{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

maiken F
maiken F
Tilmeldt:
11. mar 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Rødt udslæt {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
Jeg har en blandingshun, labrador/schæfer/Golden retriver.
Han er 9 måneder og har fået et rigtig grimt udslæt på maven, armhulen på for og bagben. Det er røde mærker og sår. Han har haft det siden sommer, hvor dyrlægen sagde det kunne være noget i vejret, så vi fik noget sæbe til at vaske ham med 2-3 om ugen.
Men det er endnu ikke gået væk.
Har i nogen ide om hvad det kan skyldes og hvad jeg evt. Kan gøre for at få det væk?
Vi har fjernet vores hundetæpper, da vi troede det kunne være derfra, men har ingen forskel gjort


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rødt udslæt
  • #2   28. okt 2013 Loppeallergi? Anden allergi?
    Goldens kan have flere problemer pga dårlig avl.


  • maiken F
    maiken F Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   28. okt 2013 Han har døjet meget med lopper, da vi har en udekat også. Så vi hat fået afvide han skal have loppekur hver 4. Uge.
    Ringer til dyrelægen i morgen tidlig og så må han kigge på ham igen.


  • #4   28. okt 2013 Zippo fik det samme i sidste uge, jeg brugte fucidin salve på det, og det forsvandt. Jeg har noget fucidin salve liggende, fra sidste gang han havde noget med huden. Han havde en bar plet, som dyrlægen ikke kunne finde ud af hvad var. Der blev taget skrab af det, uden de fandt frem til noget. Og vi fik fucidin salve med hjem til ham. Fucidin salven brugte jeg på ham, og så forsvandt det smiley


  • #5   28. okt 2013 DEt lyder lidt som et "Hot-Spot" Hvis der er gul betændelse osv osv i såret er det højst sansynligt det.
    Så er der ingen vej uden om en babermaskine og så kom heeeelt i bund - vask det med sæbespåner (mild for huden) tør det godt og så gnid kartoffelmel i det, så det holder tørt og suger væsken fra såret.
    Har kurreret mange hotspot på den måde.
    Men smid et billede op i tråden, så er det nemmere at se smiley


  • #6   29. okt 2013 Luna har lige haft lidt det samme. Hun blev ildrød på maven, og havde små knopper/sår, og hun havde næsten kradset al pelsen væk.

    Vi tog til dyrlægen og fik noget allergimedicin, selvom de ikke vidste hvad hun skulle være allergisk overfor. De fandt ingen lopper på hende, men da hun kom hjem, fandt jeg en stor, fed loppe på maven. Dagen efter kravlede endnu en stor, fed loppe lige hen over hovedet på hende og jeg fandt et par stykker mere på maven. Efterfølgende fandt vi en del på Chessie også, det var lige så hun var helt levende i pelsen.

    Men Luna var nemlig rød på maven og ved armhulene, og det var pga. loppebid. :o) Ved ikke hvor de kom fra, om det er katten der har slæbt dem med hjem, eller om Chessie har fået dem til hundetræning.


  • maiken F
    maiken F Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   29. okt 2013 Tak for jeres besvarelser på mit oplæg.
    CTS, hjalp allergimedecienen?


  • #8   29. okt 2013 Maiken - Det viste sig jo at være lopper, så det gik først helt væk, efter en loppekur.
    Men ja, rødmen og kløen aftog, da hun kom på allergimedicin, som hun var på i en uges tid.
    Tænker at det nok har været loppeallergi, eller sådan noget. :o)


Kommentér på:
Rødt udslæt

Annonce