{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  frengle, halsmål.
  • #1   30. apr 2013 Det ved ingen, for blandinger gror ikke efter en racestandard. De kan blive som en af forældrene, eller som ingen af forældrene.

  • #2   30. apr 2013 Sød hund, men det bliver altså ikke en race at kalde den Frengle, det er bare en blandingshund smiley

    Og ikke en så heldig blanding hvis du spørger mig smiley
    Jagthund blandet med en selvskabshund .. Ahh ikke så god kombi

    Men tillykke med hvalpen, han ser sød ud.


  • #3   30. apr 2013 Det kan man slet intet sige om, blandingen har jo ingen standard smiley du må simpelthen vente og se

  • #5   30. apr 2013 Vent med at køb voksenhalsbånd til din blanding er voksen, så du har en chance for at se hvordan den bliver størrelsesmæssigt smiley

  • michala B
    michala B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #7   30. apr 2013 tak til jer der har givet seriøse svar smiley
    min mor har desværre allerede købt et halsbånd, så det er derfor jeg spørger så jeg ved om det skal byttes i størrelse imens det stadig kan.

    og til jer som har dårlige meninger om "racen"/"blandingen", så var dette ikke et spørgsmål som skulle give jer frit slag om at ytre jer om jeres meninger om min lille hvalp. så hvis i kun skriver for at komme ud med negative meninger, så lad venligst være, jeg har selv søgt om racen og læst de flestes meninger, og dette interessere jeg mig ikke for.


  • #8   30. apr 2013 Det er ikke en race! Det er en blanding..

    Bare så den del er på plads smiley


  • #9   30. apr 2013 Det bedste svar på hvad halsmål den ender med at få er at kigge på forældrehundene..
    Men igen som de andre siger, med en blanding så kan man ikke vide hvad mål den ender ud med. Den kan både blive større end begge forældre, mindre eller en mellemting..

    Mens vapsen er hvalp ville jeg personligt foretrække en sele for at undgå ryk på nakke og rygsøjle.


  • #11   30. apr 2013 Nej men lad os hører fra dig når hunden bliver kønsmoden smiley
    Så ser vi om det er den rette blanding du har anskaffet dig.


  • #12   30. apr 2013 Jeg kender sådan en blanding og jo bevares det er en sød hund, men aldrig i livet om jeg skulle dele adresse med sådan en fætter..

    Den har Beaglens næse og dertil hørende evne til at lukke ALT ude og den franskes evne til at være Røvligeglad med alt..
    Tror uden pis du kunne lande en Boeing 747 oveni hatten på den uden at den ville kigge op fra det den har gang i...

    Og det er endda med en ret så engageret ejer, der bruger LANG tid på træning..

    At forsøge at lære den noget er ca lige så effektivt som at slå søm i med en flødebolle!

    Men jo, bevares.. Den kan i det mindste trække vejret smiley


    Fatter ikke de der " designhunde".. Ej heller at der er nogen der er villig til at betale for dem- det er jo " bare" en blandingshund....


  • #13   30. apr 2013 Nej Turbo den har jo et fint opfundet navn, så er det jo en "race" smiley

    Eller noget..


  • #14   30. apr 2013 Turbovovserne: Sidder her og klukker af grin over din meget rammende beskrivelse. Det er også sådan jeg har opfattet de par stykker jeg har mødt af den blanding.

  • #16   30. apr 2013 Nå ja, dumme mig smiley

    Jeg har det bare så anstrengt med at man laver en blanding, der ender med at blive et problem..

    Jeg kan da også blande chili og peber og kalde det en "design"kage, men tror sgu ikke den smager særlig godt smiley


  • #17   30. apr 2013 Og sundheden er der vel heller ikke styr på.....

  • #18   30. apr 2013 Hvad er det mops og fransk bulldog´en hedder som designer hund blandet sammen?

  • #19   30. apr 2013 Jeg har engang kendt en collidor... en meeeeeget fin designer hund smiley

    Godt nok en hul i hækken hund, men alligevel..


  • #20   30. apr 2013 jeg har en papek.....

