{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Kun 1 hund med hjem, hold op det er underligt {{forumTopicSubject}}

Er næsten lige kommet hjem kun med Kato, og NØJ hvor jeg dog allerede savner min lille Afrodithe !

Bare rolig, hun er ikke kommet over regnbuen.. Hun bliver bare passet af min mormor til imorgen eftermiddag.. smiley

Skal til træning imorgen tidlig og da prinsessen er i sin første løbetid (startede for 9 dage siden), ja så skal hun ikke være alene hjemme med Kato imens jeg er ude af døren.. Den chance hverken tør eller vil jeg simpelthen ikke at tage..

Selvom at det er for hundenes eget bedste at de skal være hver for sig imens jeg ikke er hjemme, så er det i min verden sååå forfærdeligt.. For mig altså.. smiley
Mangler jo min lille bitte prinsesse-fis.. smiley

Bare lidt "tuderi" fra mig.. smiley

Hvad laver i så her til aften?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kun 1 hund med hjem, hold op det er underligt
  • #1   25. mar 2013 Hehe, aaaw, jeg kender følelsen. Det er bare virkelig sært at efterlade ens hund hos andre, eller tage af sted uden ens bedste ven! Jeg havde det sådan meget i starten med Dex, at hvis min far pludselig gik en tur med ham, så var jeg helt, "nej, lad vær, det vil jeg selv gøre" xD Don't take my dog! x3

  • #2   25. mar 2013 Hehe, jeg var lige ved at tude da jeg skulle gå hjem..
    For hulen da altså.. smiley


  • #3   25. mar 2013 Jeg sendte i sidste uge Gaia på ferie da hun er højløbsk og jeg jo osse har intakt hanhund. Og ja, det ER sgu en underlig fornemmelse kun at have en hund, når man er vandt til to.
    Tilgengæld giver det jo så mulighed for at lave lidt andre ting med vovsen end man plejer smiley

    Jeg er dog forbi hos de gamle dagligt, for lige at lave lidt med Gaia osse. Men det ER altså ikke det samme som at have hende hjemme


  • #4   25. mar 2013 Pasningen er nu heldigvis kun nødvendig når jeg ikke er hjemme.. smiley

    Kato er næsten ligeglad med om tæver er i løb lige så snart de har løbetidsbukser på..
    Han snuser lige hvis han kan komme til det, men får et pænt og bestemt nej når det er.. Så går han bare videre og lader dem være.. smiley
    Og det må man sige er dejligt..

    Men nu må jeg se hvordan det går når hun nu kommer hjem igen imorgen.. Kan jo være at pasningen bliver nødvendig resten af løbetiden..


  • #5   25. mar 2013 Pasning er som sådan heller ikke strengt nødvendigt her. Jeg har mulighed for at dele dem op -en i soveværelse, en i stue/køkken. Jeg kan osse, uden de store problemer, gå tur med begge på en gang, og Reiki er ikke en "hyler".

    Men han ER stresset når hun er højløbsk (resten af løbetiden er han temmeligt ligeglad), og både ham og Gaia har svært ved at finde ro. SÅ når muligheden er der for en pasningsordning med de gamle, så benytter vi os af den smiley

    -tilgengæld passer jeg så hund, hest og hus for dem når de skal noget smiley


  • #6   25. mar 2013 Både Kato og Afrodithe hyler hvis de bliver delt op herhjemme.. Så for at skåne min underbo, så undgår jeg opdeling.. smiley

    Selvom Kato er intakt så stresser han heldigvis ikke når de skønne tæver er højløbske eller bare generelt når de er i løb.. Han hverken piver, hyler, mister hørelsen, sulter sig selv eller noget i den stil..
    Han har nemlig gået sammen med både min mors tæve og min mormors.. Bare de har løbetidsbukserne på, men er de ikke på.. Jesus Christ.. Så ved han bestemt godt hvad understellet skal bruges til..


  • #7   26. mar 2013 Jeg kan virkelig anbefale dette:
    http://www.anthons.dk/shop/200-ml-anti-300p.html


  • #8   26. mar 2013 Hold da op.. Kan man også få sådan noget? smiley
    Vildt !

    Her virker løbetidsbukserne heldigvis til UG kryds og bolle.. Og tror nu ikke at det ændre sig (eller jeg håber det ikke).. Kato er næsten 3 år og har stadig ikke fundet ud af hvor nemt sådan nogle bukser kan pilles af.. Heldigvis for det da.. smiley

    Men finder han ud af det, ja så må der jo tages andre metoder i brug, som f.eks pasning under hele løbetiden.. smiley


  • #9   26. mar 2013 Jeg turde simpelthen ikke nøjes med et par løbetidsbukser. Jeg ved at nogen bruger den slags til "prævention", men jeg har osse set de mange mange tråde herinde, hvor det er gået galt -et splitsekunds uopmærksomhed og vupti var der gevinst.

    Jeg kunne i princippet fint undgå parring ved bare at være i rummet og have den ene af dem hos mig -begge respekterer fint et nej, osse under løbetid (i hvert fald når jeg lufter dem, hvor de så godt nok er i snor, har ikke testet det herhjemme, for der er de som nævnt adskilt). Men det behøver jo bare lige være det øjeblik jeg henter noget i køleskabet, skal på toilet e.l. at det går galt.

    Og så ville det jo kræve at Gaia gik med løbetidsbukser hele tiden -det synes jeg er synd når hun nu udmærket kan holde sig ren


  • #10   26. mar 2013 Vil nu ikke sige at jeg bruger bukserne som en form for prævention..

    Hun har den på fordi at hun er en af de tæver som bløder meget fra dag 1, hun er langhåret og er hvid så det sætter sig jo hurtigt i pels osv (hun er dog blevet klippet lidt hist og her så bukserne ikke laver for mange knuder) og ja vigtigst af alt, for at undgå blodpletter i møblerne..

    At Kato så ikke er klog nok til at vide hvordan man piller dem af/hiver dem til siden, ja det er så kun en bonus..


Kommentér på:
Kun 1 hund med hjem, hold op det er underligt

Annonce