{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.080 visninger | Oprettet:

Mummi
Mummi
Tilmeldt:
22. nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207

Hvalp knurrer - kun 10 uger gammel {{forumTopicSubject}}

AARh jeg holder på bekymringens holdeplads mht. hunde pt.
Nu har vi haft vores lille hvalp som er 10 uger gammel i 4 dage. han er glad, aktiv og kærlig men altså kan ikke blive klog på denne reaktion ved ham - Han knurre af og til hvis feks. min mand nærmer sig når han har været væk, og væk kan godt være ude på wc, det er måske forståeligt hvalp bliver usikker når en stor mand nærmer sig, men hvis jeg har været i stuen og han er har fået en lur på 10 min i rummet ved siden af knurrer han også ret så kraftigt af mig når jeg kommer ind, i dag var han vågen og gik lidt omkring da jeg kom fra stuen ind på kontoret, men på 3 meters afstand begyndte han at knurre ret så kraftigt, satte mig på hug med siden til og lød glad når jeg snakkede til ham, men synes alligevel ikke han stoppede med at knurre øjeblikkelig han hørte min stemme, da jeg så ignorerede hans knurren og gik hen og tog ham op var han elle vild af glæde, det er ved højlys dag det skete så han burde jo også kunne se det var mig, vi har som nævnt kun haft ham i 4 dage og ellers er han glad og kærlig, jeg arbejder hjemme, han er ved os i sofaen og vi sover sammen - derfor blev jeg lidt bekymret da han knurrede af mig i dag fordi vi ikke havde været i samme rum i 20 min., det skal lige siges han må være over hele huset og som oftest er han hvor jeg er. har nogen her inde oplevet det samme med en hvalp?, vi har ind til nu ignoreret hans knurren og talt glad til han og derefter gået hen og taget ham op hvor han glad bliver nusset men er det mon den rigtige reaktion? eller bør vi gøre noget andet? - de gæster vi har nået at have har han ikke knurret af eller virket frygtsom men der har han så også siddet på min arm lige når de kom ind af døren.
Er det meget normal hvalpe adfærd han har og er det rigtigt som vi gør med at ignorere hans knurren - tage ham op og nusse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp knurrer - kun 10 uger gammel
  • #1   14. jan 2013 Jeg tænker, at I har vel fået tjekket vapsen hos dyrlægen og alt er ok, ik?


    Jeg ville meget tænke over, om I er for overvældende og ville meget lade hunden komme til mig. Jeg gøre mig selv lille og venlig og masser af mad hos mig.

    Det er vigtigt at sætte sig ind i hundens sprog, så du kan læse din hund rigtigt


  • #2   14. jan 2013 Få tjekket synet, så det er udelukket.

    Hvis en hund er usikker (jeres er lige ankommet til et nyt sted uden mor og søskende) kan det være en måde at beskytte sig selv på.
    Han kan måske også bare have brug for et stort personligt rum og knurre er hans måde sige det til jer på.

    i har givet ham mange nye indtryk, så måske han bare bliver fyldt og skal have endnu mere ro til at kapere det hele, så det bliver lagret korrekt.



  • #3   14. jan 2013 Jeg ville være meget opmærksom på netop knurren fra en 10 ugers hvalp, det er overhovedet ikke normal adfærd. Jeg ville fluks få en tid ved dyrlægen for at få udelukket at hans syn fejler noget. Hvis hans syn er tip-top er der straks andre ting der skal tages alvorligt, men én ting ad gangen. Jeg har endnu ikke mødt en hvalp på 10 uger der har knurret som i en advarsel.

  • #4   14. jan 2013 Du skriver han bliver vild af glæde, når du tager ham op.

    Jeg kommer til at tænke på det som den samme adfærd hunde har, hvis man eksempelvis kommer til at træde på dem - de bliver voldsomt fjollede og hvalpede - men det er jo en kaskade af dæmpende signaler hunden kommer med.

    Jeg synes det er en god ide at få tjekket synet. Og så prøve at observere og reflektere en masse over måden I er sammen med ham på.

    Han lyder som en lidt usikker størrelse, der ikke er helt tryg ved situationen endnu.


  • #5   14. jan 2013 jeg er helt enig medde ander tjæk hans syn hvad sker der hvis i snakker når i går ind til ham?

