{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

Useriøs hvalpekøber {{forumTopicSubject}}

Blev i dag kontaktet af en som ville købe en af min kærestes mops hvalpe, det hele virkede meget useriøst.

Den interesserede skrev at hun var meget interesseret og hun ville gerne betale af et par gange evt. 3000 kr. d. 28/2 og 3000 kr. d. 29/3, det ville hun gerne skrive kontrakt på, og så ville hun gerne have vi kom med hvalpen i dag.

Jeg var målløs, og takkede pænt nej, for det første koster hvalpene ikke kun 6000 kr. for det andet sælger jeg ikke på afbetaling og for det mest chokerende er at hvalpene er jo kun 3 uger, så selvfølgelig skal de ikke flytte hjemmefra.

Hun hed Hanne, er 51 år og bor i Randers skrev hun, mine alarm klokker ringede ved det navn, da jeg har hørt om en ved det navn som gerne køber hunde på den måde, for ikke at betale og så videre sælge hvalpen. og mener hun kommer fra Randers, andre der har kendskab til damen eller nogen lignende?

Hun får selvfølgelig ikke lov at købe, hun var hamrende useriøs og var ligeglad med hvalpenes alder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Useriøs hvalpekøber
  • #1   21. feb 2013 Lyder mystisk.
    smiley


  • #4   21. feb 2013 Lis N
    Det er lige netop hende jeg tror det er som har kontaktet mig


  • #5   21. feb 2013 Lis N
    Kan du evt sende mig en PB med link til en af hans annoncer? Jeg vil gerne lige ringe og prøve at lege en besværlig hvalpe køber smiley


  • #6   21. feb 2013 Må jeg spørge om hvad der er så galt med at lave en afdragsordning med hvalpekøber hvis der er kontrakt på det?

  • #7   21. feb 2013 Har også været kontaktet af Hanne fra Randers ifm omplacering af en af mine hunde. Hold dig langt væk!!

  • #8   21. feb 2013 @ Anya, man kan næppe være sikker på de betaler, kontrakt eller ej...

    skulle det ske her kunne de afdrage ved bestilling og så hente hvalpen efter sidste afdrag... nu skal jeg aldrig være opdrætter, men ville aldrig aflevere hvalp før den var betalt...

    @ TS hvem søren kan bede om at få hvalp leveret i dag når den ikke er ældre end 3 uger... ja det lyder da virkeligt mystisk


  • #10   21. feb 2013 hanne - uh jeg kan godt se det er et ømt emne, men jeg ville blive skuffet hvis de ikke kunne give mig den tillid må jeg nok sige. men det nok fordi jeg har det som jeg har det med økonomi xD

  • #11   21. feb 2013 anja og pandapige

    Altså en kontrakt,vedr.afdragsordning,er kun "brugbar",for "privathandel",hvis kontrakten bliver noteret hos en advokat,ELLER hvis det drejer sig om salg af hunde,i en kennel,som selvfølgelig,når det er en ordentlig kennel,altid har en jurisdiktion tilknyttet,i tvivlspørgsmål,f.eks manglende afdrag på hvalpen,eller hvalpen er solgt som måske syg.

    vibeke


  • #12   21. feb 2013 @ Tror mange opdrættere vil tænke at har en hundekøber ikke haft mulighed for at spare op til hunden, hvordan kan de så stole på at vedkommende kan finde penge til afdraget...

    Og har man forberedt sig på at få hund, og er det (som det forhåentligt er) velovervejet, så har man nok også haft tid til at spare op til den... har man ikke det hvad så med de andre udgifter der kan dukke op npr man har hund...


  • #13   21. feb 2013 hanne - f.eks. en person som mig, jeg ville have svært ved på 1 år måske at spare 12.000 kr. op, da jeg kun er på su men jeg har en kassekredit som er til akutte regninger som dyrlæge f.eks. men jeg ville aldrig bruge den på udbetalingen til en hund.

  • #14   21. feb 2013 Jeg synes denne her usympatiske sag om en underlig hvalpekøber fra et sted i jylland,er tragisk komisk.

