{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Jeg bliver sgu trist {{forumTopicSubject}}

Når man gang på gang læser om usikre hunde der må aflives i en forholdsvis ung alder.. smiley

Alt er prøvet med de aflivede vapser og intet hjalp.. Adfærdsbehandlere og de tonsvis af forskellige redskaber de giver, tjek for smerter osv hos dyrlæger som intet viser, osv..

Og når man så selv har en hund der er røv usikker, som gør stortset alle de samme ting som de aflivede vapser og man har postet en mindre formue i adfærdsbehandlere og deres redskaber 2 gange (første gang hjalp det, anden gang hjalp intet) og undersøgelser for smerter osv hos dyrlægen som intet viser..
Så begynder man at tænke "Er det virkelig den vej jeg skal ende med at gå? Den tunge, hårde og smertefulde vej?"

De aflivede vapser er mange gange kun på alder med min basse (han er 3 år).. Nogle gange er de lidt yngre og mange gange er de kun et par år ældre..
Og hold kæft hvor det dog skær helt ind i hjertet, både fordi at hundene er så unge men også fordi at hundenes adfærd, ja det hele bare er så tæt på den måde mange af mine dage er med min basse..

Tror egentligt bare at jeg havde brug for at komme lidt ud med det.. Få lettet hjertet og hjernen..

Og ja, så sende min dybeste medfølelse til de som må aflive deres hunde pga usikkerhed samt en masse krammere..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg bliver sgu trist
  • #1   30. jun 2013 Undskylder hvis det blev lidt langt..

  • #2   30. jun 2013 Årh din stakkel smiley Har selv måtte sige farvel til en, fordi han var angst for alt, ikke turde komme ud og hans liv slet ikke var et okay liv smiley Vi prøvede også alt... Det var sgu hårdt at komme igennem.

    Håber du finder løsningen på din hunds problemer smiley Så du slipper for en aflivning


  • #3   30. jun 2013 Laika - Tusind tak, håber jeg også..
    Ved at hvis det en dag ender med en aflivning, så er det på ingen måde for min skyld, men ene og alene for hans.. For står det til mig, så skal han aldrig herfra, først den dag jeg dør (urealistisk ja, men håber du ved hvad jeg mener)..
    Han betyder virkelig alt for mig, han er mit et og alt og har en helt speciel plads i mit hjerte.. Han har været hos mig igennem alle de hårde tider med min depression men også alle de gode tider.. Han er mit livs bedste ven..
    Og min verden bryder bogstaveligtalt sammen den dag han skal herfra, hvad enten det er ved aflivning eller af naturlige årsager..


  • #4   30. jun 2013 Man kan godt arbejde sig ud af den slags. Det er Nova og Walle glimrende beviser på. Bare kæmp videre så får du også gevinsten på et tidspunkt. smiley

  • #5   30. jun 2013 Sarah - Jeg kæmper med næb og klør.. Tager de første 7000 forholdsregler osv..
    Jeg VIL beholde min basse.. smiley

    Men med 4 overfald på under 12 mdr, 2 gange af den samme hund, en gang af en Pekingeser og en gang af en DSG (han var i snor alle 4 gange, da han altid er i snor), så er der ikke noget at sige til at han er usikker så det batter.. smiley


  • #6   30. jun 2013 Næh det kan man godt forstå. smiley

  • #7   30. jun 2013 Det er virkelig synd for ham at han har været så uheldig.. Og at det har taget så hårdt på ham psykisk..
    Det gør bare ondt helt inde i hjertet og man har lidt følelsen af at man ikke har passet godt nok på ham..


  • #8   30. jun 2013 Sommetider så kan det være den sidste udvej - det kommer jo meget an på hunden og hvor "hårdt den er ramt"

    Jeg har selv en hund der er meget nervøs og usikker. Jeg lavede et indlæg om ham herinde, da jeg simpelthen var nået til det punkt hvor jeg virkelig ikke vidste hvad jeg skulle eller kunne gøre mere.
    Jeg har ham stadig og vi træner stadig hver dag og det er virkelig en kamp, men en god kamp.



