{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Flyrejse- hvad havde I gjort? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal højst sandsynligt flytte til USA.

Og jeg skal have bassen med. Han vejer 4,2 kg og er omkring 28 cm i skulderen

De fleste flyselskabers restriktioner på buret i kabinen ligger på mellem 20 og 25 cm i højden, men 6-8 kg

Han skal jo kunne stå op inde i buret.

Men åh, jeg har det bare SÅ dårligt med at sende ham med bagagen. Virkelig, virkelig, virkelig skidt. Han er ikke verdens modigste hund og vil med garanti gø hele rejsen igennem. Og jeg kan ikke have tanken om, at de ikke behandler ham ordentligt og han skal være alene og bange i så lang tid i et uhyggeligt lastrum.

Hvordan pokker løser jeg det her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flyrejse- hvad havde I gjort?
  • #1   7. feb 2013 Må han ikke være på dit skød, når han skal have en pause fra buret?

  • #2   7. feb 2013 Lotte: nej han skal være i buret under sædet foran under hele rejsen.

  • #3   7. feb 2013 Jeg må nok sige, at jeg ville ikke tage min hund på så lang en rejse når du ved han ikke vil have det godt med at være i bagagen. Bur i kabinen bliver for småt.
    Håber du finder en god løsning for ham.


  • #5   7. feb 2013 Black Beauty's: Der er bare ikke de store alternativer- jo aflivning. Og det er ikke rigtig en mulighed i min verden

  • #6   7. feb 2013 Isabelle: Der er både størrelse- og vægtrestriktioner.

  • #7   7. feb 2013 Du må lige få kontaktet det flyselskab og fortælle at deres regler ikke stemmer overens med realiteten, så må de sgu kigge på burhøjden....jeg mener det her, det er ikke fis. Købte selv en lille hund for at kunne tage den med i kabinen hvis og ifald det blev nødvendigt. Alternativt må du give en sovepille og i bagagen for aflives skal han da ikke

  • #9   7. feb 2013 Lotte: Jeg ved heller ikke lige, hvordan ret mange hunde kan stå op i et bur, som har et udvendigt mål på 20 cm. I hvert fald ikke en hund på op til 8 kg.

    Jeg har også overvejet, om jeg ikke kan blive checket ind i lastrummet smiley

    Altså hvis det var en ferie eller et semester eller sådan noget, så blev han passet. Men han skal med. Det er permanent.
    Isabelle: Jeg har også overvejet det med nervepillerne. Men igen- hvad hvis han vågner og er helt forvirret og bange?


  • #10   7. feb 2013 Jeg har haft mine hund(e) med til USA, og de har ikke haft problemer med at være i lasten.
    Vær obs på at nogle selskaber ikke vil tillade at bedøvede dyr flyver. Og find så vidt muligt et direkte fly.


  • #11   7. feb 2013 Housebuster: jeg har bare hørt så grimme historier om, hvor dårligt de bliver behandlet. Bure der kastes rundt og sådan noget

  • #13   7. feb 2013 Jeg er enig med True Angels. De står opvarmet og hvis han vænnes til kassen på forhånd ville jeg ikke tøve med at sende dem i lasten. Jeg har sågar siddet i en flyver til skotland der mellemlandede i norge fordi der var en hund i lasten og temperaturen i lastrummet faldt og alle 200-et-eller-andet-passagere blev forsinket. Men det er jo det eneste rigtige. Så jeg ville ikke tøve.

  • #14   7. feb 2013 True angels + sarah: se det er sådan noget, jeg gerne vil høre. Jeg synes bare, at man hører skrækkelige historier om ja frosne hunde og personale som er onde ved dem.

  • #16   7. feb 2013 Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg ved bare endnu ikke, hvor jeg skal rejse hen, med hvem og hvornår. Men så snart det kan lade sig gøre, så må jeg gøre det smiley

  • #17   7. feb 2013 Du skal bare forberede dig på nogen hamper priser.Da min kæreste skulle have sin rottweilertæve på Crufts ville de havde 14000,- for HVER vej... Han endte med at kører selv. Det kan sikkert gøres billigere, men kræver lidt fod arbejde at finde ud af.. smiley

  • #18   7. feb 2013 Sarah: Hvilket flyselskab - for det er da vist ikke tilladt at flyve til england med hund - hverken i kabine eller lastrum - ihvertfals ikke med SAS

  • #19   7. feb 2013 Vi har fået hvalp hjem fra USA 2 gange uden problemer - ved ikke lige hvordan reaktionen kan være med en voksen hund - men de 2 vi har hentet i Kastrup bar absolut ikke præg af at de var påvirket negativt af flyrejsen....

  • #20   7. feb 2013 Sarah: Trustforward er helt sindssyge med priserne. De ville have 9000 hver vej til London for Louie.
    Men jeg kan se, at SAS tager 1100 for interkontinental i lastrummet- 750 i kabinen.


  • #21   7. feb 2013 Meget mere smør: Var det trustforward eller sas, hvor du også var med?

  • #22   7. feb 2013 Shit. Det er jo ikke sådan noget, jeg gerne vil høre!

