{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.552 visninger | Oprettet:

Stritører... tape eller anden løsning? {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg har lige et par spørgsmål vedrørende stritører hos hunde der helst ikke skulle have knækører. Min sheltie Malik er nu 3 måneder og er for ca. 1,5 uge siden begyndt han at stritte med det ene øre. Så er spørgsmålet så om der kan gøres noget ved det! Har jo set en masse om, at man kan putte tape på, men hjælper det virkelig, eller er det bare forskelligt, for da min mor for mange år siden havde en airdale terrier, strittede dens ører også, og der hjalp tape ikke en disse! + så er jeg også lidt skeptisk omkring tape, da jeg er bange for at pelsen på ørerne bliver hevet for meget af smiley Så er der noget om det tape eller har nogen kloge "ørermennesker" et andet bud? Eller kan det måske rette sig ud med tiden... Nu er det egentlig ikke, fordi jeg går så meget op i, om han har et stritøre eller ej, men det kunne da være rart at vide, om man kan gøre noget ved det, og så skal jeg også til udstilling i Ballerup d. 22/9 (vi stiller bare op for sjov smiley ), og der vil de da sikkert også sige noget til sådan et øre ;O Har forresten også prøvet at "massere" det, det hjælper i ca. 5 sek. og så kommer det op igen. Alle råd modtages glædeligt smiley
- Nina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stritører... tape eller anden løsning?
  • #1   19. aug 2013 Ups... mente self hos hunde der SKAL have knækører smiley

  • #2   19. aug 2013 Jeg har en tråd om det :).. Og har en Collie.
    Vi puttede tyggegummi i hendes. Det er faldet ud nu og hendes øre stritter igen så hun må nok få en tur mere med tyggegummi smiley


  • #5   19. aug 2013 En lille klat abesnot kan gøre det. Jeg synes shelties kip ører er noget af det mest bedårende. Du kan med fordel også "nulre" ørerne der hvor de skal knække.

    Min sheltie hvalp havde meget stærke strit ører, så hun fik limet dem (limen er kun i kontakt med pelsen) og så fik en omgang vask med babyolie limen ud.


  • #6   19. aug 2013 Jeg har btw aldrig hørt om nogen der tapede en sheltie hvalps ører?

  • #8   19. aug 2013 Jeg har collie men har aldrig brugt noget for at få øret til at kippe, men jeg har set flere opdrættere bruge elefantsnot, der sættes fast på spidsen af øret så det kipper, det generer ikke hunden. Jeg har så hørt fra en opdrætter at det er meget bedre at lime øret, så bliver resultatet bedre, men jeg ved ikke lige hvilken slags lim man bruger, men det kan jeg finde ud af.

    Det er Nette fra Lainette der har gode erfaringer med at lime, du kan finde hende her på HG, men hun er vist ikke så aktiv herinde for tiden.


  • #9   19. aug 2013 Ok, er ret ny inden for området, da jeg altid selv har haft hunde med 100 % hængeører (kooiker, cavalier, schapendoes...), men det med elefantsnotten, skal det bare hænge i toppen af øret som en vægt? Eller skal man "lime det sammen" med hovedet? Det med tapen er ja fordi jeg har hørt andre gøre det, (har ikke lige sat mig ind i hvilke racer det var) og så har min mor jo også gjordt det smiley Men synes også det umiddelbart virker som en dårlig løsning. Jeanet H hvis rådene heller ikke hjælper, tænker jeg såmen heller ikke mere over det, så må han have sine skønhedsfejl smiley Og tak vi glæder os smiley

  • #14   19. aug 2013 Ok ørelim kan jo så også være en løsning kan jeg se... hvor købes det henne? Vil nu helst lige starte med elefantsnottet, og se om det har nogen effekt! Men tak for rådet, så må vi jo se om det øre gider at lægge sig ned smiley Isabelle, he he tak smiley Man skal nu ikke lade sig narre, han er en værre ballademager smiley


  • #15   19. aug 2013 Hvor hulen køber I elefant eller abe snot henne..Ej. Hvad kaldes det ?

  • #17   19. aug 2013 Jeg synes nu han ser charmerende ud med de ører smiley

  • #18   19. aug 2013 Snow - det kan købes alle steder. Det er det der gummipastaværk, som også bruges til at hænge plancher op med. Hænger typisk sammen med kuglepenne, blokke og andre papirvare i supermarkedet.

  • #19   19. aug 2013 Hvordan ser man på tapening af ører ifm udstilling og avl?
    Jeg forestiller mig at det er genetisk hvordan ørestillingen er, så hvis man avler på en hund, som udelukkende har korrekte ører fordi man har manipuleret dem til det, er der så ikke større risiko for afkom med fejl?


  • #21   19. aug 2013 Rigtigt Malene. Elefantsnot og Lim ændre ikke ved genetikken.
    Til en hyggehund man gerne vil kunne udstille, så for mig ingen alarm. Men man skal være ærlig hvis nogen kommer og spørg til avls egnethed.


  • #22   19. aug 2013 Snow K det er noget man ofte bruger til skolearbejde, og det kan vist sagtens købes i en helt alm. boghandel smiley
    Badetøflen, jaaaaa smiley lad os da bytte smiley
    Alicia, ja han er charmerende, meeeeeeen, forhåbentligt kan det øre snart lægge sig ned smiley


  • #23   19. aug 2013 Tak, så blev jeg klogere.
    Jeg håber også at andre er ærlige, men er også så tilpas realistisk at jeg ved alle ikke er, desværre.


Kommentér på:
Stritører... tape eller anden løsning?

Annonce