{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

hvad gør du hvis hunden knurrer? {{forumTopicSubject}}

Det har været oppe og vende før, men lad os prøve at få en god saglig debat hvor vi respekterer hinandens måder at takle tingene på.

Case: en lidt usikker og understimuleret hund møder andre jævnaldrende han hunde, den knurrer lidt hvis de kommer for tæt på, hvordan reagerer du?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad gør du hvis hunden knurrer?
  • #1   12. aug 2006 Jeg vælger nok at gå i en bue udenom hundene. Hvis ikke det er muligt, forsøger jeg selv at være så rolig som muligt, og snakke dæmpet til Case.

    Det er nogenlunde sådan jeg gør med Mille, også når hun skal hilse på andre. Forholder mig passiv, rolig og har snoren slap, så hun ikke føler sig presset.


  • #2   12. aug 2006 hunden hedder ikke case *lol* Det er en case opgave smiley

  • #3   12. aug 2006 Jeg vil først og fremmest se om jeg kan komme så langt uden om den hund som knurrer, da jeg ikke ønsker at udsætte min hund for dårlige oplevelser...
    Men hvis det ikk er muligt så holde en om muligt kontakt til min hund hele tiden og så bare gå stille forbi, mens man lader som om den anden hund ikk er til stede...
    Tror jeg nok, har aldrig været udsat for det :o)


  • #4   12. aug 2006 Jeg stopper ikke op, men forsætter med at gå, så undgår man de problemmer.

    Jeg møder en del mennesker med hund,som styrre lige imod os, for at deres hund skal sankke lidt med min, det tillader jeg ikke, og forsætter.

    Dette er er der desværre mange som ikke kan forstå, og som måske bliver sur over at jeg ikke lader Babett tale med den hunde som de har med.

    Men løber hund fri, og at der er en anden hund, så lader jeg dem være, så de kan tale eller lege lidt sammen, indtil jeg begynder at gå, så kommer babett automatisk, og det gør den anden hund måske også - og så er det skide skægt at se hvormeget styr forlk har på deres hund, de kalder og kalder, men deres hund synes at det er mere spændende at følges med babett..

    og så tænker jeg mit.... "Gud fader bevars"...


  • #5   12. aug 2006 inorrerer (staves) hende, ser ikke på hende overhoved, lader hende komme til os... Hvis hun vil snakke kommer hun når hun vil og har fundet ud af vi ikke er en "trusel"

    *Pernille & Oscar*


  • #6   12. aug 2006 ok og hvad hvis det er den hund I går med der reagerer sådan... dette er en case så jeg henviser ikke til jeres egne hunde...

    Synes det er interessant det her smiley


  • #7   12. aug 2006 Så vil jeg prøve at fange hundens opmærksomhed, snakke beroligende til den... Og holde den tæt til mig mens vi bare går videre...

  • #8   12. aug 2006 Ihhh det lyder så fornuftigt... skønt med en positiv debat om noget der kan ske for enhver

  • #9   12. aug 2006 kisser er det ok jeg lige søger venskab og skriver en privat besked?

  • #10   12. aug 2006 Katrine G *holstebro *

    Jeps, det er ikke den hund du har i levende live... bare en situation du skulle prøve at forestille dig


  • #11   12. aug 2006 Jaaaa.....kan så ikke lige finde andet som ikke er sagt af Kisser....

  • #12   12. aug 2006 Kristina: Synes da ellers det var en godt navn *GG*

  • #13   12. aug 2006 Bjørn lægger sig selv ned når der kommer nogen hunde, det har han som fårhyrdehund. :o) Så ham bøvler jeg ikke med. Så får jeg bare Mr. Bean til at sætte dig, og så er det det. Og de bliver siddende , også med løs snor. Hvis jeg går skal jeg have fat omkring halsbåndet på dem, for ellers vil de træk og alt muligt får at hilse på hunden. Men tit leger de os med hinandén og andre hunde. Og Mr. bean er nem at kalde tilbage. dog ikke Bjørn, så skal man bruge lidt ekstra tid.

  • #14   12. aug 2006 kayser var meget aggressiv, men knurrede ikk af de andre hunde.. han ventede til de kom tæt nok på og angreb så.. derfor tog jeg fat i nakken på ham når vi passerede andre hunde - ellers kunne jeg ikk holde ham !!
    (kayser var syg og det er ikk tilfældet med den opdigtede hund her)

    Hvis jeg er linefører for en usikker hund, viser jeg med min holdning og kropssprog at jeg er leder, og at den ikke skal bekymre sig..
    Knurrer den går jeg enten den anden vej mens jeg får hundens opmærksomhed væk fra "truslen" eller hvis det er umuligt at gå en anden vej - tvinge hunden til at være opmærksom på mig og "lege" den forbi - derved undgår man en konfrontation og at hunden bliver mere urtyk næste gang =)


  • #15   12. aug 2006 nååå ja.. lederskab-, kontakt- og selvtillidsøvelser vil jeg træne.. troede det sagde sig selv *GG*

  • #16   12. aug 2006 Hvad gør jeg hvis en hund knurrer???


    Hmmm, en stærk leder gør intet med mindre den virkelig er truende i sin adfærd,,, i så fald ville jeg knurrer igen, ja grin bare.... det virker smiley


  • #17   12. aug 2006 Jeg ville for det første aldrig nærme mig andre hunde med Maj som jeg ikke kender.. Og begyndte hun at knurrer ville jeg straks gå væk fra de andre hunde.. Men nu er hun så hverken understimuleret eller lign smiley

Kommentér på:
hvad gør du hvis hunden knurrer?

Annonce