  • #23   7. feb 2013 Nå, men det bliver nok heller ikke SAS men KLM eller American Airlines

  • #24   7. feb 2013 Ej det har jeg ikke lyst til at høre. Hvor skrækkeligt!

  • #25   7. feb 2013 Meget mere smør: Men dine hunde kan da heller ikke være i en 20 cm høj kasse?

  • #26   7. feb 2013 Nå ja, men ellers ikke.

  • #27   7. feb 2013 Når en hund skal være i lasten, er kravet at kassen/buret er så stort, at den kan stå op.
    I kabinen må du folde hunden sammen lige så mange gange du vil, bare tasken overholder målene, som flyselskabet har givet.
    Jeg ville også tage den med i kabinen, og så evt. tage en større taske med, som jeg kunne overføre hunden i, når der er fred og ro i flyet.
    Og så sætte den tilbage i den lille taske lige før landingen.
    Man kan få masser af hundetasker, som kan foldes sammen til "ingenting", så den intet fylder smiley


  • #28   7. feb 2013 Inge: nope. De skal kunne stå op i buret. I hvert fald de steder, jeg har kigget. Men det med at tage en taske med, er måske ikke en helt dum ide

  • #29   7. feb 2013 Arh nu bliver jeg jo forvirret igen. For hvis han bare kan få lov til at komme ud af buret- ja så kan han da foldes sammen under takeoff og landing

  • #30   7. feb 2013 Julie - Synes lige det var på plads med lidt positiv feedback på dit emne. Min far er bosat i florida og har to hunde, en cocker og en golden retriever. Han har i hundenes levetid fløjet rigtig mange med hundene da han har været bosat mange steder. Japan, brasilien, nord usa og nu florida. Og der har ALDRIG været problemer med hundene på nogen af turene. De har altid været passet rigtig godt på, og som man far har sagt hver gang er de næsten blevet bedre behandlet end man gør på economy class. Så han har absolut ingen skrubler med at flyve med hundene.

    Dertil arbejder min onkel som pilot (bor i hong kong og flyver kun i asien) og han siger også at der altså bliver taget hånd om hundene. Han har selv hund som også flere gange har fløjet i lasten. Han har heller ingen problemer med det. Som han siger er det bare vigtigt at hunden er vant til at være i kassen, så går det som oftest fint. Hundene er jo ikke i rummet sammen med al bagagen. De er i et specielt rum designet til formålet som er opvarmet.


  • #31   7. feb 2013 Tak Michelle smiley Det havde jeg brug for at høre smiley

  • #32   7. feb 2013 Julie - I lasten skal hun kunne stå op i buret.
    Men der er ingen krav i kabinen andet end vægt og størrelse på tasken.
    Så hvis den samlede vægt på hund og taske ikke overskrider den tilladte vægt (som regel 8 kg.) og tasken også overholder de tilladte mål, er der ingen der går op i, hvordan pokker du får hunden derned smiley


  • #33   7. feb 2013 Jeg ville satse på at have ham i kabinen. Jeg har bl.a. oplevet stressede hunde i bokse fra lastrummet køre rundt på bagagebånd mellem kufferterne ved destinationen (Spanien).

    Få en god snak med dyrlægen og få noget han kan sove på undervejs - det har jeg selv haft succes med på en rejse på 5,5 time. Og håb på at du ligesom jeg, kan komme til at smugle ham op under den jakke du tilfældigvis har liggende på skødet, så han kan snue lidt der også.

    Min "rejse-hund" vejede 4,5 kg.


  • #34   8. feb 2013 Jeg kan så godt forholde mig til dit dilemma. Hvis jeg en dag skal flyve med Buddy, så havde jeg bare ikke valget mellem kabine eller last.

    Jeg ville passe på med at prøve at drugge ham for meget. Der er jo ikke nogen, der kan sidde og overvåge ham og se om han har det godt.

    Jeg ville bruge et mildt beroligende middel og satse på det forløber fint og hunden ikke går alt for meget i spåner over den oplevelse. Jeg tænker på baldrian eller RC Calm eller sådan noget.

    Hvis hunden ikke var helt rask, så ville jeg dog tøve med at udsætte den for en flyvetur. Dårligt hjerte og højdepåvirkning og stress så ville det måske være bedre for vuffen ikke at komme med, selvom alternativet så ville hedde omplacering eller aflivning.


  • #35   9. feb 2013 Jeg ville ikke have skrupler med at have hunden i lasten, hvis den genereltner sund og rask.
    Jeg har haft hund i lastrum fra Portugal og hun fik noget beroligende som vi havde givet hende som prøve nogle dage inden så vi vidste hun kunne tåle det.
    Hun klarede det fint, og kender mange hunde fra Sydeuropa som har fløjet uden problemer.

    Skal selv her om 10 dage have eb hvalp med hjem fra Chile, og hun kommer i lastrummet. Det er en lang tur, og pga hendes alder får hun kun bachs blomsterdråber, men når det kun er en engangsforestilling ville jeg ikke have problemer med det.

    Selvfølgelig ville det være bedst at have ham i kabinen, men lastrummet er også ok.


Kommentér på:
Flyrejse- hvad havde I gjort?

Annonce