  • #21   30. apr 2013 Uhh en papek, det er en af de helt fine modeller..

  • #22   30. apr 2013 mine er de fineste designerhunde, af racen yorkieranian, så jeg må da heller skynde mig at finde en designer tæve og producere en masse designer hvalpe smiley

  • #24   1. maj 2013 Bliver interessant at høre hvordan det går med den om 1års tid.... Hvis I da har den SÅ længe... Dybt godnat blanding og så ovenikøbet kalde den en designerhund... Jeg har netop vasket en uldsweater i lilla på kogevask med det hvide sengetøj!! Men nu kan jeg sælge sweateren som designer dukketøj og sengetøjet som designersengetøj - Der må være penge i lortet... det må der... altså... joeee... Jo!!!!

  • michala B
    michala B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #25   1. maj 2013 hvorfor i føler i skal slå så mange negative meninger op på min tråd forstår jeg ikke. som jeg sagde før, hvis i ikke har noget positivt at sige, bedes i venligt lade være med at skrive.

    måske har jeg valgt en uheldig blanding, men jeg håber på det bedste. og jeres meninger giver mig ikke ligefrem det bedste udgangspunkt for mig at have.

    jeg kom med et spørgsmål jeg ville have svar på, hvis i ikke kan komme med et svar som kan besvare det, er jeg faktisk ikke interesseret.


  • #26   1. maj 2013 Jamen du har jo købt hunden nu, så "skaden er jo sket" kan man sige.
    Men det er ikke klogt at købe en fuldblods jagthund som beaglen hvis ikke man har styr på "sådan en", og ja så at de har blandet en skødehund i, gør det ikke bedre.


  • #27   1. maj 2013 Hvis man lavede en simpel søgning herinde inden køb af en eventuel "designerhvalp", så havde du nok fundet frem til lige hvorfor DEN blanding er total kaos.. Der er oprettet et par emner fra folk der ejer den blanding, og det er ikke andet end problemer de har når hvalpen bliver 6 måneder og op..

    At kalde den en "frengle", hvor herre til hest... Kald den dog hvad det er.... en BLANDINGSHUND..


  • #28   1. maj 2013 jeg vil da ellers mene, at indlæggene giver dig et bedre udgangspunkt, nemlig at erkende hvilken blanding du har købt dig, og dermed forberede dig på de problemer der kan komme, og hvordan du kan aktivere din hund - for det får den behov for

  • #30   1. maj 2013 pia
    nemlig, for jeg mener da, at man som hundeejer, kan gøre det badste stykke arbejde og undgå problemer, hvis man ved og erkender hvad pokker man har mellem hænderne og så forebygger problemer, fx ved træning, tilstrækkelig aktivering osv smiley


  • #31   1. maj 2013 Jeg er ret sikker på at der får folk op på dupperne, udover blandingen, er du kalder den en "frengle" !!!

    Det virker bare som om du/I er snot dum... Først købe en blandings hund uden at sætte sig ind i hvad det er, (og sikkert kun købte den fordi den ser sød ud) dernæst at du nok også er taget i røven med prisen... det er jo en designerhund... (NOT)... Og så du tilsidst kalder den en frengle....


  • michala B
    michala B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #32   2. maj 2013 undskyld mig, sif A, prøver du nu at vende samtalen til hvor vidt jeg er snot dum eller ej?
    synes på ingen måde den opførsel er på sin plads. det eneste jeg har gjort e4r at frabede mig jeres negative meninger?

    og til jer der mener jeg ikke har undersøgt min hund inden jeg købte ham, så har i helt ret, da vi købte ham troede vi det var en fransk bulldog, men da jeg kom og så ham fik jeg at vi at han også var 25% beagle, og der var vi allerede forelsket i det lille kræ, så vi valgte at tage udfordringen op. dernæst gik jeg hjem og søgte alt hvad jeg kunne med lys og lygte på hvilken slags BLANDINGSHUND jeg havde anskaffet mig smiley kan se det bliver noget af en håndfuld, og har derfor købt bøger for at lære hvad jeg skal gøre, og bruger dette og andre forummer til at blive klogere. jeg har læst tilstrækkeligt nok af jeres negative besvaringer, og kan forstå at jeres mening her inde er at det ikke er en god blanding. så, I got the point. men det er nu engang den hund jeg har købt.

    det ville være dejligt med nogle positive besvaringer om hvordan jeg bedst håndtere denne hvalp, for at gøre den til et godt familie medlem. smiley


  • #33   2. maj 2013 Hvor ser han sød ud. Held og lykke med ham. En god idé er at starte til træning med ham, så I får en erfaren person ind over.

