{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halsbånd fra Dogwispere?
  • #1   16. mar 2013 du kan købe dem på hans hjemmeside smiley har ingen erfaring med dem

  • #2   16. mar 2013 ja på hans hjemmeside - men ville gå en LANG bue udenom dem

  • #5   16. mar 2013 hvorfor ikke bare træne hunden til at gå pænt istedet? smiley

  • #6   16. mar 2013 Var lige inde og lure... Ser da ikke behageligt ud for hunden? Hvad bruges det til?

  • #8   16. mar 2013 Uha, tror da faktisk ikke at jeg ville gide at styre min hundes sanser... De klare det egentlig også meget godt med at styre deres egne sanser:)

    Er det så de lærer at gå pænt eller?


  • #9   16. mar 2013 Det ligner der sidder en vild tynd line/wire(?) i den øverste del af halsbåndet - hvad skal den til for? Den står ikke nævnt i beskrivelsen - suspekt.

    Endnu mere suspekt: Please consult your vet about any medical conditions before using this or any corrective collar.
    -> Altså skal man sikre sig man har en sund og rask hund inden man bruger det her halsbånd..

    Synes slet ikke godt om...:/


  • #10   16. mar 2013 Og hvorfor må den ikke snuse til jorden??

  • #12   16. mar 2013 Oh my Lord... -_-

  • #13   16. mar 2013 Andrea den line der sidder er det halsbånd du har snoren i, resten af det seletøj er til for at holde halsbåndet oppe ved ørene på... *Crazy*

  • #14   16. mar 2013 Min må ikke snuse i jorden når den går ved siden af mig, og det er pga den skal for det første være opmærksom på hvor jeg går, plus den også skal være opmærksom på hvad der foregår omkring os. Min hund bliver bruget til jagt, og hvis den bare går med snotten nede i jorden på en walk up, ja så kan du godt få meget svært ved at få vildtet hjem. Så for mit vedkommende er det super vigtigt at næsen bliver væk jorden. Jeg ser det nu ikke som et lederbevis, men som en nødvendigt redskab. Min hund må så snuse når den for "fri".

  • #15   16. mar 2013 Men når første skud er lydt, så er det somregel heller ikke noget problem.....

  • #16   16. mar 2013 Andrea S: Den ser "Wire" tror jeg er en lædersnor, og ideen er at den skal forblive omkringe nakken og ikke på halsen. List som en retriever line men her bliver den i samme posiotion. Hvis hunden evt snuser i jorden kan du nøjes med et vip med fingeren næsten så retter hunden hovedet op igen. Kan faktisk god se en ide i det, da du ikke bruger nogen kræfter og så tænker jeg lidt at der ikke er risiko for nakke/hals skader.

    Nu skal det altså ikke lyde som om at man skal flår og hive en snor for at træne at gå pænt.... Bare lige så det er på den rene...hehe


  • #17   16. mar 2013 Så masser af guffer klikker bolde ros eller hvad man nu gør skal selvfølgelig stadig bruges.

  • #18   16. mar 2013 Men som svar på Ts, så ville jeg ikke købe sådan en snor/halsbånd. Jeg bruger retriever liner. Jeg syntes det virker for besværligt med alle de låse. Og da jeg tit tager snoren af hunde, ja så er retriever linen optimal i min verden.

    De kan købes i diverse jagt forretninger for ca. 100-150 kr.


  • #20   16. mar 2013 Hvorfor ikke bare lære kræet hvornår den "har fri" og små snuse, og hvornår den er på job.

    Mine hunde kan dælme sagtens kende forskel på at nu går v på plads og du skal kigge på mig" (for labben ville det så være på plads men hold øje med skud) og "nu må du give den gas og snuse"

    Og nej den virker ikke som retrieverline, for en retrieverline bliver jo løs når der ikke er træk i den, å hvis ellers hunden da ikke trækker 100% af tiden, vil den jo sidde midt på eller nederst på halsen -den her sidder helt oppe ved struben/bag ørerne hele tiden...


  • #21   16. mar 2013 Hov -og Andreas, bare et tip. Hvis du køber retrieverlinen ved retrieverklubben koster den ikke mere end omkring 45kr og fåes så vidt jeg husker i 2 længder smiley

  • #22   16. mar 2013 Michelle: Jamen du har da fuldstændig ret i at man skal da bare lære dem at på plads så er det kontakt, og fri så kan du snuse eller hvad du nu vil. Det er vi helt enige om. Jeg mener nu heller ikke at man bare skal købe den her "CM line" og så ikke gøre mere ud af det. Det er et redskab som kan hjælpe dig med at din ikke trækker men det er ikke en løsning. En retriever line er heller ikke en løsning for at hunden ikke skal trække.

    Men som jeg ser det virker den altså næsten som en retriever-line. Du har bare det her "seletøj" som bare holder snoren omkring nakken. Og det ligner nu også en der slipper sit tag omkring nakke/hals idet den ikke trækker. Men igen, jeg ville ikke købe den, for som jeg ser det,tror jeg at retriever linen virker godt, og uansetset hvad for noget af det du køber så er det jo ikke en "vupti og nu går min hund pænt" løsning.

    Jeg kan ikke huske hvad vi tager for linerne i klubben, men på dummyshoppen er det en 50-60 kr og der er 3 forskellege længder.


  • #23   16. mar 2013 Det handler om afklemning af Carotis. Den store arterie i halsen.

    Når den afklemmes ved opspænding af linen og dermed halsbåndet, så vil der ikke komme blod - ilt - til hjernen og hunden vil opleve et massivt ubehag og ved lang tids afklemning, besvimelse.


  • #24   17. mar 2013 CH: jamen så slipper man da også for hunden trækker!

    Eller hov.. så trækker den jo bare den anden vej - dødvægt på vejen hjem..:S


Kommentér på:
Halsbånd fra Dogwispere?

Annonce