{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.139 visninger | Oprettet:

min hund og aflivning {{forumTopicSubject}}

fik igår meddelt af min overbo som passedemin hund hvilket han tit gør at han havde bidt en mand i hånden. manden har kræft men vil ik anmelde episoden. de havde gået :1 time lang tur og var i kort snor da en mand kommer gående på gaden for at handle i spar. min hund bider ud efter manden uden advarsels tegn og får fat i hånden på ham så han bløder. min hund er 1 år gammel og rottweiler/labrador blanding. han er sød og kærlig ellers og elsker mennesker og andre hunde. han har ofye når jeg gik m ham gøet og rejst børster på gaden men aldrig bidt. men for wb uge sideb bed han ud efter en dame med stor flagrende jakke på. tror bar det var i leg. nu kræver min kæreste og hans familie hunden aflivet men hva siger i herinde? han er min bedste ven og tryghed og er bare ked af det.dadline er i dag kl 14.00 .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund og aflivning
  • #1   8. mar 2013 tyson der venter på mig ved bageren

  • #2   8. mar 2013 Enig med BATDOG !

  • Nick Marcel
    Nick Marcel Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 6
    #3   8. mar 2013 Den skal sku da ikke aflives, du skriver det din bedsteven, og alligevel overvejer du det? en hund er ikke en bamse du bare smider ud og køber en ny.
    hvis den står til at du vil aflive den, så giv den til en der har hovedet det rigtige sted.
    eller få fat i en der ved hvordan man opdrager en hund.


  • #5   8. mar 2013 Du har allerede lavet en annonce hvor du søger ny hund så hvad er det du forventer i svar?

  • #8   8. mar 2013 vil eget gerne beholde hunden og vil besyemt IKKE aflive min bedste ven hvis jeg ka undgå det. ved blot ikle hvordan? folk er imod mig og den sla sflves osv. vil bar il af med ham.
    træner meget leger megt osv ham og han elsker alle hunde og mennesker og børn..


  • #9   8. mar 2013 det ser jo lidt ud som om du har besluttet dig, når du allerede har oprettet annonce for at lede efter en ny hund.
    Som de andre siger, så tag at få en adfærdsbehandler ud istedet - det kan både du og hunden nok lære lidt af.


  • #10   8. mar 2013 har i en pb fået et linl til en adfærds konsulent. vil ringe syraks. aød person der ville hjælpe tak..
    vil gøre alt jeg kan og rette op på det.. er imod aflivning men dyrlægen mente os den sku det


  • Nick Marcel
    Nick Marcel Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 6
    #11   8. mar 2013 op til flere har skrevet hvad du skal gøre?
    få fat i en der ved hvordan man opdrager hunde og både få hunden til at lære og dig selv, for det ligner ikke du har styr på det heller.
    Hvis du alligevel beslutter dig for du ikke vil ha den, så giv den væk til en der vil.


  • #12   8. mar 2013 har slettet min annonce og vil nu prøve en adfærdskonsulent.tak til dem der hjalp og gav konstruktiv kritk

  • #17   8. mar 2013 tusind tak gabrielle j (: hvor er jeg lettet.

  • #22   8. mar 2013 Hold da op Maj-Britt sikke et konstruktivt og relevant indlæg du kom med, det kan TS helt sikkert bruge til noget smiley

    Ironi kan være anvendt..


    TS få fat i en adfærdsterapeut der kan give dig og hunden nogle redskaber, for selvfølgelig skal hunden ikke gå og bide andre mennesker. Hvis du ikke kan overskue det arbejde der skal ligges i den er det langt bedre at finde et andet hjem til den hos nogle der kan, hvis det kan lade sig gøre, ellers skal aflivning være absolut sidste udvej.


  • #27   8. mar 2013 tak hvor er i søde (: vil gøre alt og ringe til begge i har linket. er meget frustreret og ked af det jeg står helt alene med det og har ik min familie til hjælp.
    men tusind tusind tak er straks i gang med kalender og pæanlægning. jeg VIL gøre ALT for at få overskuddet til ny trænong og jeg VIL OG VED jeg ka få det til og lykkes. smiley


  • #30   8. mar 2013 Ja det var da mindst lige så relevant og brugbart, men derimod er det godt nok umodent at starte diskussionen herinde istedet for blot at ignorere indlægget som vi andre gør..
    Diskussionen vedrørende hundekørekort/alternativer skal ikke tages i denne debat, der må I oprette en anden tråd.

    Michelle J
    Dejligt du vil tage imod hjælp og selv vil gøre en indsats for din hund, jeg håber det ender lykkeligt ud for jer smiley


  • #34   8. mar 2013 Havde det været min hund - så var den ikke blevet aflivet !
    For det først så ved du sket ikke hvad der er sket - du var der ikke
    Og lad være med at lade andre end dig selv gå med hunden så du kan se hvardan den reagere i flere situationer
    Der er ingen der skal gå med mine hunde (med undtagelse af min mand) ikke at jeg ikke stoler på at de vil gøre deres bedste - men det måske bare ikke godt nok !


