{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.110 visninger | Oprettet:

Øjenbetændelse og saltvand? {{forumTopicSubject}}

Tror Felix har fået en mild form for øjenbetændelse. Der sidder lidt gult snask engang imellem ved hans øjne.
Han kløer ikk eller virker irriteret over det så inden jeg bare styrter afsted til dyrlægen vil jeg lige prøve nogle husråd.
Har læst rigtig mange bruger saltvand som man også bruger til kontaktlinser hvor det har fjernet det. Skal det være det som er i pipetter eller sker der noget ved det er i en flaske?
Skal have købt noget i morgen.
Har i dag brugt kogt vand og tørret hans øjne med (har selvfølgelig ladet det køle ned først) og synes allerede det har hjulpet lidt.
Mit spørgsmål er så når jeg bruger det saltvand skal jeg så kun tørre rundt om øjet eller også dryppe noget ind i øjet?
Lyder måske som et dumt spørgsmål men har aldrig haft en hund med øjenbetændelse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øjenbetændelse og saltvand?
  • #2   5. maj 2013 Dypper du også vatrondellen ind i øjenkrogen? Det er der det meste sidder smiley
    Jeg vil bare være helt sikker på jeg ikk gør det forkert


  • #4   6. maj 2013 MAn kan sagtens dryppe saltvand ind i øjet, det renser godt, man kan holde øjenkanten lidt ned, så er det nemmere at få saltvandet ind.

  • #5   6. maj 2013 Jeg bruger engangsampuller med sterilt saltvand. Det kan dryppes direkte i øjet.
    Træk lidt ned i det nederste øjenlåg og dryp det i. Løft øjenlåget op og ned et par gange og tør af med et stykke blødt toiletpapir. Gentages eventuelt.

    Når du tørrer, skal det ske ind imod den inderste øjenkrog.


  • #6   6. maj 2013 Ok. Tak for svar alle sammen smiley
    Så håber jeg det virker så jeg slipper for dyrlægen for en gangs skyld


  • #7   6. maj 2013 Jeg ville vælge engangs doser. De holder en dag. Og passer meget godt med to rensninger. Og så risikerer du ikke på samme måde gensmitte som med en størrebeholder. Evt. Overskydende engangs kan du jo gemme eller selv bruge. En stor holder kun en måned efter den er åbnet.


  • #8   6. maj 2013 Jeg ville aldrig dryppe med steriltvand, jeg vil altid bruge saltvand - salt renser og er ikke ubehageligt at få i øjet, det kan sterilt vand godt være.

  • #9   6. maj 2013 Ved ikke om det sådan rent lægeligt har en effekt eller om jeg bare har været heldig, men når min har haft øjenbetændelse og lignende omkring den region, har jeg brugt koldt kamillethe og duppet på med en serviet - det har altid taget det efter max 2 dage.. Det da forsøget hver om saltvand ikke virker smiley

  • #10   6. maj 2013 Man anbefaler IKKE kamille the mere, da det kan give allergiske reaktioner i øjet og desuden er der mange små urenheder i der kan irritere øjet.

  • #11   6. maj 2013 Der kan man jo bare se smiley
    Det har i hvert fald virket de gange jeg har brugt det og uden det har gjort mere skade men det så må jeg nok hellere prøve saltvand næste gang. Hvad er det i théen de ikk kan tåle?


  • #12   6. maj 2013 Kamille er en græsart og sundhedsstyrelsen anbefaler, at det ikke længere bruges til at bade øjne i - der er mange urenheder i. Der er vist kun en lille risiko for allergi såvidt jeg har forstået.

  • #13   6. maj 2013 Indhold i kamille: (link fjernet)

    <b>Aktive indholdsstoffer:</b>
    Flygtige olier, flavonoider (apigenin), coumariner, phenoliske syrer, polysakkerider (galaktose, arabinose, xylose), cholin.

    http://pro.medicin.dk/sygdomme/sygdom/318229:
    Let øjenbetændelse uden puds kan behandles uden brug af antibiotika ved at skylle øjet i saltvand.

    Det frarådes at bruge kamillete på grund af mange lokalt irriterende stoffer,....og det er bl.a. pga de phenoliske syrer..


  • #14   6. maj 2013 *Natravnen* .
    Enough said smiley

    Tak for det


Kommentér på:
Øjenbetændelse og saltvand?

Annonce