{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.003 visninger | Oprettet:

Loppemiddel - hunden klør sig? {{forumTopicSubject}}

Cody er begyndt at klø sig når han bliver behandlet med loppemiddel. Han er indtil nu blevet behandlet med Bayvantic, men selvfølgeligt vil vi stoppe med at bruge det hvis han ikke kan tåle det.

Han klør sig nogle gange, det er ikke hele tiden, og huden er ikke rød og ligner ikke noget der er irriteret. Han virker heller ikke til at have tør eller skællet hud.
Hvis man klør ham i nakken bliver han helt salig og man kan få ham til at lægge sig ned vha. det, dog har han altid gjort dette.

Jeg ved jo så heller ikke om det kan være foderet, da vi pt. er løbet tør for foder, så her de sidste par dage har han fået lidt blandet af de sidste rester af hans "normale" foder og så nogle foderprøver for at give ham noget at spise.
- Dog skal der købes foder i dag, vi kommer nok til at prøve noget Kingsmoor i stedet for det vi plejer at bruge.

Syntes bare ikke det kan være foderet, da han også har kløet sig i nogle dage de andre gange han har været behandlet, dog er det stoppet igen efter nogle dage. Og han har fået det foder vi har prøver på før.

Hvad kan vi bruge som loppemiddel i stedet for? Vi har også katte, de får dog Advantage.

Gerne noget der virker så effiktivt som Bayvantic, da vi har prøvet Frontline uden succes - og dette gælder både hund og katte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loppemiddel - hunden klør sig?
  • #1   27. sep 2013 Det er helt normal at hundene klør sig i ca 24-48 timer efter at man har behandlet. Det skyldes at produktet prikker lidt i huden når det fordeler sig over hele kroppen. Min hund gør det også. Jeg har talt med bayvantic, og de siger man ikke skal være nervøs med mindre hunden bliver rød i huden eller for sår og pelstab.

  • #3   27. sep 2013 Hvis det er tic clip, så har jeg brugt 2 i et forsøg på Morgan gennem sommeren, og mht flåter har han ikke haft en eneste. Så her virker den også.
    Lopper har jeg aldrig haft problemer med.


  • #5   27. sep 2013 Han lider i hvert fald ikke af pelstab smiley Den bette hund har en ret så tyk og tæt pels, selvfølgeligt fælder han, men ikke mere end normalt smiley

    Men vi vil da prøve at se det an, for som sagt har han hverken rød og irriteret eller skællene og tør hud smiley

    Men den der tic clip har jeg hørt om før, kunne være vi skulle snakke om det herhjemme, det må da være "nemmere" at bruge end at skulle putte noget vådt stads i nakken på hunden (der bestemt ikke er glad for det ;))


  • #6   27. sep 2013 Nova fik sidste gang en voldsom reaktion af Bayvantic og måtte behandles i flere dage samt vaskes flere gangedagligt så det hele kom ud af pelsen .....

  • #7   27. sep 2013 jeg har en halvvild gråmis boende i carporten, som får hvad mine egne katte får, incl loppekur nogle gange om året, sidst fik de advantage, og gråmissen tabte al pels rundt om nakken, synes godt nok det er tankevækkende..

  • #8   27. sep 2013 Det er jo sådan med alt medicin. Nogen kan være allergiske.

  • #9   27. sep 2013 Sally reagerer ogsåpåbayvantic. Jeg bruger derfor frontalitet combo

Kommentér på:
Loppemiddel - hunden klør sig?

Annonce