{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Vil ikke tage på. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.. Jeg har en lille DSG/chihuahua hanhund..
Mit problem er at han bliver ved med at tabe sig.
Ved sidste dyrlæge konsultation havde han kun taget 100 gram på, på 1 år, og har derefter tabt sig endnu mere.
Han fryser enormt meget når vi er ude, da han ikke har noget sul på kroppen..
Han bliver fodret med eukanuba.
Hvad skal jeg gøre, eller give ham for at han tager på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke tage på.
  • #2   29. okt 2013 Får han ikke mere energi af det?
    Har prøvet med noget der hedder Profine energy, hvor han fik alt for meget energi ag det.. Han er også en meget kræsen hund hvad angår foder, så har været heldig at finde noget foder han kan lide.


  • #3   29. okt 2013 Siger dyrlægen, at han skal tage på?

  • #5   29. okt 2013 Da vi var ved dyrlægen sidst sagde han at han var på grænsen til at være for tynd, og at han ikke måtte tabe sig mere, og det var også lige efter en sygeperiode, så det tog dyrlægen selvfølgelig hensyn til, så ja, han skal tage på.

  • #7   29. okt 2013 Er hunden sund og rask og er det ikek en der sultestrejker og derfor er tynd, ville jeg være ligeglad.
    Gaia er osse temmeligt slank i perioder, særligt når vi er meget aktive. Hun sættes op i foder (og spiser fint), og er hun alligevel tynd, jamen så er det sådan det er. Hun er sund og rask, osse selvom hun gerne måtte veje nogen kg mere til tider, og det er jo det der betyder noget, ikke om hunden er lidt for tynd...


  • #8   29. okt 2013 kan du ikke tage et billede af ham med godt lys på, nede i hans højde fra siden, og et oppefra?

    det er så sjældent at jeg i konsultationen ser hunde der er for tynde og som ellers er raske - tror faktisk aldrig det er sket - har haft en shæfer der var lige på grænsen, men den hvde så også tabt sig lidt det seneste døgn pga akut diarre. ellers er de oftest tilpas elelr for tykke smiley

    er hans ribben synlige så du uden at røre kan tælle hvert enkelt ribben?
    eller kan du kun lige ane de bagerste eller der hvor de stopper og bare mærke dem tydeligt når du mærker på ham?

    det sidste tilfælde er normalvægtig smiley


  • #9   29. okt 2013 Jeg vil også gerne se billeder som Louise beskriver.

    Det er ofte meget misforstået, også fra dyrlæger hvordan hunden bør se ud. Og jeg mener man bør kunne se taljen, og kunne mærke ribbenene ved at trykke let på brystet.
    Mine 2 langhårede fx. der kan man også se deres talje når de står op.


  • #10   29. okt 2013 sammenlign evt med Django der her på billedet er i fint huld, men faktisk ikke ville være for tynd hvis han var slankere

    læg mærke til at de bagerste tre ribben kan tælles når han er udstrakt - de må gerne lige kunne anes når hunden står stille - men pelsen på din hund vil vise ribben tydligere end på en labrador som Django her


    profilbillede
  • #11   29. okt 2013 Det er meget svært at se hans ben da han er ret langhåret.
    Men jeg kan næsten ikke holde ud at røre ved ham, da alle hans ben stikker ud, især ved bagpartiet, og rygraden.
    Det kan godt være mig der er pylret, men jeg synes han har tabt enorm meget vægt de sidste par måneder.


  • #12   29. okt 2013 Nanna -først og fremmest skal du være sikker på at han er sund og rask, så et lile tjek ved dyrlægen er nok ikke helt af vejen
    Spiser han godt nok?

    Louise P -men de findes smiley Gaia ser pt knaldgodt ud. Men særligt umiddelbart efter løbetid hvis dete falder sammen med en meget aktiv periode, ligner hun noget der er løgn -hofteben kan ses tydeligt gennem pelsen og hun er mager at røre ved.
    Men hun er glad, fuld af energi og sund og rask, så jeg vælger bare at tro hun hører til dem der, hvis det var mennesker, ville kunne spise flødeskumskager og drikke cola uden (som os andre smiley ) at tage på.

    Og jeg vile på ingen måde være vildt bekymret, hvis ellers alt andet er som det skal være, men blot snige et enkelt måltid mere ind i hverdagen, så hunden i hvert fald får hvad den skal have -og self sørge for at bruge et ordentligt foder, evt højenergi-foder (som jo egentligt er til meget aktive hunde, der skal have lidt ekstra at forbrænde)


  • #13   29. okt 2013 hvis det er ved ryggen og hoften der mangler noget er det nok lige så meget muskler han mangler

Kommentér på:
Vil ikke tage på.

Annonce