{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

T. S
T. S
Tilmeldt:
13. aug 2007
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 73

kat og hund.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo altid haft hund, men måtte af med vores gamle hund efter en skilsmisse. Nu er der gået en rum tid, og vi er alle faldet til i vores nye liv.
Jeg savner en hund, men vi fik en kat som erstatning for vores gamle hund. Og han er fantastisk, og den sjoveste og mest finurlige perserkat i verdenen. Han er nu knap 8 måneder.

Jeg har en cavalier king charles i tankerne som næste hund, og nu vil jeg gerne høre jer, hvordan tager en indekat at få en hund i sit liv? Jeg vil jo gerne bibeholde hans dejlige sind.

Faktisk har jeg for mange år siden haft en perserkat med min første hund, og de elskede hinanden. Hun kunne ikke lide andre katte, men hundene i familien elskede hun. Hun var noget ældre da jeg fik hund, end min nuværende.

Har i nogle gode fif? Jeg kan ikke lukke af i huset, men tænker at katten selv går ovenpå når han vil have ro, og hvalpen kan jo ikke gå på trapper endnu. Men er det synd for katten, og er hankatte anderledes end hunkatte??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat og hund..
  • #1   15. feb 2013 Hvis du var så fornuftig dengang at købe en kat som var opvokset med hund, så skulle der ikke være de store problemer. Hvis ikke kan det blive en kamp hvor katten måske aldrig bliver sit gamle trygge jeg igen. Skal dog også siges at jeg havde kat da vi fik Cleo. Katten havde aldrig før set en hund. Der gik en uges tid og så sov de i ske. Det var så også en ekstrem venlig katte. Men det er altså ikke altid det går galt.

    Derfor skal man altid tænke fremad inden man anskaffer dyr.

    Men uanset hvad skal du ikke lade dem alene før du er 110% sikker på de ikke slås. Ikke kun for kattens skyld. Hunden kan komme slemt til skade, miste øjne bla


  • T. S
    T. S Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 73
    #2   15. feb 2013 Min kat er sådan en der kommer farende, når det ringer på døren, og følger folk rundt om han kender dem eller ej. Så han er meget åben og tillidsfuld. Han har ikke set hund, kun ud af vinduet.

  • T. S
    T. S Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 73
    #3   15. feb 2013 Den hund jeg har kig på, er vant til katte..

  • #4   15. feb 2013 det er ikke svært,men det kan godt tage lidt tid før katten er helt tryg ved hunden.vi har selv 3 katte og da vi fik hund var den ene især ret sur og utryg, men der er intet nu,selvom vi har fået hund nr 2 og det er en 10 mrd collie....
    men husk at tissekasserne skal stå et sted hvor katten er helt i fred for hunden, også for at hunden ikke æder lort,men især for katten kan lave hvad den skal uden hunden i rumpen....maden skal også være et sted hvor hunden ikke æder det


  • #5   15. feb 2013 hvis katten er venlig. Hunden vant til katte.
    Så tror jeg chancen er stor for det går godt. Men jeg ville nu stadig sætte noget op så katten ikke kan komme ned til hunden når de er alene. I det mindste i begyndelsen


  • T. S
    T. S Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 73
    #6   15. feb 2013 Ja jeg kan jo bare flytte bakken ovenpå, der kan hunden jo ikke gå op... Skal jeg lukke hunden eller katten inde i et rum mens jeg er væk, altså mener hvem af dem? pt. går jeg hjemme og kører kun til og fra institution og handler.

  • #7   15. feb 2013 jeg har ikke lukket dem fra,men mine katte har mange steder hvor de kan klatre højt op, på klatretrær og øverst på reolen,det er deres steder,så har de ro.

    hvis tissekassen skal flyttes,skal det være til et sted hvor den ikke skal flyttes igen,når hvalpen har læret at gå på trapper.find det helt rigtige sted til dem, og flyt dem før hunden flytter ind,i så god tid,at katten er blevet helt tryg og glad for det nye sted..mine har gæstetoilettet og med en babylåge for,så er det kun deres sted


  • #8   15. feb 2013 Jeg fik indekat på 11 mdr.

    Har haft hende i 9 mdr nu, og vi har næsten lige fået hund på 9 mdr.
    Katten har kun set en stor hun tidligere herhjemme som desværre skræmte hende..

    Da vi fik lady en dsg tog det 3 dage, hvor hun kun listede ned fra sit tårn når hunden lå hos os eller sov, efter de 3 dage opdagede katten at her hunden er jo ikke farlig og samme dag legede de sammen.
    Når hunden ikke er hjemme fx på tur, så går katten rundt og leder efter hende smiley

    Så vi lod dem være, passede sig selv i deres tempo uden at skærme af..og det gik ganske fint og uden problemer



    profilbillede
  • T. S
    T. S Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 73
    #9   17. feb 2013 Jeg fik hentet den lille hund. Det går over al forventning. Missen og vovsen går og snuser til hinanden, og kigger efter hinanden. Lidt hvæs to gange fra missen, men ellers intet og kan ligge i forlængelse af hinanden i sofaen. Så jeg er ikke i tvivl om de nok skal blive gode venner. Så det er dejligt. Og den lille hund, er bare så glad. smiley

Kommentér på:
kat og hund..

Annonce