{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Hvilken hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley nu har jeg fulgt med herinde jeg ved ikke hvor længe håber i kan hjælpe mig smiley vi er en familie på 4 ! mand og 2 børn på 4-9 år vi bor i et stort hus på 180 kvm og kæmpe have i Kbh nu er det sådan at min mand og datter har ønsket sig en hund meget længe min datter vil have en lille og min mand vil have en større fx engelsk starrf....problemet er vi begge er selvstændige og hunden kan sagtens komme med på job udover at give hunden masser af kærlighed og være den 5 person i familien skal det lige siges at jeg er bange for store hunde fordi jeg tænker åh nej hvad nu hvis den bider en af børnene overfalder dem mens de løber og spiller bold osv osv hvad er jeres råd at blive ved med at sige nej til min datter og manden ?? Eller hvad er jeres råd nogen der os har haft det sådan ..undskyld det laaaaange indlæg jeg ville ønske jeg ikke var så bange men så læser man så meget om nej den hund skal man ikke tage pga det første gang bla bla vi vil selvfølgelig sætte tid til at kunne gå til hundetræning os pleaseeee hjælp mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hund
  • #2   26. apr 2013 Skal sige jeg har ingen erfaring med denne race. Har kun læst. Ved ikke om en clumber spaniel kunne være et bud?

  • #4   26. apr 2013 Maj-britt: God ide med at tage på hundeudstilling og kigge.
    Når i falder for et par racer kan i jo bede om ejerenes vistikort, så i kan komme og besøge dem privat. Få en god snak om racen.
    Jeg faldt for en Bullterrier da jeg var helt ung. Da jeg var ude ved en privat avler, blev vi enige om at jeg IKKE skulle have sådan en.
    Den næste jeg var ude og snakke med var en chihuahua. Nu var der ingen tvivl. Alr ved den passer til mig.

    Men det aller aller vigtigste er at i er enige.


  • #5   26. apr 2013 Jeg synes ikkeI skal have hund hvis du er bange. Hunde lugter frygt på et milisekund, og så sker der ting og sager.
    At få hund er et familieprojekt, og alle skal være med og skal være enige.

    Små hunderacer løber ligeså meget efter børn som store racer gør.
    Hyrdehunde er nok de værste, fordi de forsøger at samle børnene.
    Vi holder slædehunde, og de er rigtig gode omkring børn, fordi de simpelthen er ligeglade. De passer bare deres eget. Men man skal kun vælge en arbejdende race, hvis man har tænkt sig at arbejde med sin hund.

    I skal blive enige om hvad i vil, og så derefter finde en race som matcher behov, krav, sind, størrelse, aktiviteter, pelspleje mv.


  • #6   26. apr 2013 Jeg tror I skal kigge på en af selskabsracerne.
    Selv har jeg maltesere, og kan beskrive min hunde som følger:
    En altid glad hund, der elsker at være der hvor dens mennesker er. Den er utrolig nem at have med, både pga størrelsen og dens måde at være på. Mine hunde elsker alt og alle, både mennesker og dyr.

    Malteseren vil gerne gå tur, men den løber bestemt ikke på væggene, hvis der er en dag, hvor gåturene bliver til en tur i haven. Den elsker også at være sofadyr, og deltager gerne i børnenes leg.

    Malteseren har en lang hvid lækker pels, som kræver børstning og jævnlig vask. Man kan dog gøre pelsplejen nemmere, hvis man holder hunden i hvalpeklip.

    Mine hunde modtager gerne besøg af familier, som gerne vil møde malteseren i virkelighedens verden, vi bor dog i Odense.

    Jeg svarer også gerne på spørgsmål om malteseren. Jeg har erfaring med racen og har selv 6 stk.:-)

    Vi havde på et tidspunkt en familie med 3 børn, som ville have en malteser. Den mindste af pigerne led af panisk angst for hunde, jeg har aldrig oplevet noget lign., faktisk foreslog hun moderen, at hun kunne flytte ned til bedsteforældrene, indtil hun blev voksen, da hun ikke mente, at hun kunne bo i samme hus som hunden.
    Hele familien besøgte hvalpene mange gange indtil hvalpen var gammel nok til at flytte hjem til dem.
    Der gik kun et par dage, så var hvalpen hendes bedste ven:-)

    Familien stod i et dilemma, for pigen var ekstremt bange for hunde, hvilket var et problem, da rigtig mange i omgangskredsen har hund, og det kunne være svært at finde legekammerater, da der ikke måtte være hund smiley


  • #9   26. apr 2013 Hvilken race til børn?
    Tja, du skal gøre op med dig selv om du kan leve med at dine børn VIL blive bidt, hvalpe ved jo ikke bedre og det er en proces at lære hvalpen grænser, MEN det er også en proces at opdrage børnene til at kende hvalpens grænser OG respektere dem...
    Der vil komme ødelagte fodbolde, hyl og vræl og tårer.. Det vigtigste er at holde fokus på at lige meget hvilken race i vælger, så er det dit og din mands ansvar at opdrage hvalpen, således at den passer ind i familien..

    Så er du klar på at det unægteligt kommer til at gå " lidt" ud over dine børn indtil hvalp har lært at vide bedre??

    Når det så er sagt, så er jeg ALL in for at børn, under opsyn af ansvarlige voksne, får lov til at knytte bånd med en hund..
    DET forhold ungerne får til/med hunden er GULD værd og hvis man som forældre er sin opgave voksen, så lærer barnet en masse om ansvar, oplever ubetinget kærlighed, at drage omsorg for og at til sidesætte egne behov..

    Kender en 12-årig pige der i går stod og VRÆLEDE mens hendes hund legede med mine.. Hvorfor? Tjoe, hvalpen havde ædt hendes plakat MED autograf af Justin Bieber..
    Pigen var KNUST, men som hun sagde:" Det er MIN fejl at han kunne komme til at æde den... JEG burde ha passet bedre på".

    DET, er sat'me STORT af en 12-årig Beliber smiley


  • #10   26. apr 2013 Når man har børn og ønsker hund i familien er noget af det aller vigtigste, at lære børnene at omgåes hunden med respekt og omtanke - lige gyldig hvilken race man vælger.
    Lær jeres børn noget om hundesprog, lær dem at respektere hundens grænser og lad hunden få ro indimellem, når den viser at den ikke gider mere. Lad hunden have et sted (eks dens kurv), hvor den har sit frirum/helle.

    Hvis I finder ud af det og så ellers køber en hund af mentalt gode forældredyr, så er I allerede kommet meget langt.

    Pøj pøj med jeres valg af race smiley


  • #11   26. apr 2013 Tjek parson jack russell. Se der er en lille hund, der tror den er stor smiley
    Og en god familie hund, der vil elske at komme med alle steder og være en del af familien.



  • #13   26. apr 2013 Ja enig, mange hyrdehunde er faktisk rigtig gode med børn.

Kommentér på:
Hvilken hund

Annonce