  • #35   8. mar 2013 men jeg tror ikke man skal være medlem af DCH for at bruge deres service : catat fra DCH hjemmeside :



    DcH har et net af ca. 80 frivillige, uddannede konsulenter. Alle aktive konsulenter har et Id kort påført årstal.
    Ved konsulenterne kan du få råd og vejledning om forskellige adfærdsproblemer, du kan have med din hund, hjælp til valg af hvalp m.m.

    Det er gratis at henvende sig til en DcH’s konsulenter, dette tilbud gælder alle, såvel DcH medlemmer som ikke medlemmer.

    Hvis problemet ikke kan løses pr. telefon, så kan du også få besøg af en konsulent i hjemmet. Du skal da blot betale konsulentens kørselsudgifter, efter statens takst.



  • #42   8. mar 2013 Hvis din hund virkelig er din bedste ven så indtager man holdningen at han SKAL være der, din kæreste og dennes familie KAN være der.
    Så giver du kræet mundkurv i offentligheden, får fat i en ordentlig træner/adfærdskonsulent til at hjælpe dig og så træner du solen sort og redder din bedste ven. Hvis ikke - ja så er det jo nemt med en ny annonce..


  • #43   8. mar 2013 en hund kan godt bide med grime på. Der er stor stor forskel på at hoppe op af folk og decideret bide folk så de bløder.

  • #44   8. mar 2013 kan på nuværende tidspunkt meddele at hunden ikke blir aflivet i dag. deadline er rykket til mandag morgen.
    fik talt m div. hundepsykologer osv. og fandt frem til min mors kusine der er hundetræner og ved alt om adfærd i aften kommer forbi og tjekker ham for div. fysiskw evt. smerter og ser på træning mm.


  • #45   8. mar 2013 Rigtig god idé, godt du tager affære smiley vi håber på det bedste.

  • #46   8. mar 2013 min fastes lab var den sødeste hund i hele verdenen! han var min bedste ven da jeg var lille, jeg puttede på hans mave og hendes børn gav den smykker på osv. og han elskede bare opmærksomheden! han var godheden selv. en dag bed han en bekendt af deres familie, uden varsel mener jeg (det er mange år siden) og bed vidst også ud efter et postbud, der var ingen provokation der kunne få hunden til at klikke sådan. så de var selvfølgelig ude af den! det viste sig at han havde en knude/tumor ting i hjernen, der trykkede, derfor gjorde han det. han havde ondt! smiley han blev aflivet og begravet derhjemme smiley - jeg har ikke læst hele tråden, men tænker at hvis det er noget der pludselig er kommet fra den ene dag til den anden ville en tur til dr. dyr nok være på sin plads og få tjekket hunden for smerter osv. det er sgu synd hvis den gør det fordi den har ondt og den så bare må lade livet som en ''ond hund'' hvis der i virkeligheden er en god grund til det. HVIS der er noget galt, kan det måske hjælpes? det er i hvert fald mit bud.

  • #47   8. mar 2013 Du bør nok lade en dyrlæge om at tjekke for smerte, ikke en hundetræner :o)

  • #48   8. mar 2013 Jeg mener ikke bid er = aflivning, men hvis man først har en hund der har bidt, så skal man for alt i verden undgå det sker igen. Brug feks. mundkurv når man færdes i det offentlige rum.
    At en hund har gjort det 2 gange inden for kort tid mener jeg er meget uansvarligt.
    Jeg håber at man fremover tager forholds regler.
    Mange hunde ejere får ikke lov at få en advarsel før deres hund bliver aflivet.
    Nu har du fået 2 stk, så det er bare med at tage der alvorligt.


  • #50   8. mar 2013 Gabrielle J, var det ikke en idé at finde ud af om hunden har smerter først? derefter evt besøg af adfærdsbehandler?

  • #52   8. mar 2013 okay, men som jeg har skrevet om min fasters hund, troede ingen i første omgang at det var smerter, men for han var normal lige efter opførslen, men da det skete igen, var de jo nødt til at gøre et eller andet.. jeg synes i hvert fald ligeså godt man kan tage til dyrlægen for at udelukke det ene eller det andet.. det er synd hvis den i virkeligheden har smadder ondt og der ikke bliver gjort noget. men nej, jeg ved heller ikke med sikkerhed at det er det, men synes da det er værd at prøve.

  • #53   8. mar 2013 Aggression kan ofte (og er ofte) følge af smerter, i højere eller lavere grad.
    Det er bare ikke altid man kan se det med det blotte øje.


  • #54   8. mar 2013 Bed min hund lige pludselig, ville jeg stå ved dyrlægen 5 minutter efter, og kræve fuld undersøgelse, for at udelukke det er smerter, før jeg ville gøre noget som helst andet.