    Folk herinde har med at male fanden på væggen, sådan er det. Din hund skal nok blive en mundfuld, men er du indstillet på det og indstillet på at træne, træne, træne - så skal det nok gå smiley


  • #34   2. maj 2013 Ja hvis man vil kan man jo for en skøn hund ud af de fleste "problembørn"

    Men netop den blanding er der ikke så meget godt om, af dem jeg kender og har mødt, og læst om.

    Men nu er TS jo også blevet "advaret" så må man håbe hun starter til træning og bibeholder træningen længe, og bruger beaglens naturlige instinkter, så som at ligge spor osv.
    Så jagthundens sind kan blive brugt dagligt.


  • michala B
    michala B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #36   2. maj 2013 tak, det er også min plan at træne ham smiley

  • #37   2. maj 2013 Er du helt sikker på at hunden er den blanding den påståes at være??

    For jeg har svært ved at regne ud hvordan den skulle kunne få den farve den har???


  • michala B
    michala B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #38   2. maj 2013 ja, jeg har set både moren og faren smiley

  • #39   2. maj 2013 Hvis du ikke har set parringen, holdt opsyn med tæven i drægtigheden osv, så har du altså kun set 2 MULIGE forældre..

    Sådan er gamet når man køber hund uden tavle...


  • #41   2. maj 2013 det er sguda osse en fin 'tilbudspris' for blandinger uden tavle... hvis nogen hørte en lyd, så var det min kæbe der ramte gulvet...

  • #42   2. maj 2013 Googler man under billedet på ordet "Frengle" så er der altså heller ingen der ligner den på billedet.

  • #43   2. maj 2013 Holy F*ck!!!

    Der må godt nok findes mange" dumme" mennesker med for mange penge!!


  • michala B
    michala B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #44   2. maj 2013 synes han har en flot farve, og bare fordi i ikke kan finde andre blandinger af de to hunde i samme farve, kan han jo sagtens stadig være det.
    beklager meget at jeg ikke kan tilfredsstille jer med en stamtavle, men ejerne er meget pålidelige.


  • michala B
    michala B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #45   2. maj 2013 til jer der siger der ikke kommer nogle hunde op med samme farver når man søger på "frengle", er der et link til en anden som ligner meget (1. side på google)
    (link fjernet)


  • #46   3. maj 2013 At du skriver at det sagtens kan være denm blanding selv om der ikke er andre i den farve, får mig til at tvivle på om du nu har sat dig så godt ind i det som du selv tror..

    Som jeg har opfattet det, vil der lige netop ikke kunne komme den farve, hvis begge forældre er ægte, for farven er ikke en farve som hverken Bulleren eller beaglen har, og derfor er det genetisk umuligt at hunden skulle få den farve...



  • #47   3. maj 2013 Hvad er det da for noget vås. En beagle kan da være den farve pletvis og har den så fuldfarve efter den franske, så hvorfor skulle den ikke kunne blive vildtfarvet? Den er jo stadig hvalp og dens farve er ikke fuldt udviklet.

    Og hvorfor er det så vigtigt for jer at hagle denne hund ned. Det eneste hun spurgte om var mål til et halsbånd.


  • #49   3. maj 2013 Her er forresten også en vildtfarvet Fransk Bulldog med DKK bog smiley
    http://www.hundegalleri.dk/galleri/77390-fransk_bulldog_anton_r_i_p_30_jan_2013


  • michala B
    michala B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #50   3. maj 2013 ginger - tak! smiley præcis mine ord.