    Konen fra jylland,figurer jo på g&g,og her på h.g..vedr.hendes hvalpekøb.Og det er åbentbart ikke de mest positive ting,der bliver skrevet om hende.Forstår ikke,at hun ikke,har læst "skriften på væggen",vedr.hendes opringninger,om køb af hvalpe til salg.

    Så,er det i grunden godt at D.K.,er et så lille land,at måske "brådne" hvalpekøb,kan blive afsløret.Både her på h.g.og andre steder hvor hvalpekøb annonceres.

    hilsen
    vibeke

    p.s.

    nej det er mest tragisk


  • #15   21. feb 2013 Anya - så må du jo spare op længere end et år...

    En hund bør ikke være et impulskøb....
    Det skal være velovervejet...

    Det er jo trods alt en investering, der gælder de næste 10+ år....

    Kunne aldrig dømme om, at bede om en afdragsordning, når det gælder dyr....


  • #17   21. feb 2013 -T- : Jeg kategorisere overhovedet ikke en hund som impulskøb når man har sparet op i et år.

  • #19   21. feb 2013 Man kan sagtens afdrage, så længe hvalpen er hos mig, men den flytter ikke før den er betalt da, da jeg intet kan gøre hvis køber stikker af.



  • #20   21. feb 2013 Hanne eller hvad hun rigtigt hedder, har taletid og det var sjovt nok slukket da manden prøvede at ringe til hende til aften, han skulle lige se om han kune få en adresse, ville da gerne besøge den famøse Randers dame..

  • #21   21. feb 2013 lis n

    Det er desværre nok rigtigt hvad du skriver
    .
    Og det er så,en rigtig samvittighedsløs hundeverden,der eksisterer,selv i D.K,.
    Men som jeg måske naivt skrev,så er vi ikke større,end div.hundehandlere,opkøbere,på en eller anden måde opdages,før eller senere.

    Håber jeg.

    hilsen
    vibeke


  • #22   21. feb 2013 DKKs jurist advare imod at sælge hund på den måde lige

    så snart du har afleveret hunden er du ikke ejer af den merre ,du kan godt se langt efter dine penge


  • #23   21. feb 2013 @ anya, nu er en opdrætter jo som regel et fremmed menneske selvom man måske har besøgt dem nogle gange...
    De har haft udgifter til tæven, udstillinger, sundhedsattester, opdræt, vaccinationer, ormebehanding, chipning osv af hvalpe, og meget mere... og måske er opdræt en del af deres økonomiske grundlag, selvom jeg nu ikke tror der er særligt mange penge i det...

    Forventer du virkelig at et fremmede menneske faktisk skal stille pengene til rådighed for dig en tid, det er jo det hun reelt gør hvis ikke du betaler på en gang, det tror jeg simelthen ikke du finder nogen opdrætter der vil gøre...



  • #24   21. feb 2013 Hanne - Jeg ser det overhovedet ikke som at stille penge til rådighed, de har jo fået hvalpene uanset hvad?

    Jeg kan ikke se hvor al den mistillid kommer fra, medmindre man har oplevet det. Jeg er ret sikker på at mine forældre betalte vores nummer 1 eller 2 sheltie over 2 gange, og det gik udemærket.


  • #25   21. feb 2013 Jeg låner altså ikke penge ud til folk jeg ikke kender. Hvorfor skulle en opdrætter så?

  • #26   21. feb 2013 Ja der bliver vi nok aldrig enige smiley

  • #27   21. feb 2013 Når en seriøs opdrætter planlægger hvalpe er der jo ofte en udgift/indtægt beregning, og udgifterne til selv hvalpene stiger jo med antallet af hvalpe, og de kan jo ikke få det til at løbe rundt hvis ikke de får pengene ind... tror ikke dyrlægen fx giver flere måneders kredit på regningen fordi opdrætter først får pengene senere af eventuelle købere...

    Så stadig tror jeg det vil blive meget svært at finde en seriøs opdrætter som ikke kender dig dybt og personligt, og som på den måde stiller egen økonomi til rådighed for at hjælpe dig med hvalpe køb...