  • #9   30. jun 2013 Sarah: Du kan nu ikke altid arbejde dig ud af det... Handler meget om hundens grundpsyke, hvor hårdt den er ramt og om der er fysiske faktore, der spiller ind, som ikke kan ændres på/helbredes.
    2 hunde viser ikke virkeligheden for alle andre.


  • #10   30. jun 2013 Reneé - Dejligt at hører.. smiley

    Jep, det er en kamp, til tider en meget hård kamp (det er det for mig).. Har kæmpet med ham siden overfald nr. 2, og det er lige godt 1år siden.. Haft adfærdsbehandler på ham, fået ham tjekket 3-4 gange for smerter osv osv.. Sidste overfald var i december, ca. 14 dage før jul..
    Så ikke nok med at det er en hård kamp, den er også uendelig lang..
    Men jeg kæmper, tager forholdsregler osv, for jeg vil på ingen måde undværer min basse.. smiley

    Han har selvfølgelig nogle rigtig gode dage, hvor man intet kan mærke til hans usikkerhed.. Men han har så også mange dage (lidt for mange) hvor den virkelig skinner igennem.. F.eks knurrer han af alle, min mor, stedfar, mig, og det der bekymre mig mest, af mine søstre på hhv. 7 og 10 år.. Af mine søstre kan det være ved noget så simpelt, som hvis de vil hilse på ham eller kæle med ham.. Selv hvis han hopper op til mine søstre og selv vil kæles af dem og bliver nusset på maven (hans yndlings sted at blive nusset) så kan han uden grund også begynde at knurre af dem..
    Han får naturligvis af vide at det er forkert, ved at han får et hårdt og bestemt "Nej !" og bliver sendt ned fra f.eks sofaen..


  • #11   30. jun 2013 Men på trods af f.eks hans knurren, så kæmper jeg stadig.. Det må i bestemt ikke være i tvivl om..

    Men hans knurren af mine søstre (ikke noget der sker hver dag, men det skal stadig ikke ske) bekymre mig meget.. Vi er nemlig hos min familie hver dag.. Spiser hos dem pga dårlig økonomi (KH)..
    Der er forresten ingen grænser der bliver overskredet eller lign.


  • #12   30. jun 2013 Det er en hård og sommetider uendelig kamp - også for mig og Santos. Når jeg skriver god kamp, så er det fordi at han er værd at kæmpe for smiley

    Man skal selvfølgelig også bare huske at sige til sig selv at man ikke skal blive ved for sin egen skyld. HVIS hunden er så ødelagt psykisk, så må man sommetider overveje beslutningen om det så er godt for hunden at blive ved med at leve.
    Det tænker jeg tit over ved Santos, og jeg vil ikke presse ham ud i noget hvor det kan gå helt galt.

    Jeg har i øvrigt suppleret træning med op med Bach's blomster dråber, jeg synes de har en ganske god virkning og kan hjælpe med at få Santos til at tage det mere roligt. Måske det også kunne være en mulighed at prøve for din hund?
    Jeg ved desværre ikke ellers hvad du skal gøre mht. til træning.

    Men igen, jeg ved hvad du går igennem. De kræ sætter sig under huden på os, det kan sommetider være rigtig svært og hårdt.


  • #13   30. jun 2013 Reneé - Ja de små firbenede kravler helt ind i sjælen på os.. smiley

    Det er dog nogle gange svært det med at tænke "Jeg gør det for hundens skyld".. For på et eller andet punkt, så gør man det vel primært for ens egen skyld da man jo gerne vil beholde sin vaps.. smiley
    Men man vil jo samtidig også have at ens hund er glad, tilfreds, ikke er bange for ting osv..

    Ja, jeg må indrømme at jeg også har tænkt om det var bedst at give ham fred.. Og har tænkt det en del gange.. Syntes at det er SÅ synd for ham, at han på et eller andet punkt render rundt og måske er konstant bange for at blive overfaldet igen..
    Det må være ualmindelig hårdt at have det sådan..

