vores sted når de dør.

    Jeg har næsten lige badet i den klare kølige flod, og bagefter spiste jeg mig tyk og mæt.
    nu stryger den milde brise mig blidt over maven, mens jeg ligger på ryggen i den bløde græs og smasker, og nyder solens varme der tørrer min pels.

    Her findes alt det jeg drømte om, når jeg lå på gulvet i stuen hos dig, og drømte søde drømme.

    Alt, Undtagen dig.

    Når vi løber og leger, eller ligger i det høje bløde græs, kan jeg fornemme når du tænker på mig.
    jeg kan fornemme din sorg og dit savn, eller din glæde og kærlighed til mig, når du tænker tilbage på det vi havde sammen.

    Når jeg mærker du tænker på mig, løber jeg alt hvad jeg kan hen til den store klippe.
    og når jeg ser ud over klippekanten kan jeg se ned i menneskenes verden, og ned på dig.
    jeg ser på dig med kærlighed, og længsel, og jeg glæder mig usigeligt til vi skal være sammen igen.
    Men fordi jeg vil det bedste for dig, og fordi jeg elsker dig så højt, så jeg vil have du skal nyde dit liv, og finde glæde i dit liv, i alle de år du har tilbage.

    Der sidder mange hunde på kanten hver dag, og ser til deres mennesker.
    Nogen gange når jeg sidder og ser på dig, har jeg taget nogle af mine venner med så de kan se det menneske jeg savner så meget, og er så stolt af. Og jeg fortæller dem historier om den pragtfulde tid jeg havde sammen med dig.

    Når din tid kommer, så vil jeg vide det.
    så du har intet at frygte, for når du kommer til mit sted vil jeg sidde her logrende af glæde og forventning, parat til at tage imod dig..

    Alle de mennesker der har elsket dyr kommer forbi vores sted, og hver dag ser jeg hvordan andre hunde og deres mennesker mødes i kærlighed, og i en omfavnelse der ingen ende vil tage.
    Og jeg tænker med glæde i hjertet, at en dag bliver det min tur.

    Nogle hunde her har ikke haft det godt, og har aldrig prøvet at blive elsket. Og de ser til med længsel og savn, på de mennesker der kommer forbi vores verden, inden de tager videre med deres hunde.
    Men hver dag sker det at de hunde der engang blev mishandlet, og som ikke har noget menneske at tage imod. Finder sig et godt menneske, med en god sjæl, som passerer vores verden.
    Eller de slutter sig til mennesker der forenes med deres egne hunde.

    Jeg har set dig tvivle på om du skulle anskaffe dig en anden hund efter jeg var gået bort, om du kunne være det bekendt overfor mig, og om du svigtede mig.
    Og dette skal du vide, så længe du ikke glemmer mig, og jeg ikke mister pladsen bagerst i dit hjerte, så ville intet gøre mig mere stolt end at sidde der på klippen sammen med de andre hunde, og vise dem hvor godt og kærligt menneske du er, overfor den hund som jeg også skal møde en dag.
    Og jeg vil unde din nye hund hvert eneste kram, og hvert et kys på næsen, og jeg vil håber af hele mit hjerte, at i bliver lige så lykkelige sammen som vi var.

    Lige som dit, er Mit hjerte er flået i stykker af længsel, og jeg kan ikke vente til vi skal ses.
    men indtil da håber jeg, at jeg efterlod mere kærlighed og flere gode minder i dit hjerte, end sorg og fortvivlelse.
    Så prøv at mindes mig for alt det lys vi skabte sammen, og ikke for det mørke der lagde sig som en tåge om dit sind da det hele endte.

    så når du næste gang kikker op på himlen og fornemmer nogen ser på dig, så er det mig, der sidder på klippekanten og ser kærligt ned på dig fra min verden, mens jeg drømmer om dagen som en dag skal komme.

    I kærlighed

    Din hund.


  • #47   2. jan 2013 Vi græder med dig !!!! Puha han vil blive savnet helt enormt jo..... Kæmpe kram<3

  • #48   2. jan 2013 Det gør mig ondt for dig smiley

  • #50   2. jan 2013 Åh den smerte.
    Tak for al den kærlighed du har givet den lille fyr. Du kunne ikke gøre mere end at give ham fred og fri ham fra smerterne. Der kommer en lang periode med sorg som heldigvis bliver efterfulgt at smil og latter når minderne dukker op.

    Jeg tænker på jer - og fru Nielsen:-)


  • #51   2. jan 2013 Jeg er ked af det på jeres vegne.

    Mange tanker herfra..


  • #52   2. jan 2013 Hvil i fred Bertil...

    har følget med på sidelinjen og håbet han hadde klaret sig...

    Jeg har altid likt at læse fortællingene om Bertil og til og-med lest noen opp for min søster da jeg synes de var så bra... så synes det er trist ham ikke er her mere... men han har det nok bra over regnbuebroen nå...

    Stor Trøstekram oppe fra Norge...


  • #54   2. jan 2013 Årh nej! Jeg håbede så meget, at han blev rask. Det gør mig virkelig ondt smiley

    Jeg sender mange trøste-knus og tanker!

