{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.792 visninger | Oprettet:

Hundeadfærd? {{forumTopicSubject}}

Vores Landseer er en udpræget familiehund, men jeg er hans primær person.
Min mand siger at når jeg ikke er hjemme er han en "pestilens" fordi han vandrer frem og tilbage og kigger ud af vinduet og hoveddøren, og hver gang han hører en bil farer han hen og kigger ud.
Nu har jeg lige løbet rundt og spillet fodbold med vores drenge og hele tiden løb han bare rundt efter mig og gøede som en vanvittig.

Hvorfor gør han det? Det skal lige siges at han logrer helt vild med halen, så det er ikke i surhed. Undrer mg bare over at han kun gør ad mig. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeadfærd?
  • #1   25. apr 2013 lyder lidt ala stress over adskildelse fra dig. han glæder sig til du kommer hjem.
    og han får udløb for sine frustration ved at pace. At hunden logre kan være et dæmpet signal, for at berolige sig selv.

    lær hunden at den skal lægge sig et sted og slappe af når du er væk, når han lægger isg belønnes han med en guf og et lille nus.
    Og lige ledes belønner du for den adfærd som du vil se når du er i haven og spille bold med knægten.


  • #2   25. apr 2013 Tak for svar smiley Det jeg undrer mig over er hans gøen ved leg.

  • #4   25. apr 2013 Min papillon gør også, i alle former for leg - som om hun ikke rigtig har forstået hvordan man leger og opfører sig blandt andre hunde/mennesker.

    Hun farer bare rundt og gør, som en anden tosse - og deltager faktisk ikke som sådan i legen med hverken andre hunde eller mennesker.

    Jeg kunne også godt tænke mig et bud på hvad den adfærd skyldes. Så jeg er lige med på side linien.


  • #5   25. apr 2013 De hunde jeg kender der gøer helt vildt meget når de leger, gør det fordi de stresser op når de leger, og ikke kan stresse ned igen.

  • #6   25. apr 2013 Legestress.....

  • #7   25. apr 2013 Det jeg gør, for at afhjælpe bjæf/gøen fra Goofy når man leger er simpelthen at stoppe legen. Og først genoptage når han viser den adfærd jeg vil se. Jeg roser og belønnet evt med en guf.
    (Når Goofy bjæffer og gør under leg er det fordi han gerne vil være mere med, men ikke ved hvad han skal gøre af sig selv og derfor udmynter hans stress sig i bjæf og gø)
    Giv hunden en rolle under legen så den føler at den er med, HVIS i vil have den med.
    Hvis i ikke vil have at jeres hund deltager, skal den lære hvad den så må. Gnave i en bamse, lægge sig i sin kurv, lege med sin egen bold eller hvad i nu finder jer tilrette med.

    Det vigtigste er bare at give hunden en opgave den kan koncentrere sig om. Så den ikke stresser ukontroleret op.


Kommentér på:
Hundeadfærd?

Annonce