  • #6   14. jan 2013 Et par spørgsmål kom lige til mig.

    Hvad gør han, hvis i går igen??

    Kommer han så ind til jer?
    kalder han på jer?
    Lægger han sig til at sove/lege?

    Hvad gør han hvis i kalder på ham fra et andet rum?
    Reagere han forskelligt hvis i snakke til ham når i kommer ind i rummet eller hvis i ikke?


  • #8   14. jan 2013 Jeg ved ikke hvordan i løser problemet, men én ting gør i forkert. I skal ikke snakke "glad" til ham imens han knurre, så vil han opfatte det som om i roser ham for den sindstilstand han er i. I skal irettesætte ham. Hundeadfærds behandleren Cecar millan, bruger en kort fast "shh" lyd for at "snap it out of it"

  • #9   14. jan 2013 Arrh, Louise - det er vist at tolke lidt frit, tror jeg.

    Hvis en hund skulle opfatte rolig tale som en belønning for dårlig adfærd, så tror jeg ikke vi mennesker havde mange chancer for at træne dem..

    At irettesætte en usikker hund får den nok til at holde mund, men får den ikke til at blive tryg - og så må man gøre op med sig selv, om man vil have en hund, der er tryg eller en, der ikke viser symptomer på sin utryghed...


  • #11   14. jan 2013 Godbidder, godbidder, godbidder, kylling, pålægsrester, pølse.....det er GULD værd, når hvalpen skal lære at omgåes og acceptere mennesker. Vi taler jo et ukendt sprog. Læs om hundesprog på Google og "snak" med ham påbudet hver dag. Og nej nej nej, du skal ikke løfte din hvalp, den er ude af kontrol med tingene, når du gør det og det er ikke rart. Så ned på gulvet med hunden og ind med godbidder og hundesprog, så skal det nok blive godt:-)

  • #13   14. jan 2013 Påbudet= på det

  • #14   14. jan 2013 Allergisk - godt spm


  • #16   14. jan 2013 Min erfaring siger desværre også - med en halv-aggressiv hund som 1.hund - at en hund der knurrer så tidligt..og hvis det ikke er pga syn eller smerter...jamen den bliver aldrig helt..en god hund. Det bliver en hund man resten af dens liv skal omgåes med respekt og forbehold.
    Min måtte så aflives, da den røg på min svigerfar efter jagt - og de havde været på jagt sammen siden min hund var 12 mdr


  • #17   14. jan 2013 1. vi har ikke fået ham tjekket ved dyrlæge endnu, det er trods alt kun 2 hverdage og en weekend vi har haft ham, men han er tjekket osv. af sælgers dyrlæge inden vi købte ham, jeg tænkte også selv på synet, men har ok erfaring med det da vi har haft en blind kat og den cocker vi oprindeligt havde købt opdagede vi selv hurtigt var svagt seende, ham her ser altså fint, også helt små vat fnug der daler ned både lige foran næsen og fra siderne af, og da det sker ved højlys dag skulle han jo være tæt på stære blind.
    Vi er ikke for overvældende for vi nærmer os med siden til når han viker usikker, sætter os ned på hug igen med siden til og laver smaske lyde, vi har ingen børn så her er i det hele taget ret så roligt, han er glad og kærlig elsker at blive nusset og ligge i arm, følger mig overalt og hopper op af os for at blive nusset, virker generelt ikke utryg ( udover de nævnte episoder for der virker han af en eller anden grund utryg) faktisk er det lige omvendt, han har ikke pebet over at forlade forældre og de andre hvalpe en eneste gang, han tumler glad rundt og leger, tænker det også er en nemmere overgang fordi vi har en godmodig voksen cocker mere, han knurre kun ved de beskrevne episoder og det er kun indimellem det sker så det er ikke sådan fast rutine han gør det, kødben, mad osv. er det ingen problem at tage/give.
    Han virker ikke til at vil have fred når han knurre, det er helt sikkert han er meget utryg lige der( og ikke fjollet som du CH. spørger til). han ønsker at blive tryg igen og det han føler sig med det samme når vi tager ham op og nusser, hvor han er overstrømmende af glæde. kan godt forstå i spørger til om han mangler ´´rum´´´, men vi kun to vokse på 40 år i huset og har haft hunde i mange år, så her er massere af ´´rum´´ og vi forstyrrer ham heller ikke når han sover osv.
    En spørger hvad han gør hvis vi går igen når han knurre, det har vi ikke prøvet fordi jeg er bekymret for om det sender et forkert signal til ham og da han virker utryg/bange lige der har jeg ikke umiddelbar lyst til at gå min vej, men viser det sig det er bedste langsigtet løsning på problemet vil jeg selvfølgelig gøre det.
    Han kommer glad når vi kalder på ham fra andet rum osv men er normalt hvor jeg er. han knurre uanset om vi taler til ham eller ej når han har sådan en ´´knurre tur´´, det er mystisk for det er jo heldigvis ikke ret tit det sker han knurre, - mener det heldigvis er få gange, igår oplevede vi det feks. 2 gange, her til morgen lå hvalpen og jeg og sov arm i arm da min mand kom ind i soveværelset for at sige farvel til ham, der gjorde han det også selv om han var vågen/ jeg sov, så kunne man tro han var bange for at miste mig nu han lige har mistet sin hunde familie men det passer så ikke med hans reaktion igår hvor han knurrede af mig og vi var alene hjemme.
    Af race er han cocker spaniel, jeg er noget forvirret over hvorfor han knurrer i de situationer, han er utryg lige der det er dog sikkert men at det kun er nogen gange gør det bare endnu mere mystisk, jeg vil prøve om jeg kan optage det på video, så i kan se han er glad og tillidsfuld samtidig med en episode hvor han knurre, for det er bare svært at beskrive alt i detaljer her, håber jeg fik svaret på alle spørgsmål kom gerne med mere input osv.