    RIP lille Bertil smiley


  • #55   2. jan 2013 Åh nej det gør mig SÅ ondt.. Får helt tårer i øjnene.. Sad jo ude på Dyrehospitalet den aften du kom ind med bertil første gang, og allerede der kunne jeg se og mærke at den var helt gal smiley Jeg føler med dig/jer smiley

  • #56   2. jan 2013 Det gør mig rigtig ondt og føler med jer smiley
    Jeg har fulgt jeres oplevelser sammen, her fra sidelinien, og i har altid kunne trække et smil frem smiley
    Jeg har også fulgt hans sygdomsforløb og håbede som andre på at der snart kom lidt positivt nyt,,jeg er rigtig rigtig ked af det på jeres vejne.
    Du har gjort hvad du kunne og skulle. Stort trøstekram fra mig og mine.


  • #57   2. jan 2013 Åh nej hvor er jeg bare ked af at læse at Bertil måtte afsted til stjernerne alt alt for tidligt, jeg synes det er det helt rigtige valg der er truffet, og jeg er sikker på Bertil er dybt taknemlig, jeg vil savne alle de små søde historie, om Bertil som har fået mig til at smile igen og igen, han var noget helt særligt, og han vil være savnet.
    Jeg ved du har gjort alt hvad du overhoved kunne, jeg ved også et kram ikke kan fjerne smerten, men jeg sender alligevel et kæmpe stort kram


  • #58   2. jan 2013 Bertil har altid været en stjerne - nu er han det bare lidt længere væk fra jer.

    Der vil komme en ny hund til jer - det er jeg sikker på! I har fortjent at have en hund til deling, dig og fru Nielsen.


  • #59   2. jan 2013 Åhh nej, hvor trist smiley
    Jeg husker mange skønne historier herinde om det lille livsstykke, og det gør mig ondt på jeres vegne.
    Trøstekram herfra. Sov sødt lille Bertil.


  • #60   2. jan 2013 Undskyld Charlotte, at jeg ikke havde nået at se de forfærdelige nyheder om tabet af skønne Bertil. Det var først, da jeg så dig til svømning da du talte med Mette, at det gik op for mig, at der må være sket noget, som jeg ikke vidste.

    Jeg sørger med dig, og tabet er stort. Der vil gå tid før du begynder at kunne mærke at sorgen fortager sig, og minderne for lov at tage over i mere og mere grad.

    Når det er sagt, så har du gjort alt for Bertil. Det har du også gjort i dag. For det bedste man kan gøre for ens kæreste eje er at tage værdig afsked, når det er tid at skilles. Jo, du kunne have holdt ham i live. Men tror du ikke, du ville kunne se i hans øjne, at det ikke var lykken for ham. Det tror jeg, og derfor selvom beslutningen er hård, var det med det i baghovedet der gjorde, at du valgte at tage afsked, mens han endnu havde sin værdighed. Der er ingen der kan vide hvad dagen bringer, og vi troede jo alle at det ville ende godt. Ud fra det der er sket, så endte det også godt for søde Bertil. For han kunne ikke blive her, med mindre det ville være med store omkostninger, hvis han aldrig blev rask.

    Græd, tud, vræl eller hvad man nu kalder det, vær vred over at livet er bund uretfærdigt. Det ville være unaturligt, hvis du ikke føler sådan. Det vil enhver gøre i din situation. Men "glæd" dig over alle de gode ting og oplevelser I har opnået sammen. Selvom de ikke står først for lige nu, så kommer der en dag, hvor det vil være det, som du husker Bertil for.

    Et liv er endt, men en stjerne er tændt. En stjerne som altid vil lyse, og vise dig vej, uanset hvorhen du bevæger dig. Kig op og der han er, og han vil blinke tilbage til dig.


  • #61   3. jan 2013 Hvor er det uretfærdigt den lille fyr med de store øre ikke længere kan berige jeres liv og I hans! Håber I kan støtte hinanden i denne svære tid. Håber også som Ulla og Barleys bedste ven skriver, at der igen en skønne dag må komme en hund i jeres liv igen, er sikker på Bertil må havde nydt at være i jeres selvskab, lige som I har nydt hans.
    Mange *Kram* og tanker herfra mig


  • #63   5. jan 2013 Sov sødt Bertil...

    Varme tanker og trøstekram til din familie...


  • #64   5. jan 2013 Man kan vist roligt sige at I kæmpede til det sidste og at I lige til det sidste tænkte på Bertil.
    Respekt herfra og et stort kram.
    RIP Bertil, du har det bedre der hvor du er nu smiley


  • #65   6. jan 2013 Åh nej.... det er gået fuldstændig over hovedet på mig smiley Havde jo netop med glæde læst at han fik det bedre smiley R.I.P dejlige Bertil, tak for alle de smil du har bragt frem når man har læst om dine skøre påfund- du vil blive savnet smiley knus og kram til jer efterladte som står fortvivlede tilbage ?

Kommentér på:
Julemiraklet Bertil blev til en stjerne idag kl. 13.15

Annonce