  • #53   3. maj 2013 maj-britt: er bare nys... hvad er den udregning baseret på? For umiddelbart tænker min logik at der må være forskel på om det er et kuld i chi-størrelse og et i schæfer-størrelse.

  • #55   3. maj 2013 nåeh ok.. troede du havde sådan en smart udregning ved hånden eller nåwet

  • michala B
    michala B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #56   4. maj 2013 tak til jer som støtter mig istedet for at gå imod mig smiley
    var faktisk bare interesseret i et halsmål, men kan godt forstå og høre på jer, at det bliver svært at give nogle korrekte mål på en blandingshund.

    så må jeg jo håbe det min mor har købt passer smiley


  • michala B
    michala B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #58   5. maj 2013 nej, men håber det kan bruges npr den er fuldt udvokset smiley

  • michala B
    michala B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #60   5. maj 2013 tak smiley

  • #64   17. sep 2013 Held og lykke med begge blandinger.

    Det er mig stadig en gåde at folk vil betale dyre domme for en blandings hund.

    Og enhver kennel med respekt for sig selv avler ikke blandinger!


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #65   17. sep 2013 "nok fra en kennel der kun laver blandinger" - Har du ikke selv købt ham?
    Og du ved ikke om dens personlighed udvikler sig mod den ene eller den anden race, det kommer.

    PS. det er sjovt at der kommer to nye "frengle" ejere her ind på samme dag..


  • #67   17. sep 2013 Hvis den er købt hos Semine, er den ikke købt hos en opdrætter. Men hos en hvalpefabrik, så tak for at holde gang i biksen. smiley

  • #70   17. sep 2013 Man skal aldrig anskaffe en hund som er en blanding af racer, som man ikke vil have i raceægte udgave.

  • #71   17. sep 2013 En hvalp af de blandinger kan man UMULIGT vide om vil passe til en, og man har absolut ingen ide om, hvor vidt den har arvelige sygdomme gemt.!
    Og så undrer jeg mig over at man blander to så forskellige hunde, det bliver jo givetvist hverken en selskabshund eller jagthund! Man aner ikke hvordan den falder ud.
    At den er købt hos kennel semine får mig kun til at sige HELD OG LYKKE, det er rendyrket hvalpefabrik.

    Utroligt bedårende er de, men det er de fleste hvalpe jo smiley

    Held og lykke med hvapsen.


  • #72   17. sep 2013 Ja bare deres hjemmeside skriger hvalpefabrik og useriøsitet... Æv smiley Men vides det, at det er derfra TS har fået sin?

  • #73   17. sep 2013 Einstein: Det er Line W's hvalp der er fra Semine. smiley

  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #74   17. sep 2013 Hvor ved du det fra kaj, det har hun da ikke skrevet? Her i tråden blev det nævnt første gang som en sjov sidebemærkning, fra Ulla, om at: "semine holder måske udsalg" - fordi den hvalp fra tidligere var derfra. Line har da ikke selv skrevet noget om, her i tråden, hvor hun har fået sin hvalp fra.

  • #75   17. sep 2013 Matilde: Fordi det står under hendes hunds galleri.
    Som beskrivelse til det aller første billede.


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #76   17. sep 2013 Du var hurtigere end mit Edit! - sku skrive "her i tråden!" *gG*
    Nå men så er Ullas bemærkninger mere sørgelig end sjov, for så er det jo pludselig plausibelt...


  • #79   18. sep 2013
    Jeg tænker at hvis folk har sat sig så lidt ind i det at have hund, så de vælger at købe hund, sådan et sted, så siger det alt om hvor engageret en hundeejer man er smiley

    Den slags impuls-køb uden forudgående viden, kan gå så grueligt galt både for hund og ejer smiley
    Gudskelov, findes der da også folk, som kvajer sig, lærer det på den hårde måde og derefter gør en indsats for at forhindre andre i at begå samme fejl...

    Desværre er det ikke alle der VIL lytte, men så må de jo føle... Det er bare så synd for de vovser, der betaler prisen..




Kommentér på:
frengle, halsmål.

Annonce