    Presse ham ud i ting hvor det kan gå galt, det vil jeg heller ikke.. Derfor bliver der også taget Gud ved hvor mange forholdsregler, både ude og inde..

    Jeg må prøve de der dråber og se om det har nogen virkning på ham..


  • #14   30. jun 2013 Synes heller ikke jeg skrev at alle kunne arbejdes ud af det.Jeg skrev at arbejde gav gevinst. Skrev intet om at det altid endte lykkeligt anyway.

    Og mine 2 var mere end almindeligt hårdt ramt. Men tror måske bare jegskal holde mig fra HG idag- ser ud til jeg i dag ikke kan formulere mig så folk forstå hvad jeg mener.


  • #16   30. jun 2013 Sarah - Bare rolig.. Jeg forstod godt hvad du mente.. smiley

    Pernille - Jep, følelsen er virkelig grim.. Til tider helt forfærdelig..
    Men jeg kæmper det jeg kan.. Og hvis det efter en god rum tid desværre ikke viser nogen bedring.. Så må jeg gå den tunge vej selvom det vil blive hårdt.. Men det vil blive udelukkende for hans skyld..
    Men dertil håber jeg aldrig at det kommer..


  • #19   30. jun 2013 Birgitta - Hundetræning eller anden træning hvor der er andre hunde, kan ikke lade sig gøre..
    Han ser rødt når der er andre hunde udover dem han kender.. Han viser sig aggressivt og det bunder ud i hans usikkerhed.. Så det vil jeg simpelthen ikke smide ham ud i..

    Der er 5 hunde han kan lide.. Min tæve, mine forældres 2 hunde (tæve og han) og min mormors 2 hunde (tæve og kastreret han).. Alle andre hunde (undtagen tæver i løb) skal dræbes..


  • #20   30. jun 2013 Det skal lige siges at jeg ikke pyldre/ynker mine hunde, og har jeg aldrig gjort..

    Jeg holder tanken om at det er synd for ham inde i mig selv..
    Når vi går ture og der kommer fremmede hunde, så bliver al fokus brugt på at få ham til at gå pænt og lade være med at skabe sig..

    Ingen pyldren/ynken her.. Men masser af ros når han gør som der bliver sagt ved f.eks ovenstående situation..


  • #21   30. jun 2013 Jeg synes bestemt ikke det er en skam at aflive en usikker hund. Hellere det end at den lever et liv med ringe livskvalitet. Det er en generel betragtning og ikke møntet på dig TS. smiley

    Jeg har i øvrigt også haft en meget usikker hund. Ham har jeg dog stadig og han har det rigtig godt i dag, men det har denonderlynermig kostet blod,sved og mange tåre og bekymringer. Og jeg har overvejet aflivning mange gange.


  • #22   30. jun 2013 Anne - Tåre har det bestemt også koster her igennem det sidste år.. Både pga overfaldene, men også pga den adfærd han har fået efterfølgende (usikkerheden)..

    Han er jo en dejlig hund, så kæmpes det bliver der bestemt.. Men jeg må samtidig og være indstillet på, at hvis det bliver værre så er det nok bedst at give ham fred..
    Men det vil jeg gøre alt hvad der står i min magt for, ikke sker.. smiley


  • #23   30. jun 2013 Birgitta - Nu kan vi jo heller ikke se ud fra en hundeprofil om hunden har et længervarig problem smiley
    Jeg har ikke skrevet om alle de "problemer" Santos har i hans profil herinde.

    Træning ER vejen frem, men hvis hunden ikke reagere eller det bliver bedre - så må man jo også tænke over hvor længe man så skal blive ved smiley

    Carina - Ja, prøv de der dråber. Jeg sender dig lige en PB med link til hende jeg køber dem ved, hun er rigtig sød og det er de "rigtige" dråber man får derfra smiley
    Derudover, hvis du har brug for at snakke, så send gerne en PB. Jeg kender til det problem og den "angst" du render rundt med.


  • #24   30. jun 2013 Reneé - Tusind tak og skal nok skrive hvis det er.. smiley

Kommentér på:
Jeg bliver sgu trist

Annonce