{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tyske hundeejere frygter DK
  • #1   27. mar 2013 Ja kan jo egentlig godt forstå dem. Men loven er jo ikke ny, så mon ikke det er medierne der har påvirket deres beslutning oven på bla. Thor sagen..

• #3   27. mar 2013 Hvor mange tyskere er der normalt i DK om sommeren? Mon ikke turistbureauerne overlever?

• #4   27. mar 2013 Jo det tror jeg Mette, der er ihvertfalde allerede mange i blåvand synes jeg smiley

• #6   27. mar 2013 Hundelove er da ikke nyt i tyskland. Er det ikke noget med at enhver hund over 20 kg skal mentaltestes og desuden føres i max 2 meter kort line?

• #9   27. mar 2013 Den tyske hundelov ifølge http://www.180grader.dk/Politik/hundeloven-4

At ejeren skal være fyldt 18 år. Dog 21 år for at eje en farlig hund.
    Hunden skal være chippet, registreret og forsikret.
    Hundeskat på alle hunderacer ca. € 100 om året, dog 1000 € for en listehund.
    At hunden ikke må færdes på legepladser, parker som er mærket med hundeforbud, samt badestrande i badeperioden uden snor ( Dog kun i tidspunkter hvor der er mange mennesker)
    At ejeren kan fratages hunden og pålægges forbud mod at anskaffe ny hund, hvis ikke loven overholdes eller hvis hunden misholdes.
    Det er tilladt at have max tre hunde, dog kun én, hvis det er listehund.
    Farlige hunde ( Alle racer hvis de har udvist farligt adfærd ) skal føres i snor (max. 120 cm.) samt bære mundkurv på alle offentlige steder med mange mennesker. (gågader, markeder osv.) Mundkurvepåbud bortfalder ved bestået mentaltest.
    Forbud mod avl og handel af farlige hunde (uden tilladelse).
    Overtrædelse af loven kan straffes med bøde på op til € 26.500 eller to års fængsel.

Farlige hunde (Gælder alle racer, der har udvist farlig adfærd eller andet)
    Hunde som har udvist aggressivitet, skarphed eller andet som kan virke truende over for andre dyr eller mennesker.
    Derudover hunde som har gjort skade på, eller vist tegn på at ville skade, dyr eller mennesker, eller som på anden måde er ukontrollerede.

For at kunne holde farlig hund, skal følgende være opfyldt:
    Personen skal være fyldt 21 år.
    Personen skal gennemgå en skriftlig prøve samt et træningsprogram, for at opnå hundekørekort.
    Personen må ikke være tidligere straffet.
    Matriklen skal være forsvarligt indhegnet og egnet til hundehold.
    Personen skal sørge for at ingen mennesker og dyr udsættes for fare.
    Personen skal have en reel grund til at ville holde en sådan hund.
    Hunden skal mentaltestes hvert 2. år, første gang når hunden er mellem 12 og 18 mdr.
    Hundeskatten er på ca. € 1000 om året.

• #11   27. mar 2013 Ja jeg forstår heller ikke hysteriet smiley Når man ser på deres lov så er DK jo nærmest et fristed

• #14   27. mar 2013 forstår heller ikke problemet ...

• #18   27. mar 2013 nå,
    Men så kan de vel tage deres tyske hunde i snor.Lige som mange danske hundeejere gør, tror jeg nok,i badesæsonen,og ferien.

Hvor svært kan det være.

Vi,kan da ikke have en særlov,for div.turister med hund.

Altså,hvis de tyske bade gæster,og andre feriegæster.Bare sørger for at,have hunden i snor,som vi danske hundeejere,skal i badesæsonen,og kan fremvise div.forsikrings papirer,men altså have hunden i snor,i deres ophold her.
    Så,kan jeg da ikke se det store problem.

Vi "indfødte" med hund i badesæsonen,må jo også overholde reglen om:
    Snor på hunden i visse parioder.Det overholder div. hundeejere,ihvertfald dem jeg kender,til punkt og prikke.

hilsen
    vibeke

hundeejere (eller lidt mange) gør.

Altså på stranden,i badeperioden,må vi danske hundeejere heller ikke lufte vores "danske" hunde UDEN snor
    Og,den regel overholder de fleste ansvarlige hundeejere,mener jeg,tror jeg nok.

• #22   29. mar 2013 Åh den Artikel er så blæst. Danskerne har ikke andet de kan fortælle om i medierne og derfor prøver man lige hundeloven fra en ny vinkel.

Som der bliver skrevet længere oppe har tyskerne selv div regler ang nogle forskellige hunderacer.

Så det den artikel udtaler passer ikke...

Kommentér på:
Tyske hundeejere frygter DK

Annonce