{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

Den gammle hund {{forumTopicSubject}}

Min bedste ven er ved at være oppe i alderen. Det er ikke let synes jeg, og jeg er meget i tvivl om hvordan jeg bedst mulig kan hjælpe ham...
Han har den sidste tid haft meget svært ved at rejse sig specielt på vores trægulv. Jeg synes det er unaturlig svært for ham, hans bagben vil ikke rigtig bære og løfte ham så han må forsøge flere gange. Af og til tager han de første skridt i kanin hop med bagbenene.
Vi har lagt tæpper ud i huset som ham kan ligge på og derved lettere komme op men det er ikke tit han vælger det.

Vi giver ham glukosamin og et godt seniorfoder. Han blev fotograferet da han var 3 år og har ikke HD. Selvfølgelig kommer gigten med alderen det er jeg klar over. Jeg har prøvet at smørre ham med potevoks det har ingen effekt.

Nu i nat var jeg ude og hjælpe ham med at komme op i gangen for jeg vågnede ved at han skrabte rundt og ikke selv kunne komme op efter omkring 4 forsøg.

Jeg er som sagt meget i tvivl om hvad jeg skal gøre, kunne godt bruge og høre andres mening, om det er mig der ikke "vil" se i øjnene at det er ved at være "den tid"
Han vil ikke med ud og gå mere og jeg kan se at efter 150m så begynder det at gøre ondt på ham, så vi holder os til haven og turen ned til postkassen.

Jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig i den svære situation. Med et blik ude fra hvis man kan sige det sådan jeg har brug for at dele det med nogen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den gammle hund
  • #1   1. apr 2013 Jeg er meget ked af og høre omkring din vuffer, det gør altid ondt i hjertet når en hund har ondt og man skal tage en beslutning omkring sit dyr.
    Tænk meget over hvad der er livskvalitet for din hund og ikke på at du kommer til og savne ham hvis han skal her fra.
    Personligt havde jeg nok ladet ham sove stille ind, da jeg ikke mener det er livskvalitet for en hund ikke at kunne gå sin sædvanlige tur og ikke kunne rejse sig uden at have ondt.

    Håber du tager den rigtige beslutning for dig og for din smukke hund.
    Kys og kram, her i en hård tid smiley


  • #2   1. apr 2013 Det er vist på høje tid, at han bliver sendt op i hundehimmelen.
    Jeg ved det er svært at tage den beslutning, men det er helt klart det bedste.





  • #3   1. apr 2013 Vil du evt. prøve med smertelindring - det kan jo være smerte, der gør at han ikke er glad for at rejse sig. Men det kan desværre ligeså godt være rent mekanisk, det kan kun dyrlægen give dig svar på.

    Men en rottweiler af den store skønne gl.dags type har haft et godt langt liv som 10 årig, så måske det er tid til at sige farvel til din gamle ven........

    Sikke en dejlig hund han er, var lige inde at kigge i jeres album - det bliver svært at sige farvel.


  • #4   1. apr 2013 Jeg ville nok vælge at få ham røntgen-fotograferet, så hvor slemt det står til, måske det kan afhjælpes med en lille dosis smertestillende?

    Han er jo en stor hund og oppe i alderen, og det er altid svært at skulle tage beslutningen- jeg gjorde det for nylig med min dreng på kun 3 ½, og det var afskyeligt, men har aldrig været i tvivl om at det var det rette for ham.


  • #5   1. apr 2013 Ja jeg ville da i første omgang tage ham til dyrlæge. Få fundet ud af om det er noget der kan afhjælpes, eller ej . Det kan vel være noget i lænd, hofte eller ryg som massage eller svømning måske kan afhjælpe. Eller en led infektion der kræver antibiotika. Først efter at have udelukket alm sygdom ville jeg tage stilling til det videre forløb ... Er der intet galt og er det alderen og slidtagen der nu revse slem så ville jeg nok tage den svære beslutning og sige tak for de mange gode år. Men svært er det.

  • #6   1. apr 2013 Jeg synes det er dejligt at høre hvad i har og sige smiley
    Jeg vil jo selv give ham det bedste som jeg altid har gjort og ikke mindst en værdig afslutning inden han får det træls og ikke kan mere... Jeg har det lidt svært med at holde ham " gående" på smertestillende så er der nok desværre ikke så mange veje uden om.

    Det er en ufattelig svær beslutning og man går jo selv som menneske, ejer og beskytter for sig selv og hunde for grimme tanker og undskylder med at jo gulvet er også glat og ja han er også en stor hund. Det er aldrig let at sige farvel men det skal ikke være for min skyld, kun Rico's !!
    Det er altid lettere at rådgive andre om hvad man synes der skal eller bør ske, aldrig let selv at stå i det.

    Men tak for jeres flotte og ærlige ord.


  • #7   1. apr 2013 Her om vinteren får Balto en lav dosis Rimadyl, så han er smertefri i kulden hvor hoften har det værst, om sommeren får han det ikke. Han er nu 8½ og har levet med gigt siden han var 3.

Kommentér på:
Den gammle hund

Annonce