{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Hund nr. 2 {{forumTopicSubject}}

Vi er så småt ved at snakke om hund nr. 2 her i huset - eller dvs jeg prikker helt vildt til manden og han ryster grinende på hovedet af mig smiley

Men men... et spørgsmål vi ikke kan komme udenom: hvad koster det egentligt at få hund nr. 2 ind i huset?

Selvfølgelig er der det åbentlyse: madforbruget skal ganges op til to og det samme skal den årlige vaccine og forsikringen. Det er alt sammen til at arbejde med.

Så skal der selvfølgelig også huskes at hvalpen i den første tid skal have sit eget foder (så helt at gange maden holder ikke i starten, men det koster egentlig det samme) og de sidste vacciner.

Seler og halsbånd har jeg i læssevis til når den bliver stor og det samme gælder hvalpeseler og et dækken jeg har gemt fra Saphira da hun var hvalp. Saphira har allerede mere legetøj end hun kan bruge, så der er mere nok til to. Der skal nok lige købes en kurv mere ud til gangen hvor de sover og er alene hjemme. Og en ekstra madskål - den må vi ikke glemme smiley

Men så kan jeg heller ikke komme i tanke om flere ting, som er faste udgifter man ikke slipper udenom. Der er selvfølgelig den dobbelte risiko for dyrlæge, det er jeg helt klar over smiley

Men er der andre faste udgifter som jeg har svedt ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nr. 2
  • #1   12. jul 2013 Tid!! Det koster mere tid. Og i starten er det meget mere tid. Selvfølgelig alt efter hvilken race vi snakker om smiley

  • #2   12. jul 2013 Forsikring og udgifter til træning smiley

  • #3   12. jul 2013 Som Stella også siger, så koster det dobbelt så meget tid...
    2 hunde skal luftes, trænes, stimuleres og udfordres mentalt.

    Hvis i skal nogen steder, er det sværere at have dem med, og sværere at finde nogen til at passe dem.


  • #4   12. jul 2013 Haha ja, den er næsten så åbenlys smiley men jeg tænkte også mest økonomisk.

    Men tid er den grumme, da jeg snart skal begynde at læse i Odense og pendle fra Esbjerg. Så der vil tidligst blive kigget efter en hvalp når jeg er et par måneder inde i forløbet. Men men men, jeg kan bare se så mange gode ting i det til Saphira. Så vil hun ikke være helt alene hjemme mens jeg er væk og manden er på job og hun vil altid have en at lege med. Hun er usikker og ikke så modig hvad det gælder fremmede hunde, men cavaliere klikker hun altid med og vil altid lege med dem. Det vil jeg så gerne kunne tilbyde hende.

    Men vi vil meget gerne have et økonomisk overblik først, inden vi overhovedet begynder at undersøge mere.


  • #5   12. jul 2013 Hvad er det med alene tid? Gør i det med jeres hunde?

    Vi går i forvejen meget med Saphira og der kan jo sagtens være en mere med, men har de behøv for at være sammen med os alene uden at den anden hund er med?


  • #7   12. jul 2013 Ja, de skal jo ikke være afhængige af hinanden, så de skal luftes hver for sig en gang i mellem, og lære at være alene hjemme, uden den anden er der.

    Så det giver en del ekstraarbejde i starten, når i skal have den gamle hund med ud når i går i gang med alenehjemmetræningen med den nye smiley


  • #8   12. jul 2013 Det er da rigtigt - den skal da lære at være alene hjemme selvom der er to hunde. Det var en vinkel jeg ikke lige havde tænkt på smiley

  • #11   12. jul 2013 Jeg havde heller ikke skænket alene hjemmetræningen en tanke overhovedet. Saphira er så meget med som hun nu kan - hun kommer endda med i bilen hvis jeg skal ned og handle (dog ikke lige om sommeren). Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor den ene skulle med os og den anden ikke.
    Men det ville måske være en god ting at lære den lille at være alene i bilen. Tror bestemt det bliver en anelse mere relevant der.


  • #12   12. jul 2013 Alene-træning i alle aspekter er en god ting.. Man kan fx skulle have den ene med til dyrlæge og ikke den anden. Går man til træning på to forskellige hold skal hvalpen måske også være alene der.
    Man bør også overveje andre basale ting - må de fx "stjæle" legetøj fra hinanden? Her får begge hunde lov til at forsvare deres legetøj, men oftest accepterer de, at den anden tager det. Får den ene ben, gør den anden også, men altid under observation, da den lille kan blive grådig og vil have begge!
    Men har man gjort sig de nødvendige overvejelser, er der ingen problemer ved at få hund nr. 2, så længe hund nr. 1 er tolerant over for hvalpe og kan sige fra, læse hvalpens signaler og den slags smiley det er selvfølgelig bare min erfaring smiley


  • #13   12. jul 2013 Dobbelt rengøring og dobbelt slitage på huset.
    Hjemme hos os lider gulvene, dørene og sofaen alvorligt under at vi har flere hunde.


  • #14   12. jul 2013 Tror økonomisk har du tænkt på det meste, selvom der er sygeforsikring er der jo dobbelt selvrisiko .... og så er der de ting forsikringen evt ikke dækker ....

    Vil sige vores største problem med 2 er at INGEN vil passe 2, altså vi kender ingen udover vores børn, som tit enten er med når vi har behovet, eller som arbejder i andre byer og dermed er væk hjemmefra 9-10 timer .....

    Så får I det problem så udgift til evt pension .....


Kommentér på:
Hund nr. 2

Annonce