  • #56   8. mar 2013 Hvis man ved præcist hvorfor, så nej, men ændrer hunden pludselig adfærd er det en god ide at få undersøgt den for smerter.

  • #57   8. mar 2013 ej, hvis ens hund pludselig bider folk, og den aldrig har gjort det før og man ellers ikke ved hvorfor den pludselig gør det, så synes jeg man bør tage til dyrlægen.

  • #58   8. mar 2013 jeg har talt m hundepsykologen frA hund og adfærd gabrielle j sendte linktil mig(: så gø hva jeg fik afvide. ogi aften ska jeg lære og træne, forudse hændelswr og forebyge demfør de forekommer(: hin er vist ik hundetræner pt sygemelding men ka da li høre hvor.hun bor i nærheden af mig og har 20 års erfaring. og ja han ska tjekkes for smerter hos min dyrlæge

  • #60   8. mar 2013 Jeg mener bestemt at hvis en hund som bider umotiveret så det ovenikøbet bløder = aflivning.. Hvad hvis det en dag går ud over et barn eller andet hund, så er både du er din hund skyld i at disse evt blir ødelagt og får ar på sjælen! Det er en stor hund, noget er gået galt og det må man bare kunne erkende, ellers mundkurv resten af livet for den hund kan man da ikk stole på, hvad når du selv får børn ville du så kunne stole på at hunden aldrig ville skade barnet? Nej vel... Så må man også være ansvalig for omgivelserne skyld, vær du bare glad for det ikke blev anmeldt for så havde dette slet ikke været et spørgsmål,

  • Nick Marcel
    Nick Marcel Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 6
    #61   8. mar 2013 Mopsemor
    Så fordi en person er elendig til at opdrage en hund, skal det gå ud over hunden?
    Det er da hul i hovedet at sige.
    Hvis en hund bider umotiveret så det ovenikøbet bløder = Fratagning af hund/dømt til at gå til en adfærds konsulent, ligesom mennesker bliver dømt til samfundstjeneste, psykiater osv.
    Jeg syntes ikke at det burde gå ud over hunden at ejeren ikke kan finde rundt i det.
    Ligesom de forbyder racer fordi så mange ejere er idioter, og hvis du syntes det er en god ide at gøre det på den måde er du da ikke rigtig klog.


  • #62   8. mar 2013 jeg så fortælle at jeg i aften har modtaget en persnlig snak/rådgivning og træning pp 3 timer. lært at aflæse hundenes kropssprog og fået en bedre forståelse for tingene. min hund har lært at gå på plads, blve moslet rundt med, børstrt tænder og gå pænt i snor udenfor. ska bruge en mundkurv om aftenen i mørke det næste tid til vores træning bliver bedre men min hund er glad og tilfrefs og træt i jovedet mentalt og har lært en masse. jeg har fået en masse redskaber til og kunne tackle oghåndtere situationrr jeg før har haft svært ved. min hund havde smerter i bagbenenepå grund af vokseværk og dette fik vi os redskaber til. hunden er ikke erklæret farlig og gjorde ikke tegn til bid eller anden unormal adfærd uanset hvad der blev gjort. har haft 3 fagfolk indover i dag og ånder nu lettet op for i dag og ka nyde en kop kaffe ved siden af en hund der ligger og slapper af. smiley

  • Nick Marcel
    Nick Marcel Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 6
    #63   8. mar 2013 Det lyder rigtig godt michelle.
    Tillykke eller hvad man kan sige, og held og lykke i fremtiden med dig og hunden.
    God weekend.


  • #64   9. mar 2013 tusind tak Nick(:

  • #65   9. mar 2013 tusind tak Nick(:

  • #67   9. mar 2013 hvor er det fedt at læse Michelle J! er glad for der ikke blev gjort noget forhastet som at aflive, fordi den er ''farlig for sine omgivelser'' alle kan briste oven i nogen gange, selv mig. og gøre noget usmart, en hund der bider behøver jo ikke nødvendigvis at være en MEGA farlig hund, men med den rette hjælp kan den fortsat være din bedste ven, det er sguda fedt! elsker når folk ikke bare opgiver, men virkelig gør noget for at hjælpe de firbenede! dejligt det går godt og mange gange held og lykke fremover med træningen. og ja, det er godt at bede om hjælp, hvis man er i tvivl om noget.

  • #68   10. mar 2013 tak michelle b og gabrielle j(: vil gøre mit. men nøj hvor sys bassen det svvært hehe(:
    går dog pt m mundkurv ude til jeg har styr på træningen og ham da han stadig gøer lidt. men det går klart ftemad og min kæreste var mef under hele mødet m hundetrænetrn og gør sit bedste for at træne på de forskellige ting(:


  • #69   10. mar 2013 det lyder godt smiley

  • #71   20. jul 2013 Superfed tråd, hvorTS er modtagelig og åben for folks forslag, sikke en vending tingene tog:-)
    Går det iøvrigt stadig fremad?


Kommentér på:
min hund og aflivning

Annonce