{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Ang. gåture {{forumTopicSubject}}

Ja, var i tvivl om den skulle under generel diskussion eller om den skulle under træning, så nu ligger jeg den her for at være ''på den sikre side'' smiley

Jeg kan jo ligeså godt gå lige til sagen. Det er måske et mærkeligt spørgsmål men ikke desto mindre har jeg gået og tænkt over det, det sidste stykke tid. Dengang jeg havde Debbie gik jeg hver dag 2 lange ture med hende, og resten af tiden havde hun fri adgang til vores have, så hun kunne være ude ligeså meget hun skulle have lyst til (hun blev selvfølgelig også leget med og aktiveret på andre måder, blandt andet ved søgningstræning og lign.)

Min mor derimod luftede altid hendes hunde 4-5 gange om dagen og til gengæld gik hun ikke så langt hver gang (omkring en 10-15 min. pr. gang vil jeg skyde på) - de var selvfølgelig en anden race, men i den her forbindelse er det egentlig ikke så relevant.

Jeg har så her i den seneste tid læst lidt omkring skader i hundenes led og muskler, og kom til at tænke på om det egentlig har en betydning om man lufter sine hunde flere gange af små omgange, eller om man går få men lange ture?

Hvad foretrækker i selv - mange små eller få lange?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. gåture
  • #1   18. mar 2013 For vores race fungerer små ture slet ikke. De skal arbejde igennem, hver dag. Så her er det hellere een lang tur på et par timer fremfor tre små.
    Vi er dog altid ude flere gange dagligt, fordi vi vægter både snusetur og motionstur højt.


  • #2   18. mar 2013 Min egen huske regel 1 min gåtur pr uge alder de er.
    De må lege frit dog sætter jeg stop for dem da de ellers kan lege hele dagen de legercog så kommer de ind og sover.

    Men det er kun når de er hvalpe, når de bliver ældre vil de typisk blive luftet 3 til 4 gange om dagen a 1 time ad gangen. Plus svømning og motion


  • #3   18. mar 2013 Må lige selv stille et spørgsmål i denne tråd ( håber det er okay ) smiley
    Har en lille bandit med meget krudt i måsen. Hun er ude mange gange om dagen i haven, og får så en "lang" gåtur om dagen. Selve turen er måske på 5 min hvor hun her bliver sluppet på et åbent stykke og kan snuse og hvad hun nu ellers skal, i en 10 minutters tid, og så 5 min hjem igen. Hun er stadig frisk når vi kommer hjem. Hun er 13 uger gammel. Er det for meget gåtur?


Kommentér på:
Ang. gåture

Annonce