  • #18   14. jan 2013 Hvis I kun har haft ham i 4 dage er han ikke faldet til overhovedet, men at en cocker hvalp skulle knurre allerede som 10 ugers.....det finder jeg højst besynderligt!
    Ingen af de andre af mine hunde (udover den 1.) har været bange/skræmt/usikker på sådan en vis som du beskriver - og alle 3 er hentet som 8 ugers.
    Jeg kan dog ikke sige, at de 2 uger kan have noget med hans usikkerhed at gøre, men jeg synes det er underligt. De to jeg har nu har aldrig knurret! Ikke engang af mine børn.
    Den eneste gang min han har knurret, har været af en clumber, der stak hovedet hen i hans bur på en udstilling. Og min tæve knurrer af andre hanner, når hun er ved at komme i løb og de er for nærgående, men aldrig af mennesker


  • #19   14. jan 2013 DKK Cocker, ja jeg finder det også selv mystisk og især fordi han bestemt ikke virker bange/skræmt/usikker generelt, han kan blive betuttet over en ny ting eller lyd men der er hans reaktion helt normal - viger tilbage, halen ned, ser tingen an - feks. støvsugeren, da den startede i dag var han ikke helt tryg ved den tingest, men inden jeg var færdig med at støvsuge huset rendte han roligt rundt omkring den, hundene har lige rendt rundt og leget i fuld fart ude i haven, mellem 2 haveborde og 10 stoleben og næsten bælgmørke, ud og ind mellem dem i fuld fart og ikke en gang var han ved at løbe ind i noget af det så selv i mørke ser han godt.- håber han bare skal have mere tid for han er simpelthen bedårende.

  • #21   14. jan 2013 hvordan var han ved opdrætter?
    Jeg har - siden d. 1 - haft en bestemt måde at se om en hund er...den rigtige for mig.
    1. imødekommende og fart over feltet
    2. vil slikke, bide i snørebånd og meget ivrig
    3. ikke bange for pludselige bevægelser eller høje lyde
    4. finder sig i at blive lagt på ryggen og få set tænder

    De 3 ud af 4 fandt sig i det smiley Og var som ovenstående. De 3 ud af 4 har haft et fantastisk temperament - lige efter mit hoved smiley


  • #22   14. jan 2013 Han var og er også stadig som det du skriver, vi tjekkede fuldstændig de samme ting og han var og er perfekt til det hele, det er netop det at han er så glad for mennesker og elsker at blive snakket med der gør hans reaktion med knurren så mærkelig.

    Vi snakkede med både moren og faren, begge rigtig rare hunde og meget hengivne.


  • #23   15. jan 2013 Underligt...

Kommentér på:
Hvalp knurrer - kun 10 uger gammel

Annonce