  • #28   21. feb 2013 Hanne - Det du siger er jo i modsatte grøft som der ellers bliver sagt herinde, om at man ikke avler for at leve af det og være sikker på overskud.

    Men det kan da godt være det er mig der er naiv og tror for meget på det gode i andre.


  • #29   21. feb 2013 Jeg ville ALDRIG sælge en hund på afbetaling, det er et levende væsen ikke et tv smiley

    Og har folk ikke råd til at betale prisen må de jo vente til de får råd, jeg måtte da selv spare op til at købe Bazil med DKK Tavle, men det gjorde jeg gerne.


  • #30   21. feb 2013 tror heller ike nogen i dag kan leve af at avle, og de kan ikke regne med overskud... man kender jo ikke alle udgifterne helt på forhånd, og man ved ikke hvormange hvalpe der kommer...

    Men der er stor forskel på ikke at avle for overskud, og så det at stille sine penge til rådighed en tid...

    jeg forstår ikke det der med " det gode i andre", folk er da ikke kun gode hvis de vil låne en penge, og det er reelt det de gør...

    I store kæder/butikker kan man , ja købe på kontrakt og afbetaling, men man kan da heller ikke gå ind i en mindre tøj butik og købe fx en dyr jakke på afbetaling, den slags økonomi har små forretnings drivende ikke, og det har de fleste opdrættere heller ikke...


  • #31   21. feb 2013 Hvis man ikke har pengene kan manjo låne af banken eller af familie
    Det kan da aldrig være opdrætters problem.
    Jeg ville aldrig sælge på afbetaling. Jeg er ikke et finansierings institut


  • #32   21. feb 2013 Når nu vi snakker udgifter og indtægter:

    Ved mit sidste kuld solgte jeg en hvalp og beholdte den anden, jeg tjente lige under 500 kr.
    Der gik der intet galt.

    Denne gang har uheldet desværre våget over os, og der har det kostet mig over 20.000 indtil videre, hvalpen er endnu ikke stambogsført, chippet, vaccineret eller fået sundhedstjeck, så der lurer lige en udgift mere på et par tusind.
    Ud af denne store udgift har jeg kun 1 hvalp som skulle dække alle de udgifter det kan den ikke, og hvalpen bliver hos mig, så det har været en dyr fornøjelse.

    Skulle jeg sælge hvalpen, så ville jeg saft suseme være sikker på at få mine penge, og jeg ville aldrig turde satse på at køber betaler, når det er på afbetaling, jeg føler også det er at lege bank for køber, og det ønsker jeg ikke, for forskellen på en bank og en opdrætter er jo simpel:

    En bank lever af at låne penge ud, og de er sikre på at få deres penge.

    En opdrætter kan måske tjene penge, men det er ikke en guldgrube for dem der tror det, og de kan ikke være sikre på at få deres penge, medmindre at de forlanger betaling før hvalpen videregives til køber.


  • #33   22. feb 2013 mange opdrætter rejser lang for at parre ,så kommer rejsen og opholdet oven i også hvis man skal havde passet de andre hunde ,dyrelæge regninger inden parring for at se om det er nu hun er klar til parring,sådan en blodprøve koster førstegang 1300 kr derefter 900kr pr stk og hvad der ellers kommer der ud over så der er ikke mange penge til overs, ordlig foder koster også,hver gang jeg skal havde hvalpe har jeg sparret mellem 20,000 og 30,000 kr op det er ikke altid det slår til,hvis udheldet er ude,

  • #34   22. feb 2013 At sælge på afbetaling vil jeg heller ikke, men jeg har faktisk foræret en hvalp væk til en familie som bare er fantastisk men som pga uheldige omstændigheder, sygdom m.m. Ikke havde pengene:) det var bare det helt rigtige hjem til netop den hvalp, har stadig kontakt med dem og glædes over hvor godt det går

  • #36   22. feb 2013 Ja jeg kan heller ikke forstå det...

    Det er noget underligt noget at forvente af fremmede mennesker...


Kommentér på:
Useriøs hvalpekøber

Annonce