{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Hjælp til "barf" {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået tilbudt at kunne få alle mine slagters rester, dvs ben, hud, småkød, sener, fedt, indmad mv.

Jeg ved ikke en dyt om barf, så har brug for lidt hjælp og råd fra folk der ved noget om det.

Tænker umiddelbart at det er et lækkert tilbud, og jeg gerne vil sige ja. Ved dog ikke hvordan det bør struktureres, om jeg skal fodre halvt råt/halvt tørkost, eller om hendes mad skal tilsættes vitaminer hvis hun får en del råt?

Og vil jeg overhovedet kunne bruge slagterens ben og indmad til hende? Eller skal det være det specielle "barf"?

Håber nogle er lidt klogere end jeg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til "barf"
  • #1   7. aug 2013 Du skynder dig og sige tak.
    Hvis du vil fodre rent med barf ville jeg nok købe lidt reelt kød også til visse dage, men det er et flot bud du har fået der!
    Så det er da bare at fylde fryseren!

    Hvis du vil kombinere med tørt så ville jeg ikke give vitamin ved siden af. Hvis du fodre rent med råt, så ville jeg enten give grønt eller vitamin ind i mellem.


  • #2   7. aug 2013 Men ja vær OB's på forholdene mellem ben, kød og indmad. Du vil nok mangle den reele kød.
    Rørknogler kan de fleste hunde ikke fortærre, så de er til hygge.
    Men det må du jo se på..


  • #5   7. aug 2013 Tænker at det er lettest at køre 50/50?

    Synes også det lyder som et godt tilbud, alene bare for de gode ben vi kan få smiley

    Tak for jeres gode svar smiley

    Karin: med bløde ben mener du ikke rørknogler, men alle de andre mindre eller? smiley


  • #10   10. aug 2013 12kg blandet godt fik vi fra den lokale slagter idag. En stor del fedt som blev smidt ud, men stadig en del kød, lever og masser af ben. Vores egen pige kan ikke spise så meget ben, så vi deler lidt ud til hendes venner smiley

    Er igang med at prøve at tørre nogle af huderne i ovnen, er spændt på hvordan det går smiley


    profilbillede
  • #14   10. aug 2013 Ja, det er super heldigt. Er sikker på den lille rullepølse sætter pris på alle de lækre sager. Hun er dog lidt utilfreds med at hun kun fik en lille slat kød i foderet, så hun ikke får dårlig mave smiley
    Hun sidder ihvertfald ved benene og venter, selvom hun lige har fået mad smiley

    Men ja, det er super. Det er forskelligt hvad man får, her var der egentlig en del reelt kød hvis man bare pudsede benene, men meeeeget fedt der måtte smides ud. Der er super mange rørknogler, så vi deler ud til Maggies legevenner når der er hundeleg her om 5min, hun kan ikke spise så mange selv smiley


    profilbillede
  • #17   10. aug 2013 Stine: Vi har mega mange ben med kød, så hun får skam også ben med kød, og synes at det er rart at man kan give noget i skålen, som ikke grisser så meget smiley
    Vi er meget ude her i sommeren, og det er ikke alle der synes at Maggie skal spise ben på deres gulv *griner*, og så er det rart at have en lille kød-madpakke med til skålen smiley

    Super godt råd med marvbenene i øvrigt! smiley


  • #20   10. aug 2013 Nej, og det sviner altså en del. Og Maggie synes det er en fest at få ben, så hun laver gerne en lille turné med det smiley
    Maggie æder alle vegne fra, så det er ikke et problem heldigvis smiley


Kommentér på:
Hjælp til